Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hvilke ord liker du ikke?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-07, 08:54   #261
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er nesten det eneste kjælenavnet jeg bruker, det (jeg tror nesten jeg kaller poden oftere for "vennen" enn jeg bruker navnet hans). Men greit nok, jeg skal la være å kalle deg det.

Den er grei, snurteguri. :god på kjælenavn:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:11   #262
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.996
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.


Jeg sliter med et ord som jeg faktisk ser titt og ofte på FP, og det er aldeles. Jeg synes det høres veldig tilgjort vestkant ut, nesten så jeg begynner å lure på om det er seriøst brukt og ikke en parodi. ( )

Jeg bruker aldeles aldeles seriøst. Liker du det ikke?
For meg faller det (aldeles) naturlig å referere til feks et måltid, som aldeles vidunderlig.

Ord som begynner på døds- syns jeg er irriterende. Dødsfin er kanskje det aller kjipeste av de åndsforlatte uttrykkene.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:14   #263
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.875
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Jeg har brukt "aldeles" 6 ganger på FP. (7 med dette innlegget, da.) Og jeg er lite vestkantaktig, altså, oppvokst som jeg er der Irma bor.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"

Sist redigert av Bluen : 01-11-07 kl 10:29.
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:17   #264
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.172
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg har brukt "aldeles" 6 ganger på FP. (7 med dette innlegget, da.)

Jeg har visst brukt det 61 ganger. Men jeg tror knapt jeg bruker det muntlig i det hele tatt. (Jeg formulerer meg mye mindre riksmålsk og kronglete muntlig.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:24   #265
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.698
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Jeg smågrøsser litt når voksne kaller hverandre for "vennen". Og jeg tror jammen det gjelder når man snakker til barn også.
.

Det er en ting å kalle barna sine for "vennen", men om noen kaller meg for "vennen" (spesielt om de faktisk ikke er vennene mine engang) DA får jeg spader.

Aldeles har jeg brukt to ganger her inne. Begge i settingen "aldeles nydelig"...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 10:32   #266
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

"Patter". :vrenge seg:

Patter er noe dyrene har.

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Ord og vendinger jeg får fnatt av: Huset fremstår som nyoppusset. Hva er galt med er?

Som Padda skreiv, det er ikke nyoppusset, men det kan se ut som om det er det.

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Uten å lest gjennom hele tråden så er de ordene jeg får fnatt av er :

Tiltak
Kvalitetssikring

for meg betyr det bare svada og flotte ord som ikke betyr noe som helst.

Kvalitetssikring er et av de verste ordene.

Opprinnelig lagt inn av Hippie, her.



Samme som arkitekttegnet bolig.

Nei, nei arkitekt tegnet bolig, sånn er det det skrives i mange annonser her.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:09   #267
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Jeg har brukt aldeles 25 ganger her på FP. Jeg skal gjøre mitt beste i å begrense bruken.

Men jeg blir litt snurt når folk ikke liker ord som jeg bruker i jobben min. Kvalitetssikring og tiltak er nydelige ord.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:10   #268
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Hvor finner dere ut hvor mange ganger dere har brukt aldeles?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:11   #269
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Jeg synes undikk er et ekkelt ord. Jeg ser for meg en gammel slaskete underbukse.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:12   #270
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.491
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvor finner dere ut hvor mange ganger dere har brukt aldeles?

Man søker, kjære deg. Velg utvidet søk, og søk på nicket ditt og det ordet du lurer på om du har brukt, og da får du opp antall treff. Du har brukt ordet en gang, i det innlegget du nettopp skrev.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:12   #271
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.085
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvor finner dere ut hvor mange ganger dere har brukt aldeles?

Man søker. Du har bare gjort det i det innlegget, jeg har 134 treff.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:16   #272
Superior
Tilpasser tittel
 
Superior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.979
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

nøyel, aner ikke om jeg skriver det riktig. Men er et ord for nøkkel..
Eller når svigemor vågner, i stedet for våkner. Men det kan være fordi det er svigemor som sier det

Ellers liker jeg ikke mange av de nevnte.. Hadde et par jeg tenkte på, men de er glemt.

__________________
Født 00, 02, 06-07 Minstemann, 12 og 15
Superior er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:25   #273
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.996
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Man søker, kjære deg. Velg utvidet søk, og søk på nicket ditt og det ordet du lurer på om du har brukt, og da får du opp antall treff. Du har brukt ordet en gang, i det innlegget du nettopp skrev.

Hordan, da? Jeg skriver mitt nick og ordet, og får no matches. :dum:

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:28   #274
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.875
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Hordan, da? Jeg skriver mitt nick og ordet, og får no matches. :dum:

Du må skrive nicket i ruten til høyre, for brukernavn (utvidet søk). Jeg får 15 treff på "aldeles" skrevet av brukeren "nolo".

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:28   #275
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.332
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Jeg fikk det til, og ser at jeg skriver "aldeles" aldeles for lite.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:39   #276
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.650
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Kvalitetssikring har det gått litt inflasjon i synes jeg. Eller det har blitt misbrukt.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 12:59   #277
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Superior, her.

nøyel, aner ikke om jeg skriver det riktig. Men er et ord for nøkkel..
Eller når svigemor vågner, i stedet for våkner. Men det kan være fordi det er svigemor som sier det

Ellers liker jeg ikke mange av de nevnte.. Hadde et par jeg tenkte på, men de er glemt.

Jeg sier nøyel. Det er et dialektord og jeg tror ikke det er veldig mange som sier det. Jeg sier også vågner

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:09   #278
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.933
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.


Nei, nei arkitekt tegnet bolig, sånn er det det skrives i mange annonser her.


Arkitekt tegnet design bolig som framstår som ny oppusset med walking closet!

Den tar kaka.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:11   #279
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.933
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg sier nøyel. Det er et dialektord og jeg tror ikke det er veldig mange som sier det.

Det er en hel del her som sier nøyel. Mest de gamle, kanskje.

Nyggel er vel kanskje ikke så mye bedre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 13:13   #280
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke ord liker du ikke?

Jeg visste ikke at de sa nøyel i Rogaland også. Jeg er nok mest vant til å høre om "nyggelen" derfra.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no