|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?
![]() |
#262 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg også, masse kubæsj. Jeg synes nærmest det hele er surrealistisk og et enormt steg i feil retning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
This is normal!
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Jeg kan bidra med en høyhestbæsj:
![]() |
![]() |
#264 |
maler
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Elg har jo et poeng i og for seg. Nå når denne saken har kommet på dagsorden vil det bli umulig for de legekontorene som har organisert seg slik at de forsøker å styre denne typen henvendelser til noen, men ikke alle legene ikke kan fortsette med det. På et fastlegekontor er det jo vanlig at man fordeler oppgaver litt mellom seg ut fra hva man liker og er flink til, alle er ikke like flinke til alt. Om årsaken til at du ber kollegaen om hjelp er at du ikke kan (legge inn spiral, skjære bort føflekker eller behandle depresjoner for eksempel) eller ikke vil spiller ikke så stor rolle bare det skjer smidig nok. Nå er det imidlertid åpenbart for alle hva som skjer hvis noen prøver å blande inn kollegaen i en aborthenvisning. Jeg er sikker på det kommer til å bli aksjoner for å finne de det gjelder.
![]() |
#265 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Har sendt inne eget høringssvar, sammen med fire andre venninner. Valgte å ikke bruke Kaluzas oppsett, for at det i mindre grad skal bli "masseprodusert". Aarebrot sa i et intervju at han trodde man trengte noe slik som 70.000 private høringsforslag for at det skulle monne, hehe. Så kom igjen, folkens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#266 |
Unik
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Dette blir jo bare verre og verre:
Men sånn seriøst, hva i all verden er det Legeforeningen sitter og stemmer med? De angrer jo i etterkant nesten hele gjengen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 |
Panzerekstremfeminist
|
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
kamerat
|
![]() |
#270 |
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser? |
![]() |
![]() |
![]() |
#271 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Hm. Om jeg nå var Høyrepolitiker og Høyre hadde inngått en avtale med KrF om at man skulle sende ut et lovforslag, men er avhengig av responsen på høringsnotatet, er det ikke like greit å lage hele greia så uspiselig at det ikke går gjennom? De har i alle fall ikke sukret pillen.
![]() |
#272 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Har de fått Ludvig Nessa til å skrive forslaget, eller?
![]() |
#273 |
Mother of Dragons
|
Hva er poenget med høringsnotat da? Jeg spør fordi jeg har lite peiling på politiske prosesser.
![]() |
#274 |
Glamorøs
|
![]() |
#275 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?I følge artikkel om samme sak på db.no står det:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?I følge høringsnotatet så får fastleger reservere seg mot flere ting enn sykehusleger. Jeg bare gleder meg til runde to hvor moralistisk helsepersonell vil nekte å behandle kvinner før/etter aborten. "Du har vondt sier du? Beklager, vil ikke hjelpe deg. Jeg er imot abort." Sist redigert av Éowyn : 18-03-14 kl 10:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 |
Unik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Unik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Mother of Dragons
|
Hvorfor får ikke stortingsrepresentantene stemme ifølge samvittigheten sin dersom det er så jævla viktig at noen fastleger som burde fått sparken skal få lov til det?
![]() |
#280 |
Whatever, never mind
|
Eller som det også heter: Ro, ro ... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|