Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva lurer du på i dag? #02

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-12-23, 13:27   #301
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Det blir kanskje litt på samme måte som om at noen fysikalske klinikker spesialiserer seg på idrettsmedisin, mens andre er mer generelle for alle typer problemstillinger? Selv om det helt sikkert er mye likt og mye overlapping av kunnskap.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 14:28   #302
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.372
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Dette er definisjonen på en spiseforstyrrelse.
Dersom man er så overvektig at det blir sykelig så har man pr definisjon en spiseforstyrrelse.
Så jeg lurer på hvorfor man velger å kalle den ene gruppa en spade mens den andre gruppa er feit.

Sånn. Takk. Fikk det ut.


Sykelig overvekt er definert som overvekt med BMI over 40, iflg Helsedirektoratet.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 16:49   #303
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.209
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Dersom man er så overvektig at det blir sykelig så har man pr definisjon en spiseforstyrrelse.

Mener du det? Jeg ser ikke helt at det trenger å være tilfelle. I alle fall ikke hvis definisjonen er som Ellisiv sier, altså BMI på over 40.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 18:57   #304
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.645
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

ROS anslår at ca 20-30 % av de som er sykelig overvektige har en overspisingslidelse.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 19:19   #305
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.600
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Mener du det? Jeg ser ikke helt at det trenger å være tilfelle. I alle fall ikke hvis definisjonen er som Ellisiv sier, altså BMI på over 40.

Det er ikke noe jeg mener. Der er den offentlige definisjonen.

Sitat:

Spiseforstyrrelse er en betegnelse på flere lidelser der tanker, følelser og handlinger i forhold til mat, kropp og vekt går utover livskvaliteten.

Sitat:

Sykelig overvekt er en kronisk sykdom og defineres som BMI lik eller over 40, eller BMI over 35 med vektrelaterte følgesykdommer (for eksempel høyt blodtrykk, diabetes type 2, pustestopp om natten/ søvnapné).

https://www.helsenorge.no/sykdom/psy...forstyrrelser/

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 19:25   #306
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.675
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg ville trodd, ut fra navnene på avdelingene, at overvektige som trenger behandling for spiseforstyrrelser, skal til avdelingen for spiseforstyrrelser, mens overvektige som bare (eller «bare») skal ha behandling for overvekten, skal til den andre avdelingen. (Og at «sykelig overvekt» betyr «overvekt som det er medisinsk viktig å gjøre noe med, og som man trenger medisinsk hjelp til å gjøre noe med», og at det er derfor avdelingen heter det. Men «avdeling for behandling av overvekt» hadde jo vært et bedre navn.)

Næh, jeg tenker at det er bedre at det heter det det gjør nettopp fordi det tydeliggjør at ikke all overvekt er sykelig. At de som må ha hjelp på et sykehus er «sykelige», mener jeg er en selvfølge. Vi behandler ikke friske mennesker på sykehus.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 19:32   #307
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.905
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Jeg lurer på hvor jeg har lagt nissegavene til ungene.. De er tydeligvis gjemt et lurt sted..

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 19:45   #308
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.451
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Jeg lurer på hvor jeg har lagt nissegavene til ungene.. De er tydeligvis gjemt et lurt sted..

Hvilke steder ser de aldri? I vaskerommet? I garasjen? I bagasjerommet på bilen? Bakerst i undertøyskuffen? Nederst i skittentøyskorgen?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 20:48   #309
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.724
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er ikke noe jeg mener. Der er den offentlige definisjonen.

https://www.helsenorge.no/sykdom/psy...forstyrrelser/

Hva mente du da med dette?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei, og overvektige er ikke nødvendigvis sykelige.

Jeg regner med at de som er så overvektige at de kvalifiserer til behandling på en slik avdeling kommer under den kategorien du lenker til øverst, og at de derfor kan kalles sykelige.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 21:03   #310
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.209
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det er ikke noe jeg mener. Der er den offentlige definisjonen.

Disse definisjonene sier jo det jeg sier. Spiseforstyrrelser er knyttet til at tanker, følelser etc. knyttet til mat går ut over livskvaliteten; det er altså uavhengig av vekt. Man kan altså fint ha spiseforstyrrelser uten å være overvektig.

Og sykelig overvekt er det at man har BMI på over 40 (eller 35 med følgesykdommer), helt uavhengig av om man har følelsesmessige/psykiske utfordringer knyttet til mat. Man kan altså fint være «sykelig overvektig»*uten å ha en spiseforstyrrelse.

Mens det du sa, var at man per definisjon har en spiseforstyrrelse hvis man er sykelig overvektig. Og det er jeg altså uenig i. Mange med kraftig overvekt har spiseforstyrrelser, men det er to ulike ting, og man kan godt ha det ene uten å ha det andre.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 21:31   #311
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.600
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Disse definisjonene sier jo det jeg sier. Spiseforstyrrelser er knyttet til at tanker, følelser etc. knyttet til mat går ut over livskvaliteten; det er altså uavhengig av vekt. Man kan altså fint ha spiseforstyrrelser uten å være overvektig.

Og sykelig overvekt er det at man har BMI på over 40 (eller 35 med følgesykdommer), helt uavhengig av om man har følelsesmessige/psykiske utfordringer knyttet til mat. Man kan altså fint være «sykelig overvektig»*uten å ha en spiseforstyrrelse.

Mens det du sa, var at man per definisjon har en spiseforstyrrelse hvis man er sykelig overvektig. Og det er jeg altså uenig i. Mange med kraftig overvekt har spiseforstyrrelser, men det er to ulike ting, og man kan godt ha det ene uten å ha det andre.


Du siterte ikke alt. Handlinger er også inkludert.
Jeg _mener_ (det er altså ikke noe jeg har belegg for ) at om man spiser seg opp til sykelig overvekt har man en spiseforstyrrelse. Uavhengig av om man er enig i eller ei. Og det er her jeg mener definisjonen av spiseforstyrrelser er enig med meg. Når man spiser så mye at man blir syk (sykelig overvekt) så gjør man handlinger som er skadelige og dermed ER sykelig overvekt definert (helt riktig) som en spiseforstyrrelse.

At mange overvektige er svært uenig (jeg var det selv, uenig altså) endrer ikke så mye. Mange med spiseforstyrrelser er ikke enig i at det er det de har.


Men poenget mitt er at man bruker er _sykt_ stigmatiserende navn, når man burde brukt noe helt annet, og anerkjent overvekt som trenger behandling som en spiseforstyrrelse også i navnet.

Jeg trodde egentlig ikke det skulle skape allverdens engasjement.
Det var bare en rant.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-23, 21:41   #312
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.645
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Du kan jo mene det du vil, selvsagt, men fagmiljøer, som for eksempel ROS, anslår altså at flertallet av sykelig overvektige ikke er spiseforstyrret. De mener riktignok også at det er endel mørketall, men fortsatt et stykke unna halvparten.

Og det kan hende du skulle valgt deg såpekassetråden, for der får man ofte rante litt mer i fred.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 19:36   #313
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.116
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Korleis kjem eit ukjent menneske på å trykke liker på ein kommentar eg skreiv til ei sak på Aftenposten si Facebookside for 9 år sidan??

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 20:33   #314
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Næh, jeg tenker at det er bedre at det heter det det gjør nettopp fordi det tydeliggjør at ikke all overvekt er sykelig. At de som må ha hjelp på et sykehus er «sykelige», mener jeg er en selvfølge. Vi behandler ikke friske mennesker på sykehus.

Enig med du. Man kan fint være overvektig uten at det er sykelig. Og man kan være veldig overvektig uten å være spiseforstyrret ut over at man et sykt glad i mat. Og sykelig overvekt vil vel føre med seg en haug med sykdommer som må behandles selv om man ikke er spiseforstyrret? Vil jeg tro?

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 21:21   #315
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.040
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Korleis kjem eit ukjent menneske på å trykke liker på ein kommentar eg skreiv til ei sak på Aftenposten si Facebookside for 9 år sidan??

Tipper Aftenposten har gjenbrukt innlegget. Det har skjedd før, selv om det er sjeldent.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 21:27   #316
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.116
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Tipper Aftenposten har gjenbrukt innlegget. Det har skjedd før, selv om det er sjeldent.

Det kunne vore ei rimelig forklaring, men den er ikkje henta opp såvidt eg kan sjå.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 22:22   #317
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 11.040
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det kunne vore ei rimelig forklaring, men den er ikkje henta opp såvidt eg kan sjå.

Rart.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 22:25   #318
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.724
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

Det kunne vore ei rimelig forklaring, men den er ikkje henta opp såvidt eg kan sjå.

Noen har googla noe som har med det å gjøre, og fått opp saken som treff?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-23, 22:52   #319
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.116
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Noen har googla noe som har med det å gjøre, og fått opp saken som treff?


Kan vere. Får sikkert aldri svart, litt overkill å spørre ho som hadde likt også.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-23, 14:35   #320
Sweetie
Prøver seg frem
 
Sweetie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 424
Sweetie er populærSweetie er populærSweetie er populær
Standard

Sv: Hva lurer du på i dag? #02

Kan også hende det er pølsefingre slik som her, klikker stadig på ting uten å mene det når jeg scroller på iPad eller telefon.

Sweetie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no