Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-08-10, 12:47   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarbo - hva har du spist i dag? Del 2

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg blir også skikkelig kvalm og uggen når jeg spiser brød og mye karber nå. Egentlig like greit, synes jeg!

Frokost: Kaffe Latte og Skyr
Lunsj: Tror jeg ble erstattet av frokost - fikk sove lenge i dag!
Middag: Koteletter med noe grønnsaker
Kvelds: Lavkarbo New York Cheesecake med bringebær"swirls". Står i ovnen nå.

Jeg har forresten gått ned 5 kg siden jeg begynte på dette opplegget!

Så bra! Hvor lenge har du holdt på? Jeg har gått ned tre. Jeg begynte i slutten av juni, men begynte ikke å gå ned før i slutten av juli.

Har du oppskrift på ostekaken?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 22-08-10, 12:54   #2
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Så bra! Hvor lenge har du holdt på? Jeg har gått ned tre. Jeg begynte i slutten av juni, men begynte ikke å gå ned før i slutten av juli.

Har du oppskrift på ostekaken?

Begynte ca. 15. juli. Lager en egen tråd med ostekaken, jeg!

Salt er ikke aktiv  
Gammel 22-08-10, 12:54   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Begynte ca. 15. juli. Lager en egen tråd med ostekaken, jeg!

Flott!

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 22-08-10, 13:08   #4
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Flott!

http://www.foreldreportalen.no/forum...ad.php?t=98359

Salt er ikke aktiv  
Gammel 22-08-10, 18:42   #5
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Betyr det at det er vanlig at det tar en stund før man begynner å miste vekt? Jeg merker nemlig over hodet ingen ting enda, etter snart to uker (veier meg ikke, men måler rundt livet).

Edit: der ser jeg at Bauche har gått ned mye første uka. Hmm. Men jeg har jo ikke veid meg. Kanskje jeg må kjøpe nye batterier til vekta og følge litt med.

I dag har jeg spist så langt:
Frokost: Havregrynsgrøt med bringebær
Lunsj: Omelett av to egg, spekeskinke, manchego, tomat og vårløk
Mellommat: cashewnøtter og bringebær
Middag: Inderøysodd (uten poteter) med brokkoli.

Gammel 22-08-10, 18:50   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Betyr det at det er vanlig at det tar en stund før man begynner å miste vekt? Jeg merker nemlig over hodet ingen ting enda, etter snart to uker (veier meg ikke, men måler rundt livet).

Aner ikke. Jeg går svært sakte og i perioder ingenting. Men jeg er over 3 kg lettere enn 16. juli ihvertfall. Ok for meg. Det er stabilt.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 22-08-10, 14:43   #7
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Grattis med 5 kg, Salt, flott innsats!

Benzo er ikke aktiv  
Gammel 22-08-10, 14:51   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Frokost: Skyr, cc, fløte og mandler
Lunsj: Karinbrød med hamburgerrygg og skinkeost
Mellom: Tre plommer rett fra treet
Middag: Chili con carne. Den er det riktignok bønner i, men satser på at det ikke gjør så mye
Kaffebesøk: Har planer om å servere ostekaken nevnt over her
Kvelds:

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 22-08-10, 14:54   #9
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva jeg spiste i går, vil dere ikke vite.

I dag er jeg back on track og rapport kommer senere. Jeg gikk ned to kg første uken, spent på om jeg klarer å ta tre til, men siden jeg er ute av ketosen, så tviler jeg litt.

Karamell er aktiv nå  
Gammel 22-08-10, 15:08   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Første uken er enorm - jeg gikk jo ned 2,4 kg etter første uken - de to andre ukene har jeg nok ikke gått ned mer enn 1 kg til sammen. Fortsatt over 3 kg på 3 uker, så jeg er jo fornøyd, men dog.

Gammel 22-08-10, 18:45   #11
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne helgen har ikke vært lavkarbovennelig. Jeg har ikke tatt av, men har spist hotellmat med litt karber.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 22-08-10, 18:57   #12
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: 1 yoplait 0% yoghurt, masse ost og skinke.
Mellom: 1 fiberknekke med med danskepølse. 2 druer.
Lunsj: spekeskinke, seterrømme og to grillpølser. paprika
Middag: Blomkål med bacon og ostesaus - det var godt! Noen cherrytomater.
Kvelds: vet ikke enda.

Karamell er aktiv nå  
Gammel 23-08-10, 20:24   #13
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Frokost: 1 yoplait 0% yoghurt, masse ost og skinke.
Mellom: 1 fiberknekke med med danskepølse. 2 druer.
Lunsj: spekeskinke, seterrømme og to grillpølser. paprika
Middag: Blomkål med bacon og ostesaus - det var godt! Noen cherrytomater.
Kvelds: vet ikke enda.

Kvelds ble litt 70 % sjokolade og en fløteskvett. *magel på riktig mat i hus*

Karamell er aktiv nå  
Gammel 22-08-10, 21:35   #14
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Dagen i dag vil dere ikke vite noe om.

Tilbake på rett kjøl i morgen (har jeg hørt dette før tro).

Eller så har jeg oppdaget noe som heter www.campkilo.no . Jeg pleier å mene at alt slik er humbug, men denne gangen meldte jeg meg inn for å få smaksprøver av proteinshake-pulveret. Det fikk jeg tidligere denne uken, og både jordbær og sjokoladevarianten var faktisk gode. Så selv omdet er dyrt så kommer jeg til å bestille en av hver tror jeg, så kan jeg erstatte frokost og kvelds med dette pulveret. Det vil hjelpe meg på flere måter:

*Jeg slipper planlegging og å lage masse alternativer på forhånd
*Det er kaloriredusert og hjelper meg å styre unna de verste bombene som jeg har en tendens til å velge (for meg så er det ikke slik at jeg kan spise ubegrenset mengde kalorier om jeg bare er i ketose)
*Det blir ikke en kur, bare måltidserstatning som vil gjøre hverdagen enklere
*Jeg kan spise min salat til lunsj og vanlig middag (minus karber som ellers) så hverken kolleger eller barn trenger å se at jeg spiser noe uvanlig

Sikkert flere fordeler og ulemper også, men akkurat nå så ser jeg bare fordeler med det faktisk. Så jeg gjør altså dette selv om jeg sverget på "aldri mer pulver" etter mitt spede nutrilett-forsøk. Men det smakte jo bare dritt da!

Edit: Jeg ser jeg nærmest har laget en liste for å forsvare mitt valg, men det er ikke det jeg har forsøkt på altså. Jeg laget den for å sortere ting for min egen del.

Edit2: Har nå lest meg opp på dette pulveret og selv om det var godt så inneholder det altså fruktose og er pr nå uaktuelt for min del føler jeg. Får gå i tenkeboksen igjen.

Sist redigert av Mirasol : 22-08-10 kl 22:19.
Mirasol er ikke aktiv  
Gammel 22-08-10, 21:54   #15
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

I dag har jeg spist:

Frokost: 2 nannah knekkebrød med cottage cheese og sukker"fritt" syltetøy, samt rekesalat
Lunsj: En liiiiten matmuffins (eldste hadde bakt, tok seg ikke ut å ikke smake) + en skyr
Middag: Fiskegryte med paprika, løk, torsk og fløte, salat som tilbehør
Kvelds: 1 nannahs knekkebrød + skjørost + creme fraiche

Jeg ser det jeg sliter med er grønnsaker. Jeg spiser mye til middag, ellers blir det lite av det. Må skjerpe meg på det.

Gammel 22-08-10, 22:16   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Frokost: Skyr, cc, fløte og mandler
Lunsj: Karinbrød med skinke og smøreost
Middag: Chili con carne. Ganske mye bønner. :roll: Salat og rømme.
Dessert: Lavkarboostekake
Kvelds: Mer chili con carne. Sikkert for mye.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 23-08-10, 17:40   #17
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

frokost: 0% yoghurt, kaffe latte
lunsj: omelett med 3 egg, CC, litt ost og masse salat
mellom: atkinsbar
middag: panert sei (med kokosmel nam!) og god saus, blomkål

Dessert: spiser jeg nå kokosmelkis med kakao (og sukrin og vaniljepulver)

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 23-08-10, 17:46   #18
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Frokost: Agurkskiver med ovnsbakt leverpostei
lunsj: Skyr m/blåbær + 7 kjøttboller m/kokte grønnsaker.
Mellom: Baconsvor
Middag: Snitzel uten sånn rundt + salat

Gammel 23-08-10, 18:18   #19
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Frokost: havregrynsgrøt med blåbær
Lunsj 1: Litt grillet tunfisk med salat
Lunsj 2 (man blir jo ikke mett av litt fisk): Omelett med ost og skinke og salat
Middag: Nakkekotelett med soppstuing og ruccola

Gammel 23-08-10, 18:38   #20
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Frokost: 2 nannahknekkebrød med philadelphia / spekeskinke og brie
Lunsj: Et kyllinglår
Middag: Mexi-koteletter (med bønner og mais... )
Kvelds: 2 nannahknekkebrød, tenker jeg..

Har ny batch nannahknekkebrød i ovnen nå, og disse tror jeg blir enda bedre enn de forrige!

Salt er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.