|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#281 |
trøtt
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jentene mine går i den barnehagen jeg jobber i, så de har aldri vært igjen etter stengetid uten meg.
![]() |
#282 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg kjenner at jeg er utrolig glad i bhg som barna mine går i. Det hender nemlig at vi leverer, omtrent tripper utenfor mens vi venter på at de skal åpne, og de ansatte er hyggelige og smilende og lurer på om vi har det travelt og om de skal ta avkledningen etc. På samme måte så hender det at vi er i siste liten (trafikkuhell etc) da er de behjelpelige med påkledning etc. Aldri et negativt ord. Tvert i mot er det mer "trøst" som at barna som blir levert tidlig og hentet seint, kanskje får det roligere med den/de ansatte. De leser gjerne, er med og rydder/vasker (noe som er stor stas). |
![]() |
![]() |
![]() |
#283 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?
Sånn er det i den barnehagen jeg har jobbet i, og jeg håper virkelig det er slik i den barnehagen jeg skal begynne i. Men at det finnes foreldre som ikke har forståelse for at unger også kan bli slitne, det er jeg ikke i tvil om. Jeg syns ikke barn(eller foreldre) skal føle seg som en byrde fordi de leveres tidlig og hentes sent. I den barnehagen jeg har jobbet i har vi åpnet 7.30, men åpnet dørene ca 7.15 nettopp fordi foreldrene som må avgårde med en gang skal ha mulighet til å kunne kle av ungene uten å stresse seg ihjel.
![]() |
#284 |
Tittel og tittel....
|
Jeg tror heller jeg hadde gitt beskjed til barnehagen om at ungene kommer en gang mellom 9 og 10 og at dersom de ikke kommer så gir du beskjed.
![]() |
#285 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Jeg er så glad at barnehagen vår ikke har noe tidspunkt vi må være på plass. Vi kommer gjerne tuslende 10.30, vi.
![]() |
#286 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Du er helt sikker på at de ikke har det? De aller fleste barnehager har det. I min sønns barnehage må vi være der før 9 pga. turer og sånt, men foreldrene må hele tiden minnes på det i månedsbrev og lapper og sånt for altfor mange kommer mye senere, ofte halv elleve, uten å gi beskjed. Jeg lurer faktisk på om enkelte foreldre ikke har fått det med seg, at de ikke vet om det.
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer. Sist redigert av Dixie Diner : 27-06-10 kl 09:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#287 |
Ute av drift
![]() Sv: Henter du barna i tide?Ja, jeg er helt sikker på det. Og siden jeg vet at mange andre barnehager har det, måtte jeg spørre da vi begynte, fordi jeg hadde hørt at de ikke har det.
![]() |
#288 |
Drømmer
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Elise: Der poden går har de kjernetid siden de er på tur hver dag fra 9.15 til 14.30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#289 |
Ute av drift
![]() Sv: Henter du barna i tide?Hos oss er de på tur en gang hvert århundre.
![]() |
#290 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?I den barnehagen jeg jobbet i hadde vi en regel om at barna burde være der til klokka 10, men det var jo ikke sånn at vi kastet ut de barna som kom etter det tidspunktet
![]() |
#292 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Henter du barna i tide?Har alltid hentet tidsnok, men i den barnehagen jeg jobber, så er det en del foreldre som henter for sent.
![]() |
#293 |
can-jur
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Mannen glemte faktisk å hente en gang..
![]() |
![]() |
#294 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Henter du barna i tide?Hos oss er det 09.30 til 14.00 som er kjernetid. Vi må ringe/sende sms før 09.00 om barnet ikke kommer, eller man blir sene.
![]() |
![]() |
#295 |
trøtt
|
Vår barnehage har heller ingen kjernetid barnet må være der.
![]() |
#297 |
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Henter du barna i tide?Nå for tia har jeg mye fri jobber ca tre/ fire dager i uka men begynner ofte sent, så vi kommer når og om vi har lyst,bortsett fra turdag da skal de være der halv ti.
![]() |
#298 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg var i permisjon med minstemann fra september til mai. Jeg sa i fra til barnehagen at de kom kl.10 hver dag og at jeg ringte før ti når de ikke kom i det hele tatt. Jeg hentet dem ca. kl. 14, for da var de vanligvis tilbake fra eventuelle turer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
Quiet, please
|
Samme her. De har flere gode venner der, begge to, det er alle tiders barnehager som ser barna og alt det der, og de trives godt. Likevel synes de det er godt med helg og ferie, og blir veldig glad for en ekstra fridag i ny og ne. Det er vel noe med variasjon, tror jeg, noe annet enn det de gjør hver dag. Selv om jeg vet at de er flinke til å gjøre forskjellige ting i barnehagen.
![]() |
#300 |
Er frisk!
|
Hjelpes! Skulle jeg levert klokka 10 og hentet klokka 14 tror jeg at jeg hadde droppet hele greia... De måtte jeg gått 9.30, vært hjemme igjen 10.30, gått igjen 13.30 og vært hjemme igjen 14.30.
![]() |
|
|