Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-20, 17:35   #241
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Takk for at dere tar imot gruffingen min så fint. Og jeg er glad for alle skoleansatte som står på og får til utrolig mye bra i den situasjonen de er kastet ut i. Mange fortjener en ekstra klapp på skulderen. Vi har lyst til å forgylle sosiallærer på skolen til yngste som har stått sammen med oss lenge og prøver å få til endring der motstanden er stor.

Jeg tenker også det er viktig å synliggjøre det som ikke fungerer. Ikke alle lærere er snille, greie, dyktige og villige til å gjøre en bra jobb til vanlig eller i koronatid. Det får store konsekvenser for noen elever,, og vi har fått merke dette veldig godt for et av våre barn. Det er lærere og en rektor jeg har mer lyst til å klappe til enn å klappe for, men heldigvis er jeg godt oppdratt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 17:59   #242
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.731
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Her har en ipad og en har PC. Det hjelper ikke noe akkurat for den det gjelder.

Jeg tenkte vel mer på at de allerede hadde rutiner for lekser via Google classroom, brukte en del læringsprogrammer digitalt og at lærerne har hatt kursing.

Ellers kan det vel være mer utfordrende når elever ikke har utstyr. Jeg hørte et intervju med en lærer, riktignok ikke i Norge, som snakket om hvor utfordrende det var med digital undervisning når mange elever måtte dele datamaskin med søsken. Så det var nesten umulig å samle hele klassen til videokonferanse.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 18:04   #243
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.212
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg tenkte vel mer på at de allerede hadde rutiner for lekser via Google classroom, brukte en del læringsprogrammer digitalt og at lærerne har hatt kursing.

Ellers kan det vel være mer utfordrende når elever ikke har utstyr. Jeg hørte et intervju med en lærer, riktignok ikke i Norge, som snakket om hvor utfordrende det var med digital undervisning når mange elever måtte dele datamaskin med søsken. Så det var nesten umulig å samle hele klassen til videokonferanse.

Snakket med en av mødrene våre da jeg delte ut iPad. Hun fortalte at storesøster hadde iPad, men at to eleven og yngre søsken delte på pcen som også mor måtte bruke for å følge sin undervisning på voksenopplæringen. Vi har familier med 8 barn og en pc... Og liten leilighet. Utfordrende å få på plass gode arbeidsplasser og forhold for alle da.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 18:06   #244
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Snakket med en av mødrene våre da jeg delte ut iPad. Hun fortalte at storesøster hadde iPad, men at to eleven og yngre søsken delte på pcen som også mor måtte bruke for å følge sin undervisning på voksenopplæringen. Vi har familier med 8 barn og en pc... Og liten leilighet. Utfordrende å få på plass gode arbeidsplasser og forhold for alle da.

Ja, dette må være en utrolig strevsom situasjon for familiene og lærerne. Heldigvis kan skolene åpne igjen. Jeg krysser fingrene hardt for at de får holde åpne framover, slik at barn som trenger det får en bedre hverdag.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 18:56   #245
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.883
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Planleggingsdag mandag og skolestart tirsdag for 10. klassingen. Vi vet ikke noe om hvor mye skole det blir.

VG2-eleven får en skoledag i uka og fire hjemmedager. Han var skuffa!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 19:20   #246
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.295
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Jeg er mest frustert over at spes.ped til Lillesøster er forsvunnet i løse lufta. Eller, jeg vet jo hvor hun er, hun er satt på småtrinnet.
Men Lillesøster har i praksis gått uten spes.ped siden skolen stengte. Uten samtaler med helsesøster, for helsesøster var satt på korona-legevakta.
Kontaktlærer har hatt tett kontakt med meg, men hun er ikke spes.ped. Jeg er ikke spes.ped. Så ungen har jo mistet mye.
Samme med bestekompisen som går i klassen hennes, annen spes.ped, samme kontaktlærer. Den spes.peden er også sunket i jorden. Mulig satt på småtrinnet hun også?

Det toppet seg litt nå når Storebror sine trygge voksne er flyttet. Ene forstår jeg. De to andre, not so much.
Det går sikkert bra for Storebror.

Men det går rimelig sikkert ikke bra for Lillesøster når hun starter på torsdag.

Skjerme sårbare barn? Jeg blir litt smårar av den setningen.

Jeg er bare drittlei. Jeg sa hva jeg mente til hun i ledelsen jeg snakket med, men "må huske at det er stort puslespill" og den regla der. Og jeg skjønner jo det, jeg er ikke dum.

Men må det alltid gå utover de som trenger det mest?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-20, 20:15   #247
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.212
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Vi har klart å løse kabalen uten å bruke spes. ped. Det betyr at de elevene som har spesialundervisning fortsetter med det. Fra hva jeg hører er det mange skoler som nå må bruke spesialpedagogene som lærere i kohorter. Men i og med at vi ikke får en krone ekstra prøver de fleste skoler å klare smittevernkravene uten å bruke vikarer.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 06:41   #248
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.820
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg tenkte vel mer på at de allerede hadde rutiner for lekser via Google classroom, brukte en del læringsprogrammer digitalt og at lærerne har hatt kursing.

Ellers kan det vel være mer utfordrende når elever ikke har utstyr. Jeg hørte et intervju med en lærer, riktignok ikke i Norge, som snakket om hvor utfordrende det var med digital undervisning når mange elever måtte dele datamaskin med søsken. Så det var nesten umulig å samle hele klassen til videokonferanse.

På vår skole har alle ungene ipad fra skolen. Lærerene er kurset i forbindelse med det. Men videokonferanse med hele klassen inngikk nok ikke i der kurset, for det har ingen av dem gjort. De har teams på dem og lærerene har ringt dem på det med video sånn 2-3 ganger, men bare en til en.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 12:01   #249
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.731
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

På vår skole har alle ungene ipad fra skolen. Lærerene er kurset i forbindelse med det. Men videokonferanse med hele klassen inngikk nok ikke i der kurset, for det har ingen av dem gjort. De har teams på dem og lærerene har ringt dem på det med video sånn 2-3 ganger, men bare en til en.

Her har alle ungene hatt morgenmøte hver morgen klokka 9 med klassen. Ungdomsskoleeleven har hatt 2-3 økter med videoundervisning med ulike faglærere igjennom dagen, de har hatt klassemiljøtimer der de har snakket om hvordan de har det og de har hatt en og en samtaler med kontaktlærer et par ganger. De to eldste har også hatt div. gruppearbeid igjennom video og alle ungene har måtte levere inn arbeid via. google classroom. De to yngste har ikke hatt like mye videoundervisning, men får oppgaver og lærer har vært tilgjengelig på hangouts i undervisningstiden.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 12:45   #250
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.820
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Eldste min fikk video eller lydopptak, altså ikke live, fea læreren hver morgen som de skulle svare "god morgen" på i kklassechat. Mellomste skulle også innom skriftlig chat hver morgen.
Men aldri noe videoubdervisbong eller klassesamtale utover skriftlig

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 12:55   #251
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.847
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

På vår skole har alle ungene ipad fra skolen. Lærerene er kurset i forbindelse med det. Men videokonferanse med hele klassen inngikk nok ikke i der kurset, for det har ingen av dem gjort. De har teams på dem og lærerene har ringt dem på det med video sånn 2-3 ganger, men bare en til en.

Det er vel ikke akkurat noe det er nødvendig med kurs for å gjennomføre. Tror ingen på min arbeidsplass hadde kurs i videomøter heller, før dette startet.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 13:12   #252
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.820
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er vel ikke akkurat noe det er nødvendig med kurs for å gjennomføre. Tror ingen på min arbeidsplass hadde kurs i videomøter heller, før dette startet.

Det har ikke jeg hatt heller, men hsr klart å gjennomføre det likevel
. Så ja. Det står nok på andre ting enn manglende kursing. Delvis manglende programvare kanskje. Teams takler vel ikke video fra 20 på en gang?

Men trolig også at ikke lærer har prioritert å finne en løsning /ønsker det heller.

Alt i alt lite bruk av den digitale tilgangen de trodd alt har.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 13:19   #253
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.847
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Jeg vet ikke hva Teams takler, her bruker de Google sin Hangout Meet, det takler hvor mange som helst ser det ut til. Det finnes jo mange mulige løsninger her, hvis man ønsker det.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 13:29   #254
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.731
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Ungdomsskoleeleven min har hatt videokonferanse med representanter fra både Flyktninghjelpen og FN nå når det var hjemmeundervisning. Da var alle elevene fra trinnet med, så de har iallefall en løsning som fungerer for mer enn 20 stykker i gangen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 13:33   #255
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Jeg håper skoleverket har lært, og lærer, mye nå om mulighetene for å omstille seg raskt, digitale løsninger og å tenke utenfor boksen. Om vi skal begynne å applaudere lærere vil jeg gjerne også at vi tar en round of applause for serveringspersonale, varebud, museumsansatte, teknikere, kollektivtransportsjåfører, lagerarbeidere, konsulentvirksomheter, NAV, skatteetaten, administrasjonsansatte i kommune og stat, tv-produksjonsfolk, vektere og alle andre som også har måttet omstille seg og arbeidshverdagen sin over natten.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 13:41   #256
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.219
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg håper skoleverket har lært, og lærer, mye nå om mulighetene for å omstille seg raskt, digitale løsninger og å tenke utenfor boksen. Om vi skal begynne å applaudere lærere vil jeg gjerne også at vi tar en round of applause for serveringspersonale, varebud, museumsansatte, teknikere, kollektivtransportsjåfører, lagerarbeidere, konsulentvirksomheter, NAV, skatteetaten, administrasjonsansatte i kommune og stat, tv-produksjonsfolk, vektere og alle andre som også har måttet omstille seg og arbeidshverdagen sin over natten.

Helt sant, dette har vært en krevende øvelse for de aller fleste, både som privatpersoner og i yrkeslivet.
Den permitterte i vår familie fikk sitt dagpengevedtak på langfredag, og saksbehandler startet dialog påskeaften formiddag, så det var nok lite påskeferie for de NAVansatte.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 13:41   #257
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.847
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg håper skoleverket har lært, og lærer, mye nå om mulighetene for å omstille seg raskt, digitale løsninger og å tenke utenfor boksen. Om vi skal begynne å applaudere lærere vil jeg gjerne også at vi tar en round of applause for serveringspersonale, varebud, museumsansatte, teknikere, kollektivtransportsjåfører, lagerarbeidere, konsulentvirksomheter, NAV, skatteetaten, administrasjonsansatte i kommune og stat, tv-produksjonsfolk, vektere og alle andre som også har måttet omstille seg og arbeidshverdagen sin over natten.

Jepp, enig. Mange som fortjener applaus nå. Og ikke minst alle som får livet sitt snudd oppned, mister jobben og livsgrunnlaget, og likevel gjør sitt ytterste for å holde humøret og håpet oppe, og holde familien sammen. Og alle foreldre med ulike forutsetninger som gjør sitt beste for å guide mer og mindre motiverte barn med ulike behov gjennom hjemmeskolen, samtidig som de prøver å gjøre en jobb selv. Og kunnskapsministeren! For et tidspunkt å starte sin første ministerjobb på.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 10-05-20 kl 13:49.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 13:57   #258
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.103
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det har ikke jeg hatt heller, men hsr klart å gjennomføre det likevel
. Så ja. Det står nok på andre ting enn manglende kursing. Delvis manglende programvare kanskje. Teams takler vel ikke video fra 20 på en gang?

Men trolig også at ikke lærer har prioritert å finne en løsning /ønsker det heller.

Alt i alt lite bruk av den digitale tilgangen de trodd alt har.

Grensen for Teams er fire, men det er en oppgradering på gang, så plutselig en dag kan flere ses samtidig der også. Da blir det mer ekte møter.

Jeg har sett litt misunnelig på Heltens jobbmøter denne tiden, de bruker Zoom og Google Meet, begge de kan vise flere enn fire møtedeltakere om gangen.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 13:57   #259
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.212
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

For mange skoler, inkludert min, har man fått et spark bak når det gjelder teknologi og bruk av teknologi. Enkelte lærere har tatt det på strak arm, mens andre har strevd mer. Vi var allerede i en prosess med å planlegge for 1-1 med oppstart i august til stor skepsis for enkelte. Nå har vi rullet ut iPad til hele mellomtrinnet og klargjør for 3. og 4. trinn. En heftig investering i et trangt budsjett.

Og ja, mange lærere fortjener applaus, men ikke mer enn noen andre. Og så håper jeg vi klarer å ta med oss det positive i dette videre i skolehverdagen.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 14:11   #260
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.416
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tror du skjer på pressekonferansen i morgen?

Grensen er jo bare hvor mange som synes på en gang. Ingen problem å ha møte med en hel klasse på teams, nei.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no