Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

En ubetydelig tråd om barn i signaturer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-09, 12:39   #1
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ubetydelig tråd om barn i signaturer

Folks signaturer varierer veldig, men er det noen "korrekt" måte å gjøre det på?

Eksempler:

Storesøster ('03), lillesøster ('05) og lillebror ('08)

eller

Storesøster ('03), mellom(ste?)søster ('05) og lillebror ('08)

eller

Storesøster ('03), storelillesøster ('05) og minstebror ('08)

Ja, det finnes vel utallige måter å gjøre det på.

Hva med denne?

Storebror ('03), storesøster ('05) og lillebror ('08)

eller

Storebror ('03), lillesøster ('05) og minstebror ('08)

Ja, you get the picture, selv om det var veldig gøy å holde på. Hvis noen har glemt spørsmålet i all bablinga, så var det om det finnes en "korrekt" måte å gjøre det på. Eller signerer du bare slik som føles mest naturlig for deg?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 12:40   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ubetydelig tråd om barn i signaturer

Jeg føler det ikke naturlig å ha med barna i signaturen, og har ikke tenkt over hva som er mest "korrekt".

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 12:42   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er veldig greit på et foreldreforum, det gjør det mye lettere hvis man lurer på noe og ønsker å vite hvor gamle barna er til de som svarer.

Gammel 14-05-09, 12:48   #4
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

PERSONLIG syns jeg det er rart å skrive " '03". Ville enten skrevet bare "03", "2003" eller "-03". Ikke apostrof, det syns jeg er snodig.

Når DEN byrden er av mine skuldre vil jeg si at jeg syns det er rart å kalle "mellombarna" for storesøster, storebror, lillesøster eller lillebror.

Da heller "storelillebror" eller "lillestorebror".

Når noen ramser opp "storesøster", "storebror", så har jeg lett for å tro at de er tvillinger.

FORØVRIG syns jeg det er litt snodig å måtte relatere ungene til hverandre. Har man bare to barn så er jo den ene størst og den andre minst, men har man 3, 4, 5 eller flere så er det etter hvert mange "mellombarn". Da syns jeg det er bedre å kalle dem "enern", "toern" og "treern".

Ja, absolutt et viktig tema!

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 12:51   #5
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

PERSONLIG syns jeg det er rart å skrive " '03". Ville enten skrevet bare "03", "2003" eller "-03". Ikke apostrof, det syns jeg er snodig.

Apostrofen er jo i stedet for 20. Og hva hvis man som ElinM har fire barn? Skal det bli to mellomsøsken? Mellomsøster 1 og 2? Eller mellombror og mellomsøster? Da høres det kanskje ut som tvillinger igjen.

Gammel 14-05-09, 18:09   #6
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da syns jeg det er bedre å kalle dem "enern", "toern" og "treern".

Jeg må tilstå at jeg tenker på helt andre ting enn barn når jeg ser signaturen "toern". Den er rett og slett fæl.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-09, 13:23   #7
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Da syns jeg det er bedre å kalle dem "enern", "toern" og "treern".

Vel det synes ikke jeg, for da tenker jeg i koffert - dessverre. Blir litt sånn...

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 21:25   #8
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Vel det synes ikke jeg, for da tenker jeg i koffert - dessverre. Blir litt sånn...

For øvrig: Det er strengt tatt ikke nødvendig å poste for å sjekke sin egen signatur.

Gammel 14-05-09, 12:51   #9
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er veldig greit på et foreldreforum, det gjør det mye lettere hvis man lurer på noe og ønsker å vite hvor gamle barna er til de som svarer.

Ja, jeg mener å huske at det ble nevnt i en tråd her for en god stund siden, og lydig og pliktoppfyllende som jeg er, satte jeg da Liten i signaturen min.
Korrekt?
Aner ikke ...

Gammel 14-05-09, 12:48   #10
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Ja, si det ...

Selv lurer jeg på hva som er riktigst av:
Storesøster (2000), mellomsøster (2002), lillesøster(2005) og endalilleresøster (2009)

eller:
Storesøster (2000), storemellomsøster (2002), lillemellomsøster (2005) og lillesøster (2009)

eller
Storesøster (2000), lillestoresøster (2002), mellomsøster (2005) og lillesøster (2009)

eller
Storesøster (2000), mellomsøster (2002), storelillesøster (2005) og lillesøster (2009)

eller kanskje
Storesøster (2000), lillestoresøster (2002), storelillesøster (2005) og lillesøster (2009)

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 12:50   #11
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Haha, ElinM. Genialt.

Gammel 14-05-09, 12:51   #12
Babe
Palliasjonsnurse

Babe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Hm, ja si det...

Gammel 14-05-09, 20:10   #13
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg la inn ungenes fødselsår i signaturen etter gruppepress her tidligere.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 12:51   #14
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjenner at jeg ikke helt klarte å engasjere meg, men må skrive for enklest å sjekke hva jeg selv har.

Ja, også er jeg forresten enig i at det er OK å ha en referanse til barnas alder, i hvertfall for de trådene der det er relevant.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 12:54   #15
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Og så ser jeg at jeg bruker apostrof (skrives det slik?) i stedet for "20". Tipper det henger igjen fra USA-tiden min.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 12:56   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Jeg kjenner at jeg ikke helt klarte å engasjere meg, men må skrive for enklest å sjekke hva jeg selv har.

Huh? Signaturer med barns fødselsår er jo way up there sammen med finanskrise og svineinfluensa.

Gammel 14-05-09, 12:59   #17
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Storesøster (2000), mellomsøster (2002), lillesøster(2005) og endalilleresøster (2009)

eller:
Storesøster (2000), storemellomsøster (2002), lillemellomsøster (2005) og lillesøster (2009)

eller
Storesøster (2000), lillestoresøster (2002), mellomsøster (2005) og lillesøster (2009)

eller
Storesøster (2000), mellomsøster (2002), storelillesøster (2005) og lillesøster (2009)

eller kanskje
Storesøster (2000), lillestoresøster (2002), storelillesøster (2005) og lillesøster (2009)

Du kan jo forresten ha

Størstesøster (2000), Littmindreennstørstesøster (2002), endamindreennlittmindreennstørstesøster (2005) og minstesøster (2009)

Gammel 14-05-09, 13:09   #18
bønna
Deltidsmamma

bønna sin avatar

Hvor: 25 min fra Oslo.
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du kan jo forresten ha

Størstesøster (2000), Littmindreennstørstesøster (2002), endamindreennlittmindreennstørstesøster (2005) og minstesøster (2009)

Skal det være ordentlig, så skal det være ordentlig.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 13:04   #19
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Ja, si det ...

eller:

eller

eller

eller kanskje

Hva med "De fire jentene født 2000, 2002, 2005 og 2009"? Litt Rema 1000 - "det enkle er ofte det beste.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 12:50   #20
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 936
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette er en av grunnen til at jeg bare har ett barn.

Svar

Emneord
signatur

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.