Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-23, 06:14   #281
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2023

Jeg har black Friday apati.

Jeg er stuck på kurs med etterfølgende julebord i fremmed by siden i går til i morgen så noe shopping utgår egentlig. Jeg våknet tidlig og tenkte at jeg kan jo nettshoppe.
Jeg har mange gaver igjen.
Jeg klarer det ikke. Jeg kommer ikke på noe engang. Det bare går ikke. Blank.

I fjor (jada, min arbeidsgiver har visst funnet ut at dette er den perfekte helgen for dette hvert år ) klarer jeg i det minste å sende noen bilder og litt klikk og hent til mannen.

Jeg er rett og slett bare så lei av p bli bombardert av tilbud på mail og sms og klarer ikke orientere meg.
Før dette ble årets kurshelg pleide jeg ha fri black Friday og gå på senteret og handle, det er mye enklere. Mer håndfast. Men nå. Er jeg bare blank.

Jaja, julehandel i desember blir det uansett på oss, ja.

Gammel 24-11-23, 06:19   #282
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Gjorde et par BF-varp i går kveld, så nå ser jeg enden på julegavene.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 07:32   #283
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

I år har jeg null peiling på hva julegavene blir..

Gammel 24-11-23, 08:15   #284
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg regner med å bli ferdig () med gavene i dag. Det er tidlig, selv for meg. Jeg skal strikke noen småting, men selv strikkegavene er godt i rute.

Det som derimot _ikke_ er godt i rute, er strikkegenseren broren min skal få til bursdagen sin neste helg. Jeg har kjøpt garn.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 10:19   #285
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Ikke verst Luftslottet. Vi blir nok ferdige i løpet av en uke. Har bestilt over halvparten og skal kjøpe det som må kjøpes i fysisk butikk neste uke.

Jeg har tatt ribbene ut av fryseren og i morgen skal det lages sylte.

Gammel 24-11-23, 10:26   #286
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror faren min skal få airfryer, han har litt lyst på det. Han bor alene, og trenger ikke en stor. Ser Clas Ohlson har en med kapasitet på 3 liter, som er rimelig, og etter det jeg kan se og google og lese meg til har fått relativt bra score i anmeldelser og tester. Så hvis ingen her har klare avbefalinger, så tror jeg at jeg går innom og kjøper den i dag (skal kjøpe sammen med en søster også, så da bli jo prisen veldig bra). Det er denne jeg snakker om: https://www.clasohlson.com/no/Airfry...iter/p/44-4412

Gammel 24-11-23, 16:56   #287
Shun
Er fornøyd

Medlem siden: Jan 2011
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Jeg har BF-julegaver til to nieser i boks, og skal finne noe til en søster.

Har også gjort et BF-varp jeg kaller julegave til meg selv.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 18:51   #288
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bakte havreflarn, dobbel porsjon, i går. I dag var kakeboksen tom. Note to self, november er litt i tidligste laget.

Gammel 24-11-23, 21:20   #289
Nada
Svada

Nada sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Nada er populærNada er populærNada er populærNada er populærNada er populær
Standard

Nesten ferdig med julegaver. I dag har jeg vasket vinduer i stue og kjøkken og hengt opp julegardiner. Veldig lyst å pynte og ordne mer, men venter noen dager til.

Gammel 25-11-23, 08:39   #290
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Jeg bakte havreflarn, dobbel porsjon, i går. I dag var kakeboksen tom. Note to self, november er litt i tidligste laget.

Jeg har bakt en porsjon med mandelmakroner som er spist opp, og en porsjon brente mandler. Det siste var en prøvebatch fordi tenåringen planlegger å lage som gaver og vi ville sjekke at oppskrifta var bra samt hvor mange glass det ble av en porsjon.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-23, 09:34   #291
Sissel

Sissel sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har såvidt begynt på julegavene. Har bakt en batch med cookies, som er borte allerede. Tenker jeg baker en runde til i dag, samt kanskje kakemenn.

Gammel 25-11-23, 10:06   #292
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

I dag skal jeg lage gule bomber og pepperkakemuffins.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-23, 21:43   #293
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Tusen takk for mange gode tips! Spekepølser var ikke dumt! De selger spekepølser i spekeboder her, med brett til. Det blir bra presang tror jeg!

Gammel 25-11-23, 21:47   #294
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Kjøpt julegave til lillesøster, billett til Annie på Folketeateret i januar.bare hun og meg. Søsknene får andre dyre gaver og er ikke så glad I musikaler.

Gammel 25-11-23, 23:13   #295
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Kjøpt julegave til lillesøster, billett til Annie på Folketeateret i januar.bare hun og meg. Søsknene får andre dyre gaver og er ikke så glad I musikaler.

Så koselig gave .

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-23, 00:22   #296
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fintdethei!, her.

Så koselig gave .

Takk.

Gammel 26-11-23, 17:32   #297
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hyggelig gave

Gammel 26-11-23, 20:44   #298
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Da er fotoboka i boks. Og så legger jeg på minne at jeg kan begynne på neste år i romjula. Det er jo ikke sånn at jeg må vente på å ta bildene liksom for har ikke passert 2020 enda.

Gammel 26-11-23, 20:58   #299
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Barna 17,5, 13 og 10 har ytret ønske idag om at de ønsker/ har lyst på hjemmelaget pakkekalender. De forventer ikke at alle 24 gavene skal henge der 1 desember. Noe småtterier (julepynt) har jeg alt ordnet, ellers tenker jeg godteri, Flaxlodd, de kan velge hver sin middag på ulike dager, velge julefilm, tur til Jul I Vinterland/bytur. Noen flere forslag? Aktiviteter gå ut i skogen grille pølser Og aktiviteter som krever mye utgår med høye kneløft.
Er det julemarked som er bra og dra på? Vi bor i Oslo så i nærheten av Oslo er fint. Vi har alt kjøpt og ordnet billetter til juleteater som de vet om så det kan ikke brukes. Heller ikke type bake pepperkakebaking for det er pg noe vi gjør uansett.
Forslag?

Gammel 26-11-23, 20:59   #300
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Standard

Jo, også har vi og flere naboer hengt opp vinterlys idag. Det er så kos.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.