|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
| Se resultatene: Hvordan organiserer dere som har samborer/ektefelle økonomien? | |||
| Vi har fullstendig felles økonomi |
|
85 | 42,71% |
| Vi har felles regningskonto og separat økonomi for mat og eget forbruk |
|
18 | 9,05% |
| Vi har felles økonomi for faste utgifter og mat, men separat økonomi for eget forbruk |
|
78 | 39,20% |
| Vi har fullstendig separat økonomi |
|
18 | 9,05% |
| Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
fri
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiSynes ikke det er dumt i det hele tatt jeg. Vi kommuniserer mer og mer digitalt på alle områder. Om det er viktige eller uviktige beskjeder, betroelser, diskusjoner, flørting... You name it. Å se på sms som noe man kan rope ut på torget synes jeg rett og slett er veldig merkelig. Og jeg nekter å tro at det er gjengs oppfatning. Og da synes jeg faktisk at selv om man selv ikke mener det er sånn, så bør man faktisk tenke på andre som sender en meldinger. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomi
Det burde sikker Conradi og alle de andre som har opplevd å få personlige bilder og ting spredd tenkt på. Et bilde eller en melding som aldri er tatt eller skrevet kan heller aldri misbrukes. Men man velger jo selv. Men legg ikke ansvaret for egne valg på andre.
|
|
|
|
#3 |
|
fri
|
Vel, sånn argumentasjon er det samme som å si til en jente som er blitt voldtatt, at det skulle tenkt på før du tok på deg miniskjørt og drakk deg full. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Jeg aner ikke om det er vanlig eller ikke, men det mest sexy min mann noen sinne har sendt meg på SMS er "Kan du ta med melk og brød?" |
|
|
|
|
|
#5 |
|
etterpåklokest
|
Mannen min topper denne med "Jeg tar med melk og brød." |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er i slike tilfeller man kan kombinere dette med felles økonomi og sexye/flørtende meldinger. Jeg fikk for eksempel en SMS fra mannen min med melding "Du kan forresten gjerne sende over litt ekstra cash til meg.". Han ble fornøyd.
|
|
|
#7 |
|
can-jur
|
Say what????
|
|
|
|
#8 |
|
maler
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiDet hender vi sender "glad i deg" og den typen ting, men det tåler vi at hvem som helst ser.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiVi sender hjerter og kyss og jeg elsker deg og sånt hver eneste dag til hverandre. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiJeg fikk ganske hete kjærlighetsbrev fra han når han var i militæret i 1990 |
|
|
|
|
|
#12 |
|
|
Vår flørting består av "Elsker deg, gleder meg til en helg alene med deg!" og liknende. Noe mer enn det ville jeg opplevd som ekstremt kleint......
|
|
|
|
#13 |
|
Fortynnet
|
Men det er jo deg. Andre har andre oppfatninger av hva som er kleint. Jeg ville for eksempel syntes det var kleint å sitere den meldingen der her på forumet, selv om jeg skjønner at den bare er ment som et eksempel. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
Det er ikke akkurat et reellt sitat altså.
|
|
|
|
#15 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiDenne tok en veldig interessant retning. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Vel, jeg hadde ikke skjønt bæret av den der, om jeg hadde vært der. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Fraråder folk å ha felles økonomiJeg og mannen sender hverandre ikke klissete meldinger, men jeg får meldinger både på sms og i innboksen på facebook fra elever som jeg regner som private. Jeg deler ikke koden til mobilen min med noen. Skal noen låne min mobil til f.eks å ringe, så logger jeg inn for dem. For min del er det hensynet til tredjepart - altså de som sender meg ting - som gjør at jeg er restriktiv. Elever er stort sett flinke til å ikke utlevere seg i meldingsform (og jeg er veldig tydelig på at det er lurt å holde litt igjen når man sender en sms f.eks.), men det hender jo at selvsensuren svikter, eller at det er viktig å få fortalt noe konkret akkurat der og da. |
|
|
|
![]() |
|
|