Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 02:12   #281
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Mor til 4 kommer fra Finnskogen.

Det er i allefall ikke så veldig langt derifra, er i fra Solør som Elin gjettet på, men hun hadde feil på komunen, men det er ikke mer enn et par mil fra Åsnes som hun gjettet.

Gammel 10-10-06, 02:17   #282
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Du kan godt gjette hvor jeg kommer i fra, og oversette disse orda.

Hæffer - hvorfor
Gæranes lett - veldig lett
Hæssen - hvordan
Hærte - hvor
Skær - skal
Gær kute - løpe fort
klaka kaku - frossent brød
Tæppate dæra - lukk igjen døra
Smær - smør

Fasit for de som lurer,

Gammel 10-10-06, 02:19   #283
Ryli
lissom sjarmør

Ryli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Nå har jeg sittet og kost meg med denne tråden en times tid, og jeg vil takke alle som har bidratt i kveldens debatt. Dette var underholdning av høy klasse.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 04:12   #284
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Det er i allefall ikke så veldig langt derifra, er i fra Solør som Elin gjettet på, men hun hadde feil på komunen, men det er ikke mer enn et par mil fra Åsnes som hun gjettet.

Nei, jeg gjettet Solør eller Åsnes... Jeg nevnte aldri noen kommune.

Gammel 10-10-06, 08:17   #285
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Signerer Polyanna med flere når det gjelder tonen her inne.

Når det gjelder skjellsord ...
Jeg bruker så og si aldri å kalle andre noe, jeg bruker mest å banne når jeg brenner fingrene, dunker hue i kjøkkenskapene og kjører tærene i dørkarmer. Jeg må innrømme at jeg lo godt av AnneM som sa at hun helst brukte apefitte om folk hun ikke likte - hun åpner med andre ord for en mulighet for at hun bruker det på andre også. Skal huske på det i diskusjoner med AnneM!

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 08:52   #286
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, jeg gjettet Solør eller Åsnes... Jeg nevnte aldri noen kommune.

Åsnes er jo en kommune, da.

Gammel 10-10-06, 09:06   #287
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg håper dette var en spøk?

Merket du ikke hvordan det oste av humor? Jeg satt ihvertfall med et smil...

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 09:06   #288
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

En slags kommune i allefall....Men ikke så fin som min kommune. I min kommune kan vi nemlig si Ø. :lokalpatriot:

Gammel 10-10-06, 09:08   #289
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

En slags kommune i allefall....

De fleste kommuner i Norge er vel bare "en slags kommune", er de ikke?

Gammel 10-10-06, 09:13   #290
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Hysterisk morsomt lykkeliten02. Synes du setter fingeren på noe veldig viktig her - og som faktisk var utgangspunktet for hele diskusjonen. Hvordan oppfatter man andre sine skriblerier på nett? Hvis man skal være morsom så gjør man det adskillig lettere for seg selv hvis man slenger på et smilefjes.

Spesielt morsomt blir det jo når Safran kommenterer dette.

Hyggelig å se deg her inne forresten.

him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 09:17   #291
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hysterisk morsomt lykkeliten02. Synes du setter fingeren på noe veldig viktig her - og som faktisk var utgangspunktet for hele diskusjonen. Hvordan oppfatter man andre sine skriblerier på nett? Hvis man skal være morsom så gjør man det adskillig lettere for seg selv hvis man slenger på et smilefjes.

Spesielt morsomt blir det jo når Safran kommenterer dette.

Hyggelig å se deg her inne forresten.

Hehe, jeg ville ikke bruke en smily, da innlegget var ment littegrann seriøst, man kan aldri vite hva slags konspirasjoner som skjer på PM…
Men alt i alt satt jeg å smilte mens jeg skrev

Hyggelig å se deg også!

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 10-10-06, 09:33   #292
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02

Eh, nei. Det oste ikke av humor, men jeg håpet jo at det var det du prøvde på. Jeg tenkte at det var en fleip med en alvorlig undertone.

Gammel 10-10-06, 09:34   #293
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

… og hadde jeg lest det siste innlegget også, så hadde jeg jo fått med meg bekreftelsen din.

Gammel 10-10-06, 09:35   #294
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Eh, nei. Det oste ikke av humor, men jeg håpet jo at det var det du prøvde på. Jeg tenkte at det var en fleip med en alvorlig undertone.

Nettopp!
Mange som ikke bruker smilefjes i slike tilfeller, men ikke alltid lett å vurdere smilet bak…

Gutt 2002 og jente 2005
Gammel 10-10-06, 09:39   #295
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg vil bare slenge meg på bølgen her og ta avstand fra å bruke skjellsord mot andre brukere. Både når Skremmern gjør det først og når Elin gjør det for å la henne smake egen medisin.

Det er langt over grensen for hvilken tone jeg vil ha her inne, og hvis det er sånn at det er oss brukerne som til enhver tid skal sette standarden for hva vi syns er akseptabelt så vil jeg si fra høyt og tydelig at jeg vil at standarden skal være høyere enn som så.

Det er heller ikke videre sympatisk å være sur og grinete og tverr mot alle andre, og så frese som en hoggorm dersom noen gud forby skulle være like skarp tilbake.

Siden jeg syntes dette var så bra sagt, så signerer jeg det, i håp om at noen leser det en gang til.

Å kalle noen et nek fordi vedkommende har kalt noen et nek, synes jeg er uholdbart. Det finnes mye bedre måter å reagere på, som for eksempel å si at "nå synes jeg du gikk for langt, det der er ikke OK å si". Det er en mye mer voksen måte å gjøre det på.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 10:03   #296
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg signerer Polyanna helhjertet og oppfordrer til at videre utskjelling, oppklaringer og unnskyldninger tas på PM blant dem det gjelder.

Utskjelling? Å kalle noen for nek? Nå tar det litt av her, ikke at det er noe galt med det.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 11:06   #297
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Der jeg kommer fra (nok en gang Kongsvinger...) er å peise en handling...

Da kan du tenke deg hvordan jeg har det. Jeg er opprinnelig nordlending og bor i Kongsvinger

Gauk er også et ord som nordlendinger ler av Her er det det samme som gjøk.......

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:52   #298
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Da kan du tenke deg hvordan jeg har det. Jeg er opprinnelig nordlending og bor i Kongsvinger

Gauk er også et ord som nordlendinger ler av Her er det det samme som gjøk.......

Stakkars hihi

Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 13:38   #299
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

He,he Men du som nordlending takler slikt antakelig med humor!

Har du forresten fått med deg typiske Kongsvinger-uttrykk som
Kje
kjett
gossin

Gammel 10-10-06, 13:44   #300
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

He,he Men du som nordlending takler slikt antakelig med humor!

Har du forresten fått med deg typiske Kongsvinger-uttrykk som
Kje
kjett
gossin

1) Jeg har kjørt gjennom Kongsvinger én gang i hele mitt liv.
2) Jeg har hørt kje, kjett og gossin mange ganger.

Av 1) og 2) trekker jeg konklusjonen at det ikke er typiske Kongsvinger uttrykk.

Dette er uttrykk som brukes mye i det indre østlandsområdet.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
klassiker, krangling, språk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.