|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#281 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowJa, det var i grunnen den som satte meg på tanken.
![]() |
#282 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowDet var ett tv program i går som gikk igjennom inntektene, men jeg husker ikke hvor det var! Men der hevdet de at han fikk så mye som NOK 100.000,- for ett innlegg på Instagram for promotering av produkter. Jeg syntes det høres helt hinsides ut, men jeg vet ikke hvor mye en insta post med så mange følgere får. Jeg vet hva andre Instagrammere som henvender seg til en spesifikk gruppe får, men de er ikke i nærheten av slike summer, så jeg tok alt med en stor dose salt.
![]() |
#283 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow
Men det er jo lov å forsørge nær sagt hvem man vil, og apanasjen er deres private «lønn» som de bruker som de vil? Eller har jeg misforstått?
![]() |
![]() |
#284 |
Leser
|
Blir vel litt som med politikere. Folket opplever vel at det er de som er "arbeidsgivere"
Nå vet jo ikke jeg hva Polyanna tenkte på, så mulig dette blir skivebom. Hvis foreldrene har finansiert rusbruken hans er dette en sak. Veldig ofte er det jo slik at personer med rusproblemer også veldig fort får et økonomiproblem - og ramler inn i kriminalitet i tillegg. Kanskje er det slik at MBH har hatt så mye penger at han "bare" har et rusproblem.
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 27-08-24 kl 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowDen livsstilen Marius har hatt, inkl dyr bolig, biler og reiser, må koste. Jeg synes det er relevant og interessant om det er jeg som betaler for det.
![]() |
#287 |
|
Har du noen gang hørt om barn som har måttet betale skatt for å bo hos foreldrene sine? Selv om de er voksne? Eller samboere som betaler skatt for å bo gratis hos samboeren? Det ville vært ganske oppsiktsvekkende.
![]() |
![]() |
#288 |
|
Det er kun om det er dekket av arbeidsgiver eller lignende.
![]() |
#289 |
Unik
Ja, faktisk. Vi bodde selv gratis i en del år, og måtte da sende inn avtale om vedlikeholdsutgifter osv til Skatteetaten. Ellers ville det vært skattbar fordel. Dust regel etter mitt skjønn, men sånn var det.
![]() |
#290 |
fri
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowDagbladet hadde jo en serie for noen år siden da de tok opp kongefamiliens økonomi, blant annet den uheldige sammenblandingen av hva de eier og tjener privat, og hva appanasjen og hoffutgiftene skal dekke. Da hadde de brukt hoffansatte på å pusse opp noen av de privateide husene på Skaugum som de så leide ut, og som ikke var en del av den offentlige pengebruken. Dagbladet gjorde jo en kjempejobb der, for det var skikkelig vanskelig for dem å få innsyn i hva de faktisk fikk støtte til. For i statsbudsjettet så er det ikke kun én post, men mange ulike fordelt på ulike departementer. Mulig det er endret nå, håper jo det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
|
Åh, dette visste jeg ikke. Takk for info.
![]() |
#292 |
|
Men her står det jo at det er unntak for nær familie, som var poenget.
![]() |
![]() |
#293 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowNær familie gjennom studietid, ja. Og han har ikke bod hjemme, men i en utleiebolig eid og drevet av, jeg vet ikke?
![]() |
#296 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowNå er jeg fullstendig på spinnoff: men ... min datter (19) skal i år jobbe som et friår etter videregående. Hun bor hjemme hos oss, og er ikke student. Skal hun da skatte av den fordelen?
![]() |
![]() |
#297 |
heimføing
|
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowTjorven, kan ikke tenke meg at den regelen slår inn når dere bor i samme boenhet. Sist redigert av -ea- : 27-08-24 kl 12:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Hun bor jo ikke gratis da, skrev du ikke i en annen tråd at hun betaler husleie (som hun riktignok skal få tilbake som oppsparte midler)?
![]() |
#299 |
|
Student står helt nederst. Første setning er jo denne: "Unntak gjelder ifølge praksis hvor brukeren er i nær familie med eieren og selv dekker driftskostnader, se emnet «Bolig – utleie (fritaksbehandling)», pkt. 8."
![]() |
![]() |
#300 |
Unik
![]() Sv: Kongefamiliens voldelige realityshowDette er ingen lovtekst, men skatteetatens opplysningsside. Hvilken rekkefølge setningene står i har ingen relevans.
![]() |
|
|