Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er historien bak nicket ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-07, 23:14   #241
DM
Live and let live

DM sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er historien bak nicket ditt?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg kan kalle deg desembermamma innimellom, om du skifter.

Du er snill du. Kanskje jeg skal vurdere det seriøst nå da.

Gammel 24-09-07, 23:19   #242
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ami, her.

Hva er forresten DOL?
Jeg er litt uerfaren i forumverdenen.

Doktor Online.

Gammel 24-09-07, 23:21   #243
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Første gangen jeg får forklare dette med dette nicket.

De som vet hva en Bundbury er skjønner jo det umiddelbart. Men du har jo da en interesse for teatralske Engelske farcer.

Jeg skjønner det jeg, men de som ikke umiddelbart tar det, fikk vel ingen forklaring her?

Opprinnelig lagt inn av Mamma Rosa, her.

Folk har gått rundt og trodd at det var med å??
Ja, da må det bli ny tittel.

Ja, jeg har definitivt trodd det var med Å. Hvorfor vet jeg ikke.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 23:23   #244
Ivrig
På farten igjen

Ivrig sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Ivrig er litt kul
Standard

Shanti er et nytt nick for meg.

Merket meg først navnet da jeg var på en klubb med samme navn utenlands for 10-15 år siden. Forelsket meg i ordet med en gang, og har elsket det siden. Ville ha en katt eller hest som het Shanti, for jeg liker så godt den myke klangen i uttalen. Men mannen vil ikke ha dyr, så da ble første etterlengtede anledning til å bruke det her på FP

PS: I ettertid har jeg funnet ut at det betyr sjelefred og indre ro eller noe i den duren

Ivrig er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 23:29   #245
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nicket er en intern greie fra folkehøgskolen jeg gikk på. (Umuriel er egentlig en barneengel i boken "Julemysteriet" av Jostein Gaarder.)

Da jeg skulle registrere meg på SG for flere år siden var det det eneste navnet som datt ned i hodet på meg. Og nicket har fulgt meg på SG, SM, NM- og nå her.

(Har forøvrig sett at det er en Umuriel på KG også, men det er ikke meg. Og jeg hadde nicket først! )

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-07, 23:30   #246
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

maggy er den prydelige kusina til iggy

jeg hadde vel et ønske om å være mer rebel-like i tenåra, så det var greit å lyve på seg det slektskapet

Gammel 25-09-07, 11:22   #247
mammami
Så stor, den lille lykken

mammami sin avatar

Hvor: Ytterst i Oslofjorden
Blogginnlegg: 23
mammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smartmammami imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nicket skriver seg opprinnelig fra SM da jeg ventet nr 2. Min eldste var 2 år, og kalte meg konsekvent "mammami".
Derfor altså.

Senere har jeg oppfattet at det ikke er kult med mammanick, men jeg liker det fortsatt

Gammel 25-09-07, 11:27   #248
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Det ble Gojenta da jeg sier det hele tiden til jentene mine.....

Gammel 25-09-07, 11:53   #249
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har kalt meg for Arken lenge, helt siden vi bestemte oss for hva den første i magen skulle hete.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 11:59   #250
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og han heter Noah?

Gammel 25-09-07, 12:06   #251
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har trodd det var Mamma Råååsa, og synes Ami skal hete Amidriel igjen, som hun egentlig er.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 12:22   #252
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Og han heter Noah?

Jepp. *bombe*

Gammel 25-09-07, 12:30   #253
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Jeg blir alltid forvirret av signaturen til en på et amerikansk forum, der en jente heter Noa. Jeg feilkobler alltid.

Gammel 25-09-07, 12:32   #254
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1275
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var da et usedvanlig vakkert navn, Arken!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-07, 12:47   #255
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er historien bak nick'et ditt?

Nicket mitt er maskingenerert - det var brukernavnet i en e-postadresse jeg fikk da jeg jobbet litt på NTNU. Ergo ligger det ikke så altfor langt unna mitt egentlige navn, kan du si. Jeg valgte det fordi jeg liker assosiasjonene til blåfargen. Det passet godt ettersom jeg er litt melankolsk av meg og dessuten begynte å bli en smådeppa og desperat prøver da jeg meldte meg inn på SG.

Hvis jeg hadde fått ei krone for hver gang noen skrev Elinblue, ville jeg vært rik. Når jeg tenker meg om, skjer det veldig sjelden her inne - kan du skjønne det?

Gammel 25-09-07, 16:32   #256
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som Hornsalt, eller hva, Safran.

Nei, det var vel kanskje å ta litt i. Mer som chili eller cayenne. Eller kanskje ingefær?

Gammel 25-09-07, 16:35   #257
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Nei, det var vel kanskje å ta litt i. Mer som chili eller cayenne. Eller kanskje ingefær?

Ingefær, den biter, er skarp, men er også kjempegod. Akkurat som du.

Gammel 25-09-07, 16:46   #258
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Ingefær, den biter, er skarp, men er også kjempegod. Akkurat som du.

Desembermamma, da!

Gammel 25-09-07, 17:01   #259
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Det var da et usedvanlig vakkert navn, Arken!

Ja, ikke sant? Og nå lurer jeg på hva den andre gutten din heter.

Gammel 25-09-07, 18:17   #260
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg fikk en nøkkelring hos en venninne for mange år siden der det stod at jeg var som sommerfuglen, vanskelig å fange. Den ble hengende ved hver gang jeg har hatt bruk for et nick. Sommerfugl, papillon, perhonen. Perhonen er finsk for sommerfugl.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:31.