Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Enkelte folk har lite vett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-12-08, 00:11   #301
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

I teorien er jeg enig med deg, Irma, i praksis har jeg sett flere ganger her inne at jo nyere man er, jo lettere blir man "misforstått." De som har vært her lengst, har større "slack" mot hverandre, enn man har mot de nye. Naturlig? Men den "du må gå i deg selv, kjære", den holder ikke alltid mål.
I denne tråden var mange veldig enige i at jeg var en "kranglefant." (Jada, jeg litt av den. :selvinnsikt: )
Samtidig tenker jeg det er lettere å oppfatte en ny som kranglefant, enn en gammel traver. Er det meningen at det er den med kortest fartstid som skal gi seg i diskusjoner? Er det en uskreven regel her inne?

(Se, hun krangler igjen... )

Jeg tror FP er et særegent forum når det kommer til kvalitet på diskusjonene. Det er mange her med svært høy diskusjonskompetanse, og som holder selv de mest opphetede debatter på et sivilisert nivå. Det nytter ikke å komme med "alle er slemme med meg" eller "nå må alle ta seg sammen, det var ikke sånn jeg mente det". Det at du nå antyder at det er slik at den som har kortest fartstid som må "gi seg" (hva nå enn det betyr, jeg har aldri sett at noen er tvunget til å måtte forlate diskusjoner) illustrerer egentlig bare poenget mitt. Jeg tror det er helt feil. Jeg tror det er måten å diskutere på som skaper reaksjoner, ikke det at man er ny bruker i seg selv.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 00:48   #302
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Men rine, jeg vil anta at de aller fleste her inne vet at det skjer oftere ulykker på strekninger med lav hastighet enn på motorveier, og at det derfor ikke har vært nødvendig å linke til informasjon og statistikk på dette.

Jeg har og kræsjet, i 20 km/t begge bilene ble kondemnert og jeg lå en uke på sykehus med fare for lungekollaps, noen brekte ribben samt en hodeskade.
Så jeg har absolutt nulltoleranse på dette med manglende bilsikring.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 01:04   #303
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.388
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg tror FP er et særegent forum når det kommer til kvalitet på diskusjonene. Det er mange her med svært høy diskusjonskompetanse, og som holder selv de mest opphetede debatter på et sivilisert nivå. Det nytter ikke å komme med "alle er slemme med meg" eller "nå må alle ta seg sammen, det var ikke sånn jeg mente det". Det at du nå antyder at det er slik at den som har kortest fartstid som må "gi seg" (hva nå enn det betyr, jeg har aldri sett at noen er tvunget til å måtte forlate diskusjoner) illustrerer egentlig bare poenget mitt. Jeg tror det er helt feil. Jeg tror det er måten å diskutere på som skaper reaksjoner, ikke det at man er ny bruker i seg selv.

Noen ganger kan en bruker, ny som gammel formulere seg klønete, selvfølgelig. Min erfaring er likevel at man fortere tar: Hva mener du egentlig her- varianten til en nykommer enn til en gammel traver. Har lest mange innlegg der nykommere har formulert seg veldig tydelig og godt etter min mening, men likevel har blitt "misforstått." Jeg har heller ikke blitt tvunget til å forlate en diskusjon, på ingen måte, men det er unektelig litt komisk at veldig mange av mine kranglete med-debattanter oppfatter meg som nettopp det. Jeg er jo det, (knegg men er i aller høyeste grad ikke alene om den egenskapen. (Ikke misforstå, jeg tok meg absolutt ikke nær av dette.)


Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Men rine, jeg vil anta at de aller fleste her inne vet at det skjer oftere ulykker på strekninger med lav hastighet enn på motorveier, og at det derfor ikke har vært nødvendig å linke til informasjon og statistikk på dette.

Jeg har og kræsjet, i 20 km/t begge bilene ble kondemnert og jeg lå en uke på sykehus med fare for lungekollaps, noen brekte ribben samt en hodeskade.
Så jeg har absolutt nulltoleranse på dette med manglende bilsikring.

Du har nok rett i det, det jeg oppfattet som komisk, var at den ene ulykken etter den andre ramlet inn, sånn helt på tampen. Likevel, jeg må jo tro på det. Man lyver ikke på seg en ulykke, antar jeg. Hadde du forresten på deg bilbelte og likevel gikk det så ille?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 01:53   #304
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Ja jeg hadde på meg bilbelte. Jeg har en psykisk sperre som gjør at jeg ikke kan starte bilen om jeg ikke har bilbelte på meg.
Jeg hadde nok skadet meg mye mer om jeg ikke hadde hatt belte på.

Jeg ser jo hva du mener her, men de brillene jeg har på meg i dag så synes jeg at eksemplene kom på et greit tidspunkt ettersom debatten sporet i den retningen.
Det finnes sikkert de som lyver på seg ulykker og som alt annet, men jeg velger å tro at det ikke forekommer her inne.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 07:12   #305
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.576
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Fælt som dere kræsjer da.

Regner med at dere ikke var skyldige??

Ehhh, jo, jeg var nok det.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Diskusjonen har vel vært innom hvorvidt det er bare er farlig å være usikret i store hastigheter og på lange strekninger. Strekningen barnehage- hjem har vel også vært nevnt? Ingen konkrete eksempler har kommet frem. Før nå. Nå hadde den ene kræsjet i lavere tempe enn den andre. (30 km, 10 km) Rett ved barnehagen t.o.m. Men, jeg får ta deres ord for det.
(Hvis man får så stort blåmerke av å krasje i 10 km i timen, hadde det kanskje t.o.m være en fordel å ikke brukt bilbelte? )

Så du tror meg ikke? Jaha, det var jo greit å vite. Men om du vil absolutt vite alle detaljer, jeg stod helt i ro og skulle ut på en forkjørsvei, med 60-sone. Det viste seg dessverre at det jeg trodde var en god luke ikke var det, og jeg plasserte fronten på bilen rett i siden på en bil som kom kjørende, jeg hadde da kjørt maks fem meter, så jeg kan umulig ha holdt høyere fart enn 10 km/t. Men bilen jeg traff holdt fartsgrensen (60) og siden det er den totale hastigheten i en krasj som betyr noe så ble det en ganske solid kollisjon. Begge airbaggene på bilen løste seg ut, fronten på bilen min fikk seg en veldig kraftig trøkk og jeg endte på legevakt med et solid blåmerke etter bilbeltet. Det var skader for nesten 100 000 på bilen min, hvor mye jeg klarte å skade motparten har jeg ikke turd å spørre om, men siden jeg klarte å ta forskjerm, bakskjerm og begge dørene på siden vil jeg tippe det kostet ganske mye. Og jeg er veldig glad det ikke var passasjerer i den andre bilen, for de ville nok blitt skadet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 07:37   #306
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.854
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

(Hvis man får så stort blåmerke av å krasje i 10 km i timen, hadde det kanskje t.o.m være en fordel å ikke brukt bilbelte? )

:biter i meg en hel rekke sarkastiske uttalelser:

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 07:43   #307
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.576
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

:biter i meg en hel rekke sarkastiske uttalelser:

Oh, come on, ikke bit for hardt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 07:45   #308
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.576
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Ja, og unnskyld meg for at jeg ikke kom med eksempelet mitt tidligere i tråden. Skal huske på til neste gang at om en tråder blitt lenger enn 250 innlegg er det ikke noen vits i å si sin mening.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 07:47   #309
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

rine: Hva tror du skjer med barnet som sitter usikret skulle bilen kræsje (med en lykestolpe, f.eks.) i 30 km/t? Har du den oppfatningen at hastigheten er for lav til at barnet tar skade?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 07:52   #310
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 08:31   #311
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.841
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

rine: Jeg kom med et eksempel for mange sider siden, så du ikke det?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 09:53   #312
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.719
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Noen ganger kan en bruker, ny som gammel formulere seg klønete, selvfølgelig. Min erfaring er likevel at man fortere tar: Hva mener du egentlig her- varianten til en nykommer enn til en gammel traver. Har lest mange innlegg der nykommere har formulert seg veldig tydelig og godt etter min mening, men likevel har blitt "misforstått." Jeg har heller ikke blitt tvunget til å forlate en diskusjon, på ingen måte, men det er unektelig litt komisk at veldig mange av mine kranglete med-debattanter oppfatter meg som nettopp det. Jeg er jo det, (knegg men er i aller høyeste grad ikke alene om den egenskapen. (Ikke misforstå, jeg tok meg absolutt ikke nær av dette.)

Grunnen til at man lettere forstår en "gammel" bruker enn en "ny" bruker er selvfølgelig at man kjenner de gamle brukerne bedre. Jeg forstår feks søstrene mine bedre enn de fleste, dette kommer selvfølgelig av at vi har felles referanser og en god del felles holdninger. Det er ikke noe hokus-pokus ved dette, og det er heller ikke fordi at man vil være lite grei mot nye brukere at man oppfører seg slik. (Man bør kanskje prøve å være oppmerksom på det, hvis man vil at nye skal føle seg velkommen, men det er en annen sak.)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 10:02   #313
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ja, og unnskyld meg for at jeg ikke kom med eksempelet mitt tidligere i tråden. Skal huske på til neste gang at om en tråder blitt lenger enn 250 innlegg er det ikke noen vits i å si sin mening.

Flott at du kan lære (viser tegn til vett ).

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 10:25   #314
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Diskusjonen har vel vært innom hvorvidt det er bare er farlig å være usikret i store hastigheter og på lange strekninger. Strekningen barnehage- hjem har vel også vært nevnt? Ingen konkrete eksempler har kommet frem. Før nå. Nå hadde den ene kræsjet i lavere tempe enn den andre. (30 km, 10 km) Rett ved barnehagen t.o.m. Men, jeg får ta deres ord for det.
(Hvis man får så stort blåmerke av å krasje i 10 km i timen, hadde det kanskje t.o.m være en fordel å ikke brukt bilbelte? )

At du sitter og antyder at folk lyver, er ikke bare ufint, men det vitner også om total uvitenhet.

Hvordan utfallet i en kollisjon, uavhengig av fart, avhenger av en hel rekke faktorer; hva du treffer, hvordan du treffer, hvilken bil du har, etc. Kjører du feks inn i en bil bakfra, hvor denne også kjører forover, så tåles det høyere hastighet enn om du frontkolliderer, for bakfra så vil kraften av kollisjonen bli mindre, siden begge går i samme retning, mens i en frontkollisjon så vil det bli en bråstopp. Og kjører du i en fast ting som ikke flutter seg, bergveggen, trær, etc, så får du en enda verre bråstopp.

Hvordan bilen gir etter i kollisjonen har også mye å si for de som sitter inni. Mange reagerer på de enorme skadene som oppstår på endel nyere biler. En liten kræsj, og hele fronten er revet vekk... Møkkabil, i følge mange. Men, saken er den at det er en fordel om bilen gir etter, for da tar den av for de verste kreftene, og de som sitter inni blir mindre skadd.

Derav også de mange bilene som bli kondemnerte etter en kræsj. En kondemnert bil trenger ikke bety at det har vært en storsmell, bare at bilen faktisk har gjort jobben sin.
(nå er det jo også flere faktorer som avgjør om en bil bli kondemnert da. Rammeskevhet etter en kræsj, gir ofte resultat i kondemnering, og her trengs det ikke store smellen til. Sidekollisjon gir lett et slikt resultat. Og for øvrig så er det kostnaden på skaden opp mot bilens listeverdi som avgjør om det blir kondemnering.)

Jeg har ikke noe problem med å tro at folk kan pådra seg lettere skader i kollisjoner ned i mot 10 kmt, under de "rette" omstendighetene. 10 kmt virker ufattelig tregt når man kjører, men i en bråstopp så er det heftige krefter ute og går alikevel.

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 10:32   #315
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg skulle ØNSKE jeg løy, Rine. For da hadde vi ikke vært uten bil i flere måneder etterpå, og jeg hadde ikke hatt hjertestans hver gang noen kommer for fort inn fra høyre i rundkjøringer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 10:42   #316
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Jeg har kun kræsjet med speilet i husveggen her jeg da.. det ble bare dyrt egentlig.

Har sittet på en gang hvor vi fikk en bil i siden (den skiftet fil "på oss"), og det blir nok skrammer det og, selv når det ikke går fort. Bråstopp er kraftig undervurdert og en bråstopp i 10km/t kan jeg fint forestille meg at er ubehagelig nok, om den kommmer brått nok.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 10:47   #317
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Etter gårsdagens sparktur, kan jeg melde at bråstopp selv i lav fart gjør vondt.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 10:52   #318
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Og små barn må jo bare bli enda mer skvist.. huff.

Jeg var litt adrenalin-junkie på mine yngre dager, og alt som luker "brå stopp" er kraftig undervurderte smertekilder.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 13:44   #319
Ke@
Aktiv
 
Ke@ sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Hjemme
Innlegg: 221
Ke@ er litt kul
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jada. Barnet leende, løst i baksetet, og BabyBorn i bilsetet.

Eh... Det var jo logisk.

__________________
Ke@ og Lillegutt f.2002.
Nummer 2 kommer i mars.
Ke@ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-08, 14:03   #320
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Enkelte folk har lite vett

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Diskusjonen har vel vært innom hvorvidt det er bare er farlig å være usikret i store hastigheter og på lange strekninger. Strekningen barnehage- hjem har vel også vært nevnt? Ingen konkrete eksempler har kommet frem. Før nå. Nå hadde den ene kræsjet i lavere tempe enn den andre. (30 km, 10 km) Rett ved barnehagen t.o.m. Men, jeg får ta deres ord for det.
(Hvis man får så stort blåmerke av å krasje i 10 km i timen, hadde det kanskje t.o.m være en fordel å ikke brukt bilbelte? )

I alle dager. Lyver de tror du?

Min mann frontkolliderte i 10 km/t (møtende bil hadde samme fart), han gikk med krage i flere mnd. etterpå.
Har enda plager (12 år senere) som legen mener henger igjen fra den gangen.

Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no