Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når nokon ikkje drikk alkohol

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Undre du deg?
Ja 36 17,65%
Nei 168 82,35%
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-18, 12:04   #1
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Hvordan kom denne gamle tråden opp igjen?

Gammel 11-05-18, 12:05   #2
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Hvordan kom denne gamle tråden opp igjen?

Jeg tror du må spørre Che.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-18, 16:48   #3
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg tror du må spørre Che.

Så det nå jeg også. Kommer det et spørsmål opp, så svarer jeg da, for svingende! Når spørsmålet ble stilt ((eller om jeg har svart på det tidligere) er uviktig, tydeligvis

Gammel 11-05-18, 12:08   #4
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den kom opp fordi det ble svart i pollen. Che svarte etter at tråden hadde dukket opp flere ganger under Uleste innlegg.

Gammel 11-05-18, 12:15   #5
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Å sånn å forstå. Jeg lurte på om pollen var åpen og det var den ikke, så da rakk noen å stenge den før jeg så etter.

Gammel 11-05-18, 12:19   #6
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stengte pollen etter at tråden hadde kommet opp tre ganger uten nye svar.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-18, 12:21   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Så hvordan er det da, har vi endret mening om dette siden 2014?

Gammel 11-05-18, 12:24   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg svarte ikke i den opprinnelige tråden.

Jeg undrer meg ikke over at folk ikke drikker alkohol. Heller ikke de jeg vet vanligvis drikker i anledninger hvor det serveres alkohol. Jeg kan jo selv også bestemme meg for ikke å drikke alkohol en kveld jeg skal på noe sosialt, fordi jeg føler jeg har drukket nok alkohol en periode, eller fordi jeg føler meg litt trøtt, har antydning til hodepine, er på slankern, eller bare rett og slett ikke har lyst på.

I studietiden ville jeg vel undret meg over det, hvis noen av vennene mine plutselig ikke drakk på fest. Men det er lenge siden jeg sluttet å tenke over den slags nå. Det føler jeg i grunnen at andre rundt meg har gjort også. Er det litt ut kanskje, eller er det alderen som gjør det? Opplever i alle fall svært sjelden at noen spør, hvis jeg drikker noe alkoholfritt.

Gammel 11-05-18, 12:48   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Så hvordan er det da, har vi endret mening om dette siden 2014?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg hadde stusset om jeg skulle ut med Candy og hun hadde drikket vann.
Ellers, tja, det er da alltid sånn at noen drikker, noen drikker ikke. No big deal. Og det er meg fullstendig fjernt å skulle irritere meg over, skjemmes over eller fokusere på i det hele tatt om noen ikke drikker alkohol når jeg gjør det.

Mener det samme.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-18, 12:54   #10
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå i 2018 synes jeg om mulig det er enda teitere at folk skal skamme seg og plages av at andre ikke drikker alkohol.

Gammel 11-05-18, 13:00   #11
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 60
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

I jobbsammenheng er det slik at de av oss som drikker alkohol får blikk og kommentarer fra avholdsmennesker i forsamlingen. Ganske sært opplegg.

Sånn ellers i livet er det mange år siden jeg var på en fest der noen reagerte på at noen har valgt å ikke drikke alkohol, jeg kan faktisk ikke huske sist det var tema.

Gammel 11-05-18, 14:38   #12
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det har ikke skjedd så mye her. Jeg legger fremdeles ikke merke til eller undres over folk som har alkoholfritt i glassene sine.

Folk som drikker for mye eller poengterer at de drikker alkohol undres jeg over.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-18, 09:53   #13
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

D

Folk som drikker for mye eller poengterer at de drikker alkohol undres jeg over.

Det stusser jeg over, har ei i slekta som til enhver tid må poengtere dette, er det fordi de er så ordentlig og skikkelig?

Gammel 14-05-18, 10:07   #14
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det stusser jeg over, har ei i slekta som til enhver tid må poengtere dette, er det fordi de er så ordentlig og skikkelig?

Vet ikke... men det virker jo ofte når folk forteller fra ting de har vært på at alkoholdig drikke er litt ekstra stas. "God mat" eller "god mat og vin". Det er nesten ingen som poengterer hva de har drukket hvis det ikke er alkoholholdig av en eller annen grunn.

Gammel 14-05-18, 10:53   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Vet ikke... men det virker jo ofte når folk forteller fra ting de har vært på at alkoholdig drikke er litt ekstra stas. "God mat" eller "god mat og vin". Det er nesten ingen som poengterer hva de har drukket hvis det ikke er alkoholholdig av en eller annen grunn.

«God mat og vin» oppfatter jeg ikke som poengtering av at man har drukket alkohol, men at man har drukket (god) vin. Og da er det jo ikke alkoholen isolert sett som gjør det stas, men at vinen var god og passet til maten.

Det blir noe annet, synes jeg, enn å si at man skal «drikke» (eller at man «har drukket») i helgen, eller å kommentere at man har vært full eller bakfull eller hvordan man nå kommenterer at man drikker alkohol.

Gammel 14-05-18, 20:48   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Her ble det jo helt feil- det gjelder folk som må til enhver tid poengtere at de IKKE drikker alkohol.

Gammel 11-05-18, 15:38   #17
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er fortsatt ikke mer enn ett år siden det ble delt ut øl på jobbtur med kommentaren «vi har alternativer til de gravide og de kjipe».

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-18, 15:53   #18
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Det er fortsatt ikke mer enn ett år siden det ble delt ut øl på jobbtur med kommentaren «vi har alternativer til de gravide og de kjipe».

Whaaat? Det er bra sært da. Veldig spesielt og ekskluderende syns jeg. Jeg har sagt fra når folk er så idioter de siste årene, men ikke så lenge siden som på åttitallet tror jeg.

Gammel 11-05-18, 16:28   #19
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jeg hadde droppet ut ganske kjapt evt meldt meg blant de «kjipe». Tror ikke jeg hadde følt meg vel ved å drikke øl i en sånn setting.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-18, 14:58   #20
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oi, for en snodig kommentar. Avdelingen min nå består av 12 personer hvorav 5 aldri drikker alkohol. En er svært uttalt avholdsmann, men resten vet vi ikke hvorfor. Egentlig vet jeg ikke helt om de aldri, aldri drikker eller om de bare gjør det svært sjelden. Så hvis det kommer spørsmål om slikt på jobben så er det av mer praktisk art: "Skal du ha vinpakke til maten eller vil du ha noe annet enn vin å drikke? Vi måtte visst melde om dette på forhånd."

Ikke at det drikkes så himla mye på jobben min, sånn egentlig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:51.