|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
En som trener
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiser
Åh, nam. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Textrovert
|
Nydelig!
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg husker at jeg elsket kålstuing lidenskapelig. Kanskje jeg bare må lage det en dag.
|
|
|
#4 |
|
Introvert optimist
|
Jeg lagde det nylig og det var enda bedre enn jeg husket faktisk.
|
|
|
#5 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserKålsting er kjempegodt, jeg lager det ganske ofte, har det alltid til kjøttkaker. Med muskat i sausen er den ekstra god syns jeg.
|
|
|
#7 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserMens vi pleide å spise kål-/OG gulrotstuing.
|
|
|
#8 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserKålrot- og gulrotstuing er noe jeg er vokst opp med, og som jeg har tatt fram igjen de siste årene. Skjønt jeg lager vel helst mos, ikke stuing, siden jeg ikke bruker særlig mel i. Bare litt mel og fløte, men mye smør. Og friske krydderurter. Blir så godt, så. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserVi spiste lite blod at da jeg var liten, min mor har vært med på slakting og rørt i blod og kan ikke fordra det heldigvis. Men faren min lagde det noen ganger, og fy det er lite godt.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserAv det jeg umiddelbart husker og definitivt ikke spiser nå, er blodpølse og lever. Torskerogn hadde vi også mye, det har jeg ikke spist siden jeg var fattig nyutflyttet student, men det er jo faktisk litt godt. Hvalkjøtt var billig en periode da jeg var liten tror jeg, for det hadde vi en del, men det er evigheter siden jeg har spist. Frossenlasagne var veldig nymotens en stund, det savnes ikke veldig. Av mat jeg likte godt men sjelden kommer på husker jeg fårefrikassé, hønsefrikassé og bayonneskinke (det siste utgår nå siden jeg ikke tåler svinekjøtt). Vi lager i det hele tatt litt få av sånne tradisjonelle søndagsmiddager, men det er jo egentlig godt.
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserJeg har ingen minner om hva jeg spiste som liten, bortsett fra at jeg alltid hadde servelat på matpakka, det var det eneste vi hadde av pålegg bortsett fra hvitost. Men jeg husker at mormor lagde veldig god mat. Flesk og duppe er en ting jeg faktisk savner, men bare mormor sin. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserGrillet karrikylling med karrisaus og ris. Elsket det som liten, kan ikke tenke meg å spise det frivillig nå. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserNei, alle grønnsakene fungerer som "visp" på en måte. Har i hvertfall aldri opplevd klumper når jeg har laget det sånn. Det er ganske lite mel i forhold til grønnsaker, så det fordeles ganske bra.
|
|
|
|
#14 |
|
En som trener
|
Da skal jeg prøve det, takk for tips! Det er jo noe av det beste som finnes. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Skrekkøgle
|
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserDet er så mye som utgår pga religion, at jeg vet ikke helt hva som er igjen som ikke er religiøst betinget at jeg ikke spiser lenger hehehe...
|
|
|
#17 |
|
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Sv: Barndomsretter du ikke lenger spiserBlodpannekaker var jeg veldig glad i som liten, men har aldri prøvd å lage selv.
|
|
![]() |
|
|