|
Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter! |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#241 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en tJeg har bobler i glasset.
![]() |
![]() |
#242 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t
Mangler selfie av seg selv i forsetet og ungene i baksete. Syns jeg har sett sånn ca. 100 av dem nå denne sommeren. Nesten slutt på bilder av føtter ved basseng og på stranda. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t
Eg har mykje mynte, men ingen rom og lime. Men mynten ... Den sprer seg visst.
![]() |
![]() |
#244 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en tDer les (lese, leres) og fnises av kaka di, nokon.
![]() |
#245 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en tDet gledes aldri her, hverken på min eller venners ferd såvidt jeg har registrert, men jeg er faktisk en sånn som mot alle odds har stått med positiv test i hånda og til og med fått opptil flere barn ekspertene påstod vi aldri kom til å få, så det er faktisk mulig.
![]() |
#246 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en tHelt seriøst har jeg størst problemer med dem som aldri poster noe som helst )og om se poster er det kun synlig for de ti nærmeste vennene).
![]() |
#247 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Kanskje du snakker om meg? Jeg poster sikkert bare noe en gang i uka, i snitt. Det er ca.så ofte jeg føler jeg har noe å si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Mother of Dragons
|
Jeg poster nesten aldri noe og er kun på facebook fordi jeg må ha kontakt med noen grupper for jobb, barnehage og skole. Og det er overraskende at det kan være irriterende. Hvordan merker en det liksom?
![]() |
#249 |
Halloen!
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en tJeg irriterer meg ikke over folk som ikke poster noe, det er rett og slett umulig å ha kontroll på hvem som gjør hva, men jeg undrer meg over dem som er helt musestille på Facebook, som at de heller aldri "liker" noe. Man har nesten glemt at de har en profil, eller tenker at de er lite aktive, men så skjønner man når man snakker med dem at de vet det meste om folk via Fb og at de nødvendigvis må tilbringe en god del tid der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en tEg blir ikkje irritert av å bla på Facebook og irritasjon er kanskje feil ord. Men eg legg merke til og stusser litt over ein del språklege vendingar eller fototrender som tydeligvis er ganske smittsomme.
![]() |
![]() |
#251 |
heimføing
|
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en tOg så kommer det til å bli mere stearinlysbilder i stedet for midnattsolbilder nordfra, etterhvert som mørket senker seg utover august. Postet mitt første på insta i natt |
![]() |
![]() |
![]() |
#252 |
kamerat
|
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en tDet er jo egentlig ganske gøy, det hele, det bunner jo i at sosiale medier plutselig gjør store mengder tekst fra utrente skribenter offentlig. Det er ikke så rart at folk som aldri har vært særlig opptatt av å uttrykke seg skriftlig, er ustødige stilister og dessuten veldig lett lar seg smitte av mer eller mindre stilige trender. Det er artige data!
![]() |
#253 |
Librocubicularist
|
![]() |
![]() |
#254 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en tMetaprespektivet til toffskij likes.
![]() |
#255 |
Halloen!
Absolutt. Via sosiale medier har også de som skriver lite ellers fått et medium der de må/får uttrykke seg skriftlig. Det er på godt og vondt, men mest godt, tenker jeg. Og så kan jeg, som jobber med språk i det daglige, snobbe meg og tenke usj og æsj om mye av det folk skriver, men det er også greit, så lenge jeg er klar over at det er det, snobbing, jeg driver med. For det er jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#256 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en tJeg er bevisst hva jeg poster på FB, enkelte ting poster jeg bare for å erte noen lettprovoserte folk jeg kjenner.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en t... Og sånne som plager omgivelsene med stadige barnesitater, som neppe er interessant for andre enn foreldrene.
![]() |
![]() |
#258 |
By the Sea
|
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en tDet er interessant å legge merke til alt mulig rart av menneskelig adferd, Fb intet unntak. Hvordan man omtaler alt dette, kan dog gjøres på mer eller mindre artig vis. Å humre over trender er nå én ting, men jeg kan fort gå litt lei inflasjonen av skarpsindige artikler om hvor teite vi alle er på sosiale medier - saueflokk, ass!
![]() |
#259 |
Halloen!
. Jeg ser på slike tråder som en gylden mulighet til å spre litt eder og galle, og jeg liker å overdrive. |
![]() |
![]() |
![]() |
#260 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Irriterende passivitet i språket, uttrykk for ansvarsfraskrivelse eller bare en tJeg har veldig mange som poster visdomsord med mer eller mindre logiske bilder i bakgrunnen.
![]() |
Emneord |
besteste, det gledes, det glædes, det gremmes, du, fineste, flinka, hjærtehjærte, pena, penis |
|
|