Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 15:10   #281
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen tatt seg vann over hodet? Redd Barna/Panduro julekalender

Det ser ut som om Mixit har blod i ansiktet jo! Vel, det overrasker ikke med den livsførselen.

Gammel 05-12-11, 15:17   #282
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal det forresten settes enda en "flamme" på juledekorasjonen på søndag, tror dere? Jeg liker ikke småplukket, for jeg bare ender opp med å brenne meg på fingertuppene. :kløne:

Gammel 05-12-11, 15:21   #283
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

"Da kan jeg gi henne en omgang med limpistolen".

Gammel 05-12-11, 15:26   #284
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Forresten, når det gjelder limpistol så tror jeg fort man får limt mye mer for pengene hvis man stikker innom Clas Ohlsson og kjøper "patroner" der.

Og det er samme størrelse på alt lim som skal inn i sånne limpistoler?

Gammel 05-12-11, 15:27   #285
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Jeg mistenker sterkt at noens Mixit har hatt en tett omgang med limpistolen altså. *sniff sniff*

Gammel 05-12-11, 15:32   #286
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Skal det forresten settes enda en "flamme" på juledekorasjonen på søndag, tror dere? Jeg liker ikke småplukket, for jeg bare ender opp med å brenne meg på fingertuppene. :kløne:

Jeg er veldig imponert over at det er så få som har brent seg på limpistolen. Jeg har nemlig veldig dårlig erfaring med barn og limpistol. :brent barn lukter ille: (som i meg selv)

Gammel 05-12-11, 15:34   #287
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg er veldig imponert over at det er så få som har brent seg på limpistolen. Jeg har nemlig veldig dårlig erfaring med barn og limpistol.

Ungene mine har brent meg et par ganger ("Lillesøster, legg ned den limpistolen!") Men som regel brenner jeg meg helt på egenhånd ved å ta på limet mens det er varmt.

Bill.merk.: Brent mor lukter lim.

Gammel 05-12-11, 15:36   #288
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Og det er samme størrelse på alt lim som skal inn i sånne limpistoler?

Nei, det finnes ulike størrelser, men verken Panduro eller CO har egne, sære mål. (De har iallfall ikke hatt det før.) Men det er lurt å enten notere seg hvilken type man skal ha, eller ta med en patron for å kunne sammenligne i butikken. *erfart*

Men det skal Panduro ha, de har limpatroner med glitterlim!

Gammel 05-12-11, 16:01   #289
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Men det skal Panduro ha, de har limpatroner med glitterlim!

Har de?

Gammel 05-12-11, 16:17   #290
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Jeg er veldig imponert over at det er så få som har brent seg på limpistolen. Jeg har nemlig veldig dårlig erfaring med barn og limpistol. :brent barn lukter ille: (som i meg selv)

:rekker opp hånda:
Har fine merker på venstre arm gitt

Gammel 05-12-11, 16:20   #291
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Flinke dere som har huset klart da. Vi, dvs jeg, har ikke gjort ferdig det enda.

Gammel 05-12-11, 17:16   #292
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kalenderen endte visst opp i princess-posen min i dag. Jeg angrer allerede. Damen bak disken forsikret meg om at det slett ikke var for sent, for hun hadde ikke begynt enda selv engang. Så etter middag skal vi i gang.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 17:19   #293
Svampe
Superduperaktiv

Svampe sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Svampe er litt kulSvampe er litt kul
Standard

Vi trenger ikke mere lim for vi har dobbelt opp
For måtte jo ha det for å sette opp verkstedet.
Og fikk ikke med meg at det var limpistol i eska
Limpistol 19 kr og limpatroner 10 kr på jula

Svampe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 17:21   #294
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Mr Mixit har fått seg arbeidsbord også her i heimen, og to tente lys en dag på etterskudd ...

Bøllen har malt og klippet, Bråkebøtta fikk dekorere det meste av adventstaken.

...og rett etterpå kom den noe forvokste (stor fyrstikkeske) og gørrsnørrete Portofino Post på besøk, før han gikk og hengte seg, gitt!!

Gammel 05-12-11, 18:11   #295
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Limpistolen har vist seg nyttig til andre ting enn å montere julekalenderpakker. Nå har jeg nettopp reparert en liten nissefigur som lillesøster klarte å knuse. Ble litt merker etter limingen, men siden det skulle vært svart så bare tegnet jeg over med svart sprittusj over limen og voila, fiks ferdig nissefigur. Fabelaktig.

Gammel 05-12-11, 18:58   #296
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en ond, ond mor. Snuppa satte i gang et leven uten like i dag, og etter gjentatte (og faktisk vennlige) formaninger om skjerpings klarte jeg å lire av meg "hvis du ikke roer deg ned nå, så orker jeg ikke å bygge noen figur med deg i dag". Vel, det blir ikke noen figur hos oss i dag.

Kanskje kommer Portofino Postman på plass en annen dag.

Gammel 05-12-11, 19:13   #297
Tangina
godtemonster

Tangina sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Her henger snørrete Portofino, han slapp ikke helt inn med den nesa, og viste ingen interesse for å pusse den. Pøntehubroen er temmelig sjokkert.

Gammel 05-12-11, 19:32   #298
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 52
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Har de?

De har iallfall hatt. (Nå føler jeg meg teit, hvis jeg har ropt ut om gull og det viser seg at de bare har gråstein nå.)

Gammel 05-12-11, 19:34   #299
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Vi får håpe denne Portofino klarer å skille snørr og barter. Han har litt å holde rede på der.

Gammel 05-12-11, 19:43   #300
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Vi får håpe denne Portofino klarer å skille snørr og barter. Han har litt å holde rede på der.

Emneord
julepakkekalender, julepøntehubro, klassiker-nominert, limpistol, panduro, redd barna, shane

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:00.