Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-12, 17:05   #281
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.635
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Men han kan vel ikke bli dømt for annet enn seksuelle overgrep kan han? For hva da i såfall?

Selv om han blir frikjent så betyr det jo ikke at det ikke har funnet sted heller. Bestisen er dommer og hun sa en gang at veldig veldig mange av de sakene som kommer opp i retten der folk blir frikjent så er det jo ikke fordi at retten tror de er uskyldig egentlig, men at bevisførselen er rett og slett ikke god nok.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 17:09   #282
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.880
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Her vil det jo bli ord mot ord og hvem retten tro på, i tillegg til andre bevis som at de faktisk var der de har hevdet å være og sånn, da.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 17:12   #283
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg synes dette med statsministeren er veldig spesielt. At han skulle invitere henne og hele klassen osv.

OM det var sant er det også betenkelig at statsministeren har klassebesøk for venner og bekjentes barn. Det synes jeg blir helt feil. Om han da ikke satte av tid for klassebesøk fra ganske mange klasser utenfor sin vennskapskrets også.

I kombinasjonen med denne middagen der jenta var med, så synes jeg han burde vært på vitnelista.

Jeg vet jo at andre statsråder som også har gitt mannen sin støtte også før (før de ble statsråder) har jo uttalt støtte til overgrepstiltalte før. Om det var før eller etter dommen husker jeg faktisk ikke. Uansett så burde vedkommende ha tatt til vettet, men det har han tydeligvis ikke.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 17:20   #284
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.635
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg tror nok at statsministerens kontor tar i mot ganske mange grupper inkl skoleklasser og han spise jo middag med veldig mange forskjellige grupperinger i løpet av en uke. Jeg tipper at kontoret kan svare på de spm som ev er relevante for saken. Uten at jeg aner noe om det. Når f.eks en klasse fra min lille bygd skulle til Oslo på klassetur så tar man jo kontakt med de i storting/regjering/organisasjon man ev kjenner for å få til et møte for klassen på storting/vg/departement eller annet for å få til noe lærerikt men artig for turen. Altså jeg aner ikke akkurat i denne saken altså for jeg kjenner ikke detaljene.

vixen er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 17:34   #285
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Jeg tror nok at statsministerens kontor tar i mot ganske mange grupper inkl skoleklasser og han spise jo middag med veldig mange forskjellige grupperinger i løpet av en uke. Jeg tipper at kontoret kan svare på de spm som ev er relevante for saken. Uten at jeg aner noe om det. Når f.eks en klasse fra min lille bygd skulle til Oslo på klassetur så tar man jo kontakt med de i storting/regjering/organisasjon man ev kjenner for å få til et møte for klassen på storting/vg/departement eller annet for å få til noe lærerikt men artig for turen. Altså jeg aner ikke akkurat i denne saken altså for jeg kjenner ikke detaljene.

Jeg er klar over det, men dette skal ikke være noe som er forbeholdt statsministerens venners barn. Det blir feil.

I denne saken er det vel bare Stoltenberg eller hun statsekretæren (eller hvem det var) som kan svare for den middagen med 4 stykker.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 18:33   #286
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Det jeg har uthevet her, er jo ekstra vanskelig fordi slike overgrep jo nettopp består i at den voksne forfører barnet til å være med på noe som er spennende og hemmelig og sånn. Og da vil ikke barnet tenke at de ikke vil være med på dette - før etterpå, kanskje?
Det som gjør slike ting veldig vanskelig, er jo at det ofte er folk som barna har et nært forhold til av andre årsaker som kan gjøre slik og har mulighet til å få et så nært forhold til barna. Skal man lære barn å ikke stole på noen? Det kan jo være tante eller onkel eller en besteforelder eller aktikvitetsleder eller lærer eller noe som gjør slikt.

Klart, og jeg snakker masse med barna mine om slike ting, fordi jeg vet hvordan det er å oppleve noe slikt, og det unner jeg dem virkelig ikke.
Jeg mener selvsagt ikke at de skal gå rundt og være redde for å stole på folk, men de skal inneha en sunn skepsis, og at de aldri skal være redde for å si ifra om noen - uansett hvem - gjør noe de føler er feil.

 
Gammel 11-10-12, 18:48   #287
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Nå er det en artikkel på VG om at han føler seg tråkket på pga anklager om alkoholservering.

Det virker jo ekstremt tatt ut av sammenheng når du ser på sakens alvorlighet. Ikke at jeg synes det å servere barn alkohol er ok, men relativt til de andre anklagene virker dette som sutring om bagateller.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 18:56   #288
kie
weird
 
kie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.456
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg er litt delt her. Jeg vil ikke forhåndsdømme noen, samtidig som det er tydelig at jenta uansett ikke har det greit og føler veldig med henne. Jeg håper denne saken gir et klart svar.

Ellers synes jeg jo at opptredenen rundt dette virker som et overgrep i seg selv. I beste fall fryktelig klønete. Det finnes da andre måter å slå ring om mannen uten å kjøre fullt mediatrykk når motparten er en mindreårig som ikke har mektige venner.

__________________
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 19:00   #289
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

"Vi kunne si vi skulle gifte oss når det var mange rundt oss". Ikke normalt forhold!

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 20:03   #290
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Han har i beste fall vist en utrolig mangel på dømmekraft, og jeg kan ikke skjønne hvem som vil ha ham som leder etter dette, uansett sakens utfall.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 20:12   #291
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Hvordan er det mulig at ingen rundt dem reagerte på dette åpenbart usunne forholdet? Selv om man bare forholder seg til hans side av saken, er dette så drøyt at jeg ikke kan tro at dette ble oppfattet helt greit og naturlig.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå  
Gammel 11-10-12, 20:18   #292
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.905
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg har lurt litt på de to lærerene som skulle være vitner i saken.

Anne C er aktiv nå  
Gammel 11-10-12, 20:22   #293
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg fikk høre på jobb i dag at han er onkelen hennes (ei fra området). Da jeg spurte mer om det visste hun ikke. Synes det er rart at et så nært slektskap har kommet frem, så er usikker på om det stemmer.
Jeg har skikkelig dårlig magefølelse på dette. Hvis han er skyldig er det "greit". Hvis det viser seg å være falske anklager synes jeg veldig synd på jenta, men mest på alle de stakkars overgrepsofrene der ute. Det vil ikke bli noe lettere å anmelde etter denne saken uansett, men om han blir frikjent. Hjelp.

Siritk er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 20:24   #294
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Forsvarer er nå ute og kommenterer jentas "merkelige" oppførsel i retten. Fordi hun syntes det var vanskelig å forklar seg med ham rett foran seg er det merkelig at hun senere satt i salen.

Jeg synes det er veldig forståelig. Dette handler om hennes troverdighet. Klart hun vil vite hva han sier. Det hadde jeg også ønsket.

Når denne saken startet var det et element av tvil hos meg, men måten avisene prosederer saken og forsøker å sverte jenta på er så merkelig at jeg blir mer og mer overbevist. Spesielt etter å ha sett den såkalte sjargongen, og forsøkene på å dytte ansvaret over på ungen.

Maz er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 20:27   #295
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Siritk, her.

Jeg fikk høre på jobb i dag at han er onkelen hennes (ei fra området). Da jeg spurte mer om det visste hun ikke. Synes det er rart at et så nært slektskap har kommet frem, så er usikker på om det stemmer.
Jeg har skikkelig dårlig magefølelse på dette. Hvis han er skyldig er det "greit". Hvis det viser seg å være falske anklager synes jeg veldig synd på jenta, men mest på alle de stakkars overgrepsofrene der ute. Det vil ikke bli noe lettere å anmelde etter denne saken uansett, men om han blir frikjent. Hjelp.

Jeg tror han er fetter med jentas stefar. Eller noe sånt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå  
Gammel 11-10-12, 20:29   #296
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Jeg tror han er fetter med jentas stefar. Eller noe sånt.

Blir fort onkel av det når det har gått gjennom noen ledd...

Siritk er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 20:32   #297
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.617
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Jeg har også stusset over at det ikke ser ut som noen har reagert på forholdet dem i mellom. Men samtidig er det jo veldig lett å tenke slik i ettertid når vi har om ikke hele, så mye av bildet. Om noen har stusset, har de kanskje fått en god forklaring, eller tenkt at de overreagerer. Vi vil jo helst ikke tro det verste om folk vi kjenner og liker...

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 21:01   #298
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.637
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Utfra det jeg leser om uttalelsene hans, så får jeg følelsen av at han dels ikke ser noe galt i forholdet til jenta, at det bare var vakkert og kjærlighetsfullt (i så måte minnes jeg om den lahahange tråden vi hadde da en pedofil bruker var på besøk her noen dager), og at det dels er jenta som har manipulert og styrt ham inn i noe som ble betenkelig og etisk over grensen etter hvert. Begge standpunktene gjør at jeg grøsser på ryggen, og gjør meg vekselvis vettskremt, fascinert, kvalm og forbanna.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå  
Gammel 11-10-12, 21:29   #299
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.517
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Han har i beste fall vist en utrolig mangel på dømmekraft, og jeg kan ikke skjønne hvem som vil ha ham som leder etter dette, uansett sakens utfall.

Ja nemlig.

Jeg har ikke lest særlig mye om denne saken de siste dagene. Men en ting jeg har lest, er et blogginnlegg av Elin Ørjasæter.

Sitat:

Det er et overgrep når en 50-åring har sex med et barn, slik Rune Øygard er tiltalt for å ha hatt. Og det er kun dette han kan dømmes for i en rettsal.
Men er ikke det å invadere et ungt menneskes liv like mye et overgrep, moralsk sett? De to sms-et, skypet og snakket sammen kontinuerlig.

Og videre:

Sitat:

Hvis dette er sant så er det like opprørende som sex. Det er en voksen som setter egne følelser foran barnets, og uhemmet involverer barnet i sine egne behov. Dersom Øygard ikke hadde sex i tankene, slo det ham ikke at han, som ansvarlig voksenperson, burde sette noen grenser for kontakten dem imellom, for jentas egen del?

Jeg er fullstendig enig. En voksen som setter egne behov for beundring og oppmerksomhet foran barnets.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 11-10-12, 21:52   #300
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil ha overgrepsanklaget ordfører tilbake

Bare de tingene han har innrømmet i retten, er nok til at jeg dømmer ham som en person totalt uten gangsyn og dømmekraft. Jeg vet at det han innrømmer ikke er nok til å få ham dømt, men det burde definitivt være nok til å frata ham ledende verv. Og jeg synes det er kvalmt, bare det han innrømmer å ha gjort. Hva han har gjort i tillegg, får bli opp til retten å avgjøre.

Teofelia er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no