Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Da damene dro" på tv2

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-09, 12:05   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Da damene dro" på tv2

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Men C27 - jeg synes ikke han mannen din høres så ille ut, summen av en hel haug småoppgaver blir jo også endel... faktisk gjør han omtrent de samme oppgavene i huset som meg høres det ut som. Hos oss er det mannen som vasker og støvsuger, jeg gjør daglige oppgaver som klesvask og oppvask. Det jeg godt kunne tenke meg som ekstrautstyr til min mann er den modulen som får dem til å huske ting... greit nok at man blir enig om hvordan det skal gjøres, men når jeg likevel må fungere som påminningstjeneste og organisator for hele familien, er man nesten like langt. Vi har i hvertfall blitt enige om at jeg ikke maser når jeg minner han på ting og tang.

Nei, han bidrar jo og jeg var fornøyd igrunn helt til jeg oppdaget alle postene her inne! Hvor det står lik deling ol!! Følte liksom at vi hadde det så "unormalt".
For vaskemaskin rører han ikke, og ikke vasker han støv og do ol.Og noen kok er han heller ikke! Ikke fordi han ikke klarer det, men det har vel bare falt naturlig på meg!! Og man får vel sine roller og vaner?!
Men som du sier, om man kunne se på det å minne på som IKKE masing, ja da hadde nok mye gått litt letter!!
Og skal prøve det som andre foreslår over her, ha vær våre oppgaver!!

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 11:51   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ei venninne av meg fikk så fint eksempel på hvor flink mann hun har da hun for litt over 10 år siden reiste fra mann og barn et halvt års tid for å gjøre ferdig utdannelsen sin. Alle rundt henne okket og akket seg over hvor flink og snill en mann hun hadde som lot henne gjøre det, og tenk at han skulle styre både hus og barn i tillegg til jobben, flinke mannen.

At hun var hjemme og styrte hus og barn og jobb i flere år mens han tok utdannelsen eller når han var ute og reiste i jobbøyemed, nei det hadde hun aldri hørt et ord om derimot.

Og min far er veldig, veldig imponert over mannen min. Han er flink til å hjelpe meg han, tenk han skifter til og med bleier!

Gammel 11-02-09, 11:55   #3
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Ikke flink fordi man har klart å gjøre det sånn rent teknisk, Hatti, men flink fordi man faktisk har klart å lette rumpa fra sofaen og fått gjort det
Jeg synes jeg er kjempeflink når jeg har giddi å få gjort masse i huset, jeg, og jeg forventer litt skryt fra gubbers også. Selv om jeg er over 30

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 11:59   #4
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Vi pleier ofte å skryte av hverandre, også når vi har gjort hverdagslige sysler. Jeg synes det gir litt ekstra motivasjon å vite at det jeg gjør blir satt pris på og lagt merke til selv om det er helt ordinære ting som å rydde kjøkkenet etter middag eller gjøre rent.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:03   #5
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Det er viktig å skryte av hverandre og da er ordet fink greit å bruke. Vi sier jo det om ungene også. `Hvor flink du var som hengte opp jakka di. `Vær flink å pusse tennene dine nå. `Vær flink å gjøre leksene dine.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:24   #6
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

flytte fra bøgda. Nei, det gjør jeg ikke. Måtte flyttet langt da, kanskje til en større by? Jeg er ikke by-menneske og hadde dødd av vantrivsel i en by. Her er det skog, mark, sjø, vann, fjell, haug og herlig å bo.

Gammel 11-02-09, 12:31   #7
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

flytte fra bøgda. Nei, det gjør jeg ikke. Måtte flyttet langt da, kanskje til en større by? Jeg er ikke by-menneske og hadde dødd av vantrivsel i en by. Her er det skog, mark, sjø, vann, fjell, haug og herlig å bo.

Det er det her også.
Jeg håper jo at innleggene dine er satt på spissen, men de generelle uttalelsene dine om at "slike menn blir sett på som puslete" og "blir kalt homo og tøffel når de puser med dama si" kjenner jeg slett ikke igjen, selv om jeg også bor på "bøgda".
Jeg ble bare veldig overrasket over at det fremdeles er sånn.

Gammel 11-02-09, 12:37   #8
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Jeg ønsker ikke oppdra en mann som er min kjæreste. Han vil klare seg fint om jeg havner på sykehus ect.

Gammel 11-02-09, 12:44   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Jeg ønsker ikke oppdra en mann som er min kjæreste. Han vil klare seg fint om jeg havner på sykehus ect.

Nei, du høres jo ut som om du er fornøyd med tingenes tilstand.
Det må du jo få lov til.
Det eneste jeg, og mange med meg, har sagt, er at jeg ikke kunne hatt det sånn over tid.
Og å unnskylde mannen din med at "Han og brødrene har aldri trengt å gjøre noe hjemme" og fortsette å bygge opp under det er egentlig å gjøre ham en bjørnetjeneste i det lange løp, men hver sin smak.
Jeg er bare veldig glad for at vi har kommet lenger her.
Tro meg, jeg er sikker på at mannen min også ble veldig overasket over å oppdage hvor lite vant jeg var med å bidra, men "oppdragelsen" var likefullt nødvendig og jeg innså noen veldig viktige ting etterhvert.

Gammel 11-02-09, 12:46   #10
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Unnskylder han ikke med det, men forklaringen ligger mest der. Har spurt han mange ganger hvorfor han ikke kan ta ei bøtte med vann i og vaske litt rundt. Svaret han gir sjokkerer meg ikke, han liker det ikke bare. Da han var i militæret måtte de jo vaske, men han betalte seg fri.

Gammel 11-02-09, 12:49   #11
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Unnskylder han ikke med det, men forklaringen ligger mest der. Har spurt han mange ganger hvorfor han ikke kan ta ei bøtte med vann i og vaske litt rundt. Svaret han gir sjokkerer meg ikke, han liker det ikke bare. Da han var i militæret måtte de jo vaske, men han betalte seg fri.

Jeg absolutt hater husarbeid, så hvis jeg skulle praktisert at jeg bare utførte sånt husarbeid som jeg likte, hadde jeg nok vært skilt fra mannen min for flere år siden. Han er langt mer ordentlig enn meg og gjør en større del av arbeidet, men han har virkelig ikke lyst til å gjøre alt og forventer at jeg gjør mine ting, helt uavhengig av om jeg liker å gjøre dem eller ikke.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:50   #12
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Standard

Nei, jeg liker det heller ikke.
Faktisk avskyr jeg både klut og bøtte og skulle gjerne hatt et hus som bare magisk ble rent av seg selv hver fredag.
Men det finnes ingen rettferdighet i at jeg skulle slippe å gjøre det av den grunn, og la alt falle på min mye mer huslige mann som faktisk trives med å pusle i huset.

Gammel 11-02-09, 12:52   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er av de jentene som ikke fikk noen særlig opplæring i vasking og rydding hjemme. Mamma gadd ikke ta kampen og gjorde alt selv (hun var alenemor). Derimot ble jeg en forholdsvis habil kokk så jeg hjalp til, men vasket altså ikke. Å vaske lærte jeg meg gjennom diverse jobber jeg har hatt, og har måttet tåle en del mobbing for at jeg ikke har lært det hjemme.

Men det ville ikke falle meg inn i måneskinn å si at jeg ikke gidder å gjøre det når jeg tilhører en husholdning. Dette på tross av at jeg ikke kan fordra å vaske.

Gammel 11-02-09, 12:53   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det noen som liker å vaske?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:54   #15
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg har en venninne som støvsuger tre ganger om dagen og som vasker huset sitt hver eneste kveld. Hun synes det er terapi for sjelen.

Jeg tror hun tilhører unntaket.

Gammel 11-02-09, 14:48   #16
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har en venninne som støvsuger tre ganger om dagen og som vasker huset sitt hver eneste kveld. Hun synes det er terapi for sjelen.

Jeg tror hun tilhører unntaket.

Jeg er ikke venninnen, men jeg er slik. Støvsuger dog ikke tre ganger om dagen. Det har jeg ikke tid til. Jobber jo fullt og har fire barn å ta meg av også...

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:56   #17
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Tviler på at det er noen som liker det. Men jeg liker at det er rent og pent rundt meg. Da må man jo vaske litt.

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 14:06   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lucifer, her.

Tviler på at det er noen som liker det. Men jeg liker at det er rent og pent rundt meg. Da må man jo vaske litt.

Nei, da ansetter man noen til å gjøre det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 12:58   #19
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Jeg svarer kanskje ikke på det du egentlig spørr om men jeg liker å ha det rent og i den sammenheng kan jeg si at jeg liker å vaske!!
Hadde jeg kunnet slippe og huset hadde sett ut som nå, ja så ville jeg jo ikke mast om å få vaske!
Så svaret mitt blir kanskje "janei"

Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-09, 13:20   #20
Kråka

Kråka sin avatar

Standard

Ja jeg liker å vaske. Det gir meg energi og glede. Når jeg ser resultatet blir så bra, så er det ren glede.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:36.