Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-12, 07:45   #261
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

, og som har hull til seler (spesielt nyttig for langvarig bruk).

Det er viktig! Jeg klippet hull til seler i min arvede pose.

__________________
Gutta -04 og -07

Sist redigert av Tangina : 29-08-12 kl 08:52.
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 08:06   #262
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.256
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg ville aldri valgt en som ikke kunne åpnes.

Ikke jeg heller.

Voksi er laget av ull. Det er vel noe av det minst brennbare som finnes. Trekket er i bomull. Hva sier farmor hvis du forteller akkurat dette?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 08:11   #263
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Jeg har en lammeskinnspose som ligner veldig på Kaiser sin hvor ytterstoffet er mykt og bomullsaktig. Prøver å søke den frem, for den er kjøpt på nett.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 08:13   #264
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.249
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Tror du virkelig ikke hun godtar en pose av skinn som har et vannavstøtende stoff på utsiden? Du trenger jo ikke velge den som er blankest i stoffet.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:15   #265
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.549
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Selv om man ikke skal gå på kafe, så syns jeg (som har hatt et par varme unger) at det er helt nødvendig å kunne zippe opp og åpne posen når en går inn på en butikk, eller, som utover høsten nå, det bare blir varmere utover dagen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:17   #266
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.943
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Jeg er enig med Polyanna. Har hatt med ungen min på café tre ganger i løpet av permisjonstiden, men ville ikke vært uten pose som kunne åpnes og brettes ned likevel.

__________________
♥ Storebror, des. 2010 Lillesøster, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:19   #267
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.726
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Jeg har fått min mor til å prøve seg på en slik:
http://stinessdesign.blogg.no/128639...vognbilst.html

Den er så liten at den kan brukes i bagen også i tillegg til bilstolen frem til voksiposen blir tatt i bruk. Jeg elsker voksiposen fordi den kunne åpnes helt opp, legges utover på gulvet som et leketeppe/liggeunderlag på tog/babykino og som dyne på tur. Junior brukte den siste gangen da han var tre år.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:20   #268
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.163
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Både Kaisers og Teutonia ser kjempefine ut, og jeg vil tro de fyller kvalitetskravene, altså. Jeg er enig i at det er lurt å kunne åpne opp, jeg har en varm unge jeg også. Vi har Easygrow-pose, jeg er veldig fornøyd med den, men den er jo ikke skinn, så klart. Jeg fikk litt lyst på det til minsten nå, kjenner jeg...

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:23   #269
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.726
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Man må jo åpne opp om man bare stikker innom butikken eller noe. De blir veldig fort varme nedi de posene.Erfaringsmessig så kler man jo på de sånn at de minst er kledd for fem grader kaldere enn det er ute fordi man er redd for at de skal fryse. Da blir det fort hinsides varmt når man går inn et sted.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:27   #270
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.549
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Men bevares, det finnes jo nok av dem som IKKE syns det er noe poeng i å åpne posene når man går inn. Har sett noen kokte, skrikende babyer i julestria, for å si det sånn...

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:30   #271
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.726
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Gjerne med sin egen dynjakke oppå vogna

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:40   #272
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men bevares, det finnes jo nok av dem som IKKE syns det er noe poeng i å åpne posene når man går inn. Har sett noen kokte, skrikende babyer i julestria, for å si det sånn...

Og gjerne med pledd eller mors kåpe foran åpningen på vogna.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:43   #273
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.558
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Noterer at eg skal revurdere cafetanken.

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ikke jeg heller.

Voksi er laget av ull. Det er vel noe av det minst brennbare som finnes. Trekket er i bomull. Hva sier farmor hvis du forteller akkurat dette?

Det kan hende ho godtek det, eg får høyre litt. Skinn verkar jo fint det og, så lenge det er greit med eit slikt ytterlag.

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Tror du virkelig ikke hun godtar en pose av skinn som har et vannavstøtende stoff på utsiden? Du trenger jo ikke velge den som er blankest i stoffet.

Eg skal forsøke å selgje inn det. Etter den tjue minutter lange tiraden om alle dei negative egenskapene til syntetisk, er eg litt i tvil.

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg har en lammeskinnspose som ligner veldig på Kaiser sin hvor ytterstoffet er mykt og bomullsaktig. Prøver å søke den frem, for den er kjøpt på nett.

Supert! Det er det eg leiter etter.

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:44   #274
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.558
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men bevares, det finnes jo nok av dem som IKKE syns det er noe poeng i å åpne posene når man går inn. Har sett noen kokte, skrikende babyer i julestria, for å si det sånn...

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Gjerne med sin egen dynjakke oppå vogna

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Og gjerne med pledd eller mors kåpe foran åpningen på vogna.

Folk, ass...

nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:46   #275
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Man må jo åpne opp om man bare stikker innom butikken eller noe. De blir veldig fort varme nedi de posene.Erfaringsmessig så kler man jo på de sånn at de minst er kledd for fem grader kaldere enn det er ute fordi man er redd for at de skal fryse. Da blir det fort hinsides varmt når man går inn et sted.

Det er viktig å holde greie på temperaturen nedi posen, uansett hva slags pose man bruker. Vår pose var som varm og god at det sjeldent var nødvendig med så mye klær på. Min venninne hadde voksipose og alltid to lag klær mer på babyen sin enn jeg hadde på min, og hennes baby ble alltid varmere med voksiposen åpen enn min ble oppi ullposen når vi trillet inn et sted - selv om min baby i utgangspunktet var varmere enn hennes.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 11:06   #276
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Ikke på kafé i permisjon? Dere er sprø damer! Jeg har oppdratt en ordentlig kaffelattegutt og kafé er bare så stas.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 14:42   #277
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.163
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Ikke på kafé i permisjon? Dere er sprø damer! Jeg har oppdratt en ordentlig kaffelattegutt og kafé er bare så stas.

Jeg var også masse på café i permisjonen.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 15:00   #278
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.726
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Me too! Til og begynne med så koste jeg meg masse med blad/bok på kafe mens han sov og etterhvert syntes han det var veldig stas å se på folk rundt seg. Babykino var også veldig stas og jeg har aldri sett så mye film som i permisjon. Kaffe og brioche fra kaffebrenneriet og en sovende plutt i fanget med en god film. Luksus!

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 20:34   #279
Silje sol
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 292
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Opprinnelig lagt inn av bai, her.

Eg har vore sånn teit barnlaus dame, som har kjøpt joggedress med hette og kjole til folk som får babyar. Noterer at det bør eg slutte med.



Null stress. Du har vel hatt nok å tenke på.

Jeg brukte faktisk noen av joggedressene jeg fikk.
De var i myk fleece og veldig greie å ha til å ha på en kjølig vårdag, hetten på med tynn lue under.

Ellers gikk det veldig mye gulpekluter hos oss, så om det blir en nr3 skal jeg ha trippelt antall så jeg slipper all vaskingen!
Lammeskinn i seng og vogn er gull, og ammeputen brukte jeg også etter ammingen til å ha nedi sprinkelsengen så den ikke ble så "stor" for babyen.

__________________
Jente 07 & gutt 09.
Du kommer sikkert til å gjøre mye dumt, men gjør det med begeistring!
Silje sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-12, 19:56   #280
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Redebygging: Kva _treng_ ein til første barn?

Jeg har ikke lest hele tråden, så vet ikke om dette er nevnt fra før, men nøstebarn har fått skinnposer som kan åpnes, men husker ikke hvilket materiale som er utenpå den typen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no