Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Spørsmål om innrapportering

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-09, 19:57   #281
Frantzen
Passiv

Standard

Sv: Spørsmål om innrapportering

Ah, der kom det en forklaring.

Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:08   #282
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mjau, her.

Men mulig det bare er meg, jeg kommer ikke til å skrive mer i denne tråden i alle fall. Om ikke noen klarer å provosere meg enda mer da..

Tråder blir ikke stengt på FP. Eller, det blir de, men da på grunn av lengde, ikke på grunn av innhold.

PF-filosofien bygger på at folk oppfører seg bedre hvis de ikke blir sensurert, og erfaring så langt viser at det stemmer ganske bra.

På FP får man de trådene man fortjener, rett og slett, siden det er opp til forumet å drive selvjustis.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:10   #283
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

FP vart jo i si tid oppretta som eit svar til sterk kontroll og stram admin-/moderatorjustis andre stader, så å be om sterkare kontroll her trur eg er fånyttes.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:35   #284
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Så om jeg lager en tråd for å hetse en annen bruker som alle vil skjønne hvem er så vil det ikke bli gjort noe med det?

Gammel 04-03-09, 20:36   #285
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Så om jeg lager en tråd for å hetse en annen bruker som alle vil skjønne hvem er så vil det ikke bli gjort noe med det?

Det kunne jo hende du fikk en og annen rød prikk og et generelt dårlig omdømme om det var uberettiget kritikk og mobbing. FP-justis er bra justis det.

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:41   #286
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Prikker kan man jo sikkert tåle om hensikten er å mobbe eller så tvil om et annet medlem? Kanskje Einar er Arthur/Arturas? Hvem avgjør forøvrig om kritikken eller mobbingen er uberettiget?

Gammel 04-03-09, 20:42   #287
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan være temmelig sikker på at det vil bli reaksjoner. Det finnes da adskillig mer effektive oppstrammere enn sensur.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 20:43   #288
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kanskje Einar er Arthur/Arturas?

:kaffepåskjermenøyeblikk:

Gammel 04-03-09, 20:43   #289
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Som ?

Gammel 04-03-09, 20:46   #290
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Eller

Gammel 04-03-09, 20:47   #291
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Du kan være temmelig sikker på at det vil bli reaksjoner. Det finnes da adskillig mer effektive oppstrammere enn sensur.

Som hva da? Fiskedasking? Jeg vil nå si denne tråden hetser en enkeltperson, og jeg har ikke sett sanksjoner mot de som har bidratt til å identifisere så godt de kan ved å angi antall dager o.l. Men kanskje de har fått refs på bakrommet, hva vet jeg? Jeg vil egentlig ikke ta noe standpunkt før jeg har fakta på bordet jeg, og om jeg aldri skulle få det så får jeg heller leve lykkelig som naiv og godtroende.

Gammel 04-03-09, 20:50   #292
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor ville du gjort det?
Poenget er vel at folk flest vet hvordan de skal oppføre seg. Selv om det er lov å gjøre hva som helst, så gjør man ikke hva som helst. Og når det en og annen gang dukker opp noen som ikke kan å oppføre seg så trengs det sjelden stenging av tråder og utestenging av medlem. De klarer seg ikke lenge her inne uansett.

Gammel 04-03-09, 20:54   #293
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som hva da? Fiskedasking? Jeg vil nå si denne tråden hetser en enkeltperson, og jeg har ikke sett sanksjoner mot de som har bidratt til å identifisere så godt de kan ved å angi antall dager o.l. Men kanskje de har fått refs på bakrommet, hva vet jeg? Jeg vil egentlig ikke ta noe standpunkt før jeg har fakta på bordet jeg, og om jeg aldri skulle få det så får jeg heller leve lykkelig som naiv og godtroende.

Det har komment sanksjoner i form av irettesettelser vil jeg påstå. him og Skilpadda var tidlig ute, og Polyanna sa også noen sannhetens ord. Jeg liker heller ikke forhåndsdømming, men min erfaring fra forum med høyere grad av sensurering er at forhåndsdømming og slarving blir verre ved å målbinde folk. (Dvs. fjerne innlegg og låse tråder.) Det ble vel opprettet egne slarve- og hetsefora for å snakke "på bakrommet" på NM mener jeg å huske, det er hakket styggere.

Gammel 04-03-09, 20:56   #294
Søster
kåt vikingbrud

Søster sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.

Eller

Gammel 04-03-09, 21:17   #295
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi stenger ikke tråder på FP, unntaket er tråder som er blitt lenger enn over 1000 innlegg, og salgstråder på markedsforumet hvor salgsobjektet er solgt. Som Teofelia så utmerket påpekte det over her så fungerer forumets selvjustis generelt sett veldig bra.

Og om noen gjør noe som er i strid med forumreglene så har forumledelsen sanksjonsmuligheter, som avhenger av overtrampets alvorlighet og om brukeren har gjort tilsvarende ting før.

Gammel 04-03-09, 21:27   #296
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, det blir ofte gjort noe med ting selv om ikke tråder blir stengt. Og ganske mye av det som kan gjøres, kan gjøres av alminnelige brukere i tillegg til modder og admin. Hvem som helst kan si fra om ting de ikke liker, ved å kjefte på folk, argumentere mot dem, rødprikke dem og sende PM-er. Det er alles ansvar å passe på FP, ikke bare forumledelsens. Forumledelsen har selvsagt et større ansvar, og kan også reagere på flere måter. Å stenge tråder kan jeg ikke egentlig huske at vi har gjort noen gang, og å slette innlegg gjøres også bare helt unntaksvis (typiske eksempler er outing av privat informasjon, og reklame).

Hvem avgjør forøvrig om kritikken eller mobbingen er uberettiget?

Mobbing er vel sjelden berettiget, men du mener kanskje å spørre om hvem som avgjør om den er uakseptabel eller ikke? Det er i bred forstand alle som leser - som selv kan velge om de vil reagere - og i siste instans forumledelsen.

Gammel 04-03-09, 21:28   #297
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner som vanlig ikke hva dette dreier seg om. Jeg blir sikkert lurt trill rundt fordi jeg er så naiv.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 21:28   #298
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Og om noen gjør noe som er i strid med forumreglene så har forumledelsen sanksjonsmuligheter, som avhenger av overtrampets alvorlighet og om brukeren har gjort tilsvarende ting før.

Men det står faktisk ingenting i forumreglene om at det ikke er lov å ha flere identiteter? eller?

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-09, 21:29   #299
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ut fra kontrollpanelet mitt så vil jeg påstå at denne tråden har en bred enighet om at den er berettighet. :datapunkt: (passet det her?)

Gammel 04-03-09, 21:32   #300
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ut fra kontrollpanelet mitt så vil jeg påstå at denne tråden har en bred enighet om at den er berettighet. :dataspunkt: (passet det her?)

Det var rimelig riktig bruk av :datapunkt:, ja, slik jeg ser det.

Men det at mange mener noe betyr ikke nødvendigvis at det er bred enighet om det - ut fra mitt kontrollpanel vil jeg f.eks. påstå at det er temmelig mange som er enige med meg om at denne tråden er både ubehagelig og trist. (Som ikke er det samme som å mene at man ikke skal si fra om mistenkte troll.)

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.