Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-11-13, 09:19   #281
cora
både her og der

cora sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg er veldig enig med Esme. Selv om jeg mener at kommentarer om tykkjer ofte er ment som en kompliment, så mener jeg jo ikke at det er GREIT. På lik linje med alle "komplimentene" jeg fikk over hvor fiiiiin jeg har som hadde slanket meg, for før var jeg jo så tjukk, lite lekker, stygg, osv. Jeg blir for øvrig direkte sjokkert av å lese hva folk kan lire av seg til tynne folk. Trodde mer det var på "ta et kakestykke til da, du som er så tynn"-nivået.

Det opplever jeg støtt og stadig på jobben, der det ofte serveres kaker i forbindelse med diverse anledninger. Jeg er ingen kakespiser og sitter dermed med min salatlunsj mens andre tar seg et kakestykke eller to. Jeg får ALLTID høre at jeg som er så "tynn" (normalvektig) bør kose meg med kake (som jeg ikke liker, sær som jeg er). BMI er på rundt 20, men jeg er ganske veltrent. Andre ganger må jeg nesten forsvare meg og si at jeg faktisk spiser godterier og sjokolade i helgene, og det er utrolig hvor overrasket folk kan bli. Det verste jeg har hørt er vel "Du er vel bare hard å ta på " (underforstått, æsj, ekkelt). Og jeg er ikke tynn engang, bare normalvektig.

I den første jobben min som ungdomsskolelærer var det faktisk noen elever som kontaktet rektor og sa de trodde jeg hadde anoreksia fordi jeg var så tynn (BMI på rundt 17-18). Jeg ble fulgt med argusøyne en periode der, og "alle" fulgte med på at jeg spiste matpakka hver dag osv.

Når det gjelder fotballfrua, synes jeg ikke det er noe rart at hun eksponerer seg selv på nettet så kort tid etter fødselen, all den tid kroppen er "produktet" som hun lever av. Men at det sender uheldige signaler, kan man være enig i.

Sist redigert av cora : 30-11-13 kl 09:25.
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 09:44   #282
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mye av årsaken til at alle oss som ikke ønsker kommentarer på kroppene våre uansett størrelse får det er at det stadig blir flere som skriker etter å få tilbakemeldinger på kroppen sin.

Jeg synes kommentarer på kroppen min lett kan bli invaderende selv om det kan være aldri så hyggelig ment. Den der "nå har du blitt så fin sammenlignet med før" har jeg fått noen ganger og det er fordi jeg har blitt litt tynnere. Jeg liker det ikke, men det er ansett som fine kommentarer å gi fordi folk som plutselig veier litt mindre pr def ønsker komplimenter av denne typen og har vært flinke.

Jeg tenker at mennesker som eksponerer seg slik fotballfruen gjør og samtidig fronter diett (som hun også gjør) så må hun takle mer enn bare lovprisning. Hets er uakseptabelt, men ikke alle negative kommentarer er hets.

Sist redigert av Guava : 30-11-13 kl 09:51.
Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 10:28   #283
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

For meg blir det meningsløst å skulle mene noe om en persons BMI all den tid BMI er ikke ment å brukes på enkeltindivider. Det er store variasjoner! Jeg kjenner en som har fleskete mage og hofter og er undervektig på BMI-skalaen. Jeg selv er overvektig når jeg ser sunn og slank ut.
Når det er sagt, syns jeg MC ser sunn og sterk ut.

Ja, jeg er egentlig helt enig, poenget var i hovedsak at hun overhodet ikke ser syltynn og skral ut i mine øyne.

Gammel 30-11-13, 10:55   #284
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ser av sosiale medier at Live Nelvik stilte opp naken på Petre Gull i går, og blir applaudert. "Ekte kvinne".

Jaja.

Det illustrerer jo en del poeng som er blitt framsatt her i tråden ganske godt, om ikke annet.

Gammel 30-11-13, 11:46   #285
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Ser av sosiale medier at Live Nelvik stilte opp naken på Petre Gull i går, og blir applaudert. "Ekte kvinne".

Jaja.

Men, man må se det i sammenheng. Tror jeg. Jeg er tynn, og jeg har fått alle mulige kommentarer om nettopp det, og selv om jeg ikke klarer å ta noe av det negativt, skal jeg ikke si at alle tynne skal eller bør føle det sånn.

Men man må se den type kommentarer i sammenheng med det sykelig tynne, strekkmerkfrie hevet-over-tyngdekraften-idealet som regjerer, som får ti år gamle jenter til å ville slanke seg, og "fotballfruer" til å stille opp nesten-nakne i sosiale medier, som om det aldri har vært noen baby inni der. Og når det er slanking og "perfekt" kropp, Aleris-reklamer og modelldamer i undertøy postet overalt hvor man snur seg, skjønner jeg at de som kanskje har noen kilo, eller kanskje mange flere kilo, mer enn det idealet tilsier ønsker å ta avstand fra dette presset, og samtidig representere "normalen". Folk flest. De som ikke trener 4 timer daglig eller bestandlig er på en eller annen diett, hvor karbohydrater er samfunnsfiende nr. en og kroppsfokuset er altoppslukende. Og jeg personlig synes at disse damene som kaller seg ekte er mer ekte enn alle supermodellene og fotballfruene i verden. Men så sammenligner ikke jeg meg med verken supermodeller eller fotballfruer selv om jeg er tynn, etter fire graviditeter stiller jeg meg pent på rekke med de ekte damene som enten har noen kilo mer eller strekkmerker og hengepupper som bryter med det gjeldende skjønnhetsidealet.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 12:37   #286
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes denne videoen av pink er en god kommentar til diskusjonen

(NB: jeg har tidligere skrevet at jeg mener fotballfrue er temmelig smart, og hun har teft. Så dette er ingen direkte kommentar ift henne)

(Kilde: youtube.com)

Sist redigert av m^2 : 30-11-13 kl 12:40. Årsak: feil link
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 12:59   #287
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at det blir himmelropende feil hvis man overhodet ikke kan være kritisk til og skeptisk til hvor sunt forbilde man er når man gjør som fotballfruen. Jeg synes også at det blir litt rart at det som blir skrevet i denne tråden her inne tas som allmen kritikk av folk som er tynne. Jeg synes det er himmelvid forskjell mellom å påpeke at man kanskje ikke er og ihvertfall ikke bør være hverken et eksempel på en som tar vare på helsen din og er sunn og frisk og et ideal for unge kvinner når man gjør som fotballfrue (legger ut bilde av seg selv i undertøyet og har så sylkontroll på trening og kosthold at man ser slik ut fire dager etter en fødsel. Jeg tenker at hun sikkert postet det bildet i euforisk lykkerus over at svangerskapet ikke hadde satt mer spor, hun har jo skrevet om at hun har vært veldig redd for hvordan et svsngerskap potensielt kunne endre kroppen. Å ha så utrolig dårlig dømmekraft at man tenker at det på noe som helst vis er greit å poste bilde av seg selv i undertøy for å vise verden hvor flink man har vært, synes jeg ikke er greit uansett årsak. At Live Nelvik gjør et miley Cyrus-stunt i et underholdningsprogram kan da virkelig ikke sammenliknes?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 13:41   #288
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har tenkt. ( ). Esme har rett, problemet er kroppsfokuset, det at man legger ut bilderi det hele tatt. Det rimer så utrolig dårlig når en person som er litt "out of shape", altså ikke slank og veltrent, men en typisk kropp preget av tidsklemma blir hyllet for å våge å legge ut bilder av kroppen sin, mens en person som er slank og veltrent får beskjed om at man er et dårlig forbilde og skaper kroppspress for de unge.

Ingen av dem burde jo legge ut bilde!

Og det er liksom ingen som tar inn over seg at feks Mave blir lei seg av debatter hvor bildet av slanke mennesker blir møtt med bilder av "ekte kvinner". Fordi man mener at slanke mennesker er det alle higer etter. Men om det hadde vært sånn - hadde hun da blitt lei seg? Eller kan det være et tegn på at det faktisk går begge veier, at slanke mennesker får vondt av debatten, de også?

Jeg har vært på begge sider, dog aldri ekstremt overvektig. Men ingen, absolutt ingen, har kommentert noe når jeg er chubby. Jeg får komplimenter når jeg får ned i vekt, men alle holder klokelig kjeft når jeg har bikket rund. Men da jeg var en pipestilk var jeg fritt vilt, gitt. Det er mulig det gjenspeiler en holding om at slanke/tynne mennesker blir glade for å få kommentarer om at de er nettopp det, men jeg tror det for flertallet er feil.

Og jeg tror like mye som at fotballfruebilder er med på å skape vonde følelser hos dem som ikke ser sånn ut, så skaper disse som hylles som normale, "skikkelige kvinner" vonde følelser hos de som ikke er utstyrt med pupper, runde hofter og lår. fordi begge deler forteller hvordan kvinner bør se ut. Og det en fremstilles også som mer sunt i tillegg. Tynne mennesker får jo skylden for at andre mennesker får spiseforstyrrelser og dårlig forbilde. Mens ingen ville drømme å si at tykke mennesker som legger ut bilder sørger for å normalisere fedme. Jeg mener selvføgeliglig ingen av delene.

Poenget er at vi ville hyllet en som la ut bilde av sin lubne kropp på Facebook og sagt at hun var modig. Mens en med veltrent kropp ville blitt fortalt at hun med det skaper kroppspress. Og da er det noe utrolig helt i samfunnet vårt.

Ingen burde legge ut bikinibilder, om argumentet er at bilder kan såre og ødelegge selvbildet til andre mennesker. Om utseende ikke er viktig, ja da er det heller ikke viktig å legge ut bilder av deigmager. Vi må da for pokker kunne formidle "indre kvaliteter er det viktigste" uten å si vise at andre også har "stygge" mager. For det vi egentlig sier da er jo "de gjør ikke noe om magen din ser ut som en bolledeig fordi mange andre også ser sånn ut". Vi skaper aksept for sammenlikning. Og der er alltid noen som vil føle seg utenfor.

Gammel 30-11-13, 13:55   #289
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har rett i alt du sier der, milfrid. Jeg synes jo det er virkelig tragisk at det er et sånt enormt kroposfokus, det er ikke bra for noen, synes jeg.

Når deg gjelder merkevaren fotballfrue, så synes jeg det er problematisk av mange grunner. Hun sier selv at hun bare viser utvalgte deler av livet sitt, altså et konstruert produkt. Samtidig kan man ikke være kritisk, for hun er jo eg menneske. Hun har akkurat født. Hun er sårbar. Altså blir hun en ikke-jritiserbar merkevare og vi som mer eller mindre frivillig er tilskuere til livet hennes, kan ikke si noe, hun blir helt uangripelig og kan levere budskapet sitt eller mangel på sådant uten forstyrrelser av noe slag, hunblir uangripelig. Jeg synes produktet fotballfrue-fire-dager-etter-fødsel er utrolig problematisk på uendelig mange vis, og deg jeg synes er mest problematisk er at jeg se antydninger til et ganske usunt forhold til egen fremtoning i en slik beinhard disiplin som hun utøver overfor seg selv. Noen ser en rådyktig markedsfører med jernvilje. Jeg ser det, men også noe mer, og jeg liker det ikke. Og uansett hva noen hevder så kan man virkelig kke si at det er så himla sunt altså. Kanskje det er det. Kanskje hun hele tiden er på riktige siden av kniveggen. Men det vet vi ikke. Og å publisere bilde av seg selv i undertøy fire dager etter fødsel, sier meg at det er på vei mot usunt gi ihvertfall ukritisk. Og hvis det bare hadde vært for å tjene penger, hadde da flere babybildene vært like effektive og adskillig mindre kontroversielt.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 30-11-13 kl 14:03.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 14:02   #290
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har vært både sykelig tynn og sykelig overvektig, med slemme kommentarer i begge tilfeller. Mennesker som har behov for å snakke nedsettende om andre finnes uavhengig av hvordan man ser ut. Ignorance is bliss.

Gammel 30-11-13, 14:03   #291
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg syns ikke noe særlig om disse rosabloggerne som forbilder for unge jenter, skulle gjerne vært disse bloggene foruten. Men i akkurat denne situasjonen kan jeg se for meg at man i rusen etter å ha født et barn mister dømmekraften - og derfor syns jeg man skal være forsiktig med de harde uttalelsene.

Jeg syns det er tåpelig å stille opp i truse og bh, ta bilde og legge det ut på internett. Det er tåpelig, alltid. Men at jeg hadde vært dritfornøyd om jeg så sånn ut like etter fødsel - det hadde jeg. Jeg var i grunn ganske fornøyd med meg selv etter fødslene selv om jeg ikke så sånn ut, og spesielt etter førstemann. Jeg kunne overvinne hele verden kjentes det ut som, og følelsen satt ganske lenge i. Det var vel litt den følelsen av å være uovervinnelig og stolt som fikk den nybakte barnefar til å sende ut bilder (mange) fra like etter fødselen til både kjente og ukjente - både folk på egen mailingliste, og min. Om veilederen min på universitetet egentlig satte pris på å få bilder i innboksen av en blodig kar, helt ny i verden, det sa han heldigvis ingenting om. Jeg hadde aldri i min villeste fantasi trodd at min kjære kunne gjøre noe så teit, men alt er mulig åpenbart.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 14:06   #292
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forskjellen er at de tynne skal tåle det, fordi det indirekte er komplimenter. Mens de tjukke har all rett til å føle seg fornærmet og såret selv om det er en toåring som påpeker størrelsen deres.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 14:18   #293
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Forskjellen er at de tynne skal tåle det, fordi det indirekte er komplimenter. Mens de tjukke har all rett til å føle seg fornærmet og såret selv om det er en toåring som påpeker størrelsen deres.

Det er ikke politisk korrekt å kommentere veldig tynne mennesker i negative ordelag heller. I hvert fall er det ikke det i de miljøer jeg kjenner til.

Man har like stor rett til å bli fornærmet over kroppskonmentarer om man er tykk eller tynn, men det er veldig stor forskjell på å kommentere et totalprodukt som det fotballfruen selger og et vilkårlig bilde eller vilkårlig person. Det var ganske stor kritikk da plus-size modellene kom. De ble kritisert for å være dårlige forbilder i miljøer hvor overvekt er et problem. Dette var snakk om str 38-40.

Fotballfruen selger seg selv, diett, produkter, kropp, behandlinger og image. Hun legger ut bilder som ledd i markedsføring. Jeg hadde overhodet ikke reagert på et bilde uten kontekst, men her er det snakk om en graviditet med et så sterkt fokus på kropp, diett og hard trening at jeg blir skremt.

Gammel 30-11-13, 14:19   #294
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er fryktelig enkel og tenker at uansett om man er tynn eller tjukk og føler et behov for å legge ut slike bilder av seg, og faktisk gjør, det så er det veldig trist.

Denne type "adferd" (eksponering/posering) blandt kvinner kommer høyt opp på listen over ting jeg synest er flaut ved å være dame (i den grad man kan generalisere). Jeg har ingen problemer med å innrømme til tiåringen at jeg blir veldig trist av både ungdommer og voksene damer som legger ut slike bilder av seg. Samme for meg om det er fotballfrue eller Gry Larsen. Like flau på begges vegne.

:knirk knirk:

Gammel 30-11-13, 14:25   #295
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, blir det ikke litt "bloggenes utgave av glamourmodellen" egentlig?
Eller en slags utvidet utgave av sydenturene til Se&Hør, hvor C-kjendisen iført klær fra xxxx er på ferie hos feriested yyyy: begge sponset.

Eksponering satt i system - Kardashian light.
I dette tilfellet - et sterkt eksponeringsbehov og behov for/ønske om positive tilbakemeldinger, koblet med teft for markedføring og merkevarebygging. Hun har jo skapt seg en enorm inntekt på det. OG får eksponeringen hun ønsker seg. Vinn vinn og hun ler nok hele veien til banken i det minste.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 14:31   #296
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er min oppgave å sørge for at mine barn, folk rundt meg og ikke minst jeg selv har et godt selvbilde og en god selvfølelse. Jeg kan ikke la andres glede over egne prestasjoner og oppnådde mål gjøre MEG mindre fornøyd med det jeg oppnår og er fornøyd med. Jeg synes alt for mange gir Fotballfrue ansvar for egne komplekser, og det synes jeg er skikkelig urettferdig. Hun er proff, hun lever av å selge seg selv og imaget sitt. Jeg gidder ikke hisse meg opp.

Gammel 30-11-13, 14:33   #297
Observatøren

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 23
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg har ikke spesielt sansen for eller interesse for fotballfrue og hennes liv, livsstil og personlige valg, og følger ikke bloggen hennes, til det har jeg for mye annet å gjøre.

Men jeg synes heller ikke det er noe galt med å legge ut bilder slik hun har gjort - hvorfor skulle hun ikke gjøre det hvis hun er fornøyd med det og kan stå for bildet i etterkant? Hva er forskjellen på å legge ut et bilde av seg selv i bikini på nettet og å gå i bikini på stranden?

Hvorfor skal det ene være helt feil og det andre helt riktig?

Gammel 30-11-13, 14:37   #298
Guava

Guava sin avatar

Standard

Jeg synes ikke ett og annet bilde i seg selv er feil. Her er det snakk om en vare jeg synes er usunn. En vare som samtidig er en person, noe som gjør produktet mer uangripelig.

Bildet er et ledd av en stor mengde tekst og bilder som alt står i en sammenheng. Det kan ikke sammenlignes med ett og annet bikinibilde.

Gammel 30-11-13, 16:23   #299
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Hun gir jo et urealistisk bilde av hvordan livet er. De færreste kan tjene penger på å være fotballfrue med blogg og en "jobb" der man bruker all tid på pleie seg selv med trening, behandlinger, løshår og hva har du. De fleste på hennes alder studerer/jobber med ekstrajobb etc og har ikke tid til sånt. Det blir litt sånn Hollywoodfrue-light der hele livet dreier seg om kropp, utseende og klær. Det som er synd er jo at mange streber etter å se sånn ut uten å ha hverken tid eller penger som henne og tilsvarende. Det gir dårlig samvittighet til "vanlige" mennesker.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-13, 17:48   #300
Silje sol
Aktiv

Medlem siden: Mar 2010
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Jeg blir ikke akkurat beroliget av å lese dette blogginnlegget:
http://sophieelise.blogg.no/13856586...3.html#comment

Spesielt ikke av å lese kommentarfeltet:

"Jeg spiser aldri mer enn 1000 kalorier om dagen, sånn at jeg kan bli like tynn som deg<3

Selv om mamma blir kjempesur. Men jeg har gått ned 8 kilo siden jeg begynte å lese bloggen din . Veier nå 51. Hvor mye veier du? Vær så snill og svar<3 "

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.