|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Denne er jeg spent på jussen i
Vi vet ikke det, men jeg vil nok tro at såpass skravlete som far er i media så hadde han nok fått frem akkurat det gullkornet der. |
|
|
|
#3 |
|
Helt konge
|
Er ikke sikkert journalisten ville ta med akkurat det. Kanskje hadde h*n en annen agenda/vinkling. Ikke godt å si. :mistroisk: |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Passiv
|
Sv: Denne er jeg spent på jussen iOk da - jeg skal utdype litt mer. |
|
|
|
#5 |
|
Shake it out!
|
Så ikke at du allerede hadde utdypet det.
Now it's nothing but MY way! ![]() Sist redigert av Milfrid : 19-08-10 kl 16:32. Årsak: Ikke spørsmålstegn, nei... ;) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Denne er jeg spent på jussen iHvis foreldrene greier å bli enige om ting så er det meste temmelig greit. Men greier de ikke det så er det et himla ball å få endret noe ja. |
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Denne er jeg spent på jussen iDet jeg beskriver er hvordan det foregår der foreldrene ikke enes. Om foreldrene er enige så vil jo den som har den daglige omsorgen signere de papirene som trengs og da er det ikke noe problem. Men jeg tror det er trygt å anta at det ikke var enighet i den saken her. |
|
|
|
#8 |
|
Shake it out!
|
Aha! Da forstår jeg. Jeg snakker om daglig omsorg som generelt begrep, ikke om denne saken, altså.
|
|
|
#9 |
|
Ekvilist
|
Sv: Denne er jeg spent på jussen iJeg har lest litt med gaffel her, men kom til å tenke litt på dette med siktelse og utførelse av vold. Det er vel slik at man kan bli dømt for en voldssak, selv om man ikke har utøvd volden selv? Ta orderudsaken f.eks. Det er vel ikke dokumentert at noen av de domfelte har utført drapene, det var nok at det ble bevist at man visste om / deltok i planene.
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Det kan man. |
|
|
|
#11 |
|
Ekvilist
|
Jeg må nok lese meg opp siden, for jeg har ikke fått med meg hva hun siktet for.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Hun er siktet for kidnapping og inntrengning. |
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Sv: Denne er jeg spent på jussen iOg hva som er riktig og gal løsning i denne saken vet hverken du eller jeg. |
|
|
|
#14 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#16 |
|
can-jur
|
Nei, jeg må faktisk få lov å mene at å bryte seg inn med øks på natterstid ikke er en akseptabel aksjonsform, selv om jeg ikke har noe svar på hva hun burde gjort.
|
|
|
|
#17 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
#18 |
|
kamerat
|
Sv: Denne er jeg spent på jussen iVi kan ikke ha et lovverk som gjør at man i visse tilfeller kan planlegge å rykke ut med øks for å hente noen, uansett hvor gode motiver man måtte ha. Det kan godt hende det er en form for nødverge. Det er temmelig sikkert at det er sterkt formildende omstendigheter med i bildet. Men det kan ikke være sånn at om noen økser seg inn i andres hus, kan politiet si «Åkeida. Det er greit for denne gangen.»
Prima (0503) et Secunda (0505) “Do you find it easy to get drunk on words?" "So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.” (Dorothy L. Sayers, Gaudy Night) Sist redigert av Toffskij : 19-08-10 kl 20:00. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Det er forsåvidt greit. |
|
|
|
#20 |
|
kamerat
|
Sv: Denne er jeg spent på jussen iMen det er ikke greit å ødelegge én god politi-/rettspraksis (å etterforske folk som bryter seg inn med øks) fordi en annen politi-/rettspraksis (å la samværsforeldre holde tilbake barn uten inngripen) er teit.
|
![]() |
|
|