Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tror du på hjelpere?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Tror du på hjelpere?
Ja 67 38,29%
Nei 75 42,86%
Vet ikke 33 18,86%
Deltakere: 175. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-07, 21:44   #241
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tror du på hjelpere?

Jeg har ikke lest hele tråden, for jeg er så lat. Så om noen har spurt om dette allerede så ha meg unnskyldt:

Er det ikke litt ekkelt å tenke på at disse hjelperne deres står og glaner på dere når dere har sex? Eller hender det at de kommer med en hjelpende hånd da også kanskje?

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-07, 23:14   #242
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Jeg har ikke lest hele tråden, for jeg er så lat. Så om noen har spurt om dette allerede så ha meg unnskyldt:

Er det ikke litt ekkelt å tenke på at disse hjelperne deres står og glaner på dere når dere har sex? Eller hender det at de kommer med en hjelpende hånd da også kanskje?

Gammel 03-07-07, 09:46   #243
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

De står ikke og glaner på meg, kan et rituale med kutting av hønese-struper og masse skumle okulte tegn, så de holder seg borte under sexèn, værre med dere som ikke kan det ritualet, da står de rett oppi rompa deres og heier..

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 09:55   #244
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Nei, jeg skjønte ikke agendaen. Jeg synes det er stor forskjell på å tro og vite. Jeg synes ikke nødvendigvis vitenskap er bedre enn det å tro, men at det er en differanse er vel vanskelig å benekte?

Ok: Samme hva man tror på, da. Ok?

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 09:56   #245
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Næsj. Jeg kan vel avfeie det mennesker innbiller seg, uten at jeg avfeier mennesket?

Å kalle noens tro for innbilling, på en nedlatende måte, da er du respektløs.

Gammel 03-07-07, 10:05   #246
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Næsj. Jeg kan vel avfeie det mennesker innbiller seg,

Jøss for en innstilling noen har til folk rundt seg!

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 10:06   #247
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Da får det heller være respektløst. Verden ville aldri utviklet seg om ingen hadde avfeid overtro som tull. Det er vel ikke nødvendig å nevne at noen trodde jorda var flat og at hekser måtte brennes på bål? Var det respektløst å avfeie dette? Jeg kan ikke se forskjellen på denne troen og troen på hjelpere og healing. Men forklar gjerne.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 10:08   #248
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Da får det heller være respektløst. Verden ville aldri utviklet seg om ingen hadde avfeid overtro som tull. Det er vel ikke nødvendig å nevne at noen trodde jorda var flat og at hekser måtte brennes på bål? Var det respektløst å avfeie dette? Jeg kan ikke se forskjellen på denne troen og troen på hjelpere og healing. Men forklar gjerne.

Skjønner du virkelig ikke?
Om jeg forteller deg at jeg har opplevd noe merkelig og uforklarelig, vil du da avfeie meg som mindre glup?

Og hva er forskjellen på å tro på hjelpere, Allah, Gud, eller Buddha? Forklar gjerne.

Gammel 03-07-07, 10:15   #249
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjønner du virkelig ikke?
Om jeg forteller deg at jeg har opplevd noe merkelig og uforklarelig, vil du da avfeie meg som mindre glup?

Og hva er forskjellen på å tro på hjelpere, Allah, Gud, eller Buddha? Forklar gjerne.

Avfeier jeg deg som mindre glup om jeg ikke tror på deg? Som eksempel kan jeg jo si at du og jeg har vært uenige ganske mange ganger på nett, vi har som regel hvert vårt ståsted i de fleste debatter og det innebærer at vi slett ikke tror på hverandres argumenter. Syns du jeg er mindre glup?

For meg er det ingen forskjell i å tro på hjelpere eller Gud. Jeg tror ikke på noe av det. Jeg har respekt for menneskene selv om jeg avfeier troen.

Gammel 03-07-07, 10:17   #250
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Avfeier jeg deg som mindre glup om jeg ikke tror på deg? Som eksempel kan jeg jo si at du og jeg har vært uenige ganske mange ganger på nett, vi har som regel hvert vårt ståsted i de fleste debatter og det innebærer at vi slett ikke tror på hverandres argumenter. Syns du jeg er mindre glup?

Poenget og utgangspunktet er noens uttalelser her som du vet.
Å være nedlatende fordi du er uenig med meg, nei det (tror) jeg ikke du har vært.
Men flere her viser en mangel på respekt for andres ståsted, og det synes jeg er ufint.
Det er mange måter å si ting på, er det ikke?

Og hvorfor skulle du ikke tro på meg? Mener du jeg lyver om jeg forteller det at jeg har opplevd slike ting, da?

Gammel 03-07-07, 10:23   #251
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Og hvorfor skulle du ikke tro på meg? Mener du jeg lyver om jeg forteller det at jeg har opplevd slike ting, da?

Jeg tror at du lyver, eller at det du tror er overnaturlig har en naturlig forklaring.

(Du trenger ikke å komme med noen historier, altså. Jeg har disse diskusjonene hele tiden med forskjellige folk, og jeg kan stort sett ikke forklare de tingene de har opplevd.)

Gammel 03-07-07, 10:23   #252
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen tror at jenter må omskjæres. Noen tror at bryster skal presses flate. Noen tror at man skal ha 14 metallringer rundt halsen. Noen tror at barn har glede av sex med eldre menn. Er det respektløst av meg å si at å tro dette er lurt er ren og skjær innbilning?

Man har ofret mennesker, man har ofret til tuntreet/guden i tuntreet, er ikke dette overtro på lik linje med å tro på hjelpere? Gården jeg kommer fra ble flyttet en halv kilometer lenger øst på 1700-tallet, fordi ed mente de var så innihampen plaget av underjordiske og at de underjordiske tok vannet. Eller kilden gikk tørr, om vi ville sagt i dag. Skal ikke dette avfeies som innbilning?

Verden går fremover, og det er jo klin umulig for noen som tror på "mer mellom himmel og jord" å fremlegge et eneste bevis. Det er utlovet en dusør på 1 mill. dollar til den som greier å bevise at telepati eller noe annet overnaturlig fenomen for den sakens skyld (astrologi, homeopati, ønskekvister osv) finnes, under forsøk satt opp etter strenge vitenskapelige kriterier. Link: http://www.randi.org/research/index.html.

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Jøss for en innstilling noen har til folk rundt seg!

Så jeg må respeketere ALT du måtte ha for deg, samme hvor tåpelig det er, for å kunne respektere deg? Må alle være enige med deg for at du skal føle deg likt? Det ville jo vært kjedelig om alle ens venner måtte ha helt likt politisk, religiøst og sosialt syn...

Gammel 03-07-07, 10:25   #253
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mener du jeg lyver om jeg forteller det at jeg har opplevd slike ting, da?

Jeg tror ikke du lyver. Jeg tror du er helt sikker på at du opplever det du opplever. men jeg tror også at dersom jeg hadde opplevd det samme, ville jeg gitt det en logisk forklaring. Du har interesse for det overnaturlige og uforklarlige, og er dermed forhåndsinnstilt på å plassere ting i DET mønsteret, mens jeg er forhåndsinnstilt på at alt har en naturlig forklaring, og plasserer ting i DET mønsteret.

Gammel 03-07-07, 10:26   #254
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Ååå Herregud jeg må dåne, å nærmest sammenligne pedofili med å ha hjelpere. Mistet munn og mæle!

Synes du tidliger har sagt mye fornuftig Mim, men her mistet du meg helt.

Å ha respekt for sine medmennekser er vel bare helt naturlig ting i verden. Det er noe man får gjennom morsmelken!!

Gammel 03-07-07, 10:28   #255
Line*
Expired

Standard

Så jeg må respeketere ALT du måtte ha for deg, samme hvor tåpelig det er, for å kunne respektere deg? Må alle være enige med deg for at du skal føle deg likt? Det ville jo vært kjedelig om alle ens venner måtte ha helt likt politisk, religiøst og sosialt syn...

Man kan undres over hvem som mener det der.
Som sagt er det mange måter å si ting på.
Se på dine egne innlegg, Mim. Se hva slags uttalelser og karakterestikker du kommer med.
Om du alltid må bli forsvart av noen andre her, eller bortforklare det du faktisk skriver selv, bør du tenke på å begynne å omformulere deg.

Om du da ikke synes det er helt i orden å være så til de grader nedlatende i stedet for å bare si at du ikke tror på mye av det mange andre tror på.
Det er faktisk mulig å si det uten å kalle andre mennesker freaks o.l.
Men du synes kanskje det er greit å karakterisere andre mennesker på den måten?
Det gjør ikke jeg. Jeg tror det har noe med oppdragelse å gjøre, egentlig.

Gammel 03-07-07, 10:29   #256
Line*
Expired

Standard

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Å
Å ha respekt for sine medmennekser er vel bare helt naturlig ting i verden. Det er noe man får gjennom morsmelken!!

Det kommer an på hvem som eier puppene.
Det er tydeligvis ingen selvfølge at alle blir oppdratt slik.

Gammel 03-07-07, 10:30   #257
Azi
Come what may...

Azi sin avatar

Standard

Tydeligvis!

Gammel 03-07-07, 10:31   #258
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok: Samme hva man tror på, da. Ok?

Nei, jeg synes jo at hvis man tror på noe som er bevist så beveger man seg over til noe som ikke er en "ren" tro lengre. Men jeg sidestiller det å tro på Gud og det å tro på gjenfødelse, hvis det er det du spør om? Noen av disse tingene stiller jeg meg - personlig - mer skeptiske til enn andre. Feks tror jeg ikke det hjelper å surre inn huet i aliminiumsfolie for å hindre utenomjordiske i å høre hva man tenker. Men det er min personlige mening, det er ingen prinsippiell forskjell for meg.

Gammel 03-07-07, 10:37   #259
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Min mor tror på og bruker alternative behandlingsmetoder, hun hører vardøger, hun tror at det masse greier mellom himmel og jord og tror på synske. Søsteren min er en fast gjest på alternativmessen og har krystaller i lomma.

Gammel 03-07-07, 10:37   #260
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og de eksemplene du nevner, Mim, handler jo ikke om tro. Dette er jo ting som er motbevist. Det er motbevist at det er sunt for barn å ha sex med eldre menn, da holder det ikke bare å "tro". Mange ting som man tror på er heller ikke motbevist.

Man kan også sette grenser for hva man skal få lov til å utføre i troens navn, men man kan ikke hindre folk i å tro på det. Det er fullt lovlig å tro at man får bedre avling av å ofre et menneske, men det er ikke lov å gjøre det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.