Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barnehage i romjula?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-09, 14:49   #1
nam
Ser flere sider enn..

nam sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
nam er litt kulnam er litt kulnam er litt kul
Standard

Sv: Barnehage i romjula?

Opprinnelig lagt inn av Necesario, her.

Jeg får meg ikke til å sende barna mine helt alene i barnehagen når ingen andre barn er der nei. Om vi hadde jobbet ja, men ikke når begge vi voksne har fri. Men hadde det vært åpent og flere barn, da kunne jeg kanskje gjort det.

Hadde vi hatt fri til å bare nyte dagene i ro, hadde det vært ingen problemer med å hatt de selv. Da ville dagene blitt planlagt etter det. Men vi hadde ting vi måtte få gjort, så da ville barna få best utbytte av barnepass.

Med andre barn eller uten andre barn.

nam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 16:32   #2
Kråka

Kråka sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Jeg ble litt overrasket i dag i barnehagen, når avdelingslederen tok meg litt til side for å fortelle at snupsen var det eneste barnet fra avdelingen som var meldt på til dagene i romjula. Jeg syns det var litt pussig at ingen av de 18 barna vil en dag eller to i barnehagen i romjula, snupsen pleier å være råklar for litt barnehageadspredelse etter 4-5 dager hjemme. Så, pleier dere å sende barna i barnehagen i romjula, eller er de bare hjemme.

Var det ikke greit du fikk beskjed? Vi var bare 2 barn påmeldt i vår bhg og ped.leder ga beskjed til moren. Hun også ble overrasket. Vi ansatte blir bare glade, for da har vi mulighet til avspasering. Har unger og familie selv, så få fri i romjulen var veldig ønsket. Etter en hektisk høst både for ungene og ansatte, så er julen en god avkobling. I romjulen er ikke bhg slik den er ellers i året. Det kommer lite unger, kanskje ikke de de er vant med å leke med, personalet er på fri, noen leier inn vikarer, og avdelingene blir slått sammen. Har man muligheten og fri selv så ønsker vel egentlig barnehagene de aller fleste på fri.

Jeg har hatt fri siden 23. desember til 4. jan. Da er det planleggingsdag så bhg åpner ikke før den 5. Ellers har hele familien hatt langfri i jula og det er himmelsk.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 17:06   #3
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kråka, her.

Var det ikke greit du fikk beskjed? Vi var bare 2 barn påmeldt i vår bhg og ped.leder ga beskjed til moren. Hun også ble overrasket. Vi ansatte blir bare glade, for da har vi mulighet til avspasering. Har unger og familie selv, så få fri i romjulen var veldig ønsket. Etter en hektisk høst både for ungene og ansatte, så er julen en god avkobling. I romjulen er ikke bhg slik den er ellers i året. Det kommer lite unger, kanskje ikke de de er vant med å leke med, personalet er på fri, noen leier inn vikarer, og avdelingene blir slått sammen. Har man muligheten og fri selv så ønsker vel egentlig barnehagene de aller fleste på fri.

Jeg har hatt fri siden 23. desember til 4. jan. Da er det planleggingsdag så bhg åpner ikke før den 5. Ellers har hele familien hatt langfri i jula og det er himmelsk.

Var ikke det å få beskjed om det som var rart, men at av 18 barn var det ingen som skulle være der i romjula. Ingen som skulle jobbe engang. Det syns jeg kanskje var litt rart.

Hun var forøvrig i bhg som eneste barn (på sin avdeling, vel og merke, og det er en kjempebarnehage, så det var plenty barn) èn dag, og hadde det supert, en hel barnaheageassistent helt for seg selv :-)

Gammel 31-12-09, 17:51   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleBulla, her.

Var ikke det å få beskjed om det som var rart, men at av 18 barn var det ingen som skulle være der i romjula. Ingen som skulle jobbe engang. Det syns jeg kanskje var litt rart.

Hun var forøvrig i bhg som eneste barn (på sin avdeling, vel og merke, og det er en kjempebarnehage, så det var plenty barn) èn dag, og hadde det supert, en hel barnaheageassistent helt for seg selv :-)

Det kan godt være noen foreldre som skulle jobbe, men endel får jo besøk i julen av besteforeldre/annen familie, og velger derfor å ha barna hjemme.

Jeg kunne sikkert ha sendt mine 2 viltre barn i barnehagen en dag eller 2 dersom vi hadde vært hjemme, spesielt i år hvor spesielle omstendigheter gjør at jeg er veldig sliten.

Gammel 31-12-09, 18:20   #5
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skulle ønske vi kunne fått mat hver dag i barnehagen vår. Vi betaler 120 kr per mnd for 1 måltid per uke + frukt og melk daglig.

Gammel 31-12-09, 18:21   #6
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Det er nok mange som har fri selv i romjulen, avspaserer osv, eller har besteforeldre, tanter, onkler ect som passer.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 22:13   #7
lucifine
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Min datter er enebarn og det fins ikke barn på hennes alder å leke med i nærheten. Takk og pris for bhg!

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 13:15   #8
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Nå kjenner jeg at planleggingsdagen i barnehagen i morgen ikke er like velkommen... Vi koser oss masse hjemme, men det skal jammen bli godt med litt hverdag igjen kjenner jeg.

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 18:13   #9
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Det passer ekstremt dårlig her, iom. at jeg har min første dag i praksis i morgen. Litt kjedelig å måtte be om å få gå rundt lunsjtider aller første dagen.

Gammel 03-01-10, 18:14   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jippi, liksom Majsa.

Plandag her også, både i barnehage og skole, så vi er alvorlig fornøyde med at jeg ikke jobber akkurat nå.

-

Gammel 03-01-10, 20:26   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Vi har ikke planleggingsdage, men jeg starter det nye året med et sykt barn, sånn at vi ikke fikk reist hjem som planlagt og dermed må lillebror også ha lengre fri fra barnehagen.

Gammel 03-01-10, 20:39   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hverdag i morgen!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 20:46   #13
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Planleggingsdag både her og der i morgen, så Ungen har dratt til bestemoren sin for å tilbringe morgendagen.

Gammel 03-01-10, 21:12   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Planleggingsdag bare i barnehagen her i morgen og ikke på skolen. Da må vi opp og ut tidli selv om vi har fri.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 11:49   #15
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har noen ganger lurt på hvordan familier har nok feriedager til å ha fri både romjul, påskeuke, høstferie, vinterferie og 4 uker om sommeren sammen i tilegg til planleggingsdager.

Da det lurer jeg også på. I alle fall hvis hele familien skal ha ferie sammen. Da yngstemann gikk i barnehage, fikk vi en del sure kommentarer fra styrer om at hun synes han burde ha mer ferie (han hadde allerede mer enn det pålagte antall uker fri, men det var ikke bra nok, tydeligvis). Da jeg sa at det ikke gikk mht. jobb, sa styrer at det var da bare naturlig at man delte ferien og tok fire uker hver for seg. For vips, så hadde jo barnet åtte uker ferie.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 12:13   #16
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Da det lurer jeg også på. I alle fall hvis hele familien skal ha ferie sammen. Da yngstemann gikk i barnehage, fikk vi en del sure kommentarer fra styrer om at hun synes han burde ha mer ferie (han hadde allerede mer enn det pålagte antall uker fri, men det var ikke bra nok, tydeligvis). Da jeg sa at det ikke gikk mht. jobb, sa styrer at det var da bare naturlig at man delte ferien og tok fire uker hver for seg. For vips, så hadde jo barnet åtte uker ferie.

Jeg syns det er frekt jeg, at barnehagen legger seg opp i hvordan folk velger å avvikle ferien. Det eneste vi følger med på er at barna har det antall uker de skal ha, og at de har 2 uker sammenhengende på sommeren. Det kunne ikke falt meg inn å si noe sånt til foreldrene.

Gammel 22-12-09, 12:43   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Herregud noe så frekt! Og ja, det høres jo direkte himmelsk ut for et barn å være hjemme i hele 8 uker, 4 uker med hver av foreldrene, i stedetfor å feks. kunne reise på en ferie med HELE familien i 2-3 uker og så komme tilbake til vennene sine og leke. Jeg hadde spydd av sinne om noen av de ansatte i barnehagen hadde sagt noe sånt.

Gammel 22-12-09, 09:19   #18
Trixie
Bør lage seg en tittel selv

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Ja, lillemann skal 3 dager i romjula, de to store skal være noen dager hos pappaen sin. Både mannen og jeg jobber.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 09:59   #19
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Men det er da ikke snakk om å beslaglegge plasser i jula for så å ikke dukke opp. Det er respektløst, det synes selv vi som bruker barnehagen uten at vi har behov for det.

Og slikt ser vi hvert år, jul og påske og sommerferie. Foreldre skriver på at barna skal komme, men dukker allikevel ikke opp. Husker et år at over halvparten av de 36 barna som var satt opp til å komme, ikke kom allikevel.

De ansatte i barnehager har ofte avspasering som de må ta ut. Jeg synes det er greiere om folk som har fri kan ha barna hjemme i romjul/påske, slik at de ansatte kan avspasere da. Alternativet er jo at de må ta ut avspasering gjennom året, med fulle barnegrupper. Da kan det bli slik at avdelingen f.eks ikke kommer seg på tur fordi de er for få voksne.

Der jeg jobber stenger vi i romjulen, så jeg har barna hjemme.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-09, 14:26   #20
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For ikke å glemme at det i mange jobber er plent umulig å avspasere i romjula.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.