|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ser flere sider enn..
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?
Hadde vi hatt fri til å bare nyte dagene i ro, hadde det vært ingen problemer med å hatt de selv. Da ville dagene blitt planlagt etter det. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Var det ikke greit du fikk beskjed? Vi var bare 2 barn påmeldt i vår bhg og ped.leder ga beskjed til moren. Hun også ble overrasket. Vi ansatte blir bare glade, for da har vi mulighet til avspasering. Har unger og familie selv, så få fri i romjulen var veldig ønsket. Etter en hektisk høst både for ungene og ansatte, så er julen en god avkobling. I romjulen er ikke bhg slik den er ellers i året. Det kommer lite unger, kanskje ikke de de er vant med å leke med, personalet er på fri, noen leier inn vikarer, og avdelingene blir slått sammen. Har man muligheten og fri selv så ønsker vel egentlig barnehagene de aller fleste på fri. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Var ikke det å få beskjed om det som var rart, men at av 18 barn var det ingen som skulle være der i romjula. Ingen som skulle jobbe engang. Det syns jeg kanskje var litt rart.
|
|
|
#4 |
|
Tittel og tittel....
|
Det kan godt være noen foreldre som skulle jobbe, men endel får jo besøk i julen av besteforeldre/annen familie, og velger derfor å ha barna hjemme.
|
|
|
|
#5 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Barnehage i romjula?Jeg skulle ønske vi kunne fått mat hver dag i barnehagen vår.
|
|
|
#6 |
|
♥
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Det er nok mange som har fri selv i romjulen, avspaserer osv, eller har besteforeldre, tanter, onkler ect som passer. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Min datter er enebarn og det fins ikke barn på hennes alder å leke med i nærheten. Takk og pris for bhg! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage i romjula?Nå kjenner jeg at planleggingsdagen i barnehagen i morgen ikke er like velkommen... Vi koser oss masse hjemme, men det skal jammen bli godt med litt hverdag igjen kjenner jeg.
|
|
|
#9 |
|
Quiet, please
|
Sv: Barnehage i romjula?Det passer ekstremt dårlig her, iom. at jeg har min første dag i praksis i morgen.
|
|
|
#10 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: Barnehage i romjula?Jippi, liksom Majsa.
|
|
|
#11 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Barnehage i romjula?Vi har ikke planleggingsdage, men jeg starter det nye året med et sykt barn, sånn at vi ikke fikk reist hjem som planlagt og dermed må lillebror også ha lengre fri fra barnehagen.
|
|
|
|
#13 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Barnehage i romjula?Planleggingsdag både her og der i morgen, så Ungen har dratt til bestemoren sin for å tilbringe morgendagen.
|
|
|
#14 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Barnehage i romjula?Planleggingsdag bare i barnehagen her i morgen og ikke på skolen. Da må vi opp og ut tidli selv om vi har fri. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Textrovert
|
Da det lurer jeg også på. I alle fall hvis hele familien skal ha ferie sammen. Da yngstemann gikk i barnehage, fikk vi en del sure kommentarer fra styrer om at hun synes han burde ha mer ferie (han hadde allerede mer enn det pålagte antall uker fri, men det var ikke bra nok, tydeligvis). Da jeg sa at det ikke gikk mht. jobb, sa styrer at det var da bare naturlig at man delte ferien og tok fire uker hver for seg. For vips, så hadde jo barnet åtte uker ferie.
|
|
|
#16 |
|
Tittel og tittel....
|
Jeg syns det er frekt jeg, at barnehagen legger seg opp i hvordan folk velger å avvikle ferien. Det eneste vi følger med på er at barna har det antall uker de skal ha, og at de har 2 uker sammenhengende på sommeren. Det kunne ikke falt meg inn å si noe sånt til foreldrene.
|
|
|
|
#17 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Herregud noe så frekt! Og ja, det høres jo direkte himmelsk ut for et barn å være hjemme i hele 8 uker, 4 uker med hver av foreldrene, i stedetfor å feks. kunne reise på en ferie med HELE familien i 2-3 uker og så komme tilbake til vennene sine og leke. Jeg hadde spydd av sinne om noen av de ansatte i barnehagen hadde sagt noe sånt.
|
|
|
#19 |
|
Fornøyd
|
Og slikt ser vi hvert år, jul og påske og sommerferie. Foreldre skriver på at barna skal komme, men dukker allikevel ikke opp. Husker et år at over halvparten av de 36 barna som var satt opp til å komme, ikke kom allikevel.
|
![]() |
|
|