Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Skrytetråd

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-06-07, 09:41   #281
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skrytetråd

Vimsen, kjempeflotte ting!

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-07, 09:44   #282
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Det produseres ikke så mye om dagen, men i vinter var jeg på kurs i nunofilt. Veldig morsomt, og så ble det faktisk laga litt også

Dåpslue. Jeg skal sette i snor, men må kjøpte hulltang først.

Babytøfler

Kjole

Pulsvanter

Og til slutt - gryteklutene jeg skal bruke hele livet!

...smelt! Å så NYDELIGE ting!

Gammel 02-06-07, 17:09   #283
Rampeterten
Fullverdig medlem

Rampeterten sin avatar

Medlem siden: May 2007
Rampeterten har et hav av muligheter foran seg
Standard

Denne har jeg sydd til ei lita jente jeg vet om

Gammel 02-06-07, 17:14   #284
Rampeterten
Fullverdig medlem

Rampeterten sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Jeg har strikket et Kiri-sjal til, denne gangen som presang til en venninne.

Det var utrolig flott; har du oppskrift eller tips til hvor jeg kan få tak i?

Gammel 02-06-07, 18:15   #285
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kiri-mønster:

http://www.alltangledup.com/movablet...terns/kiri.pdf

Mønsteret bruker Rowan Kidsilk Haze, jeg har brukt lacegarn herfra:

http://www.handpaintedyarn.com

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 18:19   #286
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Oppskriften på Kiri-sjalet får du på www.alltangledup.com

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-06-07, 19:14   #287
Rampeterten
Fullverdig medlem

Rampeterten sin avatar

Standard

Takk dere!

Gammel 05-06-07, 23:14   #288
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Nytt insert jeg har laget til Zappen vi har lånt med oss på ferie.
To håndklær i frottè, et svart og et brunt. Kan brukes på begge sider.
Er også et lag med platevatt i.
(De blå strekene er merkekritt, det skal vaskes en gang til før bruk)

Det skal testes ut med Lille oppi i morgen, og om det siger, noe jeg mistenker at det gjør, så lager jeg en festemekanisme.

Gammel 07-06-07, 11:13   #289
Vårin
Trist

Vårin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Vårin har et hav av muligheter foran seg
Standard

Dere er sykt flinke, og jeg misunner dere så masse. Jeg også har talent, men ikke konsentrasjon nok til å fullføre ting jeg begynner på. Har halvferdige broderier i skuffen, lerreter og olje og akryl-maling i boden, og strikkesakene har jeg fremdeles (og heldigvis) bare i tankene sammen med book-scrappingen, smykkelagingen og sysakene.

Vårin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 13:05   #290
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Et gavesett til en nyfød og et par like labber til storebroren.
Et julegavesett.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs

Sist redigert av amo : 09-01-15 kl 14:19.
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 14:27   #291
cilen
re:designer

cilen sin avatar

cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Denne veska fikk jeg av min beste venninne nå nettopp! Er ikke den fin dere? Jeg ble så glad for den kler meg utrolig godt. hihi

Hun har pynta den med sorte løver (sprayet de selv.. det er sånne fra lekebutikken.. og pyntet med smykker..
Vesken er så fin på! Den legger seg på siden og er veldig god å gå med.
Liker ikke sånne jeg må gå å holde i hånden, så denne er helt perfekt for meg!
Jeg er heldig! Måtte bare vise den fram til dere..

Gammel 14-06-07, 15:30   #292
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Feiret at eksamen er over med å lage noen nye smykker. Her er ett:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-07, 18:36   #293
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Kjempe flott, allium!

Gammel 27-06-07, 20:04   #294
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Julekalenderen jeg begynte på i mai er ferdig, et lite brodert kort er nesten ferdig (hun som skal få det er 1 uke på overtid og jeg er ikke helt sikker på om det blir gutt eller jente), det mangler bare å brodere en sløyfe i motivet som skal bli rosa eller blått.

Så i mangel av noe å gjøre har jeg dekorert lys. Klippet i servietter, brukt decoupagelim og strødd på glassperler til slutt. Lyset med maritimt motiv skal mamma på til bursdagen sin, lyset med damemotiv skal jeg ha selv (har sofapute med det samme motivet) og de to andre blir nok julegaver.
Jeg gir da bort lys og en pakke servietter med samme motiv.

Tatt med blitz så man ser glassperlene.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 20:11   #295
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

To nye ting ferdig:

Sist redigert av Vimsen : 28-10-07 kl 15:13.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 00:07   #296
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Standard

Denne manger kun strammestrikk og klaff nede ved fotenden!

Gammel 03-07-07, 08:50   #297
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du har virkelig fått teken på de der posene Lilleleo!

Jeg holder visst på å lage en liten pute, men ting tar tid, og nå er det bare 3 dager igjen å gjøre det på.

Gammel 03-07-07, 12:40   #298
Kaktus
St(r)ikkeplante

Kaktus sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelenKaktus er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg driver med litt av hvert for tiden, men ikke så mye som jeg skulle ønske. Men har iallfall fått strikket en jakke og lue i alpakka. Her er jakka:

Gammel 05-07-07, 14:42   #299
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Dette holder jeg på med. Disse er gaver til barnehageansatte, og det var med tungt hjerte jeg broderte BRANN ( som i fotballlaget) på den ene.
(det ser ut som om det er minsten som har brodert..)

Det er forretsen utrolig mange flinke og kreative damer her.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC02717.JPG (164,7 KB, 27 visninger)
Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-07, 20:33   #300
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Så mye flott dere har laget. Jeg får vel snart legge inn noe av scrappingen min. Ble jo skikkelig inspirert av dere!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.