Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-09-07, 19:03   #301
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Nei, men om man ikke tenker scenario: Barn våkner, blir redd og sitter alene og gråter i 30 min. Hvis man mener dette er ok og i tillegg tyr til medikamenter som "barnevakt". Da mener jeg kanskje det mangler litt evner til å sette seg inn i andres situasjon. Evne til empati. Har man ikke mer empati for sitt eget barn så skurrer det voldsomt i mine ører.
Selv om du påstår at det er akseptabelt i england. Er det virkelig det?

Nei det er det ikke. Grunnen til hvorfor det ikke er blitt større blest om det enn det var i begynnelsen, er foreldrenes egenfabrikerte løgner, om at de kunne se både dør og vindu fra leiligheten, at det var låst, og at det bare var 50 meter unna. For å ikke snakke om at de sa de hadde sjekket hvert tiende minutt (det var det første de sa), men det var jo ikke så ofte. Når det i etterkant vist seg å være helt annerledes har de mistet veldig mye sympati. Foreldrene har dessuten selv påpekt gang på gang at de gjorde som de gjorde fordi de følte seg så trygge i Portugal, og ville aldri gjort det samme i England.

Når det gjelder Nordmenn i Syden som drikker seg fulle mens ungene sover på rommet så har vi jo alltid fått klar beskjed fra media og barneombud hvor ille det er. Alle involverte i Madeleine saken har jo innrømmet at de har drukket, og at de dro ut uten barna hver kveld. Ikke at jeg synes det er så gærnt å drikke vin mens man er på ferie, men når man legger alle ting sammen så synes jeg det blir ille.

Sist redigert av Olympia : 11-09-07 kl 19:08.
Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 00:29   #302
Pastill
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bundbury, her.

Ikke for det som noen påpekte det er nok Nordmenn som drar fra ungene sine i syden også. Det er langt derfra til å drepe ungen og sitte og spise koselig middag med venner en time etterpå og ingen merker noe.

Det er som andre her påpeker, summen av alt som gjør at jeg faktisk tviler på foreldrene. Ikke at det ene eller andre automatisk gjør en til barnemorder, men det gjør en kanskje i stand til å lyve? Kanskje litt færre hemninger? Kanskje man er litt mer kald om kalkulerende hvis man mener det er ok å gi barna medisiner for å få fri selv?
Jeg tror dessverre det. Normale mennesker gjør ikke sånt.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 06:41   #303
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Det er som andre her påpeker, summen av alt som gjør at jeg faktisk tviler på foreldrene. Ikke at det ene eller andre automatisk gjør en til barnemorder, men det gjør en kanskje i stand til å lyve? Kanskje litt færre hemninger? Kanskje man er litt mer kald om kalkulerende hvis man mener det er ok å gi barna medisiner for å få fri selv?
Jeg tror dessverre det. Normale mennesker gjør ikke sånt.

Jeg er helt enig i at man ikke gjør sånt. Til tross for at jeg prøver å se en del ting i et kulturelt perspektiv betyr ikke det at jeg mener det er rett.

I går kom det opplysninger som gjorde DNA funn fra bilen mere troverdig, og at det var DNA funn som var anderledes enn fra friskt strørknet blod. Det er langt mere troverdige enn de første opplysningene. Dersom "kroppsveskene" er vesker fra en forråtnelsesprosess, så er det jo liten tvil om at det har vært et lik i bilen. De kan jo også si om hårrester er fra et råtnende lik eller et levende menneske.

Jeg stusser fremdeles over at undersøkelser ikke ble tatt før i juli/august. At åstedsgranskningen umiddelbart var mangelfulle. Bevisene degenereres over tid og selv om det kan sies med sikkerhet at prøver er fra et lik, kan det ikke slåes fast hvilket.

Fasinerende at undersøkelsene ble tatt opp etter at privatdetektiver brøt Portugisisk lov og "etterforsket". De kom med sine teorier, med synske osv. Dette ble vistnok avvist, men når de begynte å undersøke så går de samme veien. http://www.foxnews.com/story/0,2933,294571,00.html

Hvorfor i all huleste var ikke kirken undersøkt før?

Sist redigert av Maz : 12-09-07 kl 06:50.
Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 11:55   #304
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Samme tenker jeg.
Men det er de samme foreldrene som går fra barna sine på hotellrommet i en halvtime av gangen. Det er de samme foreldrene som gir barna medisiner så de skal bli sløvere osv. Det er der det knirker for min del. I mine øyne er de over grensen til det akseptable allerede der....

Dette i seg selv syns ikke jeg personlig beviser noe som helst, annet enn at de opptrådte uforsvarlig.

For meg er det det at de endrer forklaringer, at de lyver og at de stikker kjepper i hjulene for etterforskningen som får meg til å tenke "skyldig".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 14:03   #305
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Nå er det dagboken til moren som skal løse hele mysteriet...
Hvis politiet ikke er i besittelse av den burde de kanskje skynde seg litt.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=162650

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 14:23   #306
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Skjønner ikke hvordan en dagbok skal kunne løse mysteriet, hvis det er slik at en eller begge foreldrene står bak, så er de vel ikke så tjukke i huet at de skriver om det i en dagbok?

Sist redigert av Benzo : 12-09-07 kl 14:24. Årsak: skrivefeil
Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 14:40   #307
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Skjønner ikke hvordan en dagbok skal kunne løse mysteriet, hvis det er slik at en eller begge foreldrene står bak, så er de vel ikke så tjukke i huet at de skriver om det i en dagbok?

De første mistankene mot foreldrene kom så vidt jeg har skjønt som følge av telefonavlytting tidlig i prosessen, da det kom fram ting som tydet på at Madeleinde var død. Dette er ting vi ikke har fått presentert, så det er vanskelig å vite hva som ligger bak.

Men jeg tror faktisk at det vil være vanskelig å skjule en slik forbrytelse helt 100 prosent. Det vil være lett å røpe seg - bare litt. Et lite ord her og et lite ord der, og i sum kan man danne seg et bilde.

Det kan jo hende at de kan tolke det ut i fra måten de har skrevet om Madeleine på, uten at det er ordrett sagt noe sted at "vi drepte henne".

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 14:45   #308
Maz
Pauset

Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Noen snakker om telefonavlytting og avsløringer der. Om det skjedde tidlig er det jo rare de ventet til slutten av juli med å undersøke mere og "sikre" bevis.

Det hadde jo vært en privat undersøkelse i mellomtiden, med synske og hele pakka involvert. Dette var jo ulovlig i følge portugisisk politi.

Gammel 12-09-07, 16:22   #309
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg leste i dag at den samme politimannen fra Portugal som har denne saken, truet og regelrett banket en annen mor til å tilstå at hun hadde drept sin datter. Hun ble dømt...

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 17:33   #310
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Jeg leste i dag at den samme politimannen fra Portugal som har denne saken, truet og regelrett banket en annen mor til å tilstå at hun hadde drept sin datter. Hun ble dømt...

Jeg leste også den saken, og la inn link i denne tråde om det også.

Det triste her er at uansett utfall vil det med mindre de finner jenta alltid være en situasjon med tvil.

I og med at bevisene ikke er sikret vill det være mulig å dra dem i tvil. Og blir de sluppet fri vil mistankene likevel henge ved foreldrene.

Dersom kroppsveskene er forotnelsesvesker med selv et 80% treff er det rimelig fordømmende, men ikke så fordømmende som det ville ha vært om bevisene ble sikret.

Likeledes burde leiligheten og jentas kosedyr osv bli tatt beslag i fra dag en.

Gammel 12-09-07, 20:07   #311
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er veldig mye som framstår rart i denne saken, både fra politiet og foreldrenes side. Hvis de politiavlyttet paret helt tidlig i etterforskningen (noe som vel er et stort skritt), så har de da samtidig ikke sikret seg bevis som bamsen som har vært tilgjengelig hele tiden, bilen fra første stund de undersøkte den og andre ting som i tilfelle framsto som interessant. Samtidig er det rart foreldrene ikke har kommet med flere opplysninger frivillig, men det kan virke som det har blitt dratt fram etterhvert. Det kan selvfølgelig fra deres side være gjennomtenkt fordi man vet at enkelte ting kan framstå som mistenkelige sett i sakens lys, men som ikke er det. Fra politiets side kan det være taktiske og praktiske grunner til det de har gjort. Det som kan forvirre oss som kun leser om dette er at alt som skrives nødvendigvis ikke er sant, men vi tar det som bevis i den ene og den andre retningen ettersom.

Forresten, her er et nytt utspill med en helt ny teori...:
http://www.nettavisen.no/innenriks/i...cle1330889.ece

Gutt 2002 og jente 2005

Sist redigert av Lykken : 12-09-07 kl 20:28.
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:28   #312
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En ting jeg stusser litt på er foreldrenes fulle tillit til portugisisk politi hele veien. Politiet har liksom ikke kommet et millimeter nærmere å finne jenta, men likevel har (hadde) de full tillit. Noe de også ettertrykkelig uttalte i media, hele veien.

Jeg kan ikke forsøke å sette meg inn i hvordan man har det når slikt skjer, men synser likevel Jeg tror jeg hadde blitt fryktelig utålmodig om politiarbeidet ikke synes å bevege seg fremover, særlig ikke når det hadde gått 100 dager siden datteren min ble borte. Jeg tror jeg ville klikket, så fikk heller andre dra meg ned på jorda og forsøke å forklare meg fornuftig at politiet gjør så godt de kan. Ikke stå etter 100 dager å fortsatt si man har full tro på at de skal løse dette.

Men, men, nå har de ikke den tilliten lenger. Jeg er redd hele saken bare blir en farse uten at vi noensinne får noen oppklaring.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:39   #313
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Ved å si sannheten helt fra begynnelsen, nemlig at leiligheten ikke var låst og ungene var bedøvet, så hadde foreldrene hjulpet politiet betraktelig. Da hadde man kunne utelukke en del ting som det ble brukt mye tid på de første timene. Også ved å ikke tillate 20 personer å trampe gjennom leiligheten, det hadde kunnet lønne seg med tanke på evt. bevis. Men det er ikke til å stikke under en stol at masse gikk galt og at politiet (før Scotland Yard kom) gjorde en dårlig jobb.

Jeg må dessuten smile litt av Finn Abrahamsen. Portugisisk politi og Scotland Yard tror begge at foreldrene har noe med dette å gjøre, og de har tross alt innsyn i saken. Mens Abraham synser fra Norge, basert på de samme avisartiklene vi leser også.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 20:58   #314
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

HVIS de har drept Maddie ved et uhell/grov uaktsomhet, så kan dette forklare hvordan de har klart å opprettholde maskene og alle løgnene i etterkant. De har nok i så fall vært livredde for å miste de to andre barna, og dette kan ha ført dem inn på et spor der ingen løgn er for stor, og den ene nødløgnen følger på den andre.

Når det gjelder lik, så tror jeg ikke på noen 3. person. Jeg tror de har dumpet liket og hatt ufattelig flaks med stedet. Flaks forekommer jo fra tid til annen innen rettsvesenet.

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:05   #315
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Ved å si sannheten helt fra begynnelsen, nemlig at leiligheten ikke var låst og ungene var bedøvet, så hadde foreldrene hjulpet politiet betraktelig. Da hadde man kunne utelukke en del ting som det ble brukt mye tid på de første timene. Også ved å ikke tillate 20 personer å trampe gjennom leiligheten, det hadde kunnet lønne seg med tanke på evt. bevis. Men det er ikke til å stikke under en stol at masse gikk galt og at politiet (før Scotland Yard kom) gjorde en dårlig jobb.

Jeg må dessuten smile litt av Finn Abrahamsen. Portugisisk politi og Scotland Yard tror begge at foreldrene har noe med dette å gjøre, og de har tross alt innsyn i saken. Mens Abraham synser fra Norge, basert på de samme avisartiklene vi leser også.

Det er jo mere enn 20 personer som vandret gjennom denne leiligheten før prøver ble tatt som det nå snakkes om. Familien ble boende i leiligheten, den har blitt leid ut til andre osv. Ikke før uavhengige etterforskere kom med sine teorier ble det foretatt en åstedsgranskning. i slutten av juli. Om noe har forringet hva de har funnet og kvaliteten på funnene er det vel dette

Gammel 12-09-07, 21:27   #316
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er det bare meg som tenker at det nesten hadde vært en lettelse om det viser seg at Madeleine sovnet stille inn som følge av en overdose smertestillende . Alternativet, at hun er kidnappet av en pedofil er jo bare SÅ mye værre .

Grusomt at foreldrene kanskje har tatt livet av sin egen datter, ja. Men da døde hun i alle fall stille og rolig, uten smerter (hvis det er slik at hun fikk en overdose medisin, vel å merke).

Gammel 12-09-07, 21:46   #317
Anonyma
Aktiv

Anonyma sin avatar

Hvor: Hjemme
Anonyma har et hav av muligheter foran seg
Standard

Uff, jeg synes denne saken er så fryktelig at jeg finner ikke ord! Jeg synes jo det er mistenkelig at de har funnet dna bevis og hår i leiebilen etter at hun forsvant, samtidig som jeg ikke helt klarer å begripe at foreldrene kan være skyldige etter alt media oppslaget de har vært med på å skape. Hele saken er forferdelig, jeg håper de tilslutt finner lille Madeleine, eller ihvertfall finner ut sannheten om hva som egentlig har skjedd. Viser det seg at foreldrene faktisk er skyldige, tenker jeg på tvillingene som sitter igjen. Tragisk, rett og slett.

Gammel 12-09-07, 21:49   #318
Maz
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Er det bare meg som tenker at det nesten hadde vært en lettelse om det viser seg at Madeleine sovnet stille inn som følge av en overdose smertestillende . Alternativet, at hun er kidnappet av en pedofil er jo bare SÅ mye værre .

Grusomt at foreldrene kanskje har tatt livet av sin egen datter, ja. Men da døde hun i alle fall stille og rolig, uten smerter (hvis det er slik at hun fikk en overdose medisin, vel å merke).

Nei, du er ikke alene om å tenke det.

Gammel 12-09-07, 21:50   #319
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg tror ikke noen har plantet bevis, men inntil videre tror jeg og har trodd at mange indisier kan bli vridd til det værste for foreldrene. Kan ikke DNA komme fra bamsen og klær fra Madeleine, ikke usannsynlig at det er blitt fraktet i den bilen. Jeg tror det blir litt prestisje for politiet, men de vet sikkert mer enn det vi vet, så mulig de har svært gode grunner for å mistenke foreldrene. Men hitill har det ikke vært fullstendig åpenbart at foreldrene er skyldige. Synes jeg.

Jeg finner det ikke merkelig i det hele tatt at 20 personer vandrer inn og ut, hadde jeg oppdaget at barnet mitt var borte hadde jeg skreket ut og tilkalt alle i nærheten for å hjelpe til. Jeg tror det hadde vært langt unna mitt hysteriske hode at jeg skulle sikre bevis, akkurat som man tenker som en politimann i en sånn situasjon.
Man gnager også på at de satt ute og har jugd om dette. Det var faktisk bare 50 meter bort til leiligheten, jeg har tenkt flere ganger at det ikke var værre enn når man sitter ute i hagen og sjekker ungene med jevne mellomrom, slik de gjorde. Jeg har ikke sett at de har jugd om at døren var låst, og har ihvertfall ikke lest at alle i følget har innrømmet at de gikk UT (mener du på byen, Olympia?) hver kveld uten barn.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-07, 21:54   #320
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Valentina, her.

Helt enig, stakars jente.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.