Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Takk for meg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-12, 15:56   #261
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Takk for meg

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg synes også det er skikkelig ugreit hvis plutselig mange av innleggene mine skulle blitt borte fordi noen andre hadde slettet hele tråden. Ikke det at jeg nødvendigvis skriver så mye smart, men det er mine innlegg, mine meninger, selv om det er i en annen sin tråd.

Spørsmålet er jo hvem som "eier" innlegget. Har den enkelte bruker full råderett over det man skriver eller eier fp alt som blir skrevet her inne? Det må avklares. Hvis det er sånn at det man skriver på fp blir fp`s eiendom (det blir det samme som facebook har fått mye kritikk for) så må det komme tydelig frem når man melder seg inn.

Gammel 12-11-12, 15:58   #262
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Propella, her.

Spørsmålet er jo hvem som "eier" innlegget. Har den enkelte bruker full råderett over det man skriver eller eier fp alt som blir skrevet her inne? Det må avklares. Hvis det er sånn at det man skriver på fp blir fp`s eiendom (det blir det samme som facebook har fått mye kritikk for) så må det komme tydelig frem når man melder seg inn.

Jeg kan jo kopiere alt du skriver.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:00   #263
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt ærlig så er jeg ikke så opptatt av det. Jeg skriver ikke ting her som er så private at jeg ikke kan la det stå her for evig og alltid. Og hvis jeg skriver noe veldig privat, eller noe jeg angrer på så sletter jeg mine egene innlegg ganske kjapt. Jeg har ikke noe behov for å slette hele tråder.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 12-11-12, 16:01   #264
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Klipp og lim fra nettvett.no:

Sitat:

Vær bevisst på hva du skriver og hva du legger ut
Før du legger ut informasjon, bør du vurdere nøye det du ønsker å legge ut.
Har du tenkt på om det du publiserer inneholder opplysninger om andre, eller et bilde der andre er avbildet?
Hvis det er det, kan det være en god idè å kontakte disse før du legger ut informasjon på Internett.
Ytringer på Internett kan misforstås av leseren. Det er ikke sikkert at det du skriver blir oppfattet slik du ønsker. Unngå ironi når du skriver, det kan fort bli feiltolket.

Det er greit å tenke på dette før man skriver på det store internettet.

Gammel 12-11-12, 16:05   #265
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det illustrerende for hvor JÆVLIG lei jeg er av denne diskusjonen?? Enough already!

Gammel 12-11-12, 16:06   #266
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Seriøst??

Gammel 12-11-12, 16:13   #267
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Helt ærlig så er jeg ikke så opptatt av det. Jeg skriver ikke ting her som er så private at jeg ikke kan la det stå her for evig og alltid. Og hvis jeg skriver noe veldig privat, eller noe jeg angrer på så sletter jeg mine egene innlegg ganske kjapt. Jeg har ikke noe behov for å slette hele tråder.

Du er tilfeldig valgt, Anne C. Dette er til de som sier de ikke utleverer seg selv. Og at de som gjør det, må ta ansvaret selv. Og det vet en jo, det er sånn. Men kan dere påstå dere ikke har lest? At forumet hadde vært like bra om alle unnlot å skrive noe privat? Alltid. Helt ærlig?

Forventer ikke innrømmelser av noe slag. Meningen er å peke på at de dere mener er dumme/ubetenksomme/ikke kan forvente bedre, er de samme dere sannsynligvis har kost dere med før. Og vil kose dere med å lese og gi råd og diskutere med i fremtiden.

Gammel 12-11-12, 16:14   #268
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drammeprinsen, her.

Jeg mener det går an å diskutere hvordan man skal sørge for at moderatorer ikke sprer fortrolig informasjon til uvedkommende uten at dette rammer en uskyldig tredjepart. Det er et helt enkelt policy-spørsmål som kan - og bør - diskuteres helt uten at man trenger å trekke inn navn i dette.

Jeg vet ikke noe om det som er skjedd, men jeg vil ta det for gitt at en moderatorolle også bør innebære taushetsplikt for informasjon som man får i denne rollen.

Greit at folk snakker sammen, og ikke akkurat er flinke nok til å tenke på opprinnelsen av informsjon.

Men om en moderator sprer informasjon som de har fått i tråd av sitt verv burde de miste det vervet.

Jeg aner ikke noe om denne spesifikke saken, dette er en generell betraktning.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:16   #269
Anne C

Anne C sin avatar

Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Du er tilfeldig valgt, Anne C. Dette er til de som sier de ikke utleverer seg selv. Og at de som gjør det, må ta ansvaret selv. Og det vet en jo, det er sånn. Men kan dere påstå dere ikke har lest? At forumet hadde vært like bra om alle unnlot å skrive noe privat? Alltid. Helt ærlig?

Forventer ikke innrømmelser av noe slag. Meningen er å peke på at de dere mener er dumme/ubetenksomme/ikke kan forvente bedre, er de samme dere sannsynligvis har kost dere med før. Og vil kose dere med å lese og gi råd og diskutere med i fremtiden.

Jeg sier ikke at jeg ikke skriver noe privat, men det er ikke så privat at jeg må slette hele tråder for å ta det bort. Jeg sletter rett og slett det jeg selv har skrevet i den aktueller tråden. Jeg synes ikke vi skal slutte å skrive private ting, men det trenger vel ikke være så utleverende at vi må slette rubbel og bit hvis vi slutter å henge her?

Anne C er aktiv nå  
Gammel 12-11-12, 16:17   #270
Anne C

Anne C sin avatar

Standard

Jeg er ikke en gang spesielt anonym her på FP.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 12-11-12, 16:22   #271
amo

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Jeg klarte aldri å forstå vitsen med dette bloggreiene, og det er sikkert like godt.
Uten at jeg skjønner hva denne uoverstemmelsen egentlig går i, så er det likevell en påminnelse om at man er på nett.
Man tror man er trygg, man tro man kjenner osv., men likevell så er man ikke det. Plutselig står man der, og ting føles urettferdig fra ene eller andre kanten.
Om jeg deler personlige ting jeg vil ha kontroll over, så skriver jeg det i M1 eller M2, nett fordi jeg har opplevd ubehagligheter med at jeg ikke kan kontrollere egne tråder og ikke får slettet.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:31   #272
Najade
Tidsklemt

Najade sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Du er ikke bare på jordet, men på feil jorde. Å anta at man har copyright på det man skriver på et internettforum er rett og slett helt på trynet.

Najade er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:33   #273
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Du er ikke bare på jordet, men på feil jorde. Å anta at man har copyright på det man skriver på et internettforum er rett og slett helt på trynet.

Javel? Hvorfor det?

Gammel 12-11-12, 16:36   #274
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Javel? Hvorfor det?

Blant annet fordi Datatilsynet sier det.

Sitat:

I utgangspunktet betyr sletting at all informasjon kopla til kontoen eller profilen vert fjerna permanent. Dette er imidlartid ikkje alltid tilfellet. Ytringar som er fremja i eit debattforum kan vere døme på informasjon som ein ikkje kan krevje sletta sjølv om ein profil eller konto blir sletta. I 2006 kom Personvernnemnda (som er Datatilsynets klageorgan) fram til at ein ikkje kan krevje informasjon som har eit klart opinionsdannande føremål sletta frå nettet. Nemnda skreiv:

Etter det Personvernnemnda forstår kommer det innlegg på debattsiden i forbindelse med et aktuelt samfunnsspørsmål. (…) Det nettbaserte debattforumet katalogiserer innleggene og legger kommentarene til innlegget som en streng etter hvert innlegg. Det fremstår for Personvernnemnda ganske klart at de ulike debattantenes ytringer ikke har annet formål enn å påvirke opinionen og diskusjonen i den alminnelige samfunnsdebatt. Ytringene er frivillig publisert på debattsiden og ytringene fra debattantene er av en slik art at man gjerne får engasjerte motinnlegg. Personvernnemnda anser det som klart at nettstedet representerer virksomhet med opinionsdannende formål. Ytringene fra klager og de øvrige debattantene faller dermed inn under personopplysningsloven § 7. Når ytringene faller inn under personopplysningsloven § 7 betyr det at innlegg fra klager og andre innlegg som viser til klagers innlegg, samt kommentarer og motinnlegg ikke kan kreves slettet.

Dette inneberer at sjølv om sjølve profilen kan slettast, har ein ingen rett til å krevje at innhald som er publisert via profilen i debattar og liknande og skal slettast. Dette blir opp til tenesteytar å avgjere.

Gammel 12-11-12, 16:37   #275
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Så du mener altså at når man har skrevet noe på fp så gir man seg all mulighet til å redigere/slette innhold senere og at det er greit?

Gammel 12-11-12, 16:37   #276
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opphavsretten har man, men i det man har gjort informasjonen allment tilgjengelig har man til en viss grad sagt fra seg noe av råderetten.

Gaia er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:39   #277
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det var veldig interessant, Adrienne, og et høyst oppklarende innlegg i debatten.

Teofelia er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 16:39   #278
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så du mener altså at når man har skrevet noe på fp så gir man seg all mulighet til å redigere/slette innhold senere og at det er greit?

Det står jo noe i forumreglene om at ledelsen kan slette eller endre tråder uten forvarsel. De reglene sa du deg enig i da du ble medlem på forumet.

http://www.foreldreportalen.no/forum...9779#post29779

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå  
Gammel 12-11-12, 17:18   #279
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Men det du siterer, Adrienne, det er innlegg som kommer "i forbindelse med et aktuelt samfunnsspørsmål". Faktisk er ganske lite av det som står på FP innlegg som omhandler et aktuelt samfunnsspørsmål. Jeg vil ikke automatisk anta at det du siterer kan brukes på alt av innlegg på FP.

Selvsagt med mindre Personvernnemnda påstod andre ting som jeg ikke har lest ...

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 12-11-12, 17:40   #280
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil nå påstå at det meste som står på åpent forum, og også ganske mye av det som er under medlemsområdet, og til og med innimellom i medlemssalongene, er samfunnsaktuelle temaer. Det trenger vel ikke kun være at man diskuterer nyheter fra media. Hvis man ser på profesjonelle journalistiske publikasjoner (både på papir og på nett), så sammenfaller det ganske godt med det man kan diskutere og lære om på FP. Det være seg diskusjoner om aktuelle mediesaker, til strikkeoppskrifter og barneoppdragelsesspørsmål.

Foreldreportalen kommer jo også veldig fort på topp i googlesøk på alle mulige slags temaer, og jeg mener det ville være veldig synd om mye av dette ville bli slettet og redigert i.

Jeg har full forståelse for at brukere ønsker å redigere i personlige innlegg altså, men å skulle slette mange av de veldig nyttige og interessante diskusjonene vi har hatt opp igjennom årene ville være veldig synd.

LaBanga er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:08.