|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#261 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Eg blir skikkelig glad når eg får fine pakkar. Innpakking av julegåver er noko eg like å bruke tid og flid på. Kanskje det henge sammen med at eg virkelig ikkje er kreativ på noko anna felt, men at dei gåvene fikse eg. Når eg ser under juletreet vise igjen mine gaver og det syns eg er koselig.
![]() |
![]() |
#262 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Hva gjør dere ang mulighet for bytting? Jeg synes det er så kjipt å kjøpe gaver tidlig og så får ikke mottaker bytte dem og de feks har det fra før. Det samme gjelder nettkjøp, det blir så styr med bytting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014
Men er ikke det litt dumt? Jeg vet ikke helt hva folk har av alt fra bøker til lego til kjøkkendingser, og jeg har heller ikke oversikt over om noen er allergisk mot en bodylotion eller om svigerfar allerede har fleecetepper i bobilen. Sist redigert av 007 : 10-10-14 kl 14:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#265 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg gir med byttelapp om det er mulig, men jeg vet alltid hva nærmeste familie liker å få og trenger (uten å spørre) så blir blir alltid suksess uansett. Svigers er litt vanskelige å kjøpe til, så der går det ofte i det samme. Vin, sjokolade og bilder av ungene/fotokalender og lignende. Det er det de vil ha hvert år, og det de får. Jeg gir også bort mye hjemmelaget godteri, salte mandler og lignende.
![]() |
#267 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Å ikke ha mulighet for bytting er hovedgrunnen til at det er så få gaver vi kjøper inn tidlig. Jeg vil bare ikke ta sjansen på at gaven ikke blir godt mottatt, også med tanke på alt det rare, og ubyttbare, vi selv har fått. Det er noen som er vanskelig å finne på gaver til, mens andre er enkle og hvor gaven gjerne kan kjøpes flere mnd i forveien fordi man kjenner mottakeren og smaken godt.
![]() |
#268 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg tenker ikke alltid på at det må kunne gå an å bytte. I år skal jeg på utenlandstur i slutten av november, og kjøper sikkert noen gaver da. Hvis de ikke faller i smak får den (u)glade mottaker gi det videre. Jeg prøver selvsagt å finne noe jeg tror faller i smak, men om jeg bommer, så tenker jeg at det får stå sin prøve.
![]() |
![]() |
#269 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Lego får man stort sett alltid byttet etter jul, uten kvittering altså. Så lenge det er noe de har i den butikken, i alle fall.
![]() |
#270 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg kjøper gaver som kan byttes, med mindre det er noe jeg er helt sikker på at mottakeren vil beholde. All Lego, uansett hvor den er kjøpt, tar de i mot og bytter på Extra Leker. Det gjelder også leker, men da må det være vare de har i butikken. Lego tar de også i mot selv om de ikke har solgt akkurat samme vare. Leker kjøpt på nett hos Toys R Us kan også byttes i butikkene.
![]() |
![]() |
#271 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Da eldstemann fikk lego i bursdagsgaver byttet han inn smålegoboksene og kjøpte en stor lego på ToysRus. De tok imot det de fikk scannet inn. Ingen kvittering trengtes.
![]() |
#272 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg slenger meg inn her. Det blir en blandet jul i år, første uten pappa, men nettopp derfor vil jeg fokusere på kosen og komme i gang tidlig med praktiske ting. Jeg tror til og med julekortmotivet er sikret!
![]() |
#274 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Trist ingling. Dette blir vår tiende jul uten Pappa og det føles fremdeles rart. Man blir vant til det samtidig som det er noe som ikke føles helt riktig.
![]() |
#276 |
Trøtt
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg tror sannelig jeg skal la meg inspirere og planlegge jul tidlig i år. Jeg skal nemlig ligge i senga mi de neste 2,5 ukene. Man kan planlegge alt fra en pc, ja? Her blir det ren netthandel i år!
![]() |
#278 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Jeg har laget julekortene.
![]() |
#279 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Varer kjøpt på nett på Elkjøp og XXL kan også byttes i butikk. Jeg tror det også gjelder Tilbords, men jeg har aldri sjekket.
![]() |
![]() |
#280 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Juleplanleggingstråden 2014Julehandel på nett anbefales. Jeg egosentrisme en hel jul mens jeg var på sykehuset et år. Lurt å holde seg til etablerte kjeder, da kan man bytte i butikk.
![]() |
|
|