Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG TALT!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-12-20, 10:39   #301
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.251
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Og det er STOR forskjell på å være lita jente i mørkeblå og mørkegrønne klær, flammer og dinosaurer, og liten gutt med rosa, glitrende enhjørninger og prinsesse altså, i forhold til hva det krever av selvtillit og hvilke reaksjoner man møter. Det burde ikke være silk, men det er slik. Rammene er MYE trangere for gutter, dessverre.

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Sorry as, men det er enorm forskjell på å være jente som kler seg i gutteklær og å være gutt som kler seg i jenteklær. Og jeg har en sønn som veldig gjerne gikk i tyllskjørt i barnehagen.

Jeg ser dere skriver dette, men jeg lurer på om det er litt gamle holdninger som henger igjen. I min oppvekst var det slik som dere beskriver. Men jeg vet om jenter på barneskolen som nå har blitt stengt ute fra toalettene fordi de "ikke er jenter". Det var blant annet på grunn av klesstil.

Jeg prøver ikke å si at det er enkelt å være gutt i tyllskjørt, men det er sannelig ikke så enkelt å være tøff jente med caps alltid, heller.

Problemet er jo de EKSTREMT TRANGE RAMMENE som ungene absolutt skal presses inn i.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 19-12-20, 10:54   #302
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.844
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Å ikke få sove er så IRRITERENDE og BORTKASTA når jeg har en hel helg uten en plan og uten å møte et eneste menneske. Nuvel, enda godt Knausgård har skrevet nok en murstein jeg kan flykte i.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Gammel 19-12-20, 11:23   #303
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Jeg ser dere skriver dette, men jeg lurer på om det er litt gamle holdninger som henger igjen. I min oppvekst var det slik som dere beskriver. Men jeg vet om jenter på barneskolen som nå har blitt stengt ute fra toalettene fordi de "ikke er jenter". Det var blant annet på grunn av klesstil.

Jeg prøver ikke å si at det er enkelt å være gutt i tyllskjørt, men det er sannelig ikke så enkelt å være tøff jente med caps alltid, heller.

Problemet er jo de EKSTREMT TRANGE RAMMENE som ungene absolutt skal presses inn i.

Ja det er godt mulig rammen for jenter er mye trangere.
Men de fleste ville stusset om en mannlig kollega kom i glitterskjørt på jobben. I langt større grad enn om en kvinnelig kollega kom i dress. Så det tange rommet for gutta vedvarer.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 19-12-20, 11:26   #304
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

At folk skal ha meg til å FORSTÅ ting jeg allerede har skjønt, for at de som har fått det som de ville skal få KOSE SEG MED GOD SAMVITTIGHET


Sorry. Ferdig nå.

Feil tråd! Du ber ikke om UNSKYLDING i denne tråden. Faen ass!!
Og hvorfor kan ikke telefonen min lære seg å skrive faen?!?! Den greier å lagre alle andre ord, både rettdtavet og feilstavet. Men FAEN nekter den å ta til seg. Og kommer. Kommer er er helt ukjent ord. Rettes til kommet. Det er jo helt logisk

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 19-12-20, 13:49   #305
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.712
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Ja det er godt mulig rammen for jenter er mye trangere.
Men de fleste ville stusset om en mannlig kollega kom i glitterskjørt på jobben. I langt større grad enn om en kvinnelig kollega kom i dress. Så det tange rommet for gutta vedvarer.

Nei, jeg har gutt og jente som er like gamle, og opplever helt klart at rammene er trangere for gutter. Både når det gjelder fritidsinteresser (lettere å være jente og drive med ishockey eller BMX enn gutt å drive med dans eller sprangridning, lettere å være jente og ville leke med biler enn å være gutt og ville leke med dukker) og når det gjelder klær. Og jeg har jente som har gått på skoleball i skjorte, slips, dressjakke og -bukse.

Men rammene er generelt alt for trange for begge kjønn, og verre jo yngre de er nesten. Da jeg var barn var det helt vanlig at jenter hadde helt kort hår og "guttesveis", og klærne var røde, blå, brune eller grønne hos begge kjønn.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 19-12-20, 19:10   #306
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Vaskemaskinen tok kvelden nå!

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv  
Gammel 19-12-20, 19:37   #307
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.430
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Åh, det er kjedelig, Nenne.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 19-12-20, 21:22   #308
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.020
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Hvor er den fra?

HM. Søk på dinosaur.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 11:39   #309
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.596
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Faen faen faen!!
Våkna med kink i nakken og det er så vondt (tross full dose Paracet, Ibux og voltarengel) at jeg strever med å holde på maten. Faen ta de JÆVLA legene som ikke kan finne ut hva som feiler fingrene mine og reparere dem!!!
Jeg blir skeivere og skeivere av feilbelastning for hver dag. Og de snakker Om ÅR!!!!!! Før jeg er bra igjen.
Faen ta den JÆVLA kua som sparket meg i første omgang og som viste seg å være drektig og dermed IKKE kunne sendes på slakteriet så jeg må forholde meg til faenskapen hver eneste dag!!! Fuck hele systemet som gjør at man ikke kan sykmeldes mer enn 100%. Hjelper lite når stillingsinstruksen er drøyt 200%

FAEN!!!!

Nå kaffe.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 13:57   #310
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.847
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Det er så mye teit i Hjem til jul 2, men å valse rundt på VAKT med privatjakke utenpå uniformen er så DUST!!! Hvem GJØR det?! På et sykehus?

Avdelingsleder påtalte det ikke, engang.

Charlie er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 15:45   #311
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.840
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

Hvorfor må små gutter gå med militærgrønt, svart og mørkeblått?? Og hvorfor er det ikke mulig å få tak i en kul dress med bling-bling på, for eksempel? Og hvorfor finnes det ingen rosa gensere med dinosaurer på?

Hvilken str? Jeg synes denne er kul!

https://www.miniinthebox.com/no/p/ba...8aAjaoEALw_wcB

Lyppa er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 16:26   #312
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.272
Blogginnlegg: 264
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Hvorfor må det være så FORDØMT vanskelig å gi bort ting?! Folk kommer ikke når de sier de skal, slutter å svare osv. Det er enklere å bare kaste ting.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 18:21   #313
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.403
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Legg heller ut for en 10-er,da får du hakket mer seriøse henvendelser.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv  
Gammel 20-12-20, 19:55   #314
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.712
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Hvis du som lagleder ønsker å dra igang en tid- og ressurskrevende dugnad for fotballaget de siste FEM dagene før jul, så sjekk for all del på forhånd hvor mange som har kapasitet og mulighet til, eller ønsker å prioritere dette, i stedet for å bare svare kjekt at vi selvsagt tar jobben, for så å kjøre på med massiv guilt-tripping når det viser seg at det (surprise, surprise) blir vanskelig å få folk til å stille opp.

Dette er jo en UNIK mulighet, må vite, til å få inn masse penger i lagkassa, og da MÅ det jo prioriteres, for FOTBALL TRUMFER FØKKINGS JUL, FAMILIE, KORONA OG ALT!

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå  
Gammel 20-12-20, 20:05   #315
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.483
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hvorfor må det være så FORDØMT vanskelig å gi bort ting?! Folk kommer ikke når de sier de skal, slutter å svare osv. Det er enklere å bare kaste ting.

Jeg har samme erfaring. Nå har jeg begynt å skrive nederst i gi-bort-annonser at de skal si fra i første melding om når de kan komme.

Da sikrer jeg at jeg velger en som
A) Har lest hele annonsen og dermed antagelig er reelt interessert, ikke bare vil ha noe gratis
B) Er i stand til å kommunisere
C) Har tenkt gjennom når og hvordan gjenstanden kan hentes.

Så tillater jeg meg å velge den personen som faktisk svarer på det jeg spør om, og kan hente innen såpass kort tid at jeg tror på at det kommer til å skje.

Hvis svaret er at de skal prøve i neste uke, hvis det de får får noen til å kjøre seg og noen andre til å passe bikkjer og unger (true story) så velger jeg noen andre hvis jeg kan. Og er det ingen andre som melder seg så sier jeg ok, at de får si fra før de kommer og ser på det som en bonus hvis de dukker opp.

Timar er aktiv nå  
Gammel 20-12-20, 20:26   #316
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.430
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Det har vært store problemer på trinnet til Gut og det har vært møter i grupper, tatt opp i foreldremøter, jobbet forebyggende og prøvd mange tiltak. Som en siste utvei så skal de to klassene mikses på nytt og nå er det et foreldrepar som KREVER FYSISK FORELDREMØTE fordi de ikke har fått med seg dette (møtt på foreldremøtene der dette har vært tema). VI ER DA FOR FAEN MIDT I EN PANDEMI og foreldre for over 40 elever kan ikke MØTES FYSISK!

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 21-12-20, 09:26   #317
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.623
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

HVOR OFTE er det meningen at man skal måtte reise til tannlegen for å fikse strenger og klosser på reguleringen?! Går det ikke an å FÅ DET TIL Å SITTE MER ENN TO UKER OM GANGEN?!

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv  
Gammel 21-12-20, 09:37   #318
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.065
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det har vært store problemer på trinnet til Gut og det har vært møter i grupper, tatt opp i foreldremøter, jobbet forebyggende og prøvd mange tiltak. Som en siste utvei så skal de to klassene mikses på nytt og nå er det et foreldrepar som KREVER FYSISK FORELDREMØTE fordi de ikke har fått med seg dette (møtt på foreldremøtene der dette har vært tema). VI ER DA FOR FAEN MIDT I EN PANDEMI og foreldre for over 40 elever kan ikke MØTES FYSISK!

Dette er veldig enkelt. Just say "no"!

Og det sender du beskjed om til skolens ledelse. Det er fullt mulig å gjennomføre foreldremøte på teams for de aller fleste, og så avholder man heller et eget møte for de som ikke har teknisk kompetanse til møtet på teams på skolen. Ikke optimalt, men sånn må det bli i disse dager.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv  
Gammel 21-12-20, 09:52   #319
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.430
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Dette er veldig enkelt. Just say "no"!

Og det sender du beskjed om til skolens ledelse. Det er fullt mulig å gjennomføre foreldremøte på teams for de aller fleste, og så avholder man heller et eget møte for de som ikke har teknisk kompetanse til møtet på teams på skolen. Ikke optimalt, men sånn må det bli i disse dager.

Skolen kommer garantert til å si at nei, det går ikke å ha fysisk møte. Dette er altså foreldrene til en av elevene som krevde, helst nå før jul. Kommer garantert ikke til å skje, da de krevde foreldremøte MED alle foreldre, rektor, trinnansvarlig og kontaktlærerere.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv  
Gammel 21-12-20, 09:55   #320
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.844
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T

Herlighet, de må da leve i en alternativ virkelighet?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no