Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Modding av skrivefeil

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 11:22   #261
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Ufyselig eller ikke, skrives formattering med to t-er?

Hvor er pandaen når man trenger den som verst.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:26   #262
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Sjiraff, seffern!



Det står sjiraff i podens "Min første ordbok" - og om ikke den er rett, så går det ihvertfall ad undas med rettskrivingen til poden.



__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare

Sist redigert av Ru : 03-10-06 kl 12:49.
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:27   #263
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Ufyselig eller ikke, skrives formattering med to t-er?

*finner det ikke i bokmålsordboka*

Det heter å formatere, så da må det vel bli formatering?

*bill.mrk: dyskelektriker*

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:53   #264
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det står sjiraff i podens "Min første ordbok" - og om ikke den er rett, så går det ihvertfall ad/til dunda(s) med rettskrivingen til poden.

(Fjern det som ikke passer takk.)

"Gå ad undas" heter det. Jeg tør ikke fjerne det direkte i innlegget ditt, siden du er dyslektiker. Jeg vil jo ikke skremme deg vekk fra forumet.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:08   #265
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men jeg blir altså veldig happy med å få beskjed om at setningene mine er upresise, at jeg ikke lærte å skrive dessverre før Kristin lærte meg det i forfjor og at jeg må må må bli flinkere med kommabruken min. Jeg ønsker å bli flinkere til å skrive, og blir litt sånn "Å, ja, nemlig... Det skal jeg prøve å bli flinkere til." når mine språklige og tegnsettingsmessige blundere kommer for en dag. Jeg blir IKKE sint, ferser eller spytter ol.

Jeg blir selvfølgelig heller ikke sint om noen lærer meg å skrive bedre! Nei, nei, det mente jeg ikke! Men om noen sniker seg inn i et innlegg og retter på det, da blir ikke jeg jo flinkere til å skrive. De må si det til meg, SÅ kan jeg lære.

Det å modde innleggene mine er ikke noe stort problem, Mim og dere andre moderatorer. Dere er jo fornuftige mennesker som jeg liker. Men så kan det komme andre moderatorer, som jeg ikke føler jeg kjenner, og da vil jeg få flere pigger ute når noen "snoker i mine saker". Så på prinsippielt grunnlag synes jeg ikke det skal redigeres i innlegg uten konsens. Selv om det bare er småting og bagateller.

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:10   #266
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Det heter å formatere, så da må det vel bli formatering?

*bill.mrk: dyskelektriker*

Ja, det stemmer. Regner med at forvirringen kommer av at det heter "formatting" på engelsk.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:13   #267
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Ja, vi har SNAKKET om RETTSKRIVING. Men DET er et vanskelig tema, og fordrer meningsutvekslinger og god ARGUMENTASJON.

Her var det utrolig slett bruk av farge. Er dette bevisst? Tror du ikke det hadde gjort seg med litt rødt der du var EKSTRA engasjert?

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:18   #268
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.796
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å herregud.

Det er selvsagt ingen som skal/kan "bestemme" hva som er dårlig argumentasjon. Det er selvsagt subjektivt hva man synes er dårlig argumentasjon. Det må da for pokker være lov til å komme med en meningsytring uten at den skal tolkes til at man går inn for full sensur og utslettelse av det man ikke liker?

Neimen, Skilpadda, da. Så hissig har jeg aldri sett deg før!

Men er enig med deg, altså. :åpplyser:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:18   #269
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Her var det utrolig slett bruk av farge. Er dette bevisst? Tror du ikke det hadde gjort seg med litt rødt der du var EKSTRA engasjert?

Jeg mente selvfølgelig EKSTRA

LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:21   #270
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

OK, Lille Rosin. Det rådet tar jeg til etterretning og husker til neste gang jeg diskuterer noe som er vanskelig og komplisert .

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:43   #271
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg er forøvrig rørende enig med Tinetoff når det gjelder det forslitte dyslektisk-argumentet. Jeg er drittlei av å tvinges til å akseptere sms-språk uten tegnsetting, de grusomme dialektinnleggene, innlegg uten store bokstaver, samt alle de som rett og slett mister mening gjenom upresist språk.

Dette kan selvsagt innleggeren få tilbakemelding på gjennom en prikk, og det trengs ikke modereres i tråden.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:44   #272
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Neimen, Skilpadda, da. Så hissig har jeg aldri sett deg før!

Det må være moderaturstatusen som har gått meg til hodet. Jeg tror kanskje jeg egentlig er et slikt menneske som helst ikke bør ha for mye makt.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men er enig med deg, altså. :åpplyser:

Ja, du tør vel ikke annet, stakkars.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:50   #273
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.088
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

"Gå ad undas" heter det. Jeg tør ikke fjerne det direkte i innlegget ditt, siden du er dyslektiker. Jeg vil jo ikke skremme deg vekk fra forumet.

Jeg er heldigvis ikke lettskremt
Nå har jeg rettet det i innlegget mitt, og skal prøve å huske det til neste gang.

Ad undas
Ad undas
Ad undas
Ad undas
Ad undas

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:58   #274
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg kommer ikke til å være noen konsekvent rødpenn- og maktmisbruker. Men jeg skammer meg ikke over å rette vaffler til vafler. Uten at jeg mener noe vondt med det. Eller vil såre noen. Eller være slem. Hvis noen (og jeg har fått med meg hvem, tror jeg) reagerer på det, må de si i fra.

Jeg er forøvrig rørende enig med Tinetoff når det gjelder det forslitte dyslektisk-argumentet. Jeg er drittlei av å tvinges til å akseptere sms-språk uten tegnsetting, de grusomme dialektinnleggene, innlegg uten store bokstaver, samt alle de som rett og slett mister mening gjenom upresist språk.

Dette kan selvsagt innleggeren få tilbakemelding på gjennom en prikk, og det trengs ikke modereres i tråden.

Jeg er helt enig med deg i det du skriver her, unntatt dysleksiargumentet. Men det har jeg sagt nok om nå. Har etterhvert skjønt at det har vært brukt før et sted..... Ikke glem at alle har ikke deltatt på alle tidligere diskusjoner dere har hatt.....


Sist redigert av Jessica : 03-10-06 kl 13:05.
Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:04   #275
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Når man skal forklare noe som er vanskelig og komplisert, som forskjellen på monarki og president, for eksempel, kan det være både greit og praktisk å bruke en del typografiske "virkemidler". Det får også oppmerksomheten vekk fra det som faktisk står i teksten, noe som kan falle heldig ut for "enkelte".

hihi

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:05   #276
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.904
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg er helt enig med deg i det du skriver her, unntatt dysleksiargumentet. Men det har jeg sagt nok om nå. Har etterhvert skjønt at det har vært brukt før et sted..... Ikke glem at det er ikke alle som har deltatt på alle tidligere diskusjoner dere har hatt.....

Det er ikke det at det har blitt brukt før, som er problemet med dysleksiargumentet. Det er at det ikke holder vann.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:06   #277
Katrin
Superaktiv
 
Katrin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 443
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Helt uproblematisk for meg.

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:07   #278
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Det er ikke det at det har blitt brukt før, som er problemet med dysleksiargumentet. Det er at det ikke holder vann.

For meg holder det vann..... Det har jeg begrunnet over her. Vet ikke hvor mye dere vet om dysleksi..........

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:11   #279
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.213
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

For meg holder det vann..... Det har jeg begrunnet over her. Vet ikke hvor mye dere vet om dysleksi..........

Argumentet "man må ikke rette på skrivefeil eller si at det er viktig å skrive riktig, for det finnes jo dyslektikere som kan ta seg nær av det" holder ikke vann. Jeg tror det var det argumentet (noe parafrasert) Tinetoff i utgangspunktet refererte til som "dysleksiargumentet".

Og jeg tror (jeg er fremdeles ikke helt sikker) det du har argumentert for, er at "man må ikke plage dyslektikere med å rette på dem hele tiden". Men det er det jo ingen som har sagt at de skal gjøre, så det argumentet er helt irrelevant for diskusjonen. (En annen mulig tolkning er at du mener å argumentere for at "dyslektikere skriver en del feil, og kan ikke for det", og det er det i alle fall ingen som har sagt seg uenig i, så det er enda mer irrelevant.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:16   #280
Jessica
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Innlegg: 6.122
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Modding av skrivefeil

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Argumentet "man må ikke rette på skrivefeil eller si at det er viktig å skrive riktig, for det finnes jo dyslektikere som kan ta seg nær av det" holder ikke vann. Jeg tror det var det argumentet (noe parafrasert) Tinetoff i utgangspunktet refererte til som "dysleksiargumentet".

Og jeg tror (jeg er fremdeles ikke helt sikker) det du har argumentert for, er at "man må ikke plage dyslektikere med å rette på dem hele tiden". Men det er det jo ingen som har sagt at de skal gjøre, så det argumentet er helt irrelevant for diskusjonen. (En annen mulig tolkning er at du mener å argumentere for at "dyslektikere skriver en del feil, og kan ikke for det", og det er det i alle fall ingen som har sagt seg uenig i, så det er enda mer irrelevant.)

Madam Mim skrev i sitt hovedinnlegg: Ja, jeg modder skrivefeil. Og jeg forventer å bli rettet på selv.

Er det problematisk?


Med bakgrunn i dette jeg har svart.
Da har jeg sagt at hvis det blir gjort så vil det særlig gå ut over folk med lese- og skrivevansker evnt. dysleksi. Fordi de stadig vil skrive feil. OG det burde de få slippe å stadig bli minnet på.....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, panda, skrivefeil, unevnelig forum


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no