Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2021

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-21, 10:41   #261
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.392
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Har noen sett om de har julekulekranser på TGR i år? Jeg har malt ytterdøren vår knallgul (den er så fiiiin) og tror en fargerik krans hadde blitt kult.

Jeg så etter det på TGR på Jessheim i går men fant ikke. Ikea har en med kuler, den ser fin ut (bare sett den på nett).

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv  
Gammel 14-11-21, 11:11   #262
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.112
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg så etter det på TGR på Jessheim i går men fant ikke. Ikea har en med kuler, den ser fin ut (bare sett den på nett).

Har ikke IKEA tilgjengelig og den selges ikke på nett ser jeg. Men godt tips, det er noe slikt jeg tenker på.

Kanskje TGR ikke har de i sortimentet i år? Takk for at du sjekket. <3

Spørs om det må bli storpakning med kuler og kleshenger, DYI, likevel da.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå  
Gammel 14-11-21, 11:59   #263
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.990
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

I dag kommer de nye utelysene opp.

Jeg kjøpte julekjole til lillesøster i går. Lillebror har penklær (han arver jo alltid sånt etter broren, det rekker jo ikke bli brukt mer enn en gang eller to), mens eldste definitivt trenger noe nytt.

Vi prøvesmakte den hjemmelagede sylten til frokost i dag og den var like god som i fjor. Resten havnet i fryseren. Det blir nok sylte til et godt stykke ut på nyåret også, men det er bare bra.

Neste uke tror jeg at jeg skal pakke inn kalendergavene. Da vet jeg også hvilke jeg mangler. Jeg telte sånn grovt over etter å ha handlet et par ekstra i helgen og tror ikke jeg mangler mer enn én eller to.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv  
Gammel 14-11-21, 12:03   #264
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.723
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

I går tok jeg et raid i byen og fikk kjøpt kalendergaver til to av ungene (kjøper bare en til hver, siden vi alle kjøper til hverandre), i tillegg til noe jeg kan putte i kalenderen på et par av lørdagene, når de får noe godt spiselig. Kjøpte også noe godteri til å putte i julestrømpene deres, slik at jeg har en god "base" der, også kan jeg bare fylle på med noe spesielt og gøy, når jeg tilfeldigvis snubler over noe. Må forresten i tillegg ha kakao på pinne, og en juletrepynt i strømpa, det er tradisjon. Men det haster ikke.

Har ikke kjøpt noe særlig med julegaver enda, men har såvidt begynt. Fant noe til min søster da jeg var i Stavanger forrige helg, og bestilte en pakke med gode spekepølser til min stefar som alltid "ikke skal ha noe", fra noen som solgte på face til inntekt for datterens håndballag.

Den ene av ungene har også begynt på kalendergavene, og har kjøpt til sine søsken. De andre tror jeg ikke har begynt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv  
Gammel 14-11-21, 15:22   #265
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.700
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Vi snakket om jula i går, fruen og jeg. Dette året har vi ingen unger hos oss, og vi prata litt frem og tilbake om hvilken mat til hvilken dag - da hun plutselig foreslo å reise bort. Og svosj, har vi bestilt flybilletter til Wien, hotell i seks dager, konsert i Musikverein og ballett i operaen, og julemiddag på selveste Hotel Sacher. Jeg gleder meg som en unge til å reise, og til å få vise henne byen jeg bodde i midt på nittitallet.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv  
Gammel 14-11-21, 20:10   #266
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Wow Albertine! Det blir litt av en jul for dere.

Jeg har vært fraværende en stund, men lurte på om det blir hemmelig nisse her i år?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 14-11-21, 20:18   #267
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.850
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Det er dn påmeldingsfrist til hemmelig nisse ute på forumet, Taien.

Jeg grubler på hva kjæresten skal få. Første jula, jeg har lyst til å gi han noe han virkelig setter pris på. Dessverre setter både fantasien og budsjettet grenser.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 14-11-21, 20:21   #268
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Det er dn påmeldingsfrist til hemmelig nisse ute på forumet, Taien.

Jeg grubler på hva kjæresten skal få. Første jula, jeg har lyst til å gi han noe han virkelig setter pris på. Dessverre setter både fantasien og budsjettet grenser.

Er det? Jeg finner det ikke...kan du linke?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 14-11-21, 20:26   #269
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.850
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

http://www.foreldreportalen.no/forum...light=Hemmelig

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 14-11-21, 20:32   #270
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.061
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Takk Blondie. Jeg fant det!!

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv  
Gammel 14-11-21, 22:50   #271
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.862
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2021

Da er jeg strengt tatt ferdig med julegaver. Ikke alt er i hus, men jeg vet hva alle skal få, og det er jo det vanskeligste.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 14-11-21, 22:53   #272
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.601
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Da er jeg strengt tatt ferdig med julegaver. Ikke alt er i hus, men jeg vet hva alle skal få, og det er jo det vanskeligste.

Så utrolig deilig!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 05:24   #273
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.886
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Da er jeg strengt tatt ferdig med julegaver. Ikke alt er i hus, men jeg vet hva alle skal få, og det er jo det vanskeligste.

Samme her.

Chablis er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 09:45   #274
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.739
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg er også veldig i rute med julegaver! Vet hva alle skal få og dessuten gir vi mindre gaver oss voksne i mellom. Har ikke tenkt på julekort, men i fjor fikset eldste det så tenkte at hun skal få oppdraget i år også. Hun lager, jeg skriver.

Hvis noen mangler tips så har jeg kjøpt ullsokker og ullundertøy samt den nye boka til Stoner (fått bra omtale). Har også bestilt bildekalender, men merker jo at ungene blir større og skal ha vetorett. Måtte spe på med bilder av bikkje og katt.

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 10:46   #275
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.549
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg kjøpte et par julegaver på lørdag. Så det går nå fremover i det minste.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 19:28   #276
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.601
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2021

Fikk bestilt en julegave i ettermiddag, tok meg tre klikk.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 19:42   #277
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.035
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg er også litt sånn der "Julegaver svett". Egentlig skal jeg være glad til om vi har kjøkken og stue greit på plass til da. Vi blir fem eller seks her på julaften.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 15-11-21, 23:10   #278
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.853
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2021

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Vi snakket om jula i går, fruen og jeg. Dette året har vi ingen unger hos oss, og vi prata litt frem og tilbake om hvilken mat til hvilken dag - da hun plutselig foreslo å reise bort. Og svosj, har vi bestilt flybilletter til Wien, hotell i seks dager, konsert i Musikverein og ballett i operaen, og julemiddag på selveste Hotel Sacher. Jeg gleder meg som en unge til å reise, og til å få vise henne byen jeg bodde i midt på nittitallet.

Høres fantastisk ut!

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 16-11-21, 23:58   #279
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.841
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2021

Jeg er stolt av meg selv som har kommet i gang med juleforberedelser.

- Handlet noen av gavene til barna (skiklær og leker)
- Bestilt julekalendere (Body shop til største, forskerfabrikken til minste)
- satt opp liste over hva jeg skal bake og planlagt når jeg skal bake
- Begynt å henge opp julelys ute. Kom ikke i mål siden den lengste lyslenka var kaputt og jeg må ut og kjøpe ny

Mannen og jeg gir ikke gaver til hverandre i år; vi kjøpte oss alpinutstyr i høst så vi synes det er nok.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv  
Gammel 16-11-21, 23:59   #280
Ruslebiffen
biffvase
 
Ruslebiffen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2.841
Ruslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt liktRuslebiffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2021

HM, julekort ja. Det må jeg bestille. Vi har ikke sendt julekort på sikkert fem år, men tenkte jeg skulle gjøre det i år. Det er så koselig med julekort.

__________________
2010 2012
Ruslebiffen er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no