|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#281 |
både her og der
|
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)
Det opplever jeg støtt og stadig på jobben, der det ofte serveres kaker i forbindelse med diverse anledninger. Jeg er ingen kakespiser og sitter dermed med min salatlunsj mens andre tar seg et kakestykke eller to. Jeg får ALLTID høre at jeg som er så "tynn" (normalvektig) bør kose meg med kake (som jeg ikke liker, sær som jeg er). BMI er på rundt 20, men jeg er ganske veltrent. Andre ganger må jeg nesten forsvare meg og si at jeg faktisk spiser godterier og sjokolade i helgene, og det er utrolig hvor overrasket folk kan bli. Det verste jeg har hørt er vel "Du er vel bare hard å ta på " (underforstått, æsj, ekkelt). Og jeg er ikke tynn engang, bare normalvektig.
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002) Sist redigert av cora : 30-11-13 kl 09:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Mye av årsaken til at alle oss som ikke ønsker kommentarer på kroppene våre uansett størrelse får det er at det stadig blir flere som skriker etter å få tilbakemeldinger på kroppen sin. Sist redigert av Guava : 30-11-13 kl 09:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Personlig pessimist
|
Ja, jeg er egentlig helt enig, poenget var i hovedsak at hun overhodet ikke ser syltynn og skral ut i mine øyne.
![]() |
![]() |
#284 |
Shake it out!
|
Det illustrerer jo en del poeng som er blitt framsatt her i tråden ganske godt, om ikke annet.
![]() |
#285 |
Ringskrømt
|
Men, man må se det i sammenheng. Tror jeg. Jeg er tynn, og jeg har fått alle mulige kommentarer om nettopp det, og selv om jeg ikke klarer å ta noe av det negativt, skal jeg ikke si at alle tynne skal eller bør føle det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
|
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg synes denne videoen av pink er en god kommentar til diskusjonen (Kilde: youtube.com) Sist redigert av m^2 : 30-11-13 kl 12:40. Årsak: feil link |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg tenker at det blir himmelropende feil hvis man overhodet ikke kan være kritisk til og skeptisk til hvor sunt forbilde man er når man gjør som fotballfruen. Jeg synes også at det blir litt rart at det som blir skrevet i denne tråden her inne tas som allmen kritikk av folk som er tynne. Jeg synes det er himmelvid forskjell mellom å påpeke at man kanskje ikke er og ihvertfall ikke bør være hverken et eksempel på en som tar vare på helsen din og er sunn og frisk og et ideal for unge kvinner når man gjør som fotballfrue (legger ut bilde av seg selv i undertøyet og har så sylkontroll på trening og kosthold at man ser slik ut fire dager etter en fødsel. Jeg tenker at hun sikkert postet det bildet i euforisk lykkerus over at svangerskapet ikke hadde satt mer spor, hun har jo skrevet om at hun har vært veldig redd for hvordan et svsngerskap potensielt kunne endre kroppen. Å ha så utrolig dårlig dømmekraft at man tenker at det på noe som helst vis er greit å poste bilde av seg selv i undertøy for å vise verden hvor flink man har vært, synes jeg ikke er greit uansett årsak. At Live Nelvik gjør et miley Cyrus-stunt i et underholdningsprogram kan da virkelig ikke sammenliknes?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Shake it out!
|
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg har tenkt. (
![]() |
#289 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Du har rett i alt du sier der, milfrid. Jeg synes jo det er virkelig tragisk at det er et sånt enormt kroposfokus, det er ikke bra for noen, synes jeg.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West Sist redigert av Pøblis : 30-11-13 kl 14:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg har vært både sykelig tynn og sykelig overvektig, med slemme kommentarer i begge tilfeller. Mennesker som har behov for å snakke nedsettende om andre finnes uavhengig av hvordan man ser ut. Ignorance is bliss.
![]() |
#291 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg syns ikke noe særlig om disse rosabloggerne som forbilder for unge jenter, skulle gjerne vært disse bloggene foruten. Men i akkurat denne situasjonen kan jeg se for meg at man i rusen etter å ha født et barn mister dømmekraften - og derfor syns jeg man skal være forsiktig med de harde uttalelsene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#292 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Forskjellen er at de tynne skal tåle det, fordi det indirekte er komplimenter. Mens de tjukke har all rett til å føle seg fornærmet og såret selv om det er en toåring som påpeker størrelsen deres. |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg er fryktelig enkel og tenker at uansett om man er tynn eller tjukk og føler et behov for å legge ut slike bilder av seg, og faktisk gjør, det så er det veldig trist.
![]() |
#295 |
|
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Ja, blir det ikke litt "bloggenes utgave av glamourmodellen" egentlig? |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Usedvanlig begavet
Hvor: Telemark
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Det er min oppgave å sørge for at mine barn, folk rundt meg og ikke minst jeg selv har et godt selvbilde og en god selvfølelse. Jeg kan ikke la andres glede over egne prestasjoner og oppnådde mål gjøre MEG mindre fornøyd med det jeg oppnår og er fornøyd med. Jeg synes alt for mange gir Fotballfrue ansvar for egne komplekser, og det synes jeg er skikkelig urettferdig. Hun er proff, hun lever av å selge seg selv og imaget sitt. Jeg gidder ikke hisse meg opp.
![]() |
#297 |
|
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg har ikke spesielt sansen for eller interesse for fotballfrue og hennes liv, livsstil og personlige valg, og følger ikke bloggen hennes, til det har jeg for mye annet å gjøre.
![]() |
#298 |
|
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg synes ikke ett og annet bilde i seg selv er feil. Her er det snakk om en vare jeg synes er usunn. En vare som samtidig er en person, noe som gjør produktet mer uangripelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Hun gir jo et urealistisk bilde av hvordan livet er. De færreste kan tjene penger på å være fotballfrue med blogg og en "jobb" der man bruker all tid på pleie seg selv med trening, behandlinger, løshår og hva har du. De fleste på hennes alder studerer/jobber med ekstrajobb etc og har ikke tid til sånt. Det blir litt sånn Hollywoodfrue-light der hele livet dreier seg om kropp, utseende og klær. Det som er synd er jo at mange streber etter å se sånn ut uten å ha hverken tid eller penger som henne og tilsvarende. Det gir dårlig samvittighet til "vanlige" mennesker.
![]() |
#300 |
Aktiv
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() |
![]() Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg blir ikke akkurat beroliget av å lese dette blogginnlegget:
![]() |
|
|