Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Ambulanse nektet å ta med seg voldsoffer (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-07, 00:50   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulanse nektet ta med seg voldsoffer (VG)

Det er ingen tvil om at de handlet kritikkverdig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:06   #2
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påstår du altså at man her til lands aksepterer kjønnslemlestelse?

Gammel 31-08-07, 13:16   #3
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Påstår du altså at man her til lands aksepterer kjønnslemlestelse?

Jeg synes ikke en gjør nok nei. Så lenge det ikke medfører konsekvenser å ta norske barn til utlandet og lemleste dem, så synes jeg ikke en gjør nok. Jeg synes ikke en gjør nok så lenge norske småjenter utsettes for dette.

Ja, jeg mener de er Norske samme hvor Somalisk deres opprinnelse er. Jeg mener det bør være meldeplikt for overgrep og at det ikke er noe overgrep at dette inngår i normale helseundersøkelser.

Da selvsagt av alle barn, det kan nemlig avdekke andre overgrp også. Ikke bare fysiske spor med barnas adferd osv kan avsløre barn som er eksponert.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-07, 13:20   #4
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Jeg synes ikke en gjør nok nei. Så lenge det ikke medfører konsekvenser å ta norske barn til utlandet og lemleste dem, så synes jeg ikke en gjør nok. Jeg synes ikke en gjør nok så lenge norske småjenter utsettes for dette.

Ja, jeg mener de er Norske samme hvor Somalisk deres opprinnelse er. Jeg mener det bør være meldeplikt for overgrep og at det ikke er noe overgrep at dette inngår i normale helseundersøkelser.

Da selvsagt av alle barn, det kan nemlig avdekke andre overgrp også. Ikke bare fysiske spor med barnas adferd osv kan avsløre barn som er eksponert.

Som du selv sikkert ser, så svarer du ikke på spørsmålet mitt.

Gammel 31-08-07, 17:18   #5
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ambulanse nektet å ta med seg voldsoffer (VG)

Det finnes mange problemer her i landet som man ikke er bevisst på. Det er alltid en bevisstgjøringsprosess før noe blir definert som et problem, og et problem som er stort nok til å gjelde oss alle. Hva som blir tatt opp og definert er desverre avhengig av at noen med definisjonsmakt tar tak i det og blir hørt, media er et stort virkemiddel her. Og hverdagsrasisme er et samfunnsproblem som øker og går ut over integreringen, noe som igjen skaper enda større samfunnsproblemer. Folk sier at de har da ingen fordommer mot utenlandske og fargede, - så lenge de slipper å ha noe med dem å gjøre, - for tenk hvis. Dette lever fargede (også kav norske) med til dagen, og tiden er virkelig høymoden for at dette blir tatt opp og blir tatt tak i. Det er selvsagt en liten mulighet for at de som har vurdert saken og vitnene tar feil, men likefullt, så minner det så mye om den hverdagsrasismen som mange møter hver dag bare i en mer ekstrem form til at man kan la det passere. "Tenk hvis ... nei, vi drar igjen og lar ham bare ligge der å sprelle ..."

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:31.