Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-10-22, 08:39   #261
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har kjøpt en julegave, fine servietter og stearinlys til min stemor som har alt, og som er glad i å pynte bordet.
Har også rasket med meg noen bøker fra biblioteket som min far, som også har alt og vel så det, skal få. Biblioteket rydder i samlingen, og gir bort bøker i bøtter og spann.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-22, 18:24   #262
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har bestilt fotokalender til mams og svigerfar. Ellers kjøper jeg nok litt julegaver i London i november.

Gammel 25-10-22, 23:19   #263
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg skal på tur med et søskenbarn/venninne (hun er blitt begge deler for meg) om noen uker og har derfor hoppet fullt i det meg presanger, slik at hun kanskje kan ta med noen hjem. Hun har betydd mye for meg siste året. Jeg kjenner på at når jeg ikke jobber lengre osv så er det bare meg (og mannen og ungene da), det blir mye alene. Lite nettverk, få som husker på/er interessert/har tid/tar initiativ....Poenget mitt er at vi snakker på snap hver eneste dag, uten unntak, sier godnatt og ja, hun betyr mye for meg. Så i år lager jeg pakkekalender til henne og koser meg med det. Har bare noen få igjen til den og det skal jeg fikse i morgen. Er veldig fornøyd med å være godt igang.

Gammel 26-10-22, 07:38   #264
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Det høres utrolig koselig ut Acino. Viktig å ta vare på de vennene man har.

Gammel 27-10-22, 16:54   #265
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helt enig! Ble glad av å lese dette, Acino!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-22, 17:09   #266
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Det var hyggelig lesning, Acino.
Så på senteret idag at noen butikker har begynt med litt julestæsj. Så feks. et lys jeg lurer på om jeg vil ha, mest som dekor egentlig.

Gammel 29-10-22, 00:36   #267
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Så hyggelige tilbakemeldinger!
Er helt ferdig nå, alt er pakket inn - med liten kommentar inni hver og en pakke. Jeg gleder meg så til å se reaksjonen hennes! Pga størrelse/mengde tror jeg at det bør sendes i posten, får være måte på hvor stor koffert hun skal ta med på tur. Tar bilde da og viser henne på turen slik at jeg får sett.

Er ellers godt i gang med andre også. Har klart å bli ferdig med den som ofte er vanskeligst, og det er min bror. Håper jeg både økonomisk og stressmessig blir ferdig innen november er over, det er målet.

Gammel 31-10-22, 07:43   #268
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Har begynt å tenke litt på noen gaver og skal få startet snart tenker jeg.

Gammel 31-10-22, 09:38   #269
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har tenkt litt/planlagt gaver, men ikke kjøpt en eneste ennå. Jeg starter nok denne uken. Har ikke spurt alle hva de ønsker seg en gang. Selv om jeg er en som liker å være tidlig ute er jeg ikke en som kan kjøpe julegaver et halvt år før jul. Jeg er ferdig med halvparten av julekalendergavene da.

Gammel 31-10-22, 09:58   #270
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Lager også julekalender til en venn med 24 bilder jeg har tatt når vi har gått tur etc. Skal legge til noen sjokolader og julepynt også.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 31-10-22, 10:17   #271
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Så koselig, Isprinsessen.

Gammel 31-10-22, 15:41   #272
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg er i gang med å strikke de sokkene som skal legges i gavene sammen med bøkene jeg allerede har kjøpt. 6 par skal strikkes, alle i barnestørrelse heldigvis.

Gammel 31-10-22, 19:02   #273
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har iallefall fått kjøpt en julekalender til lillesøster og må få gutten til å bestemme seg for hva han vil ha. Og så har jeg begynt å kjøpe litt ting for å kunne sende en pakke med julestemning til ungdommen på folkehøgskole. Men ellers syns jeg julegaver er kjempevanskelig i år, tror jeg må ta meg en tenkerunde. Vil helst være ferdig med gavene til Desember siden jeg får en periode med masse jobb i ukene før jul.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-22, 20:12   #274
millact

millact sin avatar

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fikk kjøpt en eske fin sjokolade på det lokale senteret i kveld til noen som har alt.

Gammel 31-10-22, 20:57   #275
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Jeg slo meg løs på Enklere Liv og har kjøpt varmepad til ungene og vindusvasker til bil (innvendig) til onkler og besteforeldre.

Gammel 31-10-22, 22:02   #276
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Spørsmål: Jeg har ett eller annet sted sett noen stripete kalenderlys i pastell, ulike farger, som jeg selvsagt ikke finner igjen. Jeg vet ikke om jeg har sett det i et butikkvindu eller en annonse, jeg har bare bildet i hodet mitt.

Jeg har googlet og funnet mange, men ikke det jeg har i hodet.

Har dere sett noen andre?

Tenkte på denne tråden da jeg kom over dette lyset i en lokal interiør-butikk: https://preginterior.no/collections/...-stort-pastell

Gammel 01-11-22, 09:54   #277
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 639
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Tenkte på denne tråden da jeg kom over dette lyset i en lokal interiør-butikk: https://preginterior.no/collections/...-stort-pastell

Åååh, det var dødskult!

Jeg har funnet de jeg opprinnelig tenkte på, hos Backe i Grensen. Så nå vet både Oslofolk og Bergensfolk hvor de kan finne dem. Men kanskje jeg vil ha dette?

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-22, 12:58   #278
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Åh de var flotte! Ønsker meg det i rødt og brunt, lurer på om jeg får tak i det her noe sted.

Gammel 01-11-22, 18:59   #279
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 222
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har nettbutikk, My!

Jeg har kjøpt denne boka til ei venninne i lederjobb:
https://www.riskforlag.no/produkt/ku...hoC2jYQAvD_BwE

Gammel 03-11-22, 22:04   #280
millact

millact sin avatar

Standard

Europris har 5 melkesjokolader el for kr 100. Kjøpte en haug slik at 14-åringen kan gi til sine kompiser sammen med noe annet. Perfekt for gutter (vanskelig å finne vennegaver som faller i smak hos gutter) og så brukes resten som lørdagsgodt (vi holder på den tradisjonen) fremover. Kom i skikkelig julestemning da jeg handlet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:08.