|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hvordan organiserer dere som har samborer/ektefelle økonomien? | |||
| Vi har fullstendig felles økonomi |
|
85 | 42,71% |
| Vi har felles regningskonto og separat økonomi for mat og eget forbruk |
|
18 | 9,05% |
| Vi har felles økonomi for faste utgifter og mat, men separat økonomi for eget forbruk |
|
78 | 39,20% |
| Vi har fullstendig separat økonomi |
|
18 | 9,05% |
| Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiJeg har en mor som sender veldig mye personlig på SMS til meg, det være seg om barnet sin sykdom eller hennes egen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomi
Og så forskjellig er man altså.
|
|
|
|
#3 |
|
Librocubicularist
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiSkular og legekontor og liknande pleier då advare mot å sende sensitiv informasjon på e-post. Ein må jo vere klar over at så lenge ein ikkje bruker spesielle program med kryptering av sensitiv informasjon, er ikkje epost sikrere enn eit postkort. Google-annonser og Facebook-reklame henter ofte stikkord frå chat, messenger, g-talk-samtaler eller epost. Det er ikkje mykje privat over vanleg epost.
|
|
|
|
#4 |
|
Drømmer
|
Kontaktlæreren til poden har sendt flere mail med sensitiv info, jeg har reagert flere ganger men ikke blitt hørt på det. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
. Hvis jeg skulle kalt alle som sender meg epost med sensitiv informasjon inn til samtale, hadde jeg fått fryktelig lite tid til undervisning. Jeg sender aldri mailen i retur og skriver ikke navnet på eleven i svaret, men jeg svarer pr.epost,ja. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Fortynnet
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiVi har også kommunisert med skolen om diverse på mail, ikke veldig sensitivt men helt klart ikke noe som vi ville trykket i lokalavisa. Jeg foretrekker helt klart å kommunisere på mail fremfor å snakke i telefonen eller skulle møte opp til samtaler for den minste ting. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiVi har felles økonomi, hatt i mange år. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiDet det var selvsagt tull. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#10 |
|
By the Sea
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiJeg synes ikke det er rart at vi har ulik praksis og jeg er også enig i at man som avsender må ta høyde for at sms og mail kan være mer tilgjengelig for andre enn mottaker enn et brev gjerne er.
|
|
|
#12 |
|
Fortynnet
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiJeg får langtfra bare meldinger om å kjøpe melk og brød, uten at det betyr full Conradi. Jeg tenker at sjansen for at telefonen min blir stjålet for eksternt liten - jeg har alltid kontroll på hvor den er. Ingen av oss er særlig interessante for Se og Hør heller, så jeg anser risikoen ved å en sjelden gang bevege seg bittelitt bort fra melk og brød-meldinger som helt minimal. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
fri
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiNei, og særlig når det er lydløst og det lyser opp. Veldig lett at blikket går dit da helt ubevisst, og det er utrolig hva man kan få med seg på få sekunder før man innser at det ikke var noe man skulle fått med seg. Sist redigert av LaBanga : 17-03-15 kl 21:57. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Det er jo kjempeenkelt å sørge for at innholdet ikke syns. Så hvorfor ikke gjøre det? Av hensyn til avsender mener jeg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Fordi jeg synes det er veldig praktisk å ikke måtte låse opp telefonen for å se meldingen, f.eks. i bilen eller i et møte eller på kinoen. Og fordi jeg ikke mener jeg har noe spesielt ansvar overfor avsender.
|
|
|
#17 |
|
maler
|
Nei.
|
|
|
#18 |
|
can-jur
|
|
|
|
|
#19 |
|
fri
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiOk, så det er altså viktigere å kunne lese meldinger hvor som helst og med hvem som helst til stede, enn å flørte med partneren? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
can-jur
|
|
|