|
|
#281 |
|
Passiv
|
Sv: Spørsmål om innrapporteringAh, der kom det en forklaring. |
|
|
|
#282 |
|
Bedreviter
|
Sv: Spørsmål om innrapportering
Tråder blir ikke stengt på FP. Eller, det blir de, men da på grunn av lengde, ikke på grunn av innhold. |
|
|
|
|
|
#283 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål om innrapporteringFP vart jo i si tid oppretta som eit svar til sterk kontroll og stram admin-/moderatorjustis andre stader, så å be om sterkare kontroll her trur eg er fånyttes. |
|
|
|
|
|
#284 |
|
En Som Trener
|
Sv: Spørsmål om innrapporteringSå om jeg lager en tråd for å hetse en annen bruker som alle vil skjønne hvem er så vil det ikke bli gjort noe med det?
|
|
|
#285 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kunne jo hende du fikk en og annen rød prikk og et generelt dårlig omdømme om det var uberettiget kritikk og mobbing. FP-justis er bra justis det.
|
|
|
#286 |
|
En Som Trener
|
Sv: Spørsmål om innrapporteringPrikker kan man jo sikkert tåle om hensikten er å mobbe eller så tvil om et annet medlem? Kanskje Einar er Arthur/Arturas? Hvem avgjør forøvrig om kritikken eller mobbingen er uberettiget?
|
|
|
#287 |
|
Bedreviter
|
Du kan være temmelig sikker på at det vil bli reaksjoner. Det finnes da adskillig mer effektive oppstrammere enn sensur. |
|
|
|
|
|
#289 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spørsmål om innrapporteringSom
|
|
|
#290 |
|
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Sv: Spørsmål om innrapporteringEller
|
|
|
#291 |
|
En Som Trener
|
Som hva da? Fiskedasking? Jeg vil nå si denne tråden hetser en enkeltperson, og jeg har ikke sett sanksjoner mot de som har bidratt til å identifisere så godt de kan ved å angi antall dager o.l. Men kanskje de har fått refs på bakrommet, hva vet jeg? Jeg vil egentlig ikke ta noe standpunkt før jeg har fakta på bordet jeg, og om jeg aldri skulle få det så får jeg heller leve lykkelig som naiv og godtroende.
|
|
|
#292 |
|
Guardian of the galaxy
|
Hvorfor ville du gjort det?
|
|
|
#293 |
|
Ekvilist
|
Det har komment sanksjoner i form av irettesettelser vil jeg påstå. him og Skilpadda var tidlig ute, og Polyanna sa også noen sannhetens ord. Jeg liker heller ikke forhåndsdømming, men min erfaring fra forum med høyere grad av sensurering er at forhåndsdømming og slarving blir verre ved å målbinde folk. (Dvs. fjerne innlegg og låse tråder.) Det ble vel opprettet egne slarve- og hetsefora for å snakke "på bakrommet" på NM mener jeg å huske, det er hakket styggere.
|
|
|
#295 |
|
Hertuginne
|
Sv: Spørsmål om innrapporteringVi stenger ikke tråder på FP, unntaket er tråder som er blitt lenger enn over 1000 innlegg, og salgstråder på markedsforumet hvor salgsobjektet er solgt. Som Teofelia så utmerket påpekte det over her så fungerer forumets selvjustis generelt sett veldig bra.
|
|
|
#296 |
|
flisespikker
|
Joda, det blir ofte gjort noe med ting selv om ikke tråder blir stengt. Og ganske mye av det som kan gjøres, kan gjøres av alminnelige brukere i tillegg til modder og admin. Hvem som helst kan si fra om ting de ikke liker, ved å kjefte på folk, argumentere mot dem, rødprikke dem og sende PM-er. Det er alles ansvar å passe på FP, ikke bare forumledelsens. Forumledelsen har selvsagt et større ansvar, og kan også reagere på flere måter. Å stenge tråder kan jeg ikke egentlig huske at vi har gjort noen gang, og å slette innlegg gjøres også bare helt unntaksvis (typiske eksempler er outing av privat informasjon, og reklame).
Mobbing er vel sjelden berettiget, men du mener kanskje å spørre om hvem som avgjør om den er uakseptabel eller ikke? Det er i bred forstand alle som leser - som selv kan velge om de vil reagere - og i siste instans forumledelsen.
|
|
|
#297 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Spørsmål om innrapporteringJeg aner som vanlig ikke hva dette dreier seg om. Jeg blir sikkert lurt trill rundt fordi jeg er så naiv. |
|
|
|
|
|
#298 |
|
Lysende norsk flaskekoker
|
Men det står faktisk ingenting i forumreglene om at det ikke er lov å ha flere identiteter? eller? |
|
|
|
|
|
#299 |
|
Absolut ateist
|
Sv: Spørsmål om innrapporteringUt fra kontrollpanelet mitt så vil jeg påstå at denne tråden har en bred enighet om at den er berettighet. :datapunkt: (passet det her?)
|
|
|
#300 |
|
flisespikker
|
Det var rimelig riktig bruk av :datapunkt:, ja, slik jeg ser det.
|
![]() |
|
|