03-04-17, 21:53 | #301 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: HønerTilføre flere i en flokk pleier å gå bra. Det har i hvert fall gått bra her, men de bør ikke være for små når man blander dem. |
13-10-18, 22:30 | #306 |
finner ut av mye
|
Sv: HønerSå fine! En vakker dag skal jeg ha egne høner.
14-10-18, 19:09 | #308 |
|
Sv: HønerNei resten av familien nekter å spise dyr som har et navn og som de har et forhold til. Foreløpig har jeg avlivet haner og en gang en høne som var veldig syk. Ellers får de foreløpig leve og ha det bra så lenge de har det greit. Og så kommer det et egg i ny og ne på de to eldste også. Den minste, som sitter bak den sorte heter Doris og var Herremannens favoritt når hun var kylllng så hun er ekstra tam. Hun er det nok uansett ikke så mye mat på, hun er i størrelse med et marsvin uten fjær. Sist redigert av Pelen : 14-10-18 kl 19:43. |
14-10-18, 19:29 | #309 |
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
|
Sv: HønerÅh, skulle gjerne hatt turkise egg! Sist redigert av Galathea : 14-10-18 kl 21:33. |
14-10-18, 19:43 | #310 |
|
Sv: HønerVi har aldri hatt noen store haner ettersom vår chabo er så liten og det blir for tungt for henne å ha en stor hane på ryggen. Dette er uten tvil den greieste hanen. Rolig og fin, tar hånd om damene sine og liker kos fra oss. I tillegg galer han maks noen ganger per dag. Dete r det aller beste med ham. Det kan gå uker mellom gangene jeg hører ham gale. |
14-10-18, 23:37 | #311 |
|
Sv: HønerDet er mye kykkeliky her ja, men vi bor jo i skogen så ingen naboer som sjeneres. RIR- hanen er nok også ganske tung, selv om han er hakket lettere enn den forrige, gærne sussex'en. Hønene ble rimelig loslitt på ryggen, og det har ikke bedret seg så veldi etter den nye hanen kom til gårds i sommer. Mulig 4 høner er litt for få for han? Uff, ikke bare-bare å være frittgående høner heller.. |
15-10-18, 08:13 | #312 |
|
Sv: HønerJeg har en (den spraglete) som var veldig slitt på ryggen, hun hadde en ganske stor flekk som var fjærløs. Resten ser normale ut. Vi satte på henne en ryggbrskyttrlde ettersom de andre var på ryggen hennes litt der det var fjærløst. Det hjalp noe, men jeg vet ikke om den fjærløse flekken kom av hanen eller noe annet. |
15-10-18, 10:37 | #314 |
|
Sv: Høner
Ja, de hanene vi har hatt har vært ganske, eh, virile, så det går for seg til tider ja Han er bare en ungdom på 1 år han vi har nå, håper han roer seg snart... |
|
|