Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor langt skal man gå for å være livssynsnøytral i skolen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-08, 11:24   #281
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor langt skal man gå for å være livssynsnøytral i skolen

@rine: For de fleste ateister vil det være stor forskjell på religionsutøvelse i privat og offentlig regi. Det går fint an å respektere at folk tror og til og med delta i deres religiøse ritualer, samtidig som man mener staten og det offentlige (herunder skolen) skal være sekulær.

Sagt på en annen måte: Jeg forventer ikke og ønsker ikke å bestemme over slekt og venners markeringer. Hva skolen velger å ta med mine barn på er en helt annen sak.

Gammel 08-12-08, 11:25   #282
Karima
I tropene

Karima sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Karima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt liktKarima er virkelig godt likt
Standard

Og det Esme og Ulvefar sa.

Gammel 08-12-08, 11:28   #283
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

wwed?

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 11:32   #284
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og Esme er jo gud, så da passer det fint.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 11:32   #285
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men kjære vene da, ateister ønsker jo, som alle andre livssyn som ikke er kristne, å endre på dette, vi håper jo at julegudstjenesten skal slutte å være en tradisjon for alle. Fordi det er en Feil Ting å Gjøre. Julegudstjeneste er ikke en hyggelig ting for andre enn de som er aktivt kristne. (Jeg mener jo at det ikke er en bra ting for dem heller, men det ramler meg jo ikke inn å hindre dem eller argumentere for at de ikke skal gjøre det).

Du argumenterer fortsatt for at ateister kan godt sende barna til julegudstjeneste, men har forståelse for at muslimer ikke gjør det. Hvorfor?

Det gir jeg svar på her:

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg synes så absolutt at det er et poeng, ja. Hvis du kan respektere venner og familens valg når det gjelder markering av spesielle merkedager, hvorfor kan du ikke respektere det faktum at barna dine går på skole i et land der kristendommen er en viktig del av kulturarven, der skolegudstjenestene har en lang tradisjon og at barna dine med meget stor sannsynlighet kommer til å ta egne selvstendige valg som voksne uansett hva du lar dem være med på og ikke?

Jeg antar at du ikke sender barna jevnlig til andre livssynsseremonier heller. Hadde du dermed nektet å møte opp i en humanetisk begravelse?

Jeg ville ikke nektet barna mine å møte opp i noe som helst (unntak: filmer med for høy aldersgrense.) Det er jo nettopp det som er poenget mitt. Hvorfor denne redselen? Hva med å være litt åpen? Jeg er ikke personlig kristen, jeg har bare fått med meg det faktum at kristendommen har en særstilling i landet vårt og synes det er en naturlig ting at den norske skolen velger å legge et kirkebesøk inn som en frivillig( selvfølgelig) del av juleforberedelsene. (Jeg har ikke vært i kirken på tre år, når jeg tenker meg om... )

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg leser hva du skriver. Og skjønner virkelig ikke hvordan du tenker. Hvorfor i alle dager står det respekt av at muslimer deltar i skolegudstjenester? Eller, sagt på en annen måte, hvorfor står det mer respekt av det enn at de ikke deltar? Og hvorfor tar du ikke poenget med at det er en skoleting, og at gudstjenester i regi av skolen gir et inntrykk av at dette er en Riktig Ting?

Det handler om åpenhet, rett og slett.
Det er helt greit for meg at folk ikke deltar. Virkelig! Jeg savner bare anerkjennelsen av kristendommens historie og posisjon i Norge, og i forbindelse med julen spesielt. Derfor mener jeg at det er en Riktig Ting å gjøre. Jo, faktisk. Det er like riktig å la være å gå. Men skolen i Norge bør fortsette å gi tilbud om julegudstjenester.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 11:34   #286
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Jeg ville ikke nektet barna mine å møte opp i noe som helst (unntak: filmer med for høy aldersgrense.) Det er jo nettopp det som er poenget mitt. Hvorfor denne redselen? Hva med å være litt åpen? Jeg er ikke personlig kristen, jeg har bare fått med meg det faktum at kristendommen har en særstilling i landet vårt og synes det er en naturlig ting at den norske skolen velger å legge et kirkebesøk inn som en frivillig, selvfølgelig, del av juleforberedelsene. Jeg har ikke vært i kirken på tre år, når jeg tenker meg om...

Det er helt greit for meg at folk ikke deltar. Virkelig! Jeg savner bare anerkjennelsen av kristendommens historie og posisjon i Norge, og i forbindelse med julen spesielt. Derfor mener jeg at det er en Riktig Ting. Jo, faktisk. :grubler: Det er like riktig å la være å gå. Men skolen i Norge bør fortsette å gi tilbud om julegudstjenester.

Da var vi tilbake til Start.
Liker religionsdiskusjoner, men nå har jeg en vegg å snakke med.

Gammel 08-12-08, 11:35   #287
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er helt greit for meg at folk ikke deltar. Virkelig! Jeg savner bare anerkjennelsen av kristendommens historie og posisjon i Norge, og i forbindelse med julen spesielt. Derfor mener jeg at det er en Riktig Ting. Jo, faktisk. :grubler: Det er like riktig å la være å gå. Men skolen i Norge bør fortsette å gi tilbud om julegudstjenester.

Anerkjennelse? Regner med at du vil ha med alle de bloddryppende detaljene også. (Og så er jeg helt enig i at posisjonen i forbindelse med julen spesielt bør belyses, men kanskje med annet fortegn enn måten du tenker på.)

Gammel 08-12-08, 11:42   #288
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ville ikke nektet barna mine å møte opp i noe som helst (unntak: filmer med for høy aldersgrense.) Det er jo nettopp det som er poenget mitt. Hvorfor denne redselen? Hva med å være litt åpen? Jeg er ikke personlig kristen, jeg har bare fått med meg det faktum at kristendommen har en særstilling i landet vårt og synes det er en naturlig ting at den norske skolen velger å legge et kirkebesøk inn som en frivillig( selvfølgelig) del av juleforberedelsene. (Jeg har ikke vært i kirken på tre år, når jeg tenker meg om... )

Jeg synes ikke et "kirkebesøk" er galt, like lite som jeg synes "moskébesøk" er galt. Jeg synes det er selvsagt at ungene skal lære om ulike religioner på skolen, og det er også naturlig at kristendommen får mest plass i den norske skole, på lik linje med at norsk og europeisk historie får en større del av undervisningen enn asiatisk og afrikansk. Det er forkynning jeg ikke ønsker at skal være en del av skolen. Og det er stor forskjell på å "besøke en kirke" og å delta i en gudstjeneste. Er det virkelig så vanskelig å se?

Sitat:

Jeg savner bare anerkjennelsen av kristendommens historie og posisjon i Norge, og i forbindelse med julen spesielt. Derfor mener jeg at det er en Riktig Ting å gjøre. Jo, faktisk. Det er like riktig å la være å gå. Men skolen i Norge bør fortsette å gi tilbud om julegudstjenester.

Jeg tror ikke mange i denne tråden "ikke anerkjenner kristendommens historie i Norge". Det å ha et annet livsyn forhindrer ikke oppegående folk i å ha kunnskap om kultur og historie. Det er ikke dermed sagt at det er greit å drive forkynning i skolen likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 11:46   #289
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, vi er tilbake til start. Men vi er vel alle enige i at:
1. Det nye RLE faget er en klar forbedring? (Innser at en del lærere likevel kommer til å presse inn sine agendaer, men her må vi som foreldre være på vakt...)
2.Og at en helt frivillig julegudstjeneste med godt, alternativt opplegg for barna som ikke er med også er en forbedring i forhold til tidligere.
Det har vi vel vært enige i hele tiden?

Du snakker ikke til veggen, Ulvefar og aC, jeg forstår hva dere sier, jeg er bare uenig. Det er vel ikke noen bedre grunn til at jeg skulle skifte mening enn til at dere skal det.

Tror jeg avslutter her, jeg også.

Gammel 08-12-08, 11:47   #290
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

og aC, jeg forstår hva dere sier, jeg er bare uenig. Det er vel ikke noen bedre grunn til at jeg skulle skifte mening enn til at dere skal det.

Jo. Du tar nemlig feil.

Gammel 08-12-08, 11:48   #291
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Jeg har en utmerket hukommelse, og hver eneste kirkebesøk fra andre klasse og oppover var en pine, de gangene jeg ikke klarte å overbevise min mor om å få være hjemme den dagen i stedet. Jeg opplevde det som ytterst ubehagelig og litt skremmende og sitte der å høre hva presten sa om Gud og Jesus og alt dette andre som jeg ikke ville ha noe med å gjøre. I første klasse synes jeg derimot det var umåtelig interessant og dro hjem og gråt hver kveld i et par uker og trygleba for mamma fordi jeg visste at hun ikke var kristen og kom til å komme til helvete.

Barna mine har vært med på gudstjenester så langt, fordi de har vært for små til å egentlig få med seg noe som helst, men fra i år synes jeg de er så store at de ikke har noe der å gjøre. Ikke før de er store nok til å kunne møte forkynnelse med sunn skepsis og evne til å trekke egne slutninger på det planet. Skolen har gjort MER enn nok ved å vie en hel uke til skapelsen (noe jeg faktisk synes er helt uhyrlig med tanke på hvor unge de er og at de på dette tidspunktet aksepterer alt som sannhet. Hvorfor kunne de ikke hatt om big bang først og så religionenes oppfatning av hvordan jorden ble til, etterpå?).

De har også to bestevenninner som er kristne, og for øyeblikket tror begge barna mine på Jesus og har erklært seg som kristne. Uten å ha det minste ide om hva det faktisk dreier seg om. Jeg tar det vel egentlig ikke så tungt, de tror også på blånisser, julenissen, Karius og Baktus og Tannfeen, men det er bare det at skolen så klart påvirker dem i en kristen retning som føles så feil for meg.

Ja, jeg har egentlig ikke så mye fornuftig å si, jeg kan bare nikke eller riste på hodet over alle argumentene som folk kommer med her, men jeg ville nå bare si at 1. Barna mine skal ikke i kirken nå som de har kommet i skolealder, men 2. jeg har ikke hørt noe som helst om et alternativt opplegg fra skolen vår. Det synes jeg er trist.

Dulter på Thulas innlegg hvor jeg synes hun peker på hvordan ting fungerer i praksis og som jeg kjenner meg godt igjen i.

Gammel 08-12-08, 11:51   #292
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Jepp, vi er tilbake til start. Men vi er vel alle enige i at:
1. Det nye RLE faget er en klar forbedring? (Innser at en del lærere likevel kommer til å presse inn sine agendaer, men her må vi som foreldre være på vakt...)
2.Og at en helt frivillig julegudstjeneste med godt, alternativt opplegg for barna som ikke er med også er en forbedring i forhold til tidligere.
Det har vi vel vært enige i hele tiden?

Du snakker ikke til veggen, Ulvefar og aC, jeg forstår hva dere sier, jeg er bare uenig. Det er vel ikke noen bedre grunn til at jeg skulle skifte mening enn til at dere skal det.

Tror jeg avslutter her, jeg også.

Ja, men det har vi jo vært enige om hele tida, har vi ikke?
Det jeg har prøvd å få frem er hvorfor ikke alle har en like ukritisk holdning til skolegudstjenester og liknende praksis. Her var det jeg møtte veggen. Vi kan gjerne være uenige, men argumentene dine har ikke båret preg av at du har skjønt hva vi har prøvd å formidle. Men om jeg tar feil her er det jo bra.

(Ellers: aC sa det )

Gammel 08-12-08, 11:53   #293
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jo. Du tar nemlig feil.

Neida:

Jeg tar aldri feil, det skulle tatt seg ut.

Gammel 08-12-08, 12:10   #294
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Neida:

Jeg tar aldri feil, det skulle tatt seg ut.

Strike two.

Gammel 08-12-08, 12:48   #295
Dronningen
Pauset

Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Thula, her.

Jeg har en utmerket hukommelse, og hver eneste kirkebesøk fra andre klasse og oppover var en pine, de gangene jeg ikke klarte å overbevise min mor om å få være hjemme den dagen i stedet. Jeg opplevde det som ytterst ubehagelig og litt skremmende og sitte der å høre hva presten sa om Gud og Jesus og alt dette andre som jeg ikke ville ha noe med å gjøre. I første klasse synes jeg derimot det var umåtelig interessant og dro hjem og gråt hver kveld i et par uker og trygleba for mamma fordi jeg visste at hun ikke var kristen og kom til å komme til helvete.

Barna mine har vært med på gudstjenester så langt, fordi de har vært for små til å egentlig få med seg noe som helst, men fra i år synes jeg de er så store at de ikke har noe der å gjøre. Ikke før de er store nok til å kunne møte forkynnelse med sunn skepsis og evne til å trekke egne slutninger på det planet. Skolen har gjort MER enn nok ved å vie en hel uke til skapelsen (noe jeg faktisk synes er helt uhyrlig med tanke på hvor unge de er og at de på dette tidspunktet aksepterer alt som sannhet. Hvorfor kunne de ikke hatt om big bang først og så religionenes oppfatning av hvordan jorden ble til, etterpå?).

De har også to bestevenninner som er kristne, og for øyeblikket tror begge barna mine på Jesus og har erklært seg som kristne. Uten å ha det minste ide om hva det faktisk dreier seg om. Jeg tar det vel egentlig ikke så tungt, de tror også på blånisser, julenissen, Karius og Baktus og Tannfeen, men det er bare det at skolen så klart påvirker dem i en kristen retning som føles så feil for meg.

Ja, jeg har egentlig ikke så mye fornuftig å si, jeg kan bare nikke eller riste på hodet over alle argumentene som folk kommer med her, men jeg ville nå bare si at 1. Barna mine skal ikke i kirken nå som de har kommet i skolealder, men 2. jeg har ikke hørt noe som helst om et alternativt opplegg fra skolen vår. Det synes jeg er trist.

Veldig enig i dette innlegget, bortsett fra at vi ikke har kommet til skolestadiet enda. Men det nærmer seg med stormskritt. Har de ikke tilbud om alternativ, så vil vi gi dem alternativ hjemme. Kirke og kirkebesøk føltes etter hvert veldig feil for meg da jeg gikk grunnskolen.

Forøvrig blir det jo interessant å høre hvordan skolen vil presentere kristendommen for barna på skolen vi sokner til. Det vet jeg enda ikke noe om. Men slik vi forteller det hjemme, så er det jo religion som eventyr. Det er jo det. Folk visste ikke bedre og lagde seg forklaringer på ting. Trengte noe å støtte seg til i en til tider tøff og uforklarlig verden. Og den dag i dag er det folk som velger å tro på dette. Men i motsetning til Peter Pan og hans verden, så blir ikke ting sant bare fordi man velger å tro på det.

Og så må vi forsøke å forklare verden, utviklingen, dinosaurer, katastrofer og mennesker så godt vi kan, og håper på å utvikle både forståelse og skepsis for ulike ting de får servert.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 12:53   #296
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Fnatten sa forresten mye bra her et sted også, og viste hvorfor det å forstå forskjellige religioner og livssyn er veldig viktig.
Og er det noe som later til å hindre folk i å forstå andre religioner så er det å ta utgangspunkt i at ens egen åpenbaringsreligion er Sannheten.

Gammel 08-12-08, 12:58   #297
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Electronica, her.

Veldig enig i dette innlegget, bortsett fra at vi ikke har kommet til skolestadiet enda. Men det nærmer seg med stormskritt. Har de ikke tilbud om alternativ, så vil vi gi dem alternativ hjemme. Kirke og kirkebesøk føltes etter hvert veldig feil for meg da jeg gikk grunnskolen.

Men om det ikke føles feil for barna dine, får de lov til å gå da? Jeg bare spør fordi jeg er nysgjerrig på hvordan folk tenker om dette, altså. Vi er ikke personlig kristne selv og har ikke noe stort forhold til kirken, men jeg husker ikke noe ubehag ved gudstjenester da jeg var liten, overhodet ikke. Jeg har alltid følt meg trygg i kirken og syntes det var koselig, selv om jeg ikke er kristen. Dersom mine barn tydelig viser eller sier at de synes det er ubehagelig å gå i kirken, får de selvsagt lov til å la være. Men jeg kommer ikke til å automatisk holde dem borte fra kirken. Gjør egentlig ikke noe nummer utav dette i det hele tatt. Vi kommer nok til å prate endel om det slik at jeg får hørt deres egne synspunkter.

Gammel 08-12-08, 12:58   #298
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Dulter på Thulas innlegg hvor jeg synes hun peker på hvordan ting fungerer i praksis og som jeg kjenner meg godt igjen i.

Hva er det hun peker på som fungerer i praksis?

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-08, 13:01   #299
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Hva er det hun peker på som fungerer i praksis?

Opplevelsen av hvordan skolen påvirker barna mhp livssyn? Mente ikke "fungerer i praksis" i betydningen "dette har vist seg å virke bra" men "sånn har jeg også oppplevd det i RL".

Gammel 08-12-08, 13:04   #300
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ulvefar, her.

Opplevelsen av hvordan skolen påvirker barna mhp livssyn? Mente ikke "fungerer i praksis" i betydningen "dette har vist seg å virke bra" men "sånn har jeg også oppplevd det i RL".

Ja, noen har opplevd det sånn og andre har opplevd det annerledes. Jeg kjenner ikke meg igjen i det hele tatt, og det tror jeg svært få som har gått på større og/eller nøytrale steder på Østlandet gjør.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
religion, tro

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.