Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-10-10, 18:58   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Denne i babyull, pinne 2,5 og str 8 år. Det tar tid!

Gammel 10-10-10, 23:03   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dere imponerer!

Jeg holder meg til baby/barnestørrelser, er straks ferdig med kjekkas-genseren...

Gammel 14-10-10, 13:46   #3
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kjekkasgenseren er ferdig, men ikke avbildet. Brukeren nekter forøvrig å prøve den...
Nytt prosjekt venter sikkert til neste uke siden vi har besøk ut uka nå, og jeg begynner neppe på noe nytt da, småpjasker heller med teppet til lillesøster.

Gammel 15-10-10, 15:41   #4
m^2

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det kommer jo helt på om du husker at du har én ekstra senere når du skal øke eller redusere elns. Jeg husker ALDRI sånt, så om jeg finner en feil bør den korrigeres snarest så det ikke blir følgefeil hele veien...

m^2 er ikke aktiv  
Gammel 16-10-10, 19:02   #5
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er såvidt begynt på en tradisjonell mariusgenser i fargene lilla, rosa og gult.

Har ikke vært i strikkemodus etter ferien, men håper det tar seg opp nå.

Retz er ikke aktiv  
Gammel 17-10-10, 01:04   #6
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Vurderer å strikke en fin og varm lue til min mor til bursdagen hennes. Bare prøve å finne passende til en dame på 61 år.

tips?...

Gammel 17-10-10, 14:19   #7
Malama

Malama sin avatar

Standard

Nå har jeg akkurat lagt opp til denne:

i dobbel tråd av dette garnet:

Spent på hvordan fargespillet blir, men oppskriften hadde en detalj jeg likte. Jeg får jo stadig strikketøyet til å vri seg i starten, men første pinne rett før vrangborden begynte, så bare passer jeg på å ha rettmaskene ut, så gikk det fint

Kjekkasgenseren er tatt i bruk, må få lastet inn bilde etterhvert, det har jeg vel ikke gjort.

Gammel 20-10-10, 16:09   #8
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Har akkurat lagt opp til denne:

Strikker i Sandnes Alpakka.

Salt er ikke aktiv  
Gammel 20-10-10, 16:14   #9
Malama

Malama sin avatar

Standard

Kjekkasgenseren er avbildet.
Det er bilde av starten på dressen i et annet innlegg i bloggen.

Gammel 20-10-10, 19:13   #10
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Jeg holder på med en kragejakke i nøstebarnboka til minsten. Så skal jeg strikke denne til største.

Gammel 21-10-10, 22:26   #11
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

I går kveld ble jeg omsider ferdig med midjepartiet på kjolen. Vill jubel i huset, for det der tok tid.

Så skal jeg finne frem garnet jeg skal bruke til overdelen, og hva finner jeg ut??

Jo, jeg har strikket midjepartiet i FEIL FARGE...

Så nå er jeg i gang igjen da, i et nytt forsøk.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 21-10-10, 22:54   #12
Snill & grei
Aktiv

Snill & grei sin avatar

Hvor: Ved Sognefjorden
Snill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populærSnill & grei er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

I går kveld ble jeg omsider ferdig med midjepartiet på kjolen. Vill jubel i huset, for det der tok tid.

Så skal jeg finne frem garnet jeg skal bruke til overdelen, og hva finner jeg ut??

Jo, jeg har strikket midjepartiet i FEIL FARGE...

Så nå er jeg i gang igjen da, i et nytt forsøk.

Samme kjole som meg? (hjertekjolen)
Jeg har strikket en bitteliten feil i midjepartiet og kvir meg nå til å rekke opp igjen en omgang. Jeg bare må rekke opp igjen, ellers vil jeg irritere meg noe grenseløst over det i etterkant

Gammel 21-10-10, 23:01   #13
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Snill & grei, her.

Samme kjole som meg? (hjertekjolen)
Jeg har strikket en bitteliten feil i midjepartiet og kvir meg nå til å rekke opp igjen en omgang. Jeg bare må rekke opp igjen, ellers vil jeg irritere meg noe grenseløst over det i etterkant

Hjertekjolen ja.

Tok de fargene som er i oppskriften, og presterte å strikke med den lysegrå i midjen.

Kunne sikkert hatt det slik, men nei...vil ha det riktig.

Men fy søren så irriterende.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv  
Gammel 22-10-10, 10:01   #14
Jålebeinet
med tunga på styret

Jålebeinet sin avatar

Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Lykke til med opprekking av kjoler

Jeg holder på med denne halsen. Skal bli en julegave til en venninne.

Jålebeinet er ikke aktiv  
Gammel 24-10-10, 13:43   #15
vimjer
Tante Sofie

vimjer sin avatar

Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg er stort sett ferdig med "Crazy"-kjolen. Heklingen gjenstår, men der må jeg ha bistand fra svigermor, gitt.
Har begynt på et jentesett imens - skal bli julegave.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg julegave.jpg (47,6 KB, 45 visninger)
vimjer er ikke aktiv  
Gammel 31-10-10, 12:44   #16
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har strikket litt mer også:

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 31-10-10, 12:46   #17
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Så nydelige, allium!
Hvor mange timer strikker du hver uke, tror du?

Gammel 31-10-10, 12:54   #18
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nja... 50 minutter på toget hver dag, og en time eller to om kvelden i sofakroken. Men den jakken begynte jeg på i starten av september. Det var togstrikk til jeg nådde mønsteret.

Ja, og så tok jeg danskebåten i høstferien. Det ble ganske mange centimeter på Still Light. Kursdagen på jobb i forrige uke ga også noen.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Gammel 22-10-10, 11:06   #19
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg er inne på å strikke en hals til mamma til jul.

Hun var på jakt etter "en sånn hals som man kan trekke opp som lue, ikke sånn hals som dere hadde som små", altså fastslo vi at de kaller det "buff" nå, men det husket hun aldri. Hun ville ha en i ull, og fant bare til barn på janus, til voksne hadde de god, gammeldags hals.

Så jeg tenkte tykk tråd, tykke pinner, fort gjort...

Gammel 22-10-10, 12:55   #20
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg er inne på å strikke en hals til mamma til jul.

Hun var på jakt etter "en sånn hals som man kan trekke opp som lue, ikke sånn hals som dere hadde som små", altså fastslo vi at de kaller det "buff" nå, men det husket hun aldri. Hun ville ha en i ull, og fant bare til barn på janus, til voksne hadde de god, gammeldags hals.

Så jeg tenkte tykk tråd, tykke pinner, fort gjort...

Har du sett på pickles.no? Der har de i hvert fall noen veldig fine og enkle halser i tykt garn, kanskje en av de kan brukes hvis du strikker den litt lenger?

Sist redigert av Majsa : 22-10-10 kl 22:09.
Majsa er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.