Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Lærerstreik!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-14, 10:32   #301
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Selvfølgelig har jeg lest tråden. Jeg skjønner at lærere kommer til å slutte om de ikke får det som de vil. Eller at de sier de kommer til å slutte. Men rent bortsett fra det er det vanskelig å se hva som er problemet, spesielt for de foreldrene som IKKE er på fp og som ser det som kommer ut gjennom media.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 10:34   #302
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Selvfølgelig har jeg lest tråden. Jeg skjønner at lærere kommer til å slutte om de ikke får det som de vil. Eller at de sier de kommer til å slutte. Men rent bortsett fra det er det vanskelig å se hva som er problemet, spesielt for de foreldrene som IKKE er på fp og som ser det som kommer ut gjennom media.

Media har stort sett gitt støtte hittil.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 10:34   #303
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.942
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Jeg blir jo ikke happy om ungene mine må drive dank hjemme hvis skolen deres streiker jeg heller. Det jo på ingen måte sikkert at min skole blir tatt ut.

Anne C er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 10:40   #304
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.663
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Det er selvsagt ikke å forvente at folk utenfra fagfeltet skal ha dybdeforståelse for alle aspekter ved kvalitet i skolen. Det tror jeg heller ikke er nødvendig for at streiken skal ha tilstrekkelig støtte i folket. Foreløpig er støtten god nok (61 %), og det viktigste er tross alt hva som skjer ved forhandlingsbordet med KS.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå  
Gammel 27-06-14, 10:51   #305
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.035
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreik!

Dette innlegget er interessant. Jeg vet ikke noe om forfatteren og kan ikke være kildekritisk som sådan, men han oppsummerer en del av det ideologiske tankesettet bak det KS gjør for tida og trekker saken opp på et høyere nivå enn hvor mange timer lærerne skal være bundet på jobb. Dette er en viktig del av bakgrunnen for at lærerstanden i Norge har reagert som den har gjort i vår.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 10:53   #306
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

For meg, slik vår skole er organisert, ser jeg ikke for meg mer samarbeid. En time i uka for ungdomstrinnet samlet til grovskisser av neste uke og det evt rektor måtte komme med, en time i uka med kontaktlærere på samme trinnet. Ved oppstart av termin og vet skifte til nytt emne med faglærere på trinnet. Detaljer blir tilpasset hver klasse og er derfor meningsløst å planlegge samme (det er annerledes å planlegge for en klasse med stor spredning av nivå og en hvor de fleste har klumpet seg rundt midten).

Det jeg trenger er mer egentid til forberedelser, kontorarbeid, elevkontakt, foreldrekontakt og vurdering. Det klarer jeg å organisere innenfor uka mi selv. Gjerne på søndager når jeg er uthvilt (kontakt med foreldre/elever tas selvsagt hele uka og jeg er aldri mer enn en sms unna.)

Jeg vil ikke bli en bedre lærer om KS får det som de vil. Elevene vil ikke lære mer. Hvorfor forandre?

Chanett er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 11:03   #307
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Og Katta, lærere kommer ikke til å slutte "fordi de ikke får det som de vil" det er en menneskerett å fritt velge den jobben man mener passer en best, denne retten må også gjelde for lærerne. Jeg synes ikke akkurat at du viser så mye forståelse for hva konflikten dreier seg om når du kommer med slike utsagn.

rine er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 11:06   #308
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Dette innlegget er interessant. Jeg vet ikke noe om forfatteren og kan ikke være kildekritisk som sådan, men han oppsummerer en del av det ideologiske tankesettet bak det KS gjør for tida og trekker saken opp på et høyere nivå enn hvor mange timer lærerne skal være bundet på jobb. Dette er en viktig del av bakgrunnen for at lærerstanden i Norge har reagert som den har gjort i vår.

Det innlegget var interessant ja! Den typen argumentasjon er i hvertfall alle som jobber på sykehus i stand til å sette seg inn i uten alt for store problemer for å si det sånn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 11:17   #309
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.663
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det innlegget var interessant ja! Den typen argumentasjon er i hvertfall alle som jobber på sykehus i stand til å sette seg inn i uten alt for store problemer for å si det sånn.

Ja, det vil jeg tro.

Og det er jo det politiske klimaet med regjeringsskiftet som gjør denne markeringen fra KS enda skumlere akkurat nå. På samme måte som mange frykter en slik politisk dreining vil være katastrofal for velferdssamfunnet, frykter fagmiljøet at det vil være katastrofalt for skolen.

Det er derfor denne arbeidskonflikten er så kompleks og symbolsk viktig, den strekker seg helt fra det enkelte klasserom og arbeidsrom, til nasjonal utdanningspolicy.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå  
Gammel 27-06-14, 11:22   #310
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.245
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Ja, det vil jeg tro.

Og det er jo det politiske klimaet med regjeringsskiftet som gjør denne markeringen fra KS enda skumlere akkurat nå. På samme måte som mange frykter en slik politisk dreining vil være katastrofal for velferdssamfunnet, frykter fagmiljøet at det vil være katastrofalt for skolen.

Det er derfor denne arbeidskonflikten er så kompleks og symbolsk viktig, den strekker seg helt fra det enkelte klasserom og arbeidsrom, til nasjonal utdanningspolicy.

Og akkurat det tror jeg er kjempeviktig å få frem veldig klart å tydelig i media hvis man skal streike en stund. For selv om det er støtte til lærerne akkurat nå tror jeg fort det kan snu seg i høst hvis folk tror man streker for å få gå hjem klokka 14 og slippe å gjøre som sjefen sier.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 11:30   #311
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.663
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Akkurat nå synes jeg organisasjonene og fagmiljøene argumenterer greit utfra et kvalitetsperspektiv, og ikke i like stor grad et arbeidsvilkårsperspektiv. Noe fokus på arbeidsvilkår vil det bli, det er tross alt fagrørsla som går i bresjen for konflikten her, men det er en klar dreining i diskursen mot kvalitets- og policyaspektet. At enkeltlærere i blogger, leserinnlegg og på Facebook fortsetter å pøse ut all slags grums, er umulig å gjøre noe med når det tross alt er snakk om en så stor yrkesgruppe.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå  
Gammel 27-06-14, 18:27   #312
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.820
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Det trenger du da ikke. Du trenger vel ikke mer enn ped og så kan du undervise så vidt jeg har skjønt? Du og jeg har vel samme utdanning.

Ja, jeg kan vel det, og det er nesten vel så skremmende... nå må jo lærerstudenter velge småskole, storskole eller ungdomsskole, for å spesialisere seg. Vgs, der er det vel vel så mye "har et fag, og ped i tillegg" og om de får holde seg til disse fagene, bra. Men kan jeg, som økonom, bare ta ped, og bli lærer på en barneskole? Da har jeg en medstudent som kan være lærer. Og VIIIIIIIIRKELIG ikke burde være det....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 19:33   #313
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.718
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Men kan jeg, som økonom, bare ta ped, og bli lærer på en barneskole? Da har jeg en medstudent som kan være lærer. Og VIIIIIIIIRKELIG ikke burde være det....

Du må komme inn på PPU da, og da må du ha et skolerelevant fag fra før. Økonomi kan være det, men ikke nødvendigvis.

Det ser forresten ut til at streiken har god støtte blandt "folket". http://www.klassekampen.no/article/2...ICLE/140629964

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 19:39   #314
Darth
En, av to-tre
 
Darth sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 5.089
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ja, jeg kan vel det, og det er nesten vel så skremmende... nå må jo lærerstudenter velge småskole, storskole eller ungdomsskole, for å spesialisere seg. Vgs, der er det vel vel så mye "har et fag, og ped i tillegg" og om de får holde seg til disse fagene, bra. Men kan jeg, som økonom, bare ta ped, og bli lærer på en barneskole? Da har jeg en medstudent som kan være lærer. Og VIIIIIIIIRKELIG ikke burde være det....

Nei, du blir ikke kvalifisert som lærer på barneskolen som økonom med ped, men på videregående kan det hende at du blir kvalifisert til å undervise i noen fag.

Darth er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 19:41   #315
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.718
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nei, du blir ikke kvalifisert som lærer på barneskolen som økonom med ped, men på videregående kan det hende at du blir kvalifisert til å undervise i noen fag.

Jo, med PPU kan man undervise ned til 5. trinn. Økonomiutdannelse kan kvalifisere til PPU med matematikk som undervisningfag.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 21:50   #316
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.421
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jo, med PPU kan man undervise ned til 5. trinn. Økonomiutdannelse kan kvalifisere til PPU med matematikk som undervisningfag.

Ikke lett å få jobb med ett fag, de fleste PPU-utdannere krever nå to fag.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 21:59   #317
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.667
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Nei, du blir ikke kvalifisert som lærer på barneskolen som økonom med ped, men på videregående kan det hende at du blir kvalifisert til å undervise i noen fag.

Ja, jeg tror det. Skal dog ikke påstå noe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 22:21   #318
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.718
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Ikke lett å få jobb med ett fag, de fleste PPU-utdannere krever nå to fag.

Neida, jeg vet det, men spørsmålet var om det var mulig å få jobb på barnetrinne med økonomiutdannelse i bunn, og det er det. Om man f.eks. har bachelorutdanning innen økonomi kan man dessuten bygge på med årsstudie i f.eks. nordisk ved siden av jobb og så ta PPU, da har man kompetanse til å undervise fra og med 5. trinn.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 22:35   #319
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.820
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lærerstreik!

Jeg synes på ingen måte at mine 4 år på NHH, selv etterfulgt av ped, på noe vis gjør meg kompetent til å undervise på skole. Ja, utenom matte, som jo er "min greie". Jeg har slett ikke planer om å prøve heller, for man får jo ikke jobbe BARE som mattelærer (DET hadde enten vært supergøy, eller frustrerende, jeg fatter jo sånn i utgangspunktet ikke hvordan et voksent menneske kan finne på å ringe regnskapsføreren sin for å få regnet ut hvor mye 8,4 timer er i prosent av full uke... men har noe større forståelse for hvorfor barneskoleelever trenger å lære det da.)

Men at man KAN er ille, synes jeg, altså undervise uten skikkelig bakgrunn. Gode lærere er viktig. Dog, det virker mer fristende akkurat nå å ta årsstudie i nordisk, og ppu, enn den regnskapseksamen høyskolen påstår jeg trenger for å få autorisasjon, sånn i tillegg til skatt og rettslære, for de visste jeg om. Men, det er ikke det denne diskusjonen dreier seg om da.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv  
Gammel 27-06-14, 22:44   #320
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.718
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lærerstreik!

Er det fordi det blir lite pedagogikk at du synes det er så ille? For jeg, som går grunnskolelærerutdanning får også bare 60 studiepoeng i ped, noe som tilsvarer et årsstudium slik PPU er.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no