|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?
Spørsmålet for halloween er hva som er grei oppførsel synes jeg. Det er vel der jeg egentlig ikke synes det er greit å ha på seg skrik-maske og ringe på hos de som ikke åpenbart er med på leken.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Nei det er ikke god oppførsel. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Veldig godt sagt. Jeg syns det er hyggelig at både barn, unge og eldre feirer og er glade, men jeg forventer at de oppfører seg ordentlig mot folk og hverandre og følger spilleregler. God, gammaldags folkeskikk er en grei ting.
|
|
|
#4 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Må vi diskutere om det er greit eller ikke med dårlig oppførsel? Er ikke det åpenbart?
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Det er helt klart ikke åpenbart hva som er god og dårlig oppførsel.
|
|
|
#6 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg har jo faen meg kjøpt en øy for å ha et sted å sove mens de gjør sine banale, uskyldige sprell i hagen min.
|
|
|
#8 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Det er jeg enig i Skremmern. Men at en voksen, på en hyggelig og ordentlig måte, forteller dem om reglene, det klarer jeg heller ikke å se at er dårlig oppførsel. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
maler
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Som med alt annet er det forskjell på småunger og store unger, men små unger er som regel ledsaget av voksne. Men små barn er ofte ikke så skumle at det gjør noe.
|
|
|
#10 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Det er ikke dårlig oppførsel, men det er å ikke skjønne/bryte regler, og da syns jeg det er helt strålende at voksne gidder å forklare dem reglene. På en hyggelig måte. (Jeg syns generelt man skal legge til en god klump sukker i stemmen når man snakker til andre barn i forhold til sine egne, for det å bli irettesatt av fremmede er ganske rystende for mange av dem, samme hvor mildt det er).
|
|
|
#11 |
|
Ringskrømt
|
Det er sant, jeg er enig! |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det "lov" å mislike Halloween litt?Jeg er mest sjokkert over at denne diskusjonen fremdeles pågår. |
|
|
|
![]() |
|
|