|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#301 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?gajamor; det er en sak om refusjon flybilletter og verdisjekker i Dagbladet i dag: https://www.dinside.no/reise/refunde...ekker/72270050
![]() |
#302 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?
Takk - nyttig!
![]() |
#303 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?Nå har verdenskongressen i science fiction i New Zealand, som skulle ha gått i slutten av juli, kunngjort at det blir virtuell kongress i stedet. Fint med tidlig beskjed, men Qatar Airways tilbyr foreløpig ikke refusjon, kun ombooking eller voucher som er gyldig et år fra utstedelsesdatoen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#304 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?Jeg er litt spent på sommerferien kjenner jeg.
![]() |
#305 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?Akkurat nå er jeg veldig fornøyd med at vi har vært helt håpløst treige i år og ikke hadde bestilt noen billetter. Planen var at jeg skulle på en svær konferanse i Chicago (hvor jeg skulle holde innlegg og greier), og så skulle familien komme etter når den var over og så kjøre rundt og ende opp i Toronto, Canada. Jeg tror virkelig ikke at den planen blir gjennomført sånn som ting ser ut nå.
![]() |
![]() |
#306 |
can-jur
|
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?Vi rakk akkurat å kjøpe campingvogn før alt stengte. Så ferien er reddet. Vi får dra på nærferie om ikke reiserestriksjonene er lettet på innen slutten av juli. Planen er egentlig å kjøre nordover.
![]() |
![]() |
#307 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?Jeg har også campingvogn i hagen nå som jeg kjøpte i forbindelse med oppussing av huset i fjor høst. Hadde uansett tenkt å beholde den til over sommeren, så da får det bli vogn ferie på ungene og meg i alle fall en tur. Håper camping plasser åpner igjen mot sommeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?Jeg blir ganske godt oppdatert fra midt Florida regionen og i dag kom det melding fra countyet (fylke? offentlige myndigheter) at de håper å kunne åpne så smått den 19. og sakte mot full åpning av samfunnet den 30. april. I vårt county (Orlando regionen) har de hatt ekstremt strenge regler om å oppholde seg utendørs. For de av dere som har vært der og opplevd områdene, alle malls, parker og outlets har vært 100% stengt. Det er drastisk.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 17-04-20 kl 01:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#309 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?Oi! Det virker ganske vilt. Jeg tror at mange tiltak skal kunne lettes ganske trygt, men å ha sånne digre smittegryter åpne, mens det fortsatt finnes aktiv smitte i samfunnet, det virker jo helt galemattias.
![]() |
#310 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Samtidig er vel disse stedene totalt avhengig av disse inntektskildene, og bryter sammen hvis det skal være stengt over lengre tid. Ikke lett.
![]() |
#311 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?Jeg er helt overbevist om at hvis vi skal klare å holde utbruddene noenlunde under kontroll (altså under sykehus-kollaps-nivå), så er det store folkeansamlinger man må unngå. Køer, sammenstimlinger, mange i en matsal.
![]() |
#312 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Det må da bli mye færre folk i parkene enn normalt? Mange utlendinger vil jo neppe få reist, men kanskje flere amerikanere enn normalt? Og hvordan skal de håndtere de enorme køene? Man står jo tett i tett i opptil flere timer. De vil jo trenge mye plass for å løse det problemet.
![]() |
#313 |
Medlem siden: Mar 2008
Ja. Dyreparken sier de vil slite i år hvis ting blir veldig annerledes enn vanlig. Badeland har de utsatt åpning på (åpner normalt i påsken). Nye ting er satt på vent.
![]() |
#314 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?I Norge kan vi jo kompensere disse stedene, og bør gjøre det, tenker jeg. Vi gjør så mye annet som er VANVITTIG dyrt, at å stenge smittegryter, det er billig i forhold til effekt.
![]() |
#315 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
Ja, vi har vel ingen steder som er så til de grader bygget opp rundt slike apparat, at alt stopper opp når det stenger. Kommer ikke på noen steder som har fornøyelsespark som hjørnestensbedrift. Mange steder som er avhengige av turisme selvsagt, men da er det litt flere former for turisme, som ikke nødvendigvis innebærer at folk stappes tett sammen.
![]() |
#316 |
~~~~~~~
|
Amerikanere er ikke i parkene i juni/juli/august, det er for varmt Men du har mange søramerikanere (og de er det MANGE av) i disse månedene. Canadierne(snowbirdsene/de som kan sammenlignes med våre spania-farere), som er der fra januar til april, forsvant fort i midten av mars, men mange kommer tilbake fra mai til august, da den yngre generasjonen med barn.
![]() |
#317 |
~~~~~~~
|
De har en omsetning på ca 2 millioner dollar pr dag. Og har nå vært stengt siden midten av mars. Men de har ikke en krone i utgift på ansatte, der borte har alle fått en engangsutbetaling
![]() |
#318 |
Off the map.
|
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?Vi hadde nord-Italia-planer i år, VM i vår sportsgren. Det har blitt utsatt til neste år. Kjennes bra å planlegge en reise dit neste år. Er det noen som trenger hotelldøgn og restaurantbesøk så er det dem.
![]() |
#319 |
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?Basert på det jeg har sett om Florida i corona-nyhetene i det siste, så hadde jeg ikke turt å dra dit i den nærmeste tiden. Guvernøren virker ikke helt god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 |
Earthling
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reise i disse korona-tider?Da har jeg fått beskjed om at flyet til New Zealand i juli er kansellert, og det er mulig å søke om refusjon av beløpet. Så deilig å ikke måtte vente til siste liten med å ordne dette. Kanskje finner jeg overskudd til å tenke på sommerferien i Norge alikevel? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|