|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Overdriver
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klar, ferdig, fjas!
Hva fikk deg hekta? Ikke pillene... Nick Cave!
|
|
|
#2 |
|
pretty ballerina
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vet ikke helt jeg, begynte å høre på Birthday party en gang i steinalderen, også kom Nick Cave and the Bad Seeds, og så var jeg bare helt hekta. Kombinasjon av bra tekster og utrolig bra musikk er alltid en vinner. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Overdriver
|
|
|
#4 |
|
Overdriver
Sv: Klar, ferdig, fjas!Nick Cave er sykt bra ALLTID. Har ikke fått med meg så mye av Grinderman (live) enda jeg heller, men har en forestilling om at de tar det helt ut, har det enda mer moro og kjører enda litt hardere stil. Litt sånn tilbake til dagene før han ble "sunn".
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
I don't need you to set me free. Pussig at selv om "set me free" og "put me down" er to veldig forskjellige uttalelser, så blir begge "I don't need ..."-setningene ganske like og veldig, eh, empowering. Og Tupelo heter den. Men nå fjaser vi jo ikke i det hele tatt!
|
|
|
#6 |
|
|
Ah, "set me free" var det jo selvfølgelig! Det var noe med den tittelen som fenget meg så veldig, |
|
|
|
|
|
#7 |
|
flisespikker
|
"I don't need you to put me down" ville jo også være bra - "jeg trenger deg ikke hvis du bare skal dra meg ned", liksom - mens "I don't need you to set me free" er absolutt enda bedre; "jeg kan slippe meg selv fri og dra min vei uten å spørre deg om lov". Og "Put me down" kan vel også bety "sett meg fra deg, slipp taket i meg".
Tupalong Cassidy?
|
|
|
#8 |
|
|
Ja, eller "I don't need you to put me down", det klarer jeg nemlig helt fint selv.
Det var noe som skurret, ja. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Klar, ferdig, fjas!Og jeg var på Madrugadakonsert i går. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Klar, ferdig, fjas!Go'suicidal.
|
|
|
#13 |
|
Overdriver
Det lurer jeg også på! De Cave-konsertene jeg har fått med meg har alle vært så forskjellige i stemning... Skulle gjerne ha opplevd Grinderman også.
|
|
|
#16 |
|
Hulder
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klar, ferdig, fjas!Nirvana:
|
|
|
|
#17 |
|
flisespikker
|
Sv: Klar, ferdig, fjas!Det blir litt vanskelig å sammenligne ordentlig, Scarlettah, blant annet fordi i Spektrum satt vi på plass (langt oppe) og så ned på scenen hele tiden, og i går stod vi midt i folkehavet og regnet og mørket og så bare scenen glimtvis, men fulgte med på den store skjermen (de som styrer filmvisningen er forresten veldig flinke til å gjøre det live, kommenterte både aC og jeg). Og det er klart at med Bad Seeds har han jo et overflødighetshorn av låter å ta av. (Han sa på slutten, jeg tror som svar på et ropt ønske fra publikum, at "we can't do that one, or we'll be sued by the rest of the members of the Bad Seeds".
|
|
|
#18 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Klar, ferdig, fjas!De er flinke, ja. Flinkiser.
|
|
|
#20 |
|
Weeeee
|
|
![]() |
|
|