|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#281 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerSpørre om barnet kan få være med andre? Det var litt spesielt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
Fluctuat nec mergitur
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Paris
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerMammaen det er snakk om er usedvanlig uredd på den màten, men også veldig raus selv og veldig uproblematisk å si nei til. Så situasjonen var ikke så sær som det kanskje kan høres ut som. Som sagt, hadde det vært et av de andre barna i familien som skulle være med hadde jeg glatt sagt ja. Uflaks for oss alle at det barnet som er mest kompis med poden også er det jeg selv takler dårligst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger
Oppfattet det som at denne mammaen hadde vært mye barnevakt for barna til de hun spurte, da ser jeg ikke helt hvorfor det er så merkelig. Det må vel være lov å be om gjentjenester?
![]() |
![]() |
#284 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerJeg tror jeg med ganske stor sikkerhet kan si at jeg aldri kommer til å ta med meg en ekstra unge på en ferie. Det være seg helg eller annet. Unntaket er nevøer og nieser. Jeg vet jeg er sær, og fikser knapt overnatting her hjemme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Kontrollfrik
Joda. Men jeg synes det skal rimelig mye til å be andre om å ta med ungen din på ferie. Jeg kan personlig ikke komme på ett eksempel på noe tilfelle jeg hadde sagt ja til det. Jeg synes ikke at å ta med et barn på ferie er en gjentjeneste for barnevakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#286 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengreSamle diskusjon er tema disse dager nå.
![]() |
#287 |
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerVi har en 98-årgang hjemme og skjønner hva du føler. |
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Da jeg var 18 hadde jeg sommerjobb, og bodde på jobben (turisthytte i fjellet) hele sommeren, festet eller gikk fjellturer med venninner når jeg hadde fri.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-10-15 kl 10:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerFerie med foreldre var virkelig ikke førstevalg når jeg var 18 år, venner er jo gjerne mye mer stas.
![]() |
#290 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerJeg tenker også at det blir litt rart når vår eldste (16 til sommeren) ikke vil bli med på ferie. I sommer skal vi til varmere strøk og han har lyst til å bli med. Han vet at "hjemme alene" ikke er et alternativ, og når "bestemor bor her" eller "du bor hos bestemor" er alternativene, er ikke "Syden" så verst likevel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerJeg jobbet hele sommeren fra jeg var 16, og tanken på å reise på ferie med foreldrene mine var helt fremmed for meg. Samtidig skjønner jeg godt at det er vemodig; selv har jeg to 14-åringer og kjenner jeg er opptatt av å få reist litt nå, mens de fortsatt vil være med meg.
![]() |
#292 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerVi har 17-åring til sommeren og vi er alle veldig klare over at destinasjon er cluet for å få henne med.
![]() |
#293 |
prøver å være tål***ig
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerHan blir med den ene uka!!!
![]() |
#294 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerVet ikke om jeg har fortalt det før, men jeg FIKK altså ikke være med på ferie mer den sommeren jeg ble 17. Jeg måtte være hjemme to uker og passe hunden. Er fremdeles litt snurt for det. De dro på kul ferie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerIkke jeg heller, Hyacinth. Kan ha hatt noe med at jeg var en skikkelig ufordragelig tenåring i ferien året før. |
![]() |
![]() |
![]() |
#296 |
Kontrollfrik
Haha, det har ikke jeg fått. |
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
Det var da virkelig spesielt |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerI år var 98-årgangen vår med på bobilferie i Norge i 14 dager.
![]() |
#299 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lenger96-årgangen min forbereder seg allerede på å bli snurt for ikke å få bli med på ferie til sommeren |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Når barna ikke vil være med på ferie lengerIkke så ille du, snippa! Skikkelige god-ord der ja.
![]() |
|
|