Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-09, 11:25   #1
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå?

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Jeg skal også handle garn til skjerf i dag!

I tillegg er det vittig, for alt dette står på min "to do"-liste hva gjelder strikketøy i tiden fremover:
Denne kåpen (i julerød farge):

Denne kjolen:

Så morsomt. Tunikaen og kåpen er rask. Strikket på pinne 3,5 med smart.
Akvariekjolen er litt mer drøy.. spesielt siden jeg måtte gå ned en halv str i pinne fordi niesen min er så liten.

Gammel 27-10-09, 11:27   #2
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Kan tenke meg kjolen er drøy ja - har akkurat ferdigstilt en Fana-kjole og den er i samme sjanger. Det tar tid, men er så kjekt!

Gammel 27-10-09, 11:30   #3
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Kan tenke meg kjolen er drøy ja - har akkurat ferdigstilt en Fana-kjole og den er i samme sjanger. Det tar tid, men er så kjekt!

Men mønsteret er kjekt! Så det er en hyggelig kjole å strikke altså! Og så strikkes den ovenfra og ned. Man tar bort masker til ermene, og strikker opp masker til ermene. Så det er NULL montering.

Gammel 27-10-09, 12:09   #4
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Mere garn til skjerf/sjal i dag Nin

Gammel 27-10-09, 12:22   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Nin: det palettgarnet, er det fargesjateringer i det? Eller har du byttet garn undervegs?

Gammel 27-10-09, 12:28   #6
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Nin: det palettgarnet, er det fargesjateringer i det? Eller har du byttet garn undervegs?

Det er fargesjatteringer. Helmax, kun to tråder å feste når man er ferdig.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 27-10-09, 14:51   #7
Malus
lurer

Malus sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Da er jeg igang med sjalet, etter oppskriften som Nin la ut. Strikker i grått garn.
Sokkene til Lillebror V er ferdige, - bilde kommer i skrytetråden

Gammel 27-10-09, 15:35   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

garn til Nin-skjerf innkjøpt

Gammel 27-10-09, 16:28   #9
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Her også

På Trådsnelle på Solheim, Lørenskog, tok de 65 for nøstet.

Nydelig garn, gleder meg alt til det er ferdig.

Gammel 27-10-09, 17:21   #10
Malus
lurer

Malus sin avatar

Hvor: Her og der
Malus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt liktMalus er virkelig godt likt
Standard

Her også
På Trådsnelle på Solheim, Lørenskog, tok de 65 for nøstet.
Nydelig garn, gleder meg alt til det er ferdig.

Jeg betalte bare 49,- her i byen. Blir rimelige julegaver av sånt. Og det ser ut som det går raskt å strikke også. Har kommet opp i nærmere 30 masker allerede

Gammel 27-10-09, 17:37   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

Si meg en ting! 49 kr?!??!Jeg betalte 79 pr nøste.
Hvilken by er dette?? (Skal til Oslo om ei uke )

Gammel 27-10-09, 16:45   #12
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Da er jeg igang med sjalet, etter oppskriften som Nin la ut. Strikker i grått garn.

Nin-skjerf.

Nin er ikke aktiv  
Gammel 27-10-09, 16:28   #13
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av shg, her.

Jeg også valgte det grå garnet.

Gammel 27-10-09, 19:14   #14
Tussilago
Spoon2

Tussilago sin avatar

Hvor: Trøndelag
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Jeg også har kjøpt garn til Nin-skjerfet . Det kostet 79,50 på KBS i Trondheim.
Skal også strikke pulsvanter og lue i nesten samme farge, men i vanlig palett.

Gammel 27-10-09, 19:39   #15
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Garn til skjerf er nå kjøpt inn på denne kanten også, i lilla og varmere toner til ei som er veldig glad i akkurat de fargene! Koselig gave!!

Gammel 27-10-09, 20:43   #16
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Vimsen, jeg har nesten ikke brukt originalgarn på oppskriftene i Kæk og klassisk børnestrik, nei. Har brukt originalgarn på silkevesten, for det er silketweed.

Akkurat nå strikker jeg forresten på sokker, Wanida av Cookia A i Arwetta.

amylin er ikke aktiv  
Gammel 28-10-09, 01:05   #17
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Senna, hvordan blir strikkefastheten og selve kåpa i vamsegarnet?

amylin er ikke aktiv  
Gammel 29-10-09, 00:51   #18
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Senna, hvordan blir strikkefastheten og selve kåpa i vamsegarnet?

Nå er jeg ingen ekspert på garn og garntyper, men dama i strikkebutikken sa at Vamsegarn fra Rauma og PT 3 var samme sort. Hun hadde bare Vamse og sa jeg kunne bruke det. Nå har ikke jeg kjent på PT3 garnet, men kåpa blir iallefall ganske "fast" i Vamsegarnet.

Gammel 29-10-09, 02:01   #19
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er nesten ferdig med en babytrøye i lyseblått ullgarn (oppskrift fra Nøstebarn). Jeg skal snart igang med en tynn ullgenser (rullegenser, oppskrift fra Nøstebarn) i rødt og oransje, men må bare sjekke strikkefasthet først, samt bestemme meg for tynne eller brede striper.

Éowyn er ikke aktiv  
Gammel 28-10-09, 22:53   #20
TheVoice
priiiima donna

TheVoice sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Dere er bare så flinke

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.