|
|||||||
| Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kindle - opplys meg!
Poenget var at sånne som meg ikke har særlig mange motforestillinger når noe nytt kommer, bare det er nytt! innovativt! kult! nytt! Jeg kjente ingen som hadde Kindle da jeg fikk min (var det 2009, mon tro?) - dvs. jeg tror Skilpadda og BM akkurat hadde skaffet seg, men ikke rukket å skryte så mye av det ennå.
|
|
|
#3 |
|
Whatever, never mind
|
Jeg var veldig skeptisk først. Det er ikke ordentlig bok, liksom. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Klar
|
Signerer denne. Det eneste jeg savner, er å se coveret i farger. Og kanskje en litt bedre oversikt over hvor i boka jeg er, type "kapittel 12 av 15" |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kindle - opplys meg!EA? LA?
|
|
|
#6 |
|
Dig for victory!
|
Jeg blir i alle fall søvnig av Kindle også.
|
|
|
|
#11 |
|
Kidding, right?
|
Kindle går helt fint. Lese på iPad også for den saks skyld. Det er ikke selve skjermen/lyset som er problemet egentlig, men aktiviteten som følger med annen skjermbruk enn ren lesing. Surfing, videotitting, SoMe... alt dette aktiverer kroppen fysisk og psykisk og hindrer søvn. Søvn er deaktivering. Lesing er "kjedelig" nok til at det er beroligende; det er ingen flimring og ingen bevegelse (annet enn når man blar om en side).
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kindle - opplys meg!Min gamle kindle mistet alle pixlene oppi ene hjørnet, så jeg har lest på iPad/iphone i noen måneder. Men nå har jeg fått en paperwhite og elsker den. Og størrelsen er også mye bedre nå når det ikke er knapper på, får plass til den i små vesker også. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Kindle - opplys meg!Jeg har hørt at det var lyskilden, jeg. Lys rett inn på øyet = aktiv hjerne.
|
|
|
#14 |
|
Bedreviter
|
Kindle PW lyser opp boksiden på samme måte som en leselampe gjør, så det blir uansett ikke det samme som å bruke en iPad eller lignende. Jeg merker ikke forskjell på å lese papirbøker eller Kindle på sengen. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Kindle - opplys meg!Jeg venter og venter på min, to ukers leveringstid er bare dårlig gjort!
|
|
|
#16 |
|
Livsnyter
|
Sv: Kindle - opplys meg!Jeg bestilte en Kindle fra Amazon US i fjor og tror ikke jeg fikk moms eller toll på den. Har akkurat bestilt en ny fra Amazon UK og fikk i dag en faktura på 400 kroner for importavgift og moms. Dette ble jo mye dyrere enn om jeg skulle ha bestilt den fra en av nettbutikkene som selger den i Norge. Har reglene endret seg siden i fjor? Jeg er nemlig nesten sikker på at jeg ikke mottok noe sånt og mener også å ha lest her inne at dere andre heller ikke har gjort det. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Ja, det merket jeg heldigvis før jeg trykket bestill, så bestilte den fra Norge denne gangen.
|
|
|
#18 |
|
Livsnyter
|
Hvordan så du det da du holdt på å bestille? Kom det opp en melding om det? |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kindle - opplys meg!Jeg har bare bestilt fra den "internasjonale" på amazon.com, og der betaler du for fortolling og frakt (UPS) med én gang. Det er mye mindre gebyr enn f.eks. via posten - og ingen overraskelser.
|
|
|
#20 |
|
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
Samme her. På alle vi har bestilt. |
|
|