Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Henter du barna i tide?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-10, 01:05   #281
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Henter du barna i tide?

Jentene mine går i den barnehagen jeg jobber i, så de har aldri vært igjen etter stengetid uten meg. Lurer mer på hvordan det blir til høsten når eldste begynner på skole/SFO, som har samme åpningstider som barnehagen og ligger 10 minutter kjøring unna.

(Det kommer ordna sig... )

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 01:31   #282
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner at jeg er utrolig glad i bhg som barna mine går i. Det hender nemlig at vi leverer, omtrent tripper utenfor mens vi venter på at de skal åpne, og de ansatte er hyggelige og smilende og lurer på om vi har det travelt og om de skal ta avkledningen etc. På samme måte så hender det at vi er i siste liten (trafikkuhell etc) da er de behjelpelige med påkledning etc. Aldri et negativt ord. Tvert i mot er det mer "trøst" som at barna som blir levert tidlig og hentet seint, kanskje får det roligere med den/de ansatte. De leser gjerne, er med og rydder/vasker (noe som er stor stas).

Og det er ikke alle som har bhg for "moro skyld" av og til er det ting som de bhg ansatte overhodet ikke har kjennskap til som gjør at bhg benyttes, eller som kanskje bare en ansatte er informert om. Det er heldigvis forskjell på nice-to-know og need-to-know i bhg vår.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 08:16   #283
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg kjenner at jeg er utrolig glad i bhg som barna mine går i. Det hender nemlig at vi leverer, omtrent tripper utenfor mens vi venter på at de skal åpne, og de ansatte er hyggelige og smilende og lurer på om vi har det travelt og om de skal ta avkledningen etc. På samme måte så hender det at vi er i siste liten (trafikkuhell etc) da er de behjelpelige med påkledning etc. Aldri et negativt ord. Tvert i mot er det mer "trøst" som at barna som blir levert tidlig og hentet seint, kanskje får det roligere med den/de ansatte. De leser gjerne, er med og rydder/vasker (noe som er stor stas).

Og det er ikke alle som har bhg for "moro skyld" av og til er det ting som de bhg ansatte overhodet ikke har kjennskap til som gjør at bhg benyttes, eller som kanskje bare en ansatte er informert om. Det er heldigvis forskjell på nice-to-know og need-to-know i bhg vår.

Sånn er det i den barnehagen jeg har jobbet i, og jeg håper virkelig det er slik i den barnehagen jeg skal begynne i. Men at det finnes foreldre som ikke har forståelse for at unger også kan bli slitne, det er jeg ikke i tvil om. Jeg syns ikke barn(eller foreldre) skal føle seg som en byrde fordi de leveres tidlig og hentes sent. I den barnehagen jeg har jobbet i har vi åpnet 7.30, men åpnet dørene ca 7.15 nettopp fordi foreldrene som må avgårde med en gang skal ha mulighet til å kunne kle av ungene uten å stresse seg ihjel.

Gammel 27-06-10, 08:18   #284
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Jeg lurer på om personalet er litt lei av meg for tida. Jeg ringer hveeer dag rett før 9 og sier at, joda, hm, vi kommer seint i dag også. Styrer foreslo spøkefullt om jeg ikke kunne ringe de dagene vi kom før 9 heller

Men jeg har ferie og ungene sover gjerne til over 8. Jeg vekker dem ikke kl 7 for å få dem i barnehagen, men jeg sender dem likevel dit selv om jeg har fri. Som flere andre sier her, så er det et ønske fra ungene om å få være i bhg. De stortrives, og bare meg og seg selv som underholdning blir kjedelig for dem i lengden. Leverer ca kl 10 og henter 15.30/16. Det blir gjerne sure miner om jeg henter før det. Har prøvd meg på både 14.30 og 15, men da er de altså ikke ferdige enda. Det gjelder forøvrig også når vi har hverdager og de blir leverte mlm 7.30 og 8.

Jeg tror heller jeg hadde gitt beskjed til barnehagen om at ungene kommer en gang mellom 9 og 10 og at dersom de ikke kommer så gir du beskjed.
Min eldste sønn er slik du beskriver, han kan stort sett ikke hentes for tidlig for da er han ikke ferdig med sitt.

Gammel 27-06-10, 08:29   #285
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er så glad at barnehagen vår ikke har noe tidspunkt vi må være på plass. Vi kommer gjerne tuslende 10.30, vi.

Gammel 27-06-10, 08:32   #286
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg er så glad at barnehagen vår ikke har noe tidspunkt vi må være på plass. Vi kommer gjerne tuslende 10.30, vi.

Du er helt sikker på at de ikke har det? De aller fleste barnehager har det. I min sønns barnehage må vi være der før 9 pga. turer og sånt, men foreldrene må hele tiden minnes på det i månedsbrev og lapper og sånt for altfor mange kommer mye senere, ofte halv elleve, uten å gi beskjed. Jeg lurer faktisk på om enkelte foreldre ikke har fått det med seg, at de ikke vet om det.
Skal de på tur da, går de bare kl 9 og så henger de lapp med tlf-nummer på døra, og så må foreldrene bringe barnet til der de er på tur.

Sist redigert av Dixie Diner : 27-06-10 kl 09:13.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 09:24   #287
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, jeg er helt sikker på det. Og siden jeg vet at mange andre barnehager har det, måtte jeg spørre da vi begynte, fordi jeg hadde hørt at de ikke har det.

De ser ikke behovet for å ha en sånn regel, rett og slett. Og etter å ha hatt barn i den barnehagen i 3 år er jeg så inne i den tankegangen at jeg må vri hodet hardt for å se poenget jeg og, men jeg ser at det virker fornuftig for de som har det, ellers hadde de vel ikke hatt det.

De kan ha det i perioder, f. eks. i adventstiden med samlinger hver morgen, i tillegg får vi beskjed når det er planlagt at mine barn skalpå tur, med tidspunkt for når de drar. Det er selvsagt ikke noe problem om vi ikke kommer til det oppsatte tidspunktet likevel (annet enn i spesielle tilfeller), om de har begynt samling blir vi oppfordret til å vente (det varer jo uansett ikke i en evighet, og har klokka først blitt 9.40 er det få som har veldig dårlig tid) og om de skal på tur velger de bare et annet barn.

Gammel 27-06-10, 09:26   #288
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Elise: Der poden går har de kjernetid siden de er på tur hver dag fra 9.15 til 14.30.
Det er jo uansett bare å komme senere med barna om man vil, men da må man dra dit de er på tur.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 09:28   #289
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Hos oss er de på tur en gang hvert århundre.

Gammel 27-06-10, 09:28   #290
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

I den barnehagen jeg jobbet i hadde vi en regel om at barna burde være der til klokka 10, men det var jo ikke sånn at vi kastet ut de barna som kom etter det tidspunktet Men det var slik at vi ikke ventet noe ekstra dersom vi spontant fant ut at vi ville gå på tur, da gjorde vi det, og kom noen av barna senere så fant de tom avdeling.

Gammel 27-06-10, 09:32   #291
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Hos oss er de på tur en gang hvert århundre.

Det var sjelden.
Poden går jo i utebarnehage så det blir litt annelerdes.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 10:02   #292
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har alltid hentet tidsnok, men i den barnehagen jeg jobber, så er det en del foreldre som henter for sent.

Gammel 27-06-10, 11:44   #293
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mannen glemte faktisk å hente en gang..
Etter ca 10 minutter ringte de fra banehagen å lurte.
Hverken han eller de der han var hos da jeg ringte ha glemt den hendelsen

Ordnet seg veldig greit, da kompisen fikk ringt sin kone som nettopp hadde hentet sine i samme banehage og hun snudde og hentet vår ( har 20 minutters kjøring).
Ellers har vi aldri vært i nærheten av å hente forsent.
Levere derimot

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 12:37   #294
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss er det 09.30 til 14.00 som er kjernetid. Vi må ringe/sende sms før 09.00 om barnet ikke kommer, eller man blir sene.

Ferie er pålagt 4 uker sammenhengende, eller var det 3? mellom 21 juni og 21 august, om jeg ikke husker helt feil.
Hos oss ble det utrolig kålete i år, så Storebror får ferie 2 siste uker i juli (barnehagen stengt), så 3 uker i barnehagen, så 4 uker fri, da vi reiser til Spania. Samt 2 uker fri i desember, pga Spaniatur.
Styrer syntes heldigvis at det var OK, hvis ikke hadde han fått 3-4 uker i juli, 3 uker i barnehagen også 4 uker fri, det hadde fort blitt vanskelig for han.

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 13:05   #295
Sokk
trøtt

Sokk sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Du er helt sikker på at de ikke har det?

Vår barnehage har heller ingen kjernetid barnet må være der. Vi har vanligvis samling rett før maten, og da har som regel de som skal komme kommet. De som ev. kommer senere enn kl 10 risikerer selvsagt at vi har dratt på spontantur, men da får barnet være på en av de andre avdelingene til vi kommer tilbake, hvis ikke foreldrene har mulighet til å bringe dem til der vi er på tur.

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 14:01   #296
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 312
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Ja, det gjør jeg. En gang har jeg fått problemer pga stengt bro. Da ringte jeg barnehagen, og heldigvis hadde min kusine seinvakt og kunne ta med barnet hjem.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 15:21   #297
era

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Nå for tia har jeg mye fri jobber ca tre/ fire dager i uka men begynner ofte sent, så vi kommer når og om vi har lyst,bortsett fra turdag da skal de være der halv ti.

Bhg er også i ferie modus og har det helt fint med at vi kommer tuslende mett uthvilt og blid i 10:30 tia el. senere.

Jeg har fått meg en avtale om at de ringer om de drar på spontan tur eller finner på noe spennende, da er vi der på 10 min, ringer før 09:00(morgenmøte) om hun ikke kommer, passer oss og alle ganske utmerket.

Jeg får også kjeft om jeg henter for tidlig og bare kommer å ødelegger.

Gammel 27-06-10, 17:25   #298
Veslemøya

Veslemøya sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg tror heller jeg hadde gitt beskjed til barnehagen om at ungene kommer en gang mellom 9 og 10 og at dersom de ikke kommer så gir du beskjed.

Jeg var i permisjon med minstemann fra september til mai. Jeg sa i fra til barnehagen at de kom kl.10 hver dag og at jeg ringte før ti når de ikke kom i det hele tatt. Jeg hentet dem ca. kl. 14, for da var de vanligvis tilbake fra eventuelle turer.

Har alle her unger som foretrekker barnehage fremfor å være hjemme? Jeg kjenner jeg blir litt misunnelig. Mine unger vil være hjemme selv om de har venner og trives i barnehagen.

Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 17:33   #299
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Har alle her unger som foretrekker barnehage fremfor å være hjemme? Jeg kjenner jeg blir litt misunnelig. Mine unger vil være hjemme selv om de har venner og trives i barnehagen.

Samme her. De har flere gode venner der, begge to, det er alle tiders barnehager som ser barna og alt det der, og de trives godt. Likevel synes de det er godt med helg og ferie, og blir veldig glad for en ekstra fridag i ny og ne. Det er vel noe med variasjon, tror jeg, noe annet enn det de gjør hver dag. Selv om jeg vet at de er flinke til å gjøre forskjellige ting i barnehagen.

Gammel 27-06-10, 17:38   #300
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Jeg var i permisjon med minstemann fra september til mai. Jeg sa i fra til barnehagen at de kom kl.10 hver dag og at jeg ringte før ti når de ikke kom i det hele tatt. Jeg hentet dem ca. kl. 14, for da var de vanligvis tilbake fra eventuelle turer.

Hjelpes! Skulle jeg levert klokka 10 og hentet klokka 14 tror jeg at jeg hadde droppet hele greia... De måtte jeg gått 9.30, vært hjemme igjen 10.30, gått igjen 13.30 og vært hjemme igjen 14.30.

Barna mine kan godt være hjemme, men de vil helst i barnehagen. Og absolutt ikke leveres seint og hentes tidlig. Da går de glipp av de rolige morgenstundene og ettermiddagene med frilek som er det de liker best i barnehagen. Nå når jeg har permisjon, leveres de enten tidlig og hentes tidlig eller leveres seint og hentes seint - men det er bare fordi jeg ikke har samvittighet til annet. Hadde de fått bestemme selv, hadde de hatt helt normale dager i barnehagen også nå mens jeg har permisjon.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.