|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#301 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)
Nei det er det ikke. Grunnen til hvorfor det ikke er blitt større blest om det enn det var i begynnelsen, er foreldrenes egenfabrikerte løgner, om at de kunne se både dør og vindu fra leiligheten, at det var låst, og at det bare var 50 meter unna. For å ikke snakke om at de sa de hadde sjekket hvert tiende minutt (det var det første de sa), men det var jo ikke så ofte. Når det i etterkant vist seg å være helt annerledes har de mistet veldig mye sympati. Foreldrene har dessuten selv påpekt gang på gang at de gjorde som de gjorde fordi de følte seg så trygge i Portugal, og ville aldri gjort det samme i England.
-lost behind where all things fall- Sist redigert av Olympia : 11-09-07 kl 19:08. |
|
|
|
|
|
#302 |
|
Pauset
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Det er som andre her påpeker, summen av alt som gjør at jeg faktisk tviler på foreldrene. Ikke at det ene eller andre automatisk gjør en til barnemorder, men det gjør en kanskje i stand til å lyve? Kanskje litt færre hemninger? Kanskje man er litt mer kald om kalkulerende hvis man mener det er ok å gi barna medisiner for å få fri selv? |
|
|
|
|
|
#303 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sist redigert av Maz : 12-09-07 kl 06:50. |
|
|
|
|
|
#304 |
|
Ustabil
|
Dette i seg selv syns ikke jeg personlig beviser noe som helst, annet enn at de opptrådte uforsvarlig. |
|
|
|
|
|
#305 |
|
guru advisor
|
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Nå er det dagboken til moren som skal løse hele mysteriet... |
|
|
|
|
|
#306 |
|
Teller ned
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Skjønner ikke hvordan en dagbok skal kunne løse mysteriet, hvis det er slik at en eller begge foreldrene står bak, så er de vel ikke så tjukke i huet at de skriver om det i en dagbok? Sist redigert av Benzo : 12-09-07 kl 14:24. Årsak: skrivefeil |
|
|
|
|
|
#307 |
|
Ustabil
|
De første mistankene mot foreldrene kom så vidt jeg har skjønt som følge av telefonavlytting tidlig i prosessen, da det kom fram ting som tydet på at Madeleinde var død. Dette er ting vi ikke har fått presentert, så det er vanskelig å vite hva som ligger bak. |
|
|
|
|
|
#308 |
|
Pauset
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Noen snakker om telefonavlytting og avsløringer der. Om det skjedde tidlig er det jo rare de ventet til slutten av juli med å undersøke mere og "sikre" bevis. |
|
|
|
|
|
#309 |
|
Expired
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Jeg leste i dag at den samme politimannen fra Portugal som har denne saken, truet og regelrett banket en annen mor til å tilstå at hun hadde drept sin datter. Hun ble dømt... |
|
|
|
|
|
#310 |
|
Pauset
Jeg leste også den saken, og la inn link i denne tråde om det også. |
|
|
|
|
|
#311 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Det er veldig mye som framstår rart i denne saken, både fra politiet og foreldrenes side. Hvis de politiavlyttet paret helt tidlig i etterforskningen (noe som vel er et stort skritt), så har de da samtidig ikke sikret seg bevis som bamsen som har vært tilgjengelig hele tiden, bilen fra første stund de undersøkte den og andre ting som i tilfelle framsto som interessant. Samtidig er det rart foreldrene ikke har kommet med flere opplysninger frivillig, men det kan virke som det har blitt dratt fram etterhvert. Det kan selvfølgelig fra deres side være gjennomtenkt fordi man vet at enkelte ting kan framstå som mistenkelige sett i sakens lys, men som ikke er det. Fra politiets side kan det være taktiske og praktiske grunner til det de har gjort. Det som kan forvirre oss som kun leser om dette er at alt som skrives nødvendigvis ikke er sant, men vi tar det som bevis i den ene og den andre retningen ettersom.
Det er bedre å vere lita og tøff, enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!) Gutt 2002 og jente 2005 Sist redigert av Lykken : 12-09-07 kl 20:28. |
|
|
|
|
|
#312 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)En ting jeg stusser litt på er foreldrenes fulle tillit til portugisisk politi hele veien. Politiet har liksom ikke kommet et millimeter nærmere å finne jenta, men likevel har (hadde) de full tillit. Noe de også ettertrykkelig uttalte i media, hele veien. |
|
|
|
|
|
#313 |
|
ræv med ører
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Ved å si sannheten helt fra begynnelsen, nemlig at leiligheten ikke var låst og ungene var bedøvet, så hadde foreldrene hjulpet politiet betraktelig. Da hadde man kunne utelukke en del ting som det ble brukt mye tid på de første timene. Også ved å ikke tillate 20 personer å trampe gjennom leiligheten, det hadde kunnet lønne seg med tanke på evt. bevis. Men det er ikke til å stikke under en stol at masse gikk galt og at politiet (før Scotland Yard kom) gjorde en dårlig jobb.
|
|
|
#314 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)HVIS de har drept Maddie ved et uhell/grov uaktsomhet, så kan dette forklare hvordan de har klart å opprettholde maskene og alle løgnene i etterkant. De har nok i så fall vært livredde for å miste de to andre barna, og dette kan ha ført dem inn på et spor der ingen løgn er for stor, og den ene nødløgnen følger på den andre.
|
|
|
#315 |
|
Pauset
Det er jo mere enn 20 personer som vandret gjennom denne leiligheten før prøver ble tatt som det nå snakkes om. Familien ble boende i leiligheten, den har blitt leid ut til andre osv. Ikke før uavhengige etterforskere kom med sine teorier ble det foretatt en åstedsgranskning. i slutten av juli. Om noe har forringet hva de har funnet og kvaliteten på funnene er det vel dette |
|
|
|
|
|
#316 |
|
Shake it out!
|
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Er det bare meg som tenker at det nesten hadde vært en lettelse om det viser seg at Madeleine sovnet stille inn som følge av en overdose smertestillende
|
|
|
#317 |
|
Aktiv
Hvor: Hjemme
![]() |
Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)Uff, jeg synes denne saken er så fryktelig at jeg finner ikke ord! Jeg synes jo det er mistenkelig at de har funnet dna bevis og hår i leiebilen etter at hun forsvant, samtidig som jeg ikke helt klarer å begripe at foreldrene kan være skyldige etter alt media oppslaget de har vært med på å skape. Hele saken er forferdelig, jeg håper de tilslutt finner lille Madeleine, eller ihvertfall finner ut sannheten om hva som egentlig har skjedd. Viser det seg at foreldrene faktisk er skyldige, tenker jeg på tvillingene som sitter igjen. Tragisk, rett og slett.
|
|
|
#318 |
|
Pauset
|
|
|
|
|
|
#319 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Jeg finner det ikke merkelig i det hele tatt at 20 personer vandrer inn og ut, hadde jeg oppdaget at barnet mitt var borte hadde jeg skreket ut og tilkalt alle i nærheten for å hjelpe til. Jeg tror det hadde vært langt unna mitt hysteriske hode at jeg skulle sikre bevis, akkurat som man tenker som en politimann i en sånn situasjon.
|
|
|
#320 |
|
lykkelig
|
Helt enig, stakars jente. |
|
|
|