Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

ESC - Endelig braker det løs!

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-11, 00:38   #281
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.121
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Jaja... Glad jeg ikke har invitert til gedigent MGP-party på lørdag. Leie en god film tror jeg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 07:19   #282
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.417
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Jeg skjønner godt at Norge ikke gikk videre.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 08:16   #283
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

I går hørte jeg rykter om at folk som hadde forsøkt å stemme på de fem første bidragene ikke hadde fått registrert sin stemme den første halvtimen. det forklarer i såfall både Norge, Armenia og Tyrkias overraskende exit. Stemmetrøbbelet skal ha rammet flere land, bla Ungarn hadde blitt avvist når de stemte på Norge. Det skal visstnok være en pressekonferanse om dette i dag, så her klamrer man seg til hårstrået en liten stund til.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 08:19   #284
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Norge burde gått videre, basert på hva konkurrentene stilte opp med. Dog var ikke Stella min favoritt under den norske finalen. Vi skulle sendt The Blacksheeps til Düsseldorf, er sikker på at de hadde klart å kvalifisere seg.
Det som kanskje var enda mer sjokkerende igår var at Tyrkia ikke gikk videre. Tyrkia!

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 08:35   #285
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.908
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Litt sjokkerende at Tyskland, som tradisjonelt skal være så gode på organisering, klarte så mange tabber i løpet av sendingen. Lydtrøbbel på de første 5-6 sangene, ikke kontakt med kommentatorene, og nå at folk ikke fikk stemt. Ikke bra!

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 10:33   #286
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Helt enig men hva har det med ESC å gjøre da


Hehe sinnsykt godt poeng.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 10:36   #287
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.480
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Litt sjokkerende at Tyskland, som tradisjonelt skal være så gode på organisering, klarte så mange tabber i løpet av sendingen. Lydtrøbbel på de første 5-6 sangene, ikke kontakt med kommentatorene, og nå at folk ikke fikk stemt. Ikke bra!


Dette er ikke organisering, det er teknikk. ESC er et TV-monster, og (nuh har jeg altså ikke sett i går, but still) den kongelige norske rikskringkasting har igjen bevist at de er fantastisk bra.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 13:11   #288
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.979
Blogginnlegg: 840
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Jeg er ikke så sjokkert over at Stella ikke gikk videre, derimot er jeg sjokkert over at hun ungarske i polyester-kjøkkengardina gikk videre. og :vantro: Hvorfor gikk ikke heller Tyrkia videre, eller hun sjikkelakke-dama?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 13:33   #289
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.979
Blogginnlegg: 840
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Sjakke-lakke-damen gikk heldigvis ikke videre. Syns du hun burde det, Kanina?

Heller det enn "what about meeeeeeee? Why can't I be 20 and dress like Britney Spears again".

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 13:55   #290
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Det jeg synes er litt skummelt er at de andre musikklærerne på jobben mente at det var få som sang surere enn Stella... :forvirret:

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 13:57   #291
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.979
Blogginnlegg: 840
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Opprinnelig lagt inn av Honeybunny, her.

Hva er det du mener? Celine Dion/Cher/Carola var ikke helt din greie?
Da kommer du nok til å like Spanias innslag, det er litt i sjakke-lakke-gate.

Sa jeg noe om å like Sjikke-lakke?



Med all respekt for Celine, Cher og Carola (de tre C-ene?!): dette var lavmåls. Jeg tror ikke engang jeg sjenket likheten til Celine Dion en tanke engang. Det må i så fall ha vært utseende-messig..? Skjønt Celine har vel sluttet å kle seg i kjøkkengardiner for lenge siden.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 14:00   #292
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Dama med de tre C'ene var da vitterlig gnålete og skikkelig, skikkelig falsk. Selv Carola er bedre enn det der.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 14:36   #293
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Kati Wolf er en av de aller største favorittene i år, østblokklandene ELSKER henne, og hun er jo flink, hun er det. Og de der øst, inkludert svenskene, liker eurotrance. Kati har jo et helt gjennomsnittlig svensk bidrag. Kort kjole sanker dessuten ekstrastemmer fra vodkabrisne eks-sovjetere med ny vestlig teknologi som mobiltelefon. Jeg blir ikke forbauset hvis hun vinner. Jeg kommer til å gremmes, selvsagt, men hun er tross alt bedre enn den andre storfavoritten, Getter Jaani fra Estland som vi får se i morgen.
Jeg ble kjempeglad da Finland gikk videre, skikkelig velfortjent, og den utrolig pene bakgrunnen med jordoppgang han hadde

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 18:56   #294
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Jeg er egentlig litt nyskjerrig på hvordan ESC i Azerbadjan ville sett ut

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 20:09   #295
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.124
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Altså dere, dama kan ikke synge!

Eh... Det er låtkonkurranse, og ikke sangerkonkurranse, sånn egentlig.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 20:58   #296
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Nocturne.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:08   #297
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Nocturne.

Ja, men hva handlet den om?

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:15   #298
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Uansett om det er en låtkonkurranse så må jo den som fremfører den gjøre det halfway decent.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 23:17   #299
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

La dagen få
sin hvile nå
og natten vil våke for den,
Nocturne.

Se mørket må
engang forgå
så natten kan føde en dag.

Hva den handlet om er jo gitt i tittelen, en nattasang. Men teksten var ikke poenget med låten, det var det melodiøse og instrumentale, og det funket fantastisk godt i 1995, en æra preget av bjeffende, svenske dansebandsaksofoner og hesblesende danske gladpoplåter.

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09

Sist redigert av Flubby : 12-05-11 kl 08:20.
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 09:20   #300
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: ESC - Endelig braker det løs!

Dere er klare for semifinale 2, ja? Mange skikkelige go'biter i kveld, blandt annet får vi se to eneggede tvillingpar. Jeg håper de irske guttene går til finalen, og det kanskje på bekostning av sveriges bidrag. Irland og Sverige er ikke så ulike, de satser begge på såkalte "effektive låter", et vanvittig tempo, vi bombarderes med rytmer, dansetrinn og repetative vers. Der Sverige blir kjepphøy og uspiselig for alle andre enn esc-homsene, kliner irene til med humor. Dessuten er Erics Dexter-hansker creepy!


(Kilde:
(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)
)



(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)


Slovakia sender tvillingene Daniela og Veronika, og de er visstnok alle slovakiske menns våte drøm. Låten er en tradisjonell ballada, og minner meg om Atomic Kitten og de slags møl. Denne går videre, men vinner ikke.


(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)


Flere jeg tror går videre er Danmark, men de kan fort gå på en smell siden de satser på det ultrasikre kortet melodiøs popballade. Vokalistens utstråling er likevel såpass at de burde kunne kvalifisere seg.
Bosnia & Herzegovina går garantert videre. De har et at årets aller beste låter, den har både egenart og allmen apell, jeg blir ikke forbauset om den overrasker alle og går helt til topps.
Garantert videre er Estlands sagbruk av ei kneldrebikkje. Men Norge var jo også garantert videre, så her er det bare å krysse fingrene for overraskende exit.

Belgias bidrag er av det originale slaget, de synger a capella, og har med seg en dritflink beatboxer, selv om ikke det kommer til å få dem videre. Eller... Island gikk videre, kanskje Belgia er like heldige, men jeg tror ikke det.

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)


Flere kjedelige ballader i kveld, men jeg tror Maja fra Slovenia kan ha en sjanse. Slovenia går som regel ikke videre, men Maja har høstet mye skryt på forhånd, og hvis hun går videre, går ikke Ukraina videre som har en svært, svært lik sang. Maja har en sterkere stemme, og mer dramatisk låt. Kanskje jenta med den korteste kjolen går videre?


(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)



(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)


Østerrike er også tilbake i år, det er svært gledelig! Låten er døll, men hva gjør vel det når de er tilbake?

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)


Kypros sender også døll ballade. Tviler på at den kvalifiserer seg, selv ikke sunget av den tradisjonelle kypriotiske strandprinsen. Kypros låt egner seg dessuten helt greit for en innlagt dopause, midtveis i sendingen og greier.

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)


Det kanskje mest tradisjonelle bidraget i hele konkurransen har Romania. Her snakker vi enkel glad-pop, bjeffende saksofoner, og jammen transponerer de ikke opp en halvtone på slutten også. Som om Sverige skulle gjort dette makkverket sjøl. Bare det hvite flygelet med det tente lyset på mangler skal esc-klisjeen være fullbyrdet.

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)


Et par rockelåter i kveld også, i tillegg til Hviterusslands nasjonalistiske "I love Belarus".
Bulgaria er spiselige, håper den går videre.

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)


Etno-rock som svir i øregangene fra Makedonia.

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)

Grufullt forsøk på punkrock fra Moldavia. Ikke akkurat Sex Pistols, dette her

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)


Også mine absolutte favoritter i konkurransen. Nederland skal i ilden, og jeg håper, håper, håper vi får se dem videre.

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)


Til slutt skrekkøgla fra Israel. Dana International kunne ikke synge da hun vant, og hun har ikke blitt bedre med årene. Ding-dong sing along!

(Kilde:
(Kilde:

(Kilde: youtube.com)
)
)

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no