Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fraråder folk å ha felles økonomi

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hvordan organiserer dere som har samborer/ektefelle økonomien?
Vi har fullstendig felles økonomi 85 42,71%
Vi har felles regningskonto og separat økonomi for mat og eget forbruk 18 9,05%
Vi har felles økonomi for faste utgifter og mat, men separat økonomi for eget forbruk 78 39,20%
Vi har fullstendig separat økonomi 18 9,05%
Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-15, 23:08   #1
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fraråder folk å ha felles økonomi

Synes ikke det er dumt i det hele tatt jeg. Vi kommuniserer mer og mer digitalt på alle områder. Om det er viktige eller uviktige beskjeder, betroelser, diskusjoner, flørting... You name it. Å se på sms som noe man kan rope ut på torget synes jeg rett og slett er veldig merkelig. Og jeg nekter å tro at det er gjengs oppfatning. Og da synes jeg faktisk at selv om man selv ikke mener det er sånn, så bør man faktisk tenke på andre som sender en meldinger.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 23:34   #2
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Synes ikke det er dumt i det hele tatt jeg. Vi kommuniserer mer og mer digitalt på alle områder. Om det er viktige eller uviktige beskjeder, betroelser, diskusjoner, flørting... You name it. Å se på sms som noe man kan rope ut på torget synes jeg rett og slett er veldig merkelig. Og jeg nekter å tro at det er gjengs oppfatning. Og da synes jeg faktisk at selv om man selv ikke mener det er sånn, så bør man faktisk tenke på andre som sender en meldinger.

Det burde sikker Conradi og alle de andre som har opplevd å få personlige bilder og ting spredd tenkt på. Et bilde eller en melding som aldri er tatt eller skrevet kan heller aldri misbrukes. Men man velger jo selv. Men legg ikke ansvaret for egne valg på andre.

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 23:37   #3
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Det burde sikker Conradi og alle de andre som har opplevd å få personlige bilder og ting spredd tenkt på. Et bilde eller en melding som aldri er tatt eller skrevet kan heller aldri misbrukes. Men man velger jo selv. Men legg ikke ansvaret for egne valg på andre.

Vel, sånn argumentasjon er det samme som å si til en jente som er blitt voldtatt, at det skulle tenkt på før du tok på deg miniskjørt og drakk deg full.

Gammel 18-03-15, 23:48   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jo jeg litt off ekteskap og parforhold da, men er det ikke vanlig å sende litt private/juicy meldinger ektefeller imellom, som man ikke ønsker at alle ser?

Jeg aner ikke om det er vanlig eller ikke, men det mest sexy min mann noen sinne har sendt meg på SMS er "Kan du ta med melk og brød?"

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 06:46   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg aner ikke om det er vanlig eller ikke, men det mest sexy min mann noen sinne har sendt meg på SMS er "Kan du ta med melk og brød?"

Mannen min topper denne med "Jeg tar med melk og brød."

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-03-15, 21:46   #6
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er i slike tilfeller man kan kombinere dette med felles økonomi og sexye/flørtende meldinger. Jeg fikk for eksempel en SMS fra mannen min med melding "Du kan forresten gjerne sende over litt ekstra cash til meg.". Han ble fornøyd.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 23:52   #7
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vel, sånn argumentasjon er det samme som å si til en jente som er blitt voldtatt, at det skulle tenkt på før du tok på deg miniskjørt og drakk deg full.

Say what????

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 23:50   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender vi sender "glad i deg" og den typen ting, men det tåler vi at hvem som helst ser. Det er jo ikke noe kleinere enn sånne meldinger med fullt av hjerter og litt for intimt innhold.

Gammel 19-03-15, 07:05   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi sender hjerter og kyss og jeg elsker deg og sånt hver eneste dag til hverandre.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 07:27   #10
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk ganske hete kjærlighetsbrev fra han når han var i militæret i 1990

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 07:31   #11
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg fikk ganske hete kjærlighetsbrev fra han når han var i militæret i 1990

De kunne jo lett ha blitt åpnet av en uærlig postmann!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 07:33   #12
Input

Input sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ok, så det er altså viktigere å kunne lese meldinger hvor som helst og med hvem som helst til stede, enn å flørte med partneren?
Det ER utolig enkelt å slå av forhåndsvisningen altså.

Vår flørting består av "Elsker deg, gleder meg til en helg alene med deg!" og liknende. Noe mer enn det ville jeg opplevd som ekstremt kleint......

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 08:44   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Vår flørting består av "Elsker deg, gleder meg til en helg alene med deg!" og liknende. Noe mer enn det ville jeg opplevd som ekstremt kleint......

Men det er jo deg. Andre har andre oppfatninger av hva som er kleint. Jeg ville for eksempel syntes det var kleint å sitere den meldingen der her på forumet, selv om jeg skjønner at den bare er ment som et eksempel.

Gammel 19-03-15, 08:45   #14
Input

Input sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Men det er jo deg. Andre har andre oppfatninger av hva som er kleint. Jeg ville for eksempel syntes det var kleint å sitere den meldingen der her på forumet, selv om jeg skjønner at den bare er ment som et eksempel.

Det er ikke akkurat et reellt sitat altså.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 08:53   #15
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne tok en veldig interessant retning.

Både mann og barn kan koden til min mobiltelefon fordi det har hendt at de har måttet bruke den og koden er veldig enkel. Jeg har tiltro nok til dem alle til at det ikke en gang ville falle meg inn at de kunne åpne telefonen når jeg ikke var der for å sjekke meldinger eller smser.

Jeg tror aldri jeg har mottatt en sms som det ville være en katastrofe om noen andre hadde sett. Jeg har heller aldri sendt en sms som ikke andre enn mottakeren kan se. Mine smser er ganske kjedelige. Og i likhet med Teofelia klarer jeg å ha et godt og spennende ekteskap uten å sende smser om det. Mannen og jeg ser hverandre nesten hver dag. Og er jeg bortreist så snakker vi i telefonen.

Jeg kan se smser på lukket skjerm. Men jeg bruker et mobildeksel som er heldekkende, så den ligger ikke åpen så andre ser den. Med mindre jeg holder kurs og trenger den som klokke, og da er det veldig sjelden noen andre som er så nær den at de kan se om noe dukker opp.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 07:49   #16
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Standard

Og selv om telefonen skulle bli stjålet, så skal det litt til å klare å åpne den med koden og kunne lese meldingene, med mindre man da har forhåndsvisning av meldinger på telefonen.

Gammel 19-03-15, 08:40   #17
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått SMS med "HÅÅÅÅNGLA!" midt i et møte. Nei, jeg har ikke skrudd av forhåndsvisningen.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 08:44   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har fått SMS med "HÅÅÅÅNGLA!" midt i et møte. Nei, jeg har ikke skrudd av forhåndsvisningen.

Vel, jeg hadde ikke skjønt bæret av den der, om jeg hadde vært der.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-15, 09:11   #19
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Det er vel ingen her som har sagt at ekteskapets spenning og lykke bygger på sms-er heller, da.

Gammel 19-03-15, 09:16   #20
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg og mannen sender hverandre ikke klissete meldinger, men jeg får meldinger både på sms og i innboksen på facebook fra elever som jeg regner som private. Jeg deler ikke koden til mobilen min med noen. Skal noen låne min mobil til f.eks å ringe, så logger jeg inn for dem. For min del er det hensynet til tredjepart - altså de som sender meg ting - som gjør at jeg er restriktiv. Elever er stort sett flinke til å ikke utlevere seg i meldingsform (og jeg er veldig tydelig på at det er lurt å holde litt igjen når man sender en sms f.eks.), men det hender jo at selvsensuren svikter, eller at det er viktig å få fortalt noe konkret akkurat der og da.

Jeg er restriktiv med laptopen min også. Verken mann eller barn har passordet til den.

Forøvrig så har vi helt åpen og felles økonomi og logger oss på hverandres nettbank akkurat som vi vil. At vi er felles om vårt felles samliv, betyr jo ikke at vi skal være felles om saker og ting som berører tredjeparter.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:25.