Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«B.ms.g.tt» på tv

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-23, 09:08   #301
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.697
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Jeg synes likevel det er å blande kortene veldig.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 09:15   #302
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Ja, men det har de gjort hele veien. Og det er det som har skapt situasjonen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 09:34   #303
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

(utrolig kjelkete å bare greie å diskutere fra PC, må si det)

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Hvordan kan dere "gå bak ryggen" til vedkommende å ordne det hvis dette krever at dere bryter samtykkelovgivning? Mulig jeg misforstår, men jeg mente ikke at dere skulle gjøre noe kriminelt.

Quoter meg selv først (det må være toppen av stormannsgalskap ) Men det jeg lurer på er om det er noe jeg har misforstått i situasjonen du bekriver fordi:

Slik dere (pøblis, pappalille og input) burde det vært mulig å fått vergemål på personen da personen ønsker seg resultatet, men selv saboterer for prosessen. (Vi hadde tidligere i tråden en diskusjon om feks vektnedgang. Jeg er klar over at mange mennesker ønsker å gå ned i vekt, men ikke greier å mestre prosessen. Forskjellen mellom dette - som jeg regner som normalt - er at de vet det. Og i parantes bemerket, dette er jo grunnen til at personer nå går "mann av huse" for å bruke de nye slankemidlene som er kommet på markede: De innser at de trenger hjelp til å mestre prosessen. Jeg tenker på personer som virkelig, virkelig ønsker seg et resultat, saboterer prosessen og selv ikke innser det)

Opprinnelig lagt inn av Pappalille

Jeg har selvsagt begrenset erfaring med dette, men i forbindelse med helse er det jo utrolig enkelt. Alle voksne, samtykkekompetente mennesker kan ta med seg hvem de vil til legen. Da har den som har med seg noen anledning til å ta opp kun de konkrete casene som vedkommende vil gi informasjon om, samtidig som vedkommende kan holde privat det som vedkommende ønsker. Dette er jo en "enkel" måte å gi andre innslipp i noe, men ikke alt.

Det jeg beskriver her er jo en enkel måte å omgå samtykke på som jeg mener er helt innafor (og lurer på om du synes det? For det vil klargjøre om vi diskuterer de samme tingene)

Opprinnelig lagt inn av him

Ja, vi er ikke uenige om dagens prosess, jeg poengterer at dagens prosess er for svart-hvit. Det er en kjempestor gråsone, og for mange vil det jo være slik at de kanskje er i fullt stand til x, men ikke y.

Dere (pøblis, spesielt) mener altså at det er enkelt å gjennomføre vergemålsprosesser?

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Vergemålsprosesser er ikke alt eller ingenting, @him .

Og litt "vittig" i forhold til det vi diskuterer: https://www.nrk.no/norge/datatilsyne...het-1.16630825 (det ser ut som om det er noe lignende som det vi diskuterer i og med datatilsynet sier det er gjort med forsett)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 09:51   #304
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.890
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Hvor har du det fra at jeg mener det er enkelt? Jeg mener ikke det, men jeg mener at hvis man mener at noen ikke kan ivareta egne interesser, er det eneste etiske og juridiske farbare vei når man ikke kommer noen vei med informere og prøve å overtale. Det jeg mener med at vergemålsprosesser ikke er alt eller ingenting, betyr at mankan feks bli satt under vergemål i medisinske spørsmål, men beholde autonomien på andre områser.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 10:44   #305
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.524
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Hvor har du det fra at jeg mener det er enkelt? Jeg mener ikke det, men jeg mener at hvis man mener at noen ikke kan ivareta egne interesser, er det eneste etiske og juridiske farbare vei når man ikke kommer noen vei med informere og prøve å overtale.

Er ikke uenig i at man bør prøve å gjøre det formelt riktig. Jeg bare mener at det finnes situasjoner hvor det ikke vil fungere å gjøre det formelt riktig. (og jeg mener at dette området hvor ting er utfordrende har økt - eksemplifisert med fengsling og psykiatri, nedbygging i langtidsplasser i psykiatrien)

Opprinnelig lagt inn av Pøblis

Det jeg mener med at vergemålsprosesser ikke er alt eller ingenting, betyr at mankan feks bli satt under vergemål i medisinske spørsmål, men beholde autonomien på andre områser.

Jeg oppfattet deg sikkert feil. Jeg tenkte at du mente at dette førte til at ting var enklere å gjennomføre i prakisk. Min oppfatning er at grunnen til at vergemål er problematisk er fordi de personene som trenger det ikke innser behovet. Det er en glidende overgang, feks for folk som er demente eller alkoholikere hvor vergemål kommer opp "for sent" (noe man vanskelig kan klandre noen for ...)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 10:54   #306
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.940
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Jeg er verge til noen så kan hvertfall skrive under på at det er en omfattende - naturlig nok - prosess å bli verge. Og at det er en lang liste av ansvarsområder man "cherrypicker" fra.

Det er dessuten, slik jeg skjønner det, ikke et krav at vedkommede ikke er samtykkekompetent for å få verge. Det her vel her Bamsegutt kanskje havner iflg det du skriver, Him.

Men du skal ha verge hvis du ikke er samtykkekompetent.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 11:04   #307
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.668
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Kan man få vergemål for alkoholisme altså?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 11:41   #308
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.992
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Kan man få vergemål for alkoholisme altså?

Om vi skal snakke om rus generelt så er det ekstra utfordrende, rett og slett fordi grunnen til dine "dårlige valg" er rus, og rus, i og for seg selv, er ikke en grunn til at du ikke er å regne som samtykkekompetent.

Rusfeltet står ofte litt for seg selv, og det å involvere familie eller andre avhenger helt av om det i det hele tatt er familie å involvere. Rusfeltet er ekstremt på alle måter, og det krever fagfolk med helt klare intensjoner og forståelse av både lover og skjønnsutøvelse i ei salig smørje. Det er ikke sjelden vi melder bekymring om forhold mellom hjelpere og "klienter". Det dreier seg ofte om en heller lemfeldig omgang med taushetsplikt, forståelse av brukermedvirkning og autonome menneskers rettigheter.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 12:12   #309
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.518
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Men altså, her har vi ein 15-åring som ikkje kan norsk, som skal flyttast til Norge. Heile Norge har fått med seg at denne 15-åringen er sønnen "til han der pedoen", for å bruke skolegårdslang.

Eg synes det verkar litt forhasta å flytte denne familien av hensyn til dette barnet.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 12:22   #310
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.461
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Men altså, her har vi ein 15-åring som ikkje kan norsk, som skal flyttast til Norge. Heile Norge har fått med seg at denne 15-åringen er sønnen "til han der pedoen", for å bruke skolegårdslang.

Eg synes det verkar litt forhasta å flytte denne familien av hensyn til dette barnet.

Jeg tror det er tryggere for gutten å være i Norge sånn som ting har blitt. Både mtp oppfølging fra barnevernet framover og med tanke på at info er spredt internasjonalt og trusselen om vold mot familien har vært overhengende.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 12:23   #311
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Jeg tenker jo at noen har et ganske heftig ansvar for å følge opp denne 15-åringen som ikke har gått på skole på årevis og ikke snakker norsk.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 12:38   #312
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.654
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Kommer sent inn - men at ingen på forhånd hadde tenkt tanken at dette kom til å bli kjent? Vi lever i et digitalt samfunn, alle finner ut alt. Hvor naivt er det mulig å være, og fremdeles kunne kalle seg journalist eller programleder?! Håper noen holder TS i svært stram line om han noensinne skal lage programmer i fremtiden.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 12:49   #313
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.623
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Opprinnelig lagt inn av Milfrid, her.

Jeg tenker jo at noen har et ganske heftig ansvar for å følge opp denne 15-åringen som ikke har gått på skole på årevis og ikke snakker norsk.

Ja, jeg håper barnevernet står klare for å følge opp tett.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 13:46   #314
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg skjønner ingenting, for Aftenposten har en artikkel om en kvinne som har betalt flybillettene hans. Et annet sted (NRK selv?) står det at de har betalt flybillettene og sender regningen til advokaten hans.

Edit. Her er NRK sin sak.

Nrk bestilte billettene, men det er Spleis-dama som har lagt ut for dem.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 14:26   #315
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.076
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Slik jeg forstår det så ble det vel litt utrygt å være bamsen i Thailand nå som folk skjønte hva han har drevet med, så NRK hadde vel ikke noe annet valg. Det finnes vel grenser for hva de vil ha på samvittigheten, tross alt.

Og, en 15 åring uten skolegang kan vel få det bra i Norge og. Vi har jo en del ressurser, og nå må de rulles gang. Sånn for å rette opp inntrykket, gi ungen de mulighetene som ble tatt fra han og vise "verden" at vi kan. Det er jo lov å håpe.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 14:46   #316
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.061
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Opprinnelig lagt inn av Einhyrningur, her.

Og, en 15 åring uten skolegang kan vel få det bra i Norge og. Vi har jo en del ressurser, og nå må de rulles gang. Sånn for å rette opp inntrykket, gi ungen de mulighetene som ble tatt fra han og vise "verden" at vi kan. Det er jo lov å håpe.

Huff. Jeg er usikker på hvordan jeg skal lese dette, men tror at du er sarkastisk. Jeg er i så fall enig. Jeg er ikke sikre på om vi har noe voldsomt hjelpeapparat å rulle ut for en nyankommet 15-åring uten nevneverdig av tidligere skolegang. Men det er jo lov til å håpe at jeg tar helt og fullstendig feil.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 16:13   #317
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.528
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Det har vi vel? Vi har jo tatt imot flyktninger og asylsøkere i flere år, og har opplegg og erfaring i å ta imot barn og unge som ikke kan norsk eller har vært i norsk skole før. I min by har vi ihvertfall mottaksskole som gjør akkurat dette.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 16:23   #318
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Ja, han er virkelig ikke den eneste 15-åringen som kommer hit uten å kunne norsk og med mangelfull skolegang. Her er det også skoler med innføringsklasser, og akkurat nå er det jo mye aktivitet der, siden det er tatt innange ukrainske barn.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 16:28   #319
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.890
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Ja, jeg håper jo det fanges opp selv om han er norsk statsborger med en norsk far. Mediedekningen sørger vel for det.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-23, 16:44   #320
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.668
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «B.ms.g.tt» på tv

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Huff. Jeg er usikker på hvordan jeg skal lese dette, men tror at du er sarkastisk. Jeg er i så fall enig. Jeg er ikke sikre på om vi har noe voldsomt hjelpeapparat å rulle ut for en nyankommet 15-åring uten nevneverdig av tidligere skolegang. Men det er jo lov til å håpe at jeg tar helt og fullstendig feil.

Ja, du tar heldigvis grundig feil. Han får norskopplæring, grunnskole og har rett på videregående opplæring etterhvert. Også om han ikke er klar når han er 16 år. Det at han er norsk statsborger hjelper veldig.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no