Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Shamus barnetøy

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-08, 19:19   #281
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Shamus barnetøy

Nydelig kjole.

Gammel 21-05-08, 20:31   #282
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Tusen takk skal dere ha!

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Gammel 23-05-08, 17:57   #283
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Min mor har vært sammen med min stefar i 25 år, de har vært samboere i 20 år og skal endelig gifte seg.
Neste lørdag er den store dagen, og jeg skal være forlover!
Jeg har sydd en veske til mamma i marimekkostoff. Ett stoff hun selv har kjøpt til meg for leeeeenge siden, i håp om at jeg ville sy noe til henne en gang... nå håper jeg hun blir fornøyd med veska hun skal få i kveld.
Jeg og min stesøster skal ta henne med ut på overraskelseskveld i kveld. Stikkord; massasje, gaver, middag, dessert og vin.
Jeg GLEDER meg!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 23-05-08, 20:12   #284
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så flott!!! Og så rørende at de skal gifte seg, dah!

Gammel 24-05-08, 08:32   #285
Camomilla
Wooohhoooooo

Camomilla sin avatar

Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Den veska var kjempefin.

Gammel 27-05-08, 16:20   #286
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Grease 1 og 2"

Jeg er i en liten bærenett-test-periode.
Målet er å finne en form som tilfredsstiller mine krav til ett godt bærenett.
Det blir nok noen gaver til de miljøbevisste, eller de jeg ønsker skal bli mer miljøbevisste ;-)
Jeg har nå endelig kommer frem til en form jeg liker godt.

På bildene kan du se 2 like nett, ett med innhold og ett uten.
På bildet under kan du se hvor stort nettet blir når det blir brettet sammen og knytet med den geniale shamu-løsningen.. hehe...

Nettet er modifisering av Knåpmodern sin "Dagiskasse", bare med egen vri og lengre hank.
Det er også mye større.

Jeg har testet dem ut på helgehandelen på OBS på lørdag.
Jeg fikk utrolig mye oppi dem. De rommet nok like mye som en OBS pose vil jeg tro, og tåler minst samme vekta.

Veskene er sydd av vokset bomull fra Åhlens og kantet med grønt skråbånd.
De er sydd med fransk søm, slik at ingen sårkanter vises på innsiden.

"Grønn kaffe"

Da har jeg prøvd meg på den berømte "Dagiskassen" hvis oppskrift jeg fant hos Knåpmodern.

Vesken er helt genial som erstatning til plastikkpose når man skal ha med seg middels av utstyr som:

* Skiftetøy/skittentøy frem og tilbake til barnehagen
* Som oppbevaring av matpakke, drikkeflaske, solkrem, tutter og kosebamsen til arvingen i barnehagen.
* Når man skal på stranda
* Når man skal på lekeplassen med saftflasker, kjekspakker, matbokser, spann og spader og ikke å forglemme kvikklunchen
* Når man skal på danskebåten og trenger litt ludo, småmynter til spilleautomatene, plass til å oppbevare nyinnkjøpte brusbokser, lakrispiper og sjokolade ;-)
* Når man skal på besøk og skal ha med salat, fotoapparat og en pakke tyggi.
* Når man trenger en alternativ innpakning til bursdagsgaven.
* Når man skal på kjøpesenter og handle mye småtterier og ikke orker å bære på 17 småposer ;-)
* Når man skal på butikken og handle til dagens middag + 4 liter melk og en cola.

Bærenettet blir det laget flere av!!
Det måler ca 45x 45 cm fra vegg til vegg og gulv til tak.
Neste versjon blir gulvet snudd på tvers for bedre bæring.
"Grønn kaffe" er sydd av en gammel kaffeduk kjøpt på loppis.
Vesken er foret med hvit lerretsstoff og kantet med lilla skråbånd fra stoff og stil.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 27-05-08, 16:24   #287
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?

Aminta sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Shamus barnetøy

Grease 1 og 2 nettene så jo helt geniale ut!!

Aminta er ikke aktiv  
Gammel 27-05-08, 17:24   #288
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Flinke flinke Shamu.

Gammel 27-05-08, 21:02   #289
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Tusen takk begge to!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 27-05-08, 21:46   #290
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

De var knallfine! Likte veldig godt formen på bærenettene!

Gammel 02-06-08, 20:38   #291
Millis
Multividunder

Millis sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Millis er litt kulMillis er litt kul
Standard

Jeg også driver med bærenett nå. De der var det skikkelig fin form på! Flotte stoffer og

Gammel 08-06-08, 10:28   #292
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Bror og søster"
Gave sydd til min venninnes barn.
Bukse str 5-7 år og skjørt str. ca 6-8 år.

"Thomas på tur"
Dette nettet har jeg sydd til min sønn som elsker Thomas toget.
Han bruker det i barnehagen til å frakte skiftetøy og matpakke.
Kan lukkes med kraftig trykk-knapp.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 08-06-08, 10:33   #293
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Råsa Prikkelaura"
Jeg har enelig turd å sy til min største datter. Egentlig var det ikke noe mer skummelt enn å sy til de små,så stakkars jenta mi skal nå få flere klær. hehe...
Dette skjørtet har hun valgt stoff og sammensetnin selv, så hun er rimelig stolt ja!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 08-06-08, 10:42   #294
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Sommerfant"

Mine barn trenger shortser i disse tropevarmetider.

Det som er greit med å sy selv, er jo at man kan sy multi-størrelser, slik at plaggene passer begge de to yngste i familien.
Man sparer både skapplass, stoff, tid og penger. :-)
I tillegg har man favorittplaggene i mange år, faktisk.

Grunnen til at denne størrelsen passer så bra på to barn som normalt bruker henholdsvis 80/86 og 104/110 i bukser, er at minien bruker bleier og mellomste har sluttet, ergo samme størrelsen i rumpa sånn ca. Det er faktisk bare lengden på beina som er forskjellen.
Så lenge man har ribb i livet så utgjør ikke den delen av shortsen noen stor forskjell på de to barna.

Elefantstoffet er jo bare sinnsykt kult, så shortsen ble en liten favoritt, fort.

Nathaniel fikk æren av å bruke den først, og den ble innviet i barnehagen med hvit singlet til.

Knalltøffe lille mannen min. :-)

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 08-06-08, 10:46   #295
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Fru Hansens søte liv"

"Myk" shopper sydd i vintage sengetøy.
Lukkes med snorer. Kan også brettes sammen og knytesmed de samme snorene, slik at det tar liten plss i veska.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 08-06-08, 10:48   #296
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Shamu, du er virkelig virkelig flink!

Gammel 08-06-08, 10:51   #297
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Moroblomst"

Kjolen er sydd av ett kraftig stoff som opprinnelig har vært en kaffeduk, kjøpt på loppis.
Snakk om å ha morsom smak på stue-inventar.. hihi...
Jeg syns den er kommet til sin rett i form av en små-pike kjole!

Størrelse 86.

"Flarren 1&2

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 08-06-08, 10:53   #298
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

Tusen takk Lille Rosin!

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 08-06-08, 10:55   #299
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"Elephant superhero"

Er du glad i elediller og krokofanter? Eller er den lille håpefull det? Det er jeg nemlig.. så denne kjolen fikk elefanter i lange baner på seg.

Mange brune og hvite på rekke og rad, og en majestetisk gul en som vokter over de små.. kanskje han er en elefantisk superhelt?

Kjolen er sydd av stoff og skråbånd fra stoff og stil, men med en liten vintage knapp full av historie, som hjelper elefanten å se.

Størrelse 98.

Shamu er ikke aktiv  
Gammel 08-06-08, 11:00   #300
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Standard

"In between"

Det er ingen gøye solhatter for barn på butikkene.
De er enten i kjedelige lyseblå eller lyserosa farger, eller så er de med Ole Brum eller andre velkjente figurer på.
Jeg var ute etter en litt annerledes variant med morsomme farger og stoffer... og ja, da må man sy dem selv.

"Sommer i sivet"

Denne hatten er sydd av deilig luftig lin og kraftig bomull.
Den egner seg veldig godt for det lille sommerglade barnet som elsker å løpe rundt i hagen, eller han eller hun som plukker blomster og klatrer i trær og teller maur på bakken en helt vanlig onsdag.
Eller rett og slett bare til det barnet som har en mor eller far eller tante eller en venn, som virkelig syns at det skal være moro å være liten.

Shamu er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:00.