Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-13, 20:14   #1
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes det blir et litt ensidig bilde når det er søte, små, utkledde, uskyldige hekser som ber pent om godterier og surpompvoksne som vil ha kjeksen sin for seg selv og synes det var bedre i gamle dager som er bildet som tegnes. Eldre som er redde for hærverk og skumle masker på personer av nær-voksen størrelse som skremmer vettet av småbarn er også endel av dette bildet. Samt endel "knep" selv om ingen på fp har sett det. Det som er spesielt med halloweenfeiring er at man er avhengig av andre for feiringen sin, man tvinger seg på andre. Selv om det er mulig å signalisere at man ikke er med ved å skru av lyset synes jeg egentlig at det burde være unødvendig å reservere seg på den måten. Det hadde vært veldig mye greiere om man markerte at man var med. Hvis det var tilfellet ville jeg vært enig i surpompkarakteristikkene av de som sa fra.

Det går jo på hva man liker av spas og greier sikkert, men jeg skulle ønske at alle høytider var synlige jeg, skulle gjerne hatt tydelig kinesisk nyttårsfeiring og diwalifeiring feks og så hadde jeg ønsket meg at folk hadde kunnet støtte på en blid måte uten å nødvendigvis måtte delta, litt sånn passiv-positiv.

Å mene at det er fært (og da tar jeg med ikke ramponering eller sånt altså) med påringing av dør noen ganger, da blir jeg sånn: virkelig? Et problem? Virkelig?

Gammel 02-11-13, 20:19   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Det går jo på hva man liker av spas og greier sikkert, men jeg skulle ønske at alle høytider var synlige jeg, skulle gjerne hatt tydelig kinesisk nyttårsfeiring og diwalifeiring feks og så hadde jeg ønsket meg at folk hadde kunnet støtte på en blid måte uten å nødvendigvis måtte delta, litt sånn passiv-positiv.

Å mene at det er fært (og da tar jeg med ikke ramponering eller sånt altså) med påringing av dør noen ganger, da blir jeg sånn: virkelig? Et problem? Virkelig?

Ikke påringing av dør, men überskumle masker. Jeg hadde en unge som brøt sammen hver gang det ringte på døra i flere uker etter halloween. Jeg vet det er endel eldre som er redde. Jeg har ingenting imot feiring, fest og moro, jeg har ingenting imot at hele nabolaget er gresskarpyntet og dekket med kunstig spindelvev og jeg synes det er hyggelig med utkledde barn på døra. Men jeg skulle ønske det ikke involverte de som ikke deltar selv.

Gammel 02-11-13, 20:04   #3
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nemlig.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 21:22   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser jo hvordan jeg endrer meg selv i takt med alderen på ungene. Da toern var liten og hadde angstanfall når det ringte på døra i ukevis ville jeg gjøre halloweengreier straffbart. Nå synes jeg det er uskyldig moro innen rimelighetens grenser. Jeg ser ikke bort fra at jeg vil synes det er mindre sjarmerende igjen når jeg ikke lenger har barn som er med. Men jeg har lært å skru av lyset og er ikke redd. Men det sitter noen inne med slukket lys og fortrekte gardiner. Jeg synes man bør begrense seg til å ringe på hos folk som markerer at de er med. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal avtale et signal for å melde seg UT, ikke INN? Det er vel bare reservasjon mot telefonsalg som fungerer etter samme prinsipp.

Gammel 02-11-13, 21:27   #5
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes man bør begrense seg til å ringe på hos folk som markerer at de er med. Jeg skjønner ikke hvorfor man skal avtale et signal for å melde seg UT, ikke INN? Det er vel bare reservasjon mot telefonsalg som fungerer etter samme prinsipp.

Vi observerte at langt de fleste husene der det var pyntet til Halloween, der var det ingen som åpnet når vi ringte på. Folk var formodentlig ute med sine egne unger på knask eller knep-runde? Så vi ringte etter hvert også på de husene der utelyset var på, og det var mye mer innbringende.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 21:30   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da vi var ute på torsdag, gikk vi kun til hus som hadde tent lykter/pyntet/viste helt tydelig at de feiret Halloween. Vi lot være å ringe på hos dem med utelys på men ingen pynt/lykter. På den måten tenker jeg at det går an å kombinere st de som feirer får feiret ig de som vil være i fred, får det.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 21:56   #7
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker på min sjef, som har voksne barn, som aldri feiret halloween da de var små, for da var det ikke vanlig enda. Hun spurte meg flere ganger når det nærmet seg, nøyaktig hvilken dag barna skulle gå, for å være sikker. Kjøpte inn godteri og gledet seg til besøk. Ba den voksne sønnen som kom hjemom en tur om å holde fingrene vekk fra godteposen hun hadde kjøpt, for det var til barna. Det bor veldig mange barnefamilier i det borettslaget hvor hun bor, så mange at hun gikk tom for godteri, så da gikk hun bortpå kiosken og kjøpte mer.

Jeg tenker at en sånn en vil jeg bli. Det skal jeg minne meg på når den tid kommer.

Gammel 02-11-13, 21:59   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 362
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg tenker på min sjef, som har voksne barn, som aldri feiret halloween da de var små, for da var det ikke vanlig enda. Hun spurte meg flere ganger når det nærmet seg, nøyaktig hvilken dag barna skulle gå, for å være sikker. Kjøpte inn godteri og gledet seg til besøk. Ba den voksne sønnen som kom hjemom en tur om å holde fingrene vekk fra godteposen hun hadde kjøpt, for det var til barna. Det bor veldig mange barnefamilier i det borettslaget hvor hun bor, så mange at hun gikk tom for godteri, så da gikk hun bortpå kiosken og kjøpte mer.

Jeg tenker at en sånn en vil jeg bli. Det skal jeg minne meg på når den tid kommer.

Mamma som er 72, hadde utstyrt seg meg masse snop, men det kom ingen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-13, 22:00   #9
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Ja, og det er kjempefint tenker jeg. Jeg vil også bli sånn. Det betyr ikke at jeg synes alle bør være sånn. Og jeg synes man bør ha mer rett til å slippe å være redd enn å få feste slik det passer en selv best.

Gammel 02-11-13, 22:19   #10
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er helt sjokkert over at det faktisk skal være en PLIKT å være "med" - å åpne, å dele godteri, å for ALL del ikke si at man ikke feirer. Ungene må jo for GUDS skyld ikke få følelsen av at de har gjort noe GALT, stakkars søte små, om de ikke har klart å få med seg den VELDIG enkle regelen om at avslåtte lys = ikke ringe på. Det er en skikkelig småbarnsboble, altså.

Gamle folk som må stavre seg ned trapper og uforberedt (ja, for det kan man faktisk være hvis man ikke har små barn) åpner døra for det de tror er et hyggelig besøk, og møter liksminkede unger som brøler noe uforståelig for dem...

Jeg håper at det etter hvert etablerer seg en sedvane som den som er her i vårt nabolag: det er de som vil ha besøk som må gjøre noe aktivt for å "invitere" til det, ved å sette ut lykter eller gresskar. De som ikke vet om tradisjonen/ikke vil/er syke/har småbarn som er redde for maskene/er midt i legginga av 2-3 unger de ikke vil ha vekket akkurat når de sovner/har angst/er fyllesyke/ikke liker unger/whatever, kan få slippe.

Gammel 02-11-13, 22:40   #11
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg er helt sjokkert over at det faktisk skal være en PLIKT å være "med" - å åpne, å dele godteri, å for ALL del ikke si at man ikke feirer. Ungene må jo for GUDS skyld ikke få følelsen av at de har gjort noe GALT, stakkars søte små, om de ikke har klart å få med seg den VELDIG enkle regelen om at avslåtte lys = ikke ringe på. Det er en skikkelig småbarnsboble, altså.

Gamle folk som må stavre seg ned trapper og uforberedt (ja, for det kan man faktisk være hvis man ikke har små barn) åpner døra for det de tror er et hyggelig besøk, og møter liksminkede unger som brøler noe uforståelig for dem...

Jeg håper at det etter hvert etablerer seg en sedvane som den som er her i vårt nabolag: det er de som vil ha besøk som må gjøre noe aktivt for å "invitere" til det, ved å sette ut lykter eller gresskar. De som ikke vet om tradisjonen/ikke vil/er syke/har småbarn som er redde for maskene/er midt i legginga av 2-3 unger de ikke vil ha vekket akkurat når de sovner/har angst/er fyllesyke/ikke liker unger/whatever, kan få slippe.

Jeg er vel mer sjokkert (eller nei mer sånn avslepet gååååddd folk ass) over st noen kan mene sterkt ene eller andre veien.

Jeg synes det er en veldig grei regel at man går bare der det er signalisert (det praktiserer vi) og samtidig så har jeg seriøst problemer med å skjønne at det
1) er et problem å skjønne at man bare ringer på der det er signalisert, såpass skjønner barn
2) et problem å holde småbarn unna når det kommer noen på døra , om noe. Ikke skjønner regelen (jeg har gjort det to år på rad, og seriøst, det er ikke noe problem sånn i virkelighetens skala over tragedier)
3) et problem å svafe hyggelig uansett.

Om man hadde fått gangren og måtte amputere av å få zombie på døra, eller pådratt seg akutt leukemi av å bli møtt med sur gammel person, vel det hadde skapt irritasjon hos meg. Ellers ikke.

Gammel 02-11-13, 22:43   #12
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg er vel mer sjokkert (eller nei mer sånn avslepet gååååddd folk ass) over st noen kan mene sterkt ene eller andre veien.

Jeg synes det er en veldig grei regel at man går bare der det er signalisert (det praktiserer vi) og samtidig så har jeg seriøst problemer med å skjønne at det
1) er et problem å skjønne at man bare ringer på der det er signalisert, såpass skjønner barn
2) et problem å holde småbarn unna når det kommer noen på døra , om noe. Ikke skjønner regelen (jeg har gjort det to år på rad, og seriøst, det er ikke noe problem sånn i virkelighetens skala over tragedier)
3) et problem å svafe hyggelig uansett.

Om man hadde fått gangren og måtte amputere av å få zombie på døra, eller pådratt seg akutt leukemi av å bli møtt med sur gammel person, vel det hadde skapt irritasjon hos meg. Ellers ikke.

Hvis alle diskuterer ut fra at det bare kommer småbarn så skjønner jeg litt mer, for jeg tror heller ikke at utkledde sjuåringer greier å skremme så mange. Men de største har jo omtrent voksen størrelse.

Gammel 02-11-13, 22:48   #13
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Hvis alle diskuterer ut fra at det bare kommer småbarn så skjønner jeg litt mer, for jeg tror heller ikke at utkledde sjuåringer greier å skremme så mange. Men de største har jo omtrent voksen størrelse.

Nei,jeg mener de av oss som står på badet med en to/treåring når det kommer noen.

Gammel 02-11-13, 22:51   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Nei,jeg mener de av oss som står på badet med en to/treåring når det kommer noen.

Min var fem og jeg hadde ikke fått med meg hva som skjedde før han gikk ut. Og det er vel minst like mange eldre som er redde.

Men jeg er enig med deg i at hvis hovedregelen er at de som feirer feirer og de andre får fred, så er det lett å akseptere bomringing ().

Gammel 03-11-13, 00:59   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jøsses ... ingen har sagt at det er en PLIKT å være med. Da tror jeg du får lese en gang til. Det er helt greit å ikke være med. Jeg for min del er veldig streng med mine unger på at det ikke er lov å ringe på der utelampa er slukket, og hvis ingen åpner første gang de ringer på der det er lys, så går de bare videre, de får ikke ringe på mange ganger. Det eneste jeg sier er at det kan virke noe surmaget om man opplyser om at man ikke feirer, og forklarer barna at utelampen viser det. Litt mer enn om man bare dropper å åpne (etter den første gangen da man ikke var klar over at det var halloween selvsagt), eller bare forteller at man ikke har kjøpt inn noe. Det er hverken forbudt eller skadelig å bli oppfattet som surmaget.

Hvis det sjokkerer deg så er du passe sart.

Men at noen kan se på dette som en SÅ big deal, det at ungene løper rundt denne ene gangen i året, det sjokkerer meg nesten litt. Det er da bare å slokke utelampa, la være å åpne døra, og holde ut de tre-fire timene det gjelder (er det ikke mellom 18 og 21 man skal gå helst?). Så er det et helt år til neste gang. SÅ fælt er det da ikke.

Og hva småbarnsboble angår - det er ikke bare småbarnsmødre som lever i bobler gitt. Jeg er langt forbi både russefeiring og studentliv, likevel gleder jeg meg på studentenes vegne når det er fadderuke, eller UKA. Jeg synes det er gøy med alle mulige banale sprell fra russen, og har høy toleransegrense for deres bråk de to-tre ukene i året det er aktuelt. Jeg er definitivt ferdig med å ha babyer, men klarer likevel ikke å irritere meg over barseldamer som tar stor plass med vogner og ammer på kafé. Fordi jeg husker hvordan det var.

Mange som ikke har den evnen tydeligvis, og som mener at så snart de er ferdige med en livssituasjon så kan man le litt overbærende av dem som er der nå, og klage fordi det ikke passer en like bra lenger. Og bli overrasket over at man da blir oppfattet som negativ.

Sist redigert av My : 03-11-13 kl 01:53.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 00:33   #16
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker IKKE åh, de stakkars arme barna, tankene mine går til voksne mennesker og deres oppførsel. Klart det ikke er noe tvang eller obligatorisk over halloweenfeiringen, men det må da være fullt mulig å mene noe om disse menneskene uten at det er et stort problem av den grunn eller betyr at man bor i en småbarnsboble? Jeg mener mangt om mye, jeg, spesielt hvis det dukker opp en tråd på fp om det. Og jeg synes det er noe litt grinebittert (hvis ikke det er et ord allerede, har jeg lagd det nå) når folk slår av utelys eller moraliserer (om tonen er enda så høflig) overfor barna at de ikke feirer halloween. Jeg skjønner at man ike gidder å åpne døra ørtifjørti ganger hvis man ikke har godteri eller interesserer seg for det, men å åpne døra og så demonstrere for barna at man tar avstand fra sånt, synes jeg er teit. Jeg mener likevel at det skal respekteres, og barna mine vil (fra nå av nå som jeg er klar over regelen) holde seg unna hus med slukkede utelys, men om de har fått høre noen ord om hva den enkelte mener om feiringen de har nedtelling til i lang tid, tåler de det uten problemer. Men jeg mener at det er synd å nekte sine egne barn sin plass i feiringen på bakgrunn av grunne prinsipper og overbevisninger om at handelesstanden er opphavet til alt som er ondt her i verden.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 08:19   #17
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*venter på Candy ang russen*

Gammel 03-11-13, 09:02   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 09:03   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For både russ og Halloween forventer jeg oppførsel.
Jeg har ikke særlg høy toleranse for noen som oppfører seg dårlig og bruker feiringer som alibi. Det gjelder forresten også julebordsfylla.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-13, 09:12   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

For både russ og Halloween forventer jeg oppførsel.
Jeg har ikke særlg høy toleranse for noen som oppfører seg dårlig og bruker feiringer som alibi. Det gjelder forresten også julebordsfylla.

Enig. Heldigvis oppfører de fleste seg. Men noen få må alltid ødelegge for de mange.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.