|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaNår det gjelder katter og sterilisering. Da lillesøsteren min hadde praksis hos veterinær så var hun et sted der de hadde som policy at de ikke foretok abort/avliving av kattunger med mindre de også fikk sterilisert kattemoren i samme slengen.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#2 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattabina: jeg er helt enig med deg. Det er mange barn som ikke aner hvordan man forholder seg til hunder, og da tenker jeg særlig på barn som fra ca 6 år og oppover (barn som er ute på vift litt alene). Mange kan komme springende mot hunden, og hunden har faktisk ikke alltid kjempelyst til å hilse på hvem som helst som kommer løpende, brått på. Det er hensyn å ta alle veier.
|
|
|
#3 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaForresten. Når man har lufteluke, kan det ikke komme inn andre katter da?
|
|
|
#4 |
|
Ad astra
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Ikke nødvendigvis, det finnes luker som kan styres slik at de bare åpner seg for katten/kattene som har en bestemt sender i halsbåndet. Det skal også finnes luker som kan programmeres til å reagere på chip'en, men jeg er usikker på om disse lar seg finne i Norge...
|
|
|
#5 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaDa jeg hadde hund var jeg mange ganger overrasket over hvor lite respekt folk hadde for fremmede hunder. De lot gjerne barnet komme bort og nærmest kaste seg over hunden. Snill hund, men vi snakker tross alt om en 40 kilos rottweiler.
|
|
|
|
#6 |
|
Deltidsmamma
|
Den skal jeg gå med på. Dvs å lære barna mine respekt for fremmede hunder. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, jeg hadde aldri våget å la poden gå bort til en hund på den måten! Nå er han alt for skeptisk til å våge, men likevel.
|
|
|
|
#8 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Skremmende. Folk legger all sin lit til hundeeierne, men glemmer helt at det er _dyr_ vi snakker om, og dyr kan ha sine måter å reagere på, spesielt i uvante og brå situasjoner.
|
|
|
#9 |
|
Deltidsmamma
|
Tenk om man kunne lære hundene den samme respekten for barn! |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Veldig mange hunder respekterer faktisk barn. På en hunds måte... Problemet er bare at når barna blir for pågående, så kan hunden bli lei, og kommer den seg da ikke unna, så kan situasjoner oppstå.
|
|
|
#11 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaLiten digresjon:
|
|
|
#12 |
|
Deltidsmamma
|
Det er nok noen hunder som er mer ydmyke i møte med små barn, men det er min erfaring at de fleste hundene som folk har med, (faren min sin, venninda min sin og kollegaens min sin) løper mot barna, om de får sjansen. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Protonterapeut
|
Vi hadde et svare strev med Knotten en periode da min bror fikk seg hund. For Knotten var litt usikker og ble litt skremt når valpen (irsk setter, type spinnvill) hoppet og spratt, og Knottens reaksjon var å løpe vekk lett hvinende av skrekkblandet fryd. Hvorpå den stakkars sprett-valpen trodde Knotten ville leke og satte etter, og det gikk jo ikke lange tiden før den lille valpen fikk farten opp såpass at han enkelt tok igjen Knotten.
|
|
|
#14 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaÅ, den som kunne fått noe regulering på myggen!
|
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg har tilsynelatende vært VELDIG heldig med hvor jeg har bodd skjønner jeg, både i Asker og 3-4 steder i Trondheim.
|
|
|
#16 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg er hjertens enig med Zöe og kie i denne diskusjonen. Flott at dere tar dere tid til å skrive litt lengre innlegg om konsekvensene ved å fjerne katten, eller forlange båndtvang. Også må jeg flire litt i skjegget av de som tar opp drap av mus.
|
|
|
#17 |
|
Ustabil
|
Jeg tror ikke jeg sa verken dum eller lat, men jeg sa vel uansvarlig, mener jeg å huske. Rett skal være rett. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Ringskrømt
|
|
|
|
#19 |
|
Ustabil
|
Nei, jeg ser ned på dere fordi dere er egoistiske. Akkurat som røykere. Egentlig antar jeg at de fleste katteeiere også er røykere. Meg sjøl først. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Twinsouls
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg røyker IKKE og har aldri gjort selv jeg akkurat nå har 5 katter.
|
![]() |
|
|